آموزش رایگان طرح‌ریزی واحدهای صنعتی

طرح‌ریزی واحدهای صنعتی، علم در کنار هم قرار دادن تجهیزات، ماشین‌آلات، ابزار، مواد و نیروی انسانی و حاکم کردن یک سیستم حمل‌ونقل بر آن به‌منظور کسب حداکثر راندمان است. طرح‌ریزی واحدهای صنعتی یکی از زمینه‌های ... ادامه

برگزارکننده:  دانشگاه تفرش  دانشگاه تفرش
مدرس دوره:
5 (12 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  16 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  18 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان طرح‌ریزی واحدهای صنعتی

طرح‌ریزی واحد‌های صنعتی
  جلسه 1: انتخاب ماشین آلات، تخمین خرابی و مدل‌های افت در خط تولید
"128:17  
  جلسه 2: کسر ماشین مورد نیاز
"86:15  
  جلسه 3: تعیین ایستگاه‌های کاری و بالانس خط تولید
"48:00  
  جلسه 4: محاسبه نیروی انسانی مورد نیاز
"71:02  
  جلسه 6: جریان مواد
"44:07  
  جلسه 7: تجهیزات حمل‌و‌نقل مواد
"62:18  
  جلسه 8: روش‌های دستی در طرح‌ریزی
"83:35  
  جلسه 9: روش‌های کامپیوتری در طرح‌ریزی (Craft)
"41:51  
  جلسه 10: روش‌های کامپیوتری در طرح‌ریزی (Planet)
"86:49  
  جلسه 11: روش‌های کامپیوتری در طرح‌ریزی (ALDEP)
"52:59  
  جلسه 12: روش‌های کامپیوتری در طرح‌ریزی (CORELAP)
"85:19  
  جلسه 13: حل مسائل کورلپ و معرفی مدل‌های ریاضی در طرح‌ریزی استقرار
"51:37  
  جلسه 14: جانمایی با روش امتیاز‌دهی و جانمایی انفرادی
"89:37  
  جلسه 15: جایابی یک وسیله در بین وسایل موجود
"49:20  
  جلسه 16: خطوط هم‌تراز و جایابی مرکب
"81:37  

درباره دوره

طرح‌ریزی واحدهای صنعتی، علم در کنار هم قرار دادن تجهیزات، ماشین‌آلات، ابزار، مواد و نیروی انسانی و حاکم کردن یک سیستم حمل‌ونقل بر آن به‌منظور کسب حداکثر راندمان است. طرح‌ریزی واحدهای صنعتی یکی از زمینه‌های تخصصی رشته مهندسی صنایع بوده که تأثیر بسیاری بر کارایی تولید و افزایش بهره‌وری دارد، اگر به تکنیک‌ها مسلط باشیم می‌توان صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای برای حفظ و استفاده بهینه از منابع ایجاد کرد، در همه‌ی سازمان‌های تولیدی و خدماتی همواره تغییر رخ می‌دهد (دستگاه جدید خریداری می‌گردد یا درحال توسعه و یا در بعضی مواقع درحال محدود شدن می‌باشند) لذا بودجه و صرف هزینه در آن‌ها صورت می‌گیرد و بنابراین تکنیک‌های تحریری می‌تواند صرفه جویی در هزینه‌ها ایجاد کند. هزینه‌های حمل و نقل معمولاً گران است و باید بتوان حمل و نقل را بهبود بخشید و هزینه‌های حمل‌و‌نقل گاهی اوقات بین ۲۵ تا ۱۰۰ درصد به قیمت محصول اضافه می‌کند.

 انواع مسائلی که می‌توان آن‌ها را در طرح‌ریزی واحدهای صنعتی بررسی کرد که شامل ایجاد یک واحد جدید، تغییر در طرح محصول، معرفی یک محصول جدید، تغییر در روش ساخت، تغییر در ماده اولیه، گسترش یا محدود کردن بخش‌ها، تعویض وسایل قدیمی، از بین بردن موانع تولیدی (گلوگاه‌ها) در طرح‌ریزی واحدهای صنعتی به‌دنبال ساده‌سازی فرایندهای تولید، به حداقل رساندن هزینه‌های حمل‌ونقل، حفظ انعطاف‌پذیری، استفاده موثر از فضا، حداقل کردن سرمایه‌گذاری روی ماشین آلات، حداکثر استفاده از زمین فضا و نیروی انسانی، تامین ایمنی و آسایش لازم برای کارکنان، حداقل کردن جریان برگشتی، حداقل کردن تأخیرات (قابل اجتناب و غیرقابل اجتناب)، بهبود کنترل موجودی شمارش موجودی، عملیات تولیدی هستیم.

دوره تهیه شده حاضر از یک سو پاسخگوی نیاز دانشجویان کارشناسی رشته مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی بوده به‌طوری که با استفاده از محتویات این دوره می‌توانند پروژه‌های ایجاد واحد صنعتی و طرح‌ریزی را به انجام رسانند و از سوی دیگر پاسخگوی نیاز دانشجویان ورودی به  کارشناسی‌ارشد رشته مهندسی صنایع با گرایش مهندسی صنایع جهت شرکت در آزمون ورودی به این رشته است. این دوره نتیجه سال‌ها تدریس این درس در دانشگاه‌های سراسری در ایران بوده و همچنین حاصل از تجربه مشاوره و انجام پروژه‌های صنعتی است که به دانشجویان این امکان را می‌دهد به‌طورکامل به درس طرح ریزی واحدهای صنعتی چه برای استفاده در پروژه‌های صنعتی و روزمره کشور و چه در حوزه‌ی آکادمیک دانشگاهی و مقاطع تحصیلات تکمیلی از این دوره استفاده نمایند.

***این دوره در پاییز 98 ضبط شده‌است***

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher بهزاد اشجری

دکتر بهزاد اشجری ورودی سال ۱۳۵۵ دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رشته مهندسی صنایع و دانش‌آموخته‌ی گرایش ارشد تولید صنعتی هستند.

ایشان از سال ۱۳۶۴ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول به تدریس بوده‌اند و از سال ۱۳۷۸ جهت راه‌اندازی رشته مهندسی صنایع در دانشگاه تفرش، که زیرمجموعه دانشگاه امیرکبیر بوده‎‌است، مستقر شده‌اند. پس از تأسیس رشته مهندسی صنایع در دانشگاه، به مدت ۱۸ سال رئیس دانشکده صنایع بوده‌ و در سال ۱۳۹۶ بازنشسته شده‌اند.

ایشان در حال حاضر با دانشگاه‌های تفرش و صنعتی امیرکبیر مشغول به همکاری هستند.

زمینه اصلی تحقیقاتی ایشان تحقیق در عملیات می‌باشد و تاکنون موفق به ثبت 14 مقاله علمی شده‌اند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
آتنا عطایی 1402-11-01
اگر می‌دونستم انقدر عالی درس میدن واسه شب امتحان نمیذاشتم، واقعا کمک بزرگی بود ممنون 🙏🏻👌🏻
معین معین الدینی 1402-10-24
سلام.خداقوت جزوه pdfاستاد از کجا میشه تهیه کرد
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ در صورت وجود و ارائه فایل مورد نیاز توسط استاد، در دوره بارگذاری شده است در غیر این صورت فایلی ارائه نشده است.
عیسی عیسی زاده 1402-01-19
با سلام ضمن تشکر از استاد اشجری روش تدریس بسیار عالی باتشکر
1401-11-11
روش تدریس فوق العاده عالی...ممنون از استاد اشجری محترم و مکتب خونه بابت این اموزش رایگان
1401-10-19
واقعا عالی بود نحوه ی تدریس
1401-08-01
سلام تدریس استاد واقعا عالی است ممنون از شما به خاطر ایده قرار دادن تدریس ها به صورت رایگان در سایت مکتب خونه فقط ای کاش تمامی جلسات کامل می بود به طور مثال جلسه ۵ طرح ریزی قرار داده نشده
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. تمامی فایل ها و ویدئوهایی که در اختیار مکتب خونه قرار گرفته شده اند روی سایت بارگذاری شده است.
1401-03-25
برای یادگیری چند تا از مباحث از دوره ایشون استفاده کردم واقعا عالی بود. خداقوت
1401-03-20
بسیار عالی و مسلط درس می‌دهند من به تمام درس تو یه هفته مسلط شدم و واقعا علاقمند شدم خسته نباشید و ممنون از سایت مکتب خونه
محمدمهدی اکرامی 1401-02-14
عرض سلام . واقعا زبان قاصره از بیان میزان تسلط استاد هم بر مفاهیم و هم بر نحوه ی ارائه ، خیلی ممنون از مکتبخونه ی عزیز ، فقط یه سوال این درس مثل تحقیق در عملیات 1 امکان دسترسی به اسلایدهای استاد رو نداره ؟
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از این که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشته اید از شما سپاسگزاریم تمامی فایل ها و ویدئوهایی که در اختیار مکتب خونه قرار گرفته شده اند روی سایت بارگذاری شده است.
1400-01-30
بهترین استاد در درست دادن..واقعا خوب توضیح میدن..خدا خیرش بده
1399-09-23
خیلی عالی درس می دهید تشکر می کنم بابت توضیحاتتون

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
برگزار کننده:  دانشگاه تفرش
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  16 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  18 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)