آموزش HTML برای نوجوانان

poster
پیش‌نمایش دوره

در دنیای امروز کمتر کسب و کاری را پیدا می‌کنید که سایت نداشته باشد از آنلاین‌شاپ‌ها گرفته تا سایت یک پزشک! و این یعنی بازار کار طراحی وبسایت روز به روز گسترده‌تر می‌شود. درآمد طراحی ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  0:51 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:51 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 ایجاد سایت با سلیقه‌ی خود

 آشنایی با HTML

 آشنایی با قسمت‌های مختلف یک سایت

 آشنایی با زبان برنامه نویسی طراحی سایت

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش HTML برای نوجوانان

مقدمات
  HTML چیست؟
مشاهده
"00:30  
  معرفی و نصب نرم افزار
مشاهده
"01:55  
  تگ‌های پایه
"03:15  
  بالای صفحه
"01:44  
  پاراگراف
"02:05  
  تیتر
"03:00  
  خط افقی و خط خالی
"01:29  
  لینک
"02:22  
  عکس
"02:52  
  لینک دادن به عکس
"01:40  
  تگ‌های i , b , u
"01:52  
  Sub , Sup
"01:41  
  جهت و کامنت گذاری
"02:43  
  جدول
"03:14  
  Rowspan , Colspan
"00:10  
  Width
"02:39  
  List
"03:23  
فرم
  متن و برچسب
"03:46  
  Radiobutton
"00:34  
  Checkbox
"00:29  
  Submit , Reset
"03:08  
  Video
"02:41  
  Select , Password
"03:10  
مفاهیم پیشرفته
  CSS
"00:10  
  سخن پایانی
"01:11  

درباره دوره

در دنیای امروز کمتر کسب و کاری را پیدا می‌کنید که سایت نداشته باشد از آنلاین‌شاپ‌ها گرفته تا سایت یک پزشک! و این یعنی بازار کار طراحی وبسایت روز به روز گسترده‌تر می‌شود. درآمد طراحی سایت بسیار بالا است و به راحتی و با داشتن یک کامپیوتر یا لپ تاپ به راحتی می‌توان آنرا انجام داد. در مرحله‌ی اول طراحی سایت شما باید html را یاد بگیرید .

html نوعی زبان برنامه‌نویسی بسیار ساده است و به راحتی میتوانید آنرا یاد بگیرید و این می‌تواند شروع کار یک نوجوان در دنیای کامپیوتر باشد. در این دوره تمامی مباحث به زبان ساده و روان برای نوجوان توضیح داده شده و تمامی موارد در حین توضیح دادن خروجی گرفته می‌شود.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حنانه میرآبی

حنانه میرآبی دارای لیسانس کامپیوتر و دانشجوی ارشد روانشناسی و رتبه‌ی برتر برنامه‌نویسی کشوری در مسابقات علمی و عملی و رتبه برتر کنکور هستند. ایشان سابقه ۴ سال تدریس در مجتمع فنی تهران، مدارس، مراکز فنی و حرفه‌ای، ایرانیان سایبر و تدریس دوره تربیت مدرس اسکرچ با همکاری داناکو و دانالاین را دارند. وی مدرس دوره‌های سی پلاس پلاس، پایتون، اسکرچ، اسکرچ جونیور، الگوریتم، فلوچارت و ICDL نیز بوده و همچنین سابقه تدریس برنامه‌نویسی به کودکان دارای اختلالات یادگیری را دارند. 

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

دوره آموزش HTML برای نوجوانان

طراحی سایت یکی از پرطرفدارترین مباحث حوزه‌ی کامپیوتر است که برخلاف آن‌چه به نظر می‌رسد، یادگیری آن چندان دشوار و پیچیده نیست. ممکن است خیلی از افراد در سنین نوجوانی، کنجکاو باشند که چطور می‌توان صفحات وب را پیاده‌سازی کرد.‌ آموزش HTML برای نوجوانان کمک می‌کند تا تکنیک‌ها و فن طراحی سایت را با زبانی ساده یاد بگیرند.

چرا نوجوانان باید طراحی سایت را یاد بگیرند؟

طراحی سایت هم یک حرفه است و هم یک هنر که می‌تواند ایده‌های بسیار زیادی را در شما پرورش دهد. از آن‌جایی که ذهن کودک و نوجوان، سرشار از خلاقیت است؛ یادگیری مهارت طراحی سایت می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای پیاده‌سازی ایده‌ها ایجاد کند.

علاوه بر تمام این‌ها، آموزش زبان برنامه نویسی برای نوجوانان با ساده‌ترین مباحث آغاز می‌شود. مباحثی که درک آن در سنین پایین‌تر مقدور بوده و فرد را برای یادگیری موارد پیشرفته‌تر و حرفه‌ای در آینده آماده می‌کند. آینده‌ای که تصور آن بدون وجود سایت برای هر کسب و کاری، غیرممکن خواهد بود.

