آموزش Pandas

poster
پیش‌نمایش دوره

پایتون به دلیل قدرتمند بودن و سرعت در یادگیری، امروزه به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی تبدیل شده است. علت این محبوبیت هم احتمالاً کتابخانه‌های گسترده‌ی رایگان و منبع بازی (Open Source) است که ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
1.7 (10 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  0:35 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:35 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش Pandas

آموزش Pandas
  پیش‌نمایش Pandas
مشاهده
"01:15  
  ساختمان داده‌ها در Pandas
"17:30  
  دستکاری داده‌ها در Pandas
"09:11  
  یادگیری ماشین و Pandas
"07:28  
  کدهای دوره آموزش Pandas
"00:03  

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

درباره دوره

پایتون به دلیل قدرتمند بودن و سرعت در یادگیری، امروزه به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی تبدیل شده است. علت این محبوبیت هم احتمالاً کتابخانه‌های گسترده‌ی رایگان و منبع بازی (Open Source) است که پایتون در اختیار برنامه نویسان قرار داده است. یکی از این کتابخانه‌های کاربردی پانداس یا pandas است که دانستن آن برای هر پایتون کاری که قصد تجزیه‌وتحلیل داده‌ها را دارد از واجبات است. ما در مکتب‌خونه برای شما عزیزان دوره آموزش Pandas را جمع‌آوری و ارائه کرده‌ایم تا نقشی در افزایش دانش شما داشته باشیم. 

یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که دانشمندان داده با آن سروکار دارند، کتابخانه پانداس (Pandas) است. پانداس یک کتابخانه قدرتمند و متن‌باز (Open-source) است که برای زبان برنامه‌نویسی پایتون توسعه داده شده است و عمده کاربرد آن در دست‌کاری (manipulation) و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها است. این کتابخانه بر روی پکیج نام‌پای (NumPy) ساخته شده است.

با این حال، پانداس یک ابزار سریع، قدرتمند، انعطاف‌پذیر و ساده است. بخش‌های اصلی این کتابخانه در زبان Python یا زبان C نوشته شده است و به همین دلیل از نظر عملکرد کارایی بالایی دارد.

آموزش کتابخانه پانداس چه کاربرد هایی دارد؟

پانداس به دانشمندان و مهندسان داده کمک می‌کند که داده‌های خود را در قالب جداول رابطه‌ای وارد حافظه کند و روی آن‌ها انواع پردازش‌ها، رسم نمودارها، تحلیل‌ها و به‌طور کلی هر کاری را که نیاز است، به بهترین شکل ممکن انجام دهد. به‌طور اختصاصی، پانداس ساختمان داده و عملیاتی را برای دست‌کاری جدول‌های عددی و سری‌های زمانی پیشنهاد می‌دهد. پانداس عموما برای یادگیری ماشین و به شکل فریم‌های داده (DataFrame) به‌کار گرفته می‌شود. فریم‌های داده ساختمان داده اصلی کتابخانه پانداس است.

این فریم‌های داده اجازه ذخیره‌سازی و دستکاری داده‌ها در جداول را می‌دهد. یکی از ویژگی‌های منحصربفرد این کتابخانه این است که می‌تواند با انواع داده‌ها با فرمت‌های متفاوتی مثل csv، excel و غیره کار کند. علاوه‌براین، این کتابخانه مجوز انواع عملیات دستکاری داده‌ها مانند groupby، join، merge، melt،concatenation و هم‌چنین، از ویژگی‌های مختلف تمیزکاری داده‌ها (data cleaning) مانند filing، replacing و غیره پشتیبانی می‌کند.

1.        ایجاد دیتا فریم (Data Frame) برای دست‌کاری داده‌ها با شاخص‌گذاری یکپارچه

2.        ابزارهایی برای خواندن و نوشتن داده‌ها بین ساختارهای داده حافظه و فرمت‌های فایل مختلف

3.        هم‌ترازی داده‌ها و مدیریت یکپارچه داده‌های ازدست‌رفته

4.        تغییر شکل و چرخش‌های مجموعه داده‌ها

5.        برش توسط برچسب، نمایه فنسی و خرد کردن داده‌های بزرگ

6.        درج و حذف ستون ساختار داده

پانداس در واقع فریمورکی است که برای کار با داده طراحی شده است و همچنین از آن می‌توانیم برای تحلیل داده و پردازش داده و همچنین مصور سازی داده‌ها استفاده کنیم. از سال انتشار این فریمورک که به سال 2014 میلادی برمی‌گردد، از پانداس نسخه‌های گوناگونی منتشر شده است و آخرین نسخه pandas 0.24 می‌باشد که در ماه march سال 2019 منتشر گردید.

 

هدف از یادگیری دوره آموزش Pandas چیست؟


از اساسی‌ترین اهداف یادگیری این کتابخانه کاربردی سرعت بخشیدن به آنالیز و تجزیه تحلیل داده‌هاست. به‌طورکلی اگر بخواهید به‌صورت دستی داده‌های یک قطعه کد را آنالیز کنید، هم زمان‌بر خواهد بود و هم حجم کدهای نوشته شده زیاد خواهد شد. از سویی دقت این آنالیزها به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت. پس استفاده از کتابخانه‌های کاربردی مثل پانداس از واجبات است. کمک به محاسبات مربوط به دیتا ماینینگ یا داده‌کاوی و یادگیری ماشین نیز از جمله اهداف دیگر پانداس می‌باشد.

