00:00 / 00:00
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
ثبت‌نام رایگان
  • دسترسی به 6 جلسه نمونه از دوره
  • دسترسی به 6 جلسه نمونه از دوره
  • عضویت در تالار گفت‌وگوی دوره
  • اضافه شدن دوره به پروفایل
فقط محتوا
  • دسترسی کامل و نامحدود به محتوای دوره
  • تمام قابلیت‌‌های پلن رایگان
    +
  • دسترسی کامل و نامحدود به محتوا
139,000 تومان
دوره کامل
  • دسترسی به تمام قابلیت‌های دوره
  • تمام قابلیت‌های پلن محتوا
    +
  • گواهی‌نامه مکتب‌خونه
  • پروژه محور
  • تمرین و آزمون
  • تالار گفتگو
  • تسهیل استخدام
259,000 تومان
00:00 / 00:00
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
مکتب‌خونه

آموزش برنامه‌نویسی به زبان C++

دوره‌های مکتب‌پلاس
50 ساعت
95٪ (181 رای)

آموزش ++C

آموزش ++C: بسیاری از برنامه‌های کاربردی و ضروری در دنیای IT به وسیله زبان برنامه نویسی C++ نوشته شده‌اند. Microsoft Office، سیستم عامل Windows، بسیاری از آنتی ویروس‌ها، نرم افزارهای گرافیکی و موتورهای بازی‌سازی و همینطور نرم‌افزار بسیاری از سیستم‌های Embedded و سرورهای مهم تنها مثال‌هایی هستند که نشان‌دهنده اهمیت این زبان برنامه‌نویسی هستند.

 آموزش برنامه نویسی C++ طیف بسیار وسیعی از کاربردها را شامل می‌شود. از برنامه‌های بسیار کم حجم و کوچک تا برنامه‌های با حجم بالا و گرافیک سنگین. همچنین هرجا که صحبت از کارایی و استفاده بهینه از منابع سیستم به میان می‌آید پای این زبان به وسط کشیده می‌شود. همینطور نوشتن برنامه های Multi Platform یکی دیگر از نیازهایی است که با استفاده از این زبان و دنیایی از ابزارها و کتابخانه‌های نرم افزاری در کنار آن پاسخ داده می‌شود.

کار بر روی زبان برنامه‌نویسی سی پلاس پلاس c++ از سال 1979 شروع شد و شخصی به نام استروس‌تروپ متوجه شد که سیمولا برای طراحی برنامه‌های بسیار بزرگ مناسب می‌باشد. اما در ادامه متوجه این موضوع گردید که استفاده از این ویژگی بسیار عملکرد کندی را به همراه خود خواهد آورد.

در ابتدا کار با مشکل هسته یونیکس مواجه بودیم ولی استروس‌تروپ با استفاده از تجربیات خود در زمینه‌ی زبان c، توانست ویژگی‌های سیوملا را توسعه دهد.

در سال 1983 زبان برنامه نویسی c جایگاه خود را به زبان c++ واگذار نمود و پس از آن زبان برنامه‌نویسی c++ با ویژگی‌های بسیار زیادی رو به رو گردید اگر بخواهیم به بخشی از این ویژگی‌ها اشاره کنیم، باید حتما موارد زیر را خاطر نشان شویم:

  • توابع مجازی
  • سربارگزاری عملگر
  • نام تابع
  • ارجاعات
  • ثابت‌ها
  • کنترل حافظه توسط کاربر
  • ارث بری‌های چندگانه
  • اعضای ثابت تابع

همچنین دیگر ویژگی‌های زبان سی پلاس پلاس c++ که در سال 1990 به صورت کامل منتشر گردید.

نام دیگری که می‌توان برای زبان برنامه نویسی c++ در نظر بگیریم که در گذشته به این نام نیز شناخته می‌شد، زبان c با کلاس بود. در حال حاضر همان‌طور که می‌دانید هنوز زبان برنامه‌نویسی c++ را به عنوان یکی از ابر زبان‌های برنامه‌نویسی می‌شناسند.

زبان c++ یک زبان برنامه‌نویسی سطح میانه می‌باشد و برای سیستم عامل‌هایی همچون ویندوز و mac و یونیکس قابلیت اجرایی دارد. ویژگی‌هایی در برنامه نویسی c++ تعریف شده است که در زبان برنامه‌نویسی سی نیز از این ویژگی‌ها استفاده گردید. یکی از این ویژگی‌ها که می‌شود در مورد آن صحبت کنیم، تعریف for می‌باشد.