مزایای شرکت در دوره‌های آموزش طراحی سایت برای نوجوانان

شرکت در دوره‌های آموزش طراحی سایت برای نوجوانان، مزایای زیادی را به همراه دارد که عبارتند از:

•      یادگیری از سطح پایه و ابتدایی‌ترین مفاهیم به‌صورت اصولی

•      افزایش قدرت ذهن برای یادگیری مباحث کامپیوتری و برنامه نویسی

•      فرصت بیش‌تر برای تمارین عملی و پروژه‌های طراحی سایت

•      عدم ضرورت هیچ پیش نیاز آموزشی

•      مدت زمان کوتاه دوره‌ی آموزش

•      امکان کسب درآمد با افزایش سطح تسلط 

•      آمادگی برای شرکت در دوره‌های پیشرفته و حرفه‌ای‌تر

•      آشنایی با چالش‌های طراحی سایت در طی انجام تمرین‌های متعدد

برای طراحی سایت به چه چیزهایی نیاز داریم؟

اصولاً دانش طراحی سایت با یادگیری زبان‌های Html css آغاز می‌شود. این ساده‌ترین بخشی است که می‌توان برای طراحی و پیاده‌سازی صفحات وب به‌کار برد. زبان‌های اچ تی ام ال و css کمک می‌کنند تا صفحات وب ایستا را طراحی کنیم. برای پویایی صفحات و نیز افزودن قابلیت‌های بیش‌تر به آن، نیاز به یادگیری زبان برنامه نویسی مانند جاوا اسکریپت داریم که اغلب در سطوح بالاتر مطرح می‌شود.

در برخی از دوره‌های آموزشی نیز طراحی سایت با کمک سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) نظیر وردپرس انجام می‌شود. باید یادآوری کنیم که لازمه‌ی دنبال کردن این آموزش‌ها نیز گذراندن دوره‌های آموزش HTML برای نوجوانان است.

آموزش طراحی سایت برای نوجوانان

در آموزش طراحی سایت برای نوجوانان، مباحث کلیدی طراحی وب سایت مطرح خواهند شد. فهرست زیر، برخی از مهم‌ترین این موارد را نشان می‌دهد.

آموزش اچ تی ام ال

اچ تی ام ال (html) زبان اصلی نشانه‌گذاری و ساختاردهی صفحات وب است. به کمک عناصر زبان html می‌توان، بخش‌های مختلف یک صفحه‌ی وب را طراحی و پیاده‌سازی کرد. این بخش‌ها می‌توانند ساختار مربوط به متن، تصویر، فرم،‌جدول، لیست و غیره باشد.

در آموزش اچ تی ام ال برای نوجوانان، کلیدی‌ترین و پرکاربردی‌ترین تگ‌های اچ تی ام ال مطرح می‌شود. سپس فرد یاد می‌گیرد که چطور می‌تواند از تگ‌های اچ تی ام ال برای ساخت صفحات وب استفاده کند. آموزش صفر تا صد html می‌تواند با شروع از این دوره، آغاز شود.

آموزش css

css زبانی است که برای استایل‌دهی به عناصر و محتوای یک صفحه‌ی وب استفاده می‌شود. رنگ متن، فونت، اندازه، فاصله‌ی بین خطوط متن، پس زمینه، کادر و غیره به کمک css‌ها تعیین خواهد شد.

در این مبحث آموزشی، فرد با مهم‌ترین دستورات css برای استایل‌دهی به صفحات آشنا می‌شود. شیوه‌ی نوشتن کدها در فایل مجزا و فراخوانی آن در صفحات html نیز از دیگر موارد این آموزش است. این مبحث به نوجوان کمک می‌کند تا از پس طراحی سایت‌های گرافیکی ساده برآید.

پیش نیازهای آموزش HTML برای نوجوانان چیست؟

دوره‌ی آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان، مقدماتی‌ترین و پایه‌ترین سطح آموزشی خواهد بود. تمام موارد آموزش html و css مقدماتی بوده به زبان ساده و با بالاترین میزان شفافیت ممکن بیان می‌شوند. بنابراین شما به هیچ پیش نیاز خاصی نیاز ندارید. تنها توان کار با رایانه برای استفاده از این آموزش‌ها کفایت می‌کند.

چه افرادی به آموزش اچ تی ام ال برای نوجوانان نیاز دارند؟

همان‌طور که از عنوان این آموزش پیداست، این دوره برای کودک و نوجوانی که توانایی کار با رایانه را دارد، ایده‌آل خواهد بود. البته بزرگسالانی که در مرحله‌ی صفر از آموزش طراحی سایت قرار گرفته‌اند، نیز می‌توانند از این دوره نهایت استفاده را ببرند.  تمام افرادی که قصد دارند در حوزه‌ی رایانه و طراحی سایت وارد بازار کار شوند، به این آموزش‌ها نیاز خواهند داشت. 

لازم به ذکر است که نوجوانانی که قصد دارند تا در زمینه‌ی طراحی سایت حرفه‌ای شوند، می‌بایست در ابتدا آموزش‌های مربوط به طراحی سایت و اچ تی ام ال را دنبال کرده باشند. در حقیقت این دوره‌ی آموزشی، در حکم پله‌ی اول برای طراحی سایت است.