دوره آموزش Pandas مناسب چه کسانی است؟


اگر به دنبال پکیجی در پایتون هستید که بتواند نیازهای تجزیه‌وتحلیل آماری و آنالیز داده‌ها را برایتان به‌سادگی حل کند، قطعاً پانداس و دوره آموزشی رایگان آن مناسب شما خواهد بود. به‌طورکلی، پایتون کاران، دانشجویان، کسانی که قصد یادگیری مباحث پیشرفته پایتون را دارند و غیره از جمله افرادی هستند که دوره آموزش کتابخانه pandas مناسب آن‌ها است.

بیشتر افرادی که قصد دارند وارد حوزه‌ی علم داده (data science) و مهندسی داده و یادگیری ماشین شوند، نیاز دارند که حتما با پانداس آشنایی کافی داشته باشند.

پانداس دارای کاربردهای بسیار زیادی است که یکی از این کاربردها مدیریت داده‌های از دست رفته است.  شما با استفاده از pandas می‌توانید فایل‌هایی که گم کرده‌اید را به راحتی پیدا کنید. پانداس سازگاری بسیار بالایی با ساختارهای گوناگون داده‌ای دارد و با ساختارهای تک بعدی و چند بعدی، تعامل خوبی دارد.

یکی دیگر قابلیت‌های پانداس این است که با یادگیری pandas می‌توانید برای برش داده، راهکارهای موثری را پیدا کنید و درکنار آن خواهید توانست که برای ادغام، اتصال و تغییر شکل داده‌ها راهکارهای مناسبی را بیابید. پانداس در واقع یک کتابخانه open source است که دارای گواهینامه BSD  می‌باشد.

بعد از فراگیری دوره آموزش  Pandas چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟


با گذراندن این دوره می‌توانید با قدرت بیشتری برنامه نویسی پایتون را پیگیری کرده و تمام مهارت‌هایی که برای آنالیز داده‌ها در برنامه‌های تحت پایتون نیاز دارید را تأمین کنید. این نکته را به‌خاطر داشته باشید که گاهی اوقات یک آموزش جامع و کاربردی می‌تواند بسیاری از عملیات زمان‌بر را کاهش داده و در نتیجه کیفیت کار شما را بالا ببرد.

این کتابخانه دارای ابزار تحلیل داده زیادی می‌باشد.با استفاده از ابزارهای تحلیل داده‌ی پانداس به راحتی می‌توانید زبان‌های برنامه‌نویسی همانند پایتون را از نظر ساختاری تحلیل کنید. اگر بخواهیم این کتابخانه‌ی متن باز را بیشتر شرح دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کتابخانه‌ای پرقدرت برای تحلیل
  • پیش‌پردازش داده‌ها
  • بصری‌سازی داده‌ها

از سال 2014 تا به حال حدود 5 میلیون نفر به کاربرانی که از این کتابخانه به عنوان ابزاری برای تحلیل استفاده می‌کنند، اضافه گردیده است. بیشتر کاربران این کتابخانه از pandas برای پروژه‌های مربوط به علم داده در پایتون استفاده ‌می‌کنند. اسپانسر اصلی این کتابخانه‌ی متن باز، سازمان NumFOCUS است.

دو ساختار اصلی در پانداس وجود دارد که برای ذخیره سازی داده‌ها از آنها استفاده می‌شود:

  • Series
  • DataFrame

در مورد دیتافریم نیز به بیان واضح اگر بخواهیم بگوییم، دیتافریم در واقع ساختار پایه‌ای داده‌ها در پانداس است.
پانداس می‌توانید دیتاهای دریافتی را با استفاده از ساختارهای series و dataframe، به قالبی مناسب برای تحلیل داده‌ها تبدیل کند. از جمله دیگر مزایای این کتابخانه این است که با استفاده از pandas می‌توانید از چند روش گوناگون استخراج داده‌ها، برخوردار شوید.

همچینین باید گفت که کتابخانه پانداس دارای ابزارهای متفاوتی است که از آنها می‌توانید برای عملیات‌های ورودی و خروجی گرفتن استفاده کنید.  کتابخانه pdndas این قابلیت را دارا می‌باشد که تمامی داده‌‌ها را با فرمت‌هایی همچون TSV و CSV و فایل‌های متنی همانند اکسل را  بخواند.

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حمیدرضا حسین‌خانی

حمیدرضا حسین‌خانی، دانش‌آموخته مهندسی نرم‌افزار و کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و رباتیک است. 
او از سال ۹۲ به‌عنوان مهندس نرم‌افزار وارد صنعت شد و همکاری با استارتاپ‌های خوش‌نام و در حال رشدی مثل ایران‌اپس، دیجی‌کالا، دیجی استایل، اسنپ و بامیلو در سمت‌های مختلف مهندسی، مدیریت و مشاوره را در کارنامه‌ی خود دارد.