با این حال ویژگی‌‌هایی در زبان سی وجود دارد که در واقع در زبان برنامه‌نویسی c++ قرار نگرفته است. از این نوع ویژگی‌ها می‌توانیم به ماکروهای قابل تغییر اشاره کنیم. ناگفته نماند که برخی از این ویژگی‌ها ممکن است سبب ناهماهنگی در بین این دو زبان برنامه‌نویسی گردد. 

در دوره ++C مکتب‌خونه ضمن معرفی ابزارهای مفید برای نوشتن، کامپایل، خطایابی کدهای نوشته شده به زبان ++C به یادگیری مفاهیم اصلی و کاربردی زبان++C در یک محیط واقعی پرداخته می‌شود. تمام مفاهیم مورد نیاز در این زبان شامل متغیرهای اولیه، دستورات شرطی و حلقه‌ها، رشته‌ها، آرایه‌ها و اشاره‌گرها، ساختمان‌ها و داده‌های شمارشی، توابع و نیز مباحث پیشرفته‌­تر شامل حوزه تعریف و فضای نام، مفاهیم برنامه‌­نویسی شئ‌­گرا، وراثت، چندریختی و نیز قالب‌­ها به طور کامل در این دوره مطرح شده است.

همچنین در این دوره تمرینات و نبز یک پروژه‌ی کاربردی جهت افزایش توانایی برنامه‌نویسان برای حل مسائل واقعی، کسب اعتماد به نفس و نیز آماده شدن جهت ورود به جمع برنامه‌نویسان حرفه‌ای این زبان جهت کار در محیط‌های عملیاتی، در نظر گرفته شده است.

سرفصل‌های دوره آموزش برنامه نویسی C++ چیست؟

در دوره آموزش سی پلاس پلاس مکتب‌خونه به معرفی ابزارهای مفید برای نوشتن، کامپایل و خطایابی کدهای نوشته شده به زبان C++ می‌پردازیم. به علاوه مفاهیم اصلی و کاربردی زبان C و C++  را در یک محیط واقعی آموزش می‌دهیم. تمام مفاهیم مورد نیاز در این زبان شامل متغیرهای اولیه، دستورات شرطی و حلقه‌ها، رشته‌ها، آرایه‌ها و اشاره‌گرها، ساختمان‌ها و داده‌های شمارشی، توابع و نیز مباحث پیشرفته‌‌تر شامل حوزه تعریف و فضای نام، مفاهیم برنامه‌نویسی شئ‌گرا، وراثت، چندریختی و همچنین قالب‌ها به طور کامل در این دوره مطرح شده است.

در انتهای فصل‌ها تمریناتی برایتان درنظر گرفته شده و یک پروژه جامع در انتهای دوره برای شما تعریف می‌شود. این تمرینات و پروژه‌ها مهارت شما را برای حل مسائل واقعی افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفستان برای ورود به برنامه‌نویسان حرفه‌ای این زبان و ورود به بازار کار شود. 

  • فصل اول:‌ مباحث مقدماتی

اگر C++ اولین زبانی است که شما برای شروع یادگیری آن را انتخاب کرده‌اید، باید آشنایی مقدماتی با برنامه‌نویسی، محیط آن، انواع داده‌ها و عمگرها و غیره کسب کنید. از آنجایی که این دوره به آموزش C++ از پایه می‌پردازد، فصل اول به این توضیحات مقدماتی اختصاص یافته است. در انتهای این فصل می‌توانید نوشتن برنامه‌های محاسباتی ساده را به خوبی فرا بگیرید و با انجام تمرینات مطرح‌شده آموخته‌های خود را بسنجید.

  • فصل دوم: دستورات شرطی و حلقه‌ها

در برنامه‌نویسی همیشه لزومی ندارد که تمام دستورات نوشته‌شده به ترتیب اجرا شوند. اغلب اوقات لازم است دستورات در صورت برقراری شرط‌هایی اجرا شوند؛ اینجاست که کاربرد دستورات شرطی و حلقه‌ها در برنامه‌نویسی نمایان می‌شود. در فصل دوم از دوره C++ آموزش دستورات if ،switch و حلقه‌های while و for به شما عزیزان داده می‌شود. در انتهای فصل هم تمریناتی برای کار با دستورات شرطی و حلقه‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  • فصل سوم: آرایه‌ها، رشته‌ها و اشاره‌گرها