یک نوجوان چطور می‌تواند طراحی سایت را یاد بگیرد؟

آموزش طراحی سایت برای سنین نوجوانی، با مطالعه‌ی کتاب‌های آموزشی و شرکت در دوره‌های متناسب با رده‌ی سنی، مقدور خواهد بود. تأکید می‌کنیم که در این گروه سنی از مطالعه‌ی مطالب سنگین و دشوار پرهیز شود. چراکه احتمال دارد تا یک موضوع به اشتباه برداشت شده و روند آموزشی معکوس باشد.

نکته‌ی مهم دیگر در انتخاب منبع آموزشی به منظور طراحی سایت برای نوجوانان، کامل بودن آن است. دوره‌ی آموزشی و کتاب انتخابی شما باید سرفصل‌های آموزش طراحی سایت را به‌خوبی پوشش‌دهی کرده باشد. انتظار نداریم که این آموزش‌ها صفر تا صد طراحی سایت را شامل شده باشند، اما آن‌چه در مباحث مقدماتی طراحی سایت می‌گنجد باید در سرفصل‌های آموزش ذکر شده باشد.

فرقی ندارد که در کدام گروه سنی باشید، برای یادگیری مهارت‌های کامپیوتری و طراحی سایت، شما به تمرین و تکرار فراوان نیاز خواهید داشت. یک نوجوان باید برحسب سرفصل‌هایی که آموزش می‌بیند، تمرین‌های متنوع و فراوانی را تکرار کند. عدم تکرار و تمرین، به منزله‌ی عدم یادگیری و تسلط بر موضوع است.

بهتر است برای یادگیری مباحث طراحی سایت، یک منبع معتبر را انتخاب کرده و طبق سرفصل‌های آن پیش بروید. مطالعه از منابع پراکنده و متعدد، سبب سردرگمی خواهد شد. عجله نداشته باشید و تمام تمرین‌های هر مبحث را با دقت انجام دهید و تا زمانی‌که به یک موضوع تسلط پیدا نکرده‌اید، از آن عبور نکنید.

سرفصل‌های دوره‌ی آموزش HTML برای نوجوانان

در دوره‌ی آموزشی اچ تی ام ال برای نوجوانان، مباحث مربوط به طراحی سایت پایه از صفر تا صد،‌ پوشش‌دهی می‌شود. به‌طوری که فرد در پایان دوره، توانایی برنامه نویسی برای طراحی یک سایت معمولی را خواهد داشت. در فهرست زیر، سرفصل‌های مهم این دوره‌ی آموزشی ذکر شده است.

•      آشنایی با دوره و اهداف آموزش

•      معرفی html

•      معرفی نرم افزار کدنویسی و نصب آن

•      آشنایی با تگ‌های پایه‌ در زبان html

•      بخش بالای صفحه

•      پاراگراف

•      تیتر

•      خطوط افقی

•      خط بعد

•      عکس

•      لینک 

•      تگ‌های مربوط به استایل‌دهی متن

•      تگ‌های sup و sub

•      کامنت‌گذاری کد

•      ترسیم جدول با تگ html

•      لیست

•      ساخت فرم در html

•      گذاشتن کادر متنی در فرم

•      برچسب‌ها در فرم

•      گذاشتن دکمه‌ی رادیویی

•      پسورد

•      لیست کشویی

•      گذاشتن checkbox

•      کار با ویدیو

•      دکمه‌ی ارسال اطلاعات در فرم

•      کار با css و استایل‌دهی

دوره‌ی آموزش طراحی سایت برای نوجوانان چقدر طول می‌کشد؟

از آن‌جا که مباحث مطرح شده در این دوره، بسیار ساده هستند؛ مدت زمان آموزش بسیار سریع و کوتاه برآورد می‌شود. کلیه‌ی ویدیوهای ارائه شده در این آموزش، در کم‌تر از یک ساعت تدوین شده‌اند. البته باید یادآوری کنیم که برای تسلط بر محتوای آموزشی، نیاز به انجام تمارین عملی و تکرار آن است که زمان آموزش را بسط خواهد داد.

آموزش طراحی سایت مکتب خونه
اگر به دنبال یادگیری و آموزش طراحی سایت مقدماتی هستید، می‌توانید از دوره‌‌های آموزش طراحی سایت و آموزش برنامه نویسی مکتب خونه استفاده کنید. در این دوره‌‌های آموزشی، با الفبای کلی طراحی سایت و پایه‌ترین مباحث این حوزه آشنا خواهید شد.

آموزش HTML برای نوجوانان کمک می‌کند تا افرادی که هیچ زمینه و آشنایی با کدنویسی و طراحی سایت ندارند، بتوانند مباحث مربوطه را یاد بگیرند. این آموزش، برای طراحی و پیاده‌سازی وب سایت از ابتدا تدوین شده است.

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  0:51 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:51 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)