ایشان بیش از ۱۰ سال از سوابق حرفه‌ای خود را مشغول تدریس در کارگاه‌های مختلف برنامه‌نویسی، رباتیک و هوش مصنوعی در مدارس، پژوهش‌سرا‌ها، دانشگاه‌ها و همین‌طور آموزشگاه‌هایی چون لایتک دانشگاه صنعتی شریف، هواپیمایی هما و شبکه ملی مدارس ایران (رشد) بوده‌است. همین‌طور منتور تعداد زیادی از تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات مختلف برنامه‌نویسی، رباتیک و روبوکاپ و داور و برگزار‌کننده اولین دوره‌ی مسابقات دانش‌آموزی برنامه‌نویسی موبایل در دانشگاه صنعتی شریف (Nadcup 2016) است.

او از نمایندگان بنیاد جهانی School of AI در ایران است که در زمینه ترویج و آموزش هوش مصنوعی به دانشجویان و استارتاپ‌ها فعالیت می‌کند. همچنین، ایشان از سال 99 به عنوان مدرس دروس دوره لیسانس دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار شده‌است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
مهسا قلعه 1399-08-25
فوق العاده بود. مرسی از مکتب خونه. چیزی که می‌تونم از این دوره پیشنهاد بدم مختصر و کوتاه بودن در حین کامل بودن اونه. دوره های مشابه معمولا طولانی و خسته کننده اند و نیاز به گذاشتن زمان زیادی دارند. من برای درس داده کاوی نیاز به تحلیل دیتاهای بیماران COVID-19 داشتم که این دوره نیم ساعته کاملا کارم رو راه انداخت و الان با تسلط خوبی روی pandas دارم کارم رو پیش میبرم.
سید مجید برکاتی 1399-11-11
چقدر خوبه یک دوره رو بشه تخت گاز، با سرعت ۱.۸, زیر یک ساعت گوش داد و تموم کرد. این دوره و دوره numpy، تو یه پروژه در دست اقدام کمک کرد تا بتونم اونو انجلم بدم. برای همین چهار ستاره میدم. اما سطح دوره و محتوی رو کافی ندیدم، مثلا یک مرجعی برای توابع بیشتر پانداس، همچنین ساختمان داده اش هم ناکافی بود.
وحید برجی 1399-12-17
با سلام. به عنوان یک دوره آشنایی با پانداس ، میشه گفت دوره خوبیه. بیشتر شبیه معرفی یک دوره آموزش پانداس بود تا خود دوره پانداس به نظرم بعنوان یک دوره پولی اصلا ارزش خرید نداره. میتونید اسم دوره رو بذارید آشنایی با پانداس. بیشتر بهش میاد. دوره های رایگان خیلی بهتری رو میشه پیدا کرد. صرفابه اسم مکتبخونه دوره رو خریدم. رضایتی ازش ندارم.
مکتب‌خونه
وحید عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. موارد مطرح شده به بخش مربوطه ارسال شد.
سیدمحمدرضا میرکریمی 1399-12-13
خیلی خیلی سطحی و بی کیفیت بود. تحت هیچ شرایطی ارزش خرید نداره... حالا مبلغش چیزی نبود ولی زمانی که گذاشتم واقعاً تلف شد. جداً از مکتبخونه انتظار نداشتم و نظرمو نسبت به خودتون عوض کردین.از این به بعد سطح انتظارم ازتون اومده پایین و هر دوره ای رو نمیخرم.
مکتب‌خونه
سیدمحمدرضا عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا در صورت امکان با ارسال جزییات بیشترما را در ارتقا سطح کیفی خدمات یاری رسانید. info@maktabkhooneh.org
فرنوش میران زاده 1399-11-20
دوره حتی در حد مقدماتی هم بی کیفیت بود، بهتره از اساتیدی که تسلط بیشتری به مبحث دارن استفاده بشه
مکتب‌خونه
فرنوش عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا در صورت امکان با ارسال جزییات بیشترما را در ارتقا سطح کیفی خدمات یاری رسانید. info@maktabkhooneh.org
پویا معین درباری 1399-09-27
بعنوان یک پکیج آموزشی غیر رایگان و پولی، همچنین در مقایسه با سایر ویدیوهای آموزشی رایگان فراوان و موجود در اینترنت، فوق العاده ضعیف و سطحی بود. واقعا از مکتب خونه بعید بود
مکتب‌خونه
پویا عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا در صورت امکان با ارسال جزییات بیشترما را در ارتقا سطح کیفی خدمات یاری رسانید. info@maktabkhooneh.org
عباس نیرومندی 1399-07-24
از مکتب خونه بعیده.... خودتون رو خراب نکنید با این آموزشها... واقعا وقتم تلف شد
مکتب‌خونه
عباس عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. نظر شما جهت بررسی بیشتر به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.
احسان خراسانی 1399-04-23
چه آموزش بی کیفیتی. واقعا چطور به خودتون اجازه دادید این آموزش بی کیفیت رو منتشر کنید؟
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhoneh.org

دوره‌های پیشنهادی

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  0:35 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:35 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)