از مفاهیم پرکاربرد دیگر در برنامه‌نویسی آرایه‌ها هستند. آرایه‌ها را می‌توان ردیفی از متغیرهای هم‌نوع تصور کرد که مکان هرکدام با اندیس‌گذاری مشخص شده‌ است. یک آرایه از متغیرهای char را رشته می‌گویند. از رشته‌ها برای عبارات متنی استفاده می‌شود. در فصل سوم در قالب مثال‌هایی کار با آرایه‌ها و رشته‌ها را به خوبی فرا می‌گیرید. اشاره‌گرها به نوشتن کدهای درست و اصولی در زبان C++ به شما کمک می‌کنند. این مفهوم را می‌توان مزیت زبان‌های خانواده C از جمله سی پلاس پلاس بر سایر زبان‌های برنامه‌نویسی دانست. از همین رو، در ادامه فصل به اشاره‌گرها و تخصیص پویای حافظه می‌پردازیم.

  • فصل چهارم: ساختمان‌ها و داده‌های شمارشی

ساختمان‌ها یا structure برای تعریف یک موجودی بسیار پرکاربردند. هنگامی که متغیرهای یک موجودی انواع مختلفی از داده‌ها را شامل می‌شوند، باید از ساختمان‌ها استفاده کرد. ساختمان به شما اجازه می‌دهد که مانند آرایه‌ها مجموعه‌ای از داده‌ها را در آن ذخیره کنید؛ اما با این تفاوت که داده‌ها در آرایه باید هم‌نوع باشند ولی در ساختمان این اجبار وجود ندارد. در این فصل به طور کامل به بررسی ساختمان‌ها می‌پردازیم. به علاوه داده‌های شمارشی را در این فصل شرح می‌دهیم.  

  • فصل پنجم: توابع

توابع از مهم‌ترین اجزای برنامه‌نویسی هستند که نقش بسیار مهمی در ساختارمند شدن برنامه‌ها ایفا می‌کنند. توابع مزایای بیشتری برای برنامه به وجود می‌آورند؛‌ نظم بیشتر، خوانایی بهتر و عملکرد راحت‌تر از جمله آن‌هاست. شما می‌توانید یک بار در برنامه خود تابع بنویسید و سپس در هرجای برنامه آن‌ها را فرا بخوانید. تابع‌ها در واقع بلوک‌هایی از کدها هستند؛ بنابراین اگر برنامه با خطایی مواجه شد، به راحتی می‌توانید تابع مورد نظر پیدا کرده و آن را اصلاح کنید. در این فصل مهم از آموزش برنامه نویسی C++ با انجام مثال‌های متعددی تابع‌ها، نحوه استفاده از آن‌ها، انواع روش‌های ارسال مقادیر به توابع و سایر مباحث مهم در آن را به شما آموزش می‌دهیم. در انتهای فصل هم با انجام تمریناتی که برایتان قرار داده‌ایم، می‌توانید مهارت خود را بسنجید. 

  • فصل ششم: حوزه تعریف متغیرها و فضای نام

معمولا برنامه‌های بزرگ را به زیر برنامه‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنند تا هم برنامه نویسی C++ راحت‌تر شود و هم خطایابی و رفع آن سریع‌تر انجام شود. مبحث مهمی که در این زمینه باید به یاد داشته باشید، حوزه تعریف متغیرهاست. حوزه همان قسمتی از برنامه است که شما می‌توانید داده‌ها و متغیرهای خود را در آن تعریف کنید. متغیرها در خارج از حوزه تعریفشان قابل دسترسی نیستند. در این فصل علاوه بر توضیح و بررسی کامل انواع حوزه‌های تعریف متغیرها به توضیح فضای نام آن‌ها هم می‌پردازیم.

  • فصل هفتم: مباحث تکمیلی برنامه‌نویسی شئ‌گرا

یکی از برتری‌های زبان C++ بر زبان C پشتیبانی آن از برنامه نویسی شئ گراست. مجموعه‌ای از داده‌ها و توابعی که روی آن‌ها اعمال می‌شود، را یک شئ می‌گویند. در زبان برنامه نویسی C++ قبل از آن که بخواهید یک شئ ایجاد کنید، باید یک کلاس تعریف کنید. کلاس را می‌توان نقشه اولیه آن شئ دانست. کلاس‌ها قابلیت‌های زیادی برای برنامه‌نویسان ایجاد می‌کنند. در ابتدای این فصل با بررسی یک مثال واضح کلاس‌ها و کاربردهای آن را به خوبی فرامی‌گیرید. در ارتباط با کلاس‌ها مباحث دیگری هم مطرح می‌شود که شما به عنوان یک برنامه‌نویس باید نحوه استفاده از آن‌ها را بلد باشید. از همین رو سازنده‌ها و نابود کننده‌ها، اشاره‌گرها، وراثت و چندریختی را در این فصل به شما آموزش می‌دهیم. 

  • فصل هشتم: مباحث تکمیلی برنامه‌نویسی شئ‌گرا

برای بهره‌گیری کامل از کلاس‌ها باید بتوانید تمام اجزای آن را بشناسید و با آن‌ها کار کنید. اعضای استاتیک کاربرد ویژه‌ای در برنامه نویسی شئ گرا دارند. علاوه بر اعضای استاتیک، اعضایی در کلاس‌ها وجود دارند که به صورت private تعریف شده‌اند. همانطور که از اسمشان پیداست، دسترسی به این اعضا تنها داخل همان کلاس امکان‌پذیر است. البته راه‌هایی وجود دارد که بتوانید در توابع و کلاس‌های دیگر هم از آن‌ها استفاده کنید. بنابراین در این فصل از آموزش برنامه نویسی C++ به توضیح توابع و کلاس‌های دوست (friend) می‌پردازیم.

  • فصل نهم: قالب‌ها

ازجمله قابلیت‌های مهم و قدرتمند زبان سی پلاس پلاس می‌توان به قالب‌ها اشاره کرد. قالب‌ها به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید توابع را بدون در نظر گرفتن نوع داده ورودی آن بنویسید. این کار کدنویسی را برایتان راحت‌تر و توسعه نرم‌افزارها را سریع‌تر می‌کند. بنابراین در این فصل با کمک مثال‌های کاربردی به آموزش کامل قالب‌ها و چگونگی کار با آن‌ها می‌پردازیم. 

  • فصل دهم: پروژه پایانی

در فصل پایانی از آموزش برنامه نویسی ++C یک پروژه جامع برای شما عزیزان طراحی کرده‌ایم. با انجام این پروژه می‌توانید تمام مباحثی که در این دوره آموزشی بررسی شد را استفاده کنید و مهارت‌های خود را بسنجید. در صورتی که موفق به کسب نمره 70 از مجموع تمرین‌های آخر فصل‌ها و پروژه پایانی شدید، گواهینامه فارغ‌التحصیلی به شما عزیزان اعطا خواهد شد.

سرفصل‌های دوره آموزش برنامه‌نویسی به زبان C++

فصل اول - مباحث مقدماتی
04:57 ساعت
01:57
Combined Shape Created with Sketch. 6 جلسه
بارم:
7%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل آماده‌­سازی محیط و شرایط لازم جهت برنامه‌­نویسی در چند محیط مختلف، آشنایی با مباحث مقدماتی و نوشتن اولین برنامه، آشنایی با انواع داده اصلی و عملگرها و دستورات ورودی و خروجی، ارائه می­‌شود.

آماده‌سازی محیط برنامه‌نویسی
"21:08
نوشتن اولین برنامه
"23:33
انواع داده‌‌های اصلی
"22:53
انواع عملگرها
"27:05
دستورات ورودی و خروجی
"23:18
تمرینات فصل اول

 (الزامی)

100.0%
     
'03:00
فصل دوم - دستورات شرطی و حلقه‌ها
03:05 ساعت
01:05
Combined Shape Created with Sketch. 4 جلسه
بارم:
7%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل دستورات شرطی و حلقه‌ها (while-do while-for) و نیز دستورات continue و break مورد بررسی قرار می­‌گیرد.

دستور شرطی if
"25:48
دستور switch
"15:09
حلقه‌های for و while
"24:52
تمرینات فصل دوم

 (الزامی)

100.0%
     
'02:00
فصل سوم - آرایه‌ها، رشته‌ها و اشاره‌گرها
05:20 ساعت
01:20
Combined Shape Created with Sketch. 5 جلسه
بارم:
7%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل مطالب مربوط به آرایه­‌ها، اشاره­‌گرها، رشته‌­ها بیان می‌شود. همچنین نحوه تخصیص پویای حافظه در برنامه‌­ها توضیح داده می‌شود.

آرایه‌ها
"18:15
اشاره‌گرها
"19:27
رشته‌ها
"25:03
تخصیص پویای حافظه
"17:24
تمرینات فصل سوم

 (الزامی)

100.0%
     
'04:00
فصل چهارم - ساختمان‌ها و داده‌های شمارشی
02:21 ساعت
00:21
Combined Shape Created with Sketch. 3 جلسه
بارم:
3%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل مباحث مربوط به معرفی ساختمان‌ها و همچنین انواع داده شمارشی مطرح می‌­شود

ساختمان‌ها
"09:13
داده‌های شمارشی
"12:32
تمرینات فصل چهارم

 (الزامی)

100.0%
     
'02:00
فصل پنجم - توابع
05:19 ساعت
01:19
Combined Shape Created with Sketch. 5 جلسه
بارم:
7%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل موضوعات مختلف مربوط به نوشتن توابع در ++C/C مطرح می‌شود. همچنین نحوه جداسازی بدنه توابع از تعاریف آنها را نیز شرح داده می‌شود.

تعریف و استفاده از توابع
"27:23
انواع روش‌های ارسال و دریافت داده در توابع
"24:50
overloading توابع
"07:39
برنامه‌های چند فایلی
"19:21
تمرینات فصل پنجم

 (الزامی)

100.0%
     
'04:00
فصل ششم - حوزه تعریف متغیرها و فضای نام
02:29 ساعت
00:29
Combined Shape Created with Sketch. 3 جلسه
بارم:
1%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل قواعد حوزه تعریف و زمان زندگی متغیرها و همچنین استفاده از namespace ها را شرح داده می‌شود.

حوزه تعریف متغیرها
"18:44
فضای نام
"10:36
تمرینات فصل ششم

 (الزامی)

100.0%
     
'02:00
فصل هفتم - برنامه‌نویسی شئ‌گرا
05:55 ساعت
01:55
Combined Shape Created with Sketch. 6 جلسه
بارم:
7%
نمایش جلسات فصل  
فصل هشتم - مباحث تکمیلی برنامه‌نویسی شئ‌گرا
06:03 ساعت
01:03
Combined Shape Created with Sketch. 4 جلسه
بارم:
7%
نمایش جلسات فصل  
فصل نهم - قالب‌ها
04:19 ساعت
00:19
Combined Shape Created with Sketch. 2 جلسه
بارم:
7%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل درباره نحوه ساخت قالب‌ها در زبان ++C/C صحبت می‌شود.

قالب‌ها
"19:17
تمرینات فصل نهم

 (الزامی)

100.0%
     
'04:00
فصل دهم - پروژه پایانی
10:00 ساعت
Combined Shape Created with Sketch. 1 جلسه
بارم:
39%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل پروژه پایانی این دوره قرار داده شده است.

پروژه پایانی دوره ++C

 (الزامی)

100.0%
     
'10:00

تالار گفت‌وگو

استاد دوره
محسن رشیدی

محسن رشیدی کارشناس مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه آزاد واحد مرکزی با 8 سال سابقه کار تخصصی با استفاده از زبان‌های ++C/C در پلتفرم‌های مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مخصوصاً در حوزه برنامه‌نویسی بر روی سیستم‌های Embedded و بیزینس بانک‌داری 

اطلاعات بیشتر

پیش‌نیاز‌های دوره آموزش برنامه‌نویسی به زبان C++

این دوره نیاز به هیچ پیش‌نیازی ندارد.

ویژگی‌های دوره آموزش برنامه‌نویسی به زبان C++

Combined Shape1 Created with Sketch. گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

 

مشاهده نمونه گواهینامه

خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد. 

 

مشاهده اطلاعات بیشتر

نظرات  (5 نظر)

زهرا
22:51 - 1399/12/09
دانشجوی دوره
واقعا خیلی دوره خوبی بود. من این دوره رو همزمان با کلاس های دانشگاهم میگذروندم و خیلی مفید بود ولی حیف که در دوران امتحاناتم نتونستم ادامه بدم و گواهینامه رو دریافت کنم.
پشتیبانی مکتب‌خونه
زهرا عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. شما می توانید با تمدید دوره به مدت یک ماه برای ارسال تمرین و پروژه جهت دریافت گواهی نامه اقدام نمایید.
حمیدرضا
20:18 - 1399/12/07
دانشجوی دوره
با یه نگاه اجمالی دوره ی خوبی بود ولی نحوه توضیح دادن خیلی آروم و کسل کننده بود. اگه خسته باشید و این دوره رو ببینید ختما پشت سیستم میخوابید
امیرحسین
11:32 - 1399/12/07
دانشجوی دوره
استاد كارش عاليه. لايك
مهدی
20:41 - 1399/09/17
دانشجوی دوره
بسیار عالی، یکی از دوره های عالی مکتب خونه هست و استاد رشیدی به خوبی تدریس میکنن
محبوبه
09:47 - 1399/06/27
فارغ‌التحصیل دوره
این دوره بهترین دوره مکتبخونه بود که تا الان گذروندم. دلیلش هم این است که جناب رشیدی دلسوزانه و صبورانه به تصحیح تمرینها میپردازن و هر نکته کوچک و بزرگی که به نظرشون لازم باشرو بسیار جامع توضیح می دهند، به طوری که کاملا ایرادات تمرینهای ارسالی مشخص میشن و میتونیم به تقویت ضعف هایی که متوجه اش میشویم بپردازیم. بسیار از ایشون ممنون هستم که این قدر مسءولیت پذیر هستن در ارایه ی درسی که قبول کردن.

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.
آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.
حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.
در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
پس از صدور گواهی نامه، نسخه الکترونیکی گواهی نامه در اختیار شما قرار می گیرد. در صورت درخواست شما، نسخه فیزیکی گواهی نامه نیز می تواند برای شما ارسال شود. هزینه ارسال بر عهده کاربر خواهد بود.
پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

اطلاعات بیشتر

  • کاربرد دوره  آموزش برنامه‌نویسی به زبان C++ چیست؟

زبان C++ یک زبان برنامه نویسی همه‌منظوره است که با ارتقاء زبان C توسعه یافته است. شی‌گرایی و چندریختی از جمله مفاهیمی است که تفاوت C و C++ را آشکار می‌کند. زبان C++ را یک زبان با سطح میانی درنظر می‌گیرند. چرا که هم برنامه‌های سطح پایین مانند درایورها و کرنل‌ها و هم برنامه‌های با سطح بالا مانند بازی‌ها، رابط کاربری گرافیکی، برنامه‌های دسکتاپ و غیره را می‌توان با آن نوشت. C و C++ با وجود تفاوت‌هایی که دارند، ساختار کد و سینتکس پایه‌ای آن‌ها با هم مشابه است.

 نام برنامه نویسی سی پلاس پلاس C++ دقیقا نشان‌دهنده ماهیت تکاملی زبان C است و همانطور که می‌دانید سی پلاس پلاس عملگر افزایشی C را نشان می‌دهد. کاربرد زبان برنامه نویسی C++ بسیار گسترده است؛ از این زبان برای توسعه انواع نرم‌افزارهای فنی و تجاری استفاده می‌کنند.

C++ برنامه نویسی شی گرا را ارائه می‌دهد که در C وجود ندارد. در واقع زبان C++ از چهار ویژگی اصلی برنامه نویسی شی گرا پشتیبانی می‌کند: کپسوله‌سازی، چندریختی، تجرید و وراثت. این ویژگی‌ها باعث شده است که از سی پلاس پلاس در طیف وسیعی از برنامه‌ها استفاده شود، مانند:

  • سیستم‌عامل‌ها و برنامه‌نویسی سیستم مانند سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس (از جمله اوبونتو)
  • مرورگرها مانند کروم و فایرفاکس
  • گرافیک و موتورهای بازی مانند فتوشاپ، بلندر، موتور غیرواقعی.
  • موتورهای پایگاه داده مانند MongoDB، MySQL، Redis و غیره.
  • سیتم‌های توزیع شده و ابری

C++ یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. علاوه بر کاربردی بودن این زبان، سایر ویژگی‌های آن این محبوبیت را ایجاد کرده است. بعضی از ویژگی‌های زبان برنامه نویسی C++ عبارتند از:

  • ساده: برنامه نویسی C++ به دلیل اینکه می‌توان آن را به واحدها و قسمت‌های منطقی تقسیم کرد، بسیار ساده است. سی پلاس پلاس از یک کتابخانه غنی پشتیبانی می‌کند و انواع مختلفی از داده‌ها را داراست.
  •  زبان سطح میانی: برنامه نویسی سی پلاس پلاس هم برای برنامه‌نویسی سیستم و هم برای برنامه‌های کاربردی استفاده می‌شود.
  • پشتیبانی از کتابخانه غنی: زبان برنامه نویسی C++ از یک کتابخانه استاندارد غنی و کتابخانه‌های شخص ثالث برای توسعه سریع پشتیبانی می‌کند.
  • سرعت اجرا: زبان برنامه نویسی C++ را به سرعت اجرای آن می‌شناسند. این زبان بسیاری از پردازش‌های اضافی مانند بازیافت حافظه، تایپ کردن پویا و غیره را حذف کرده است. از این سرعت اجرای آن بسیار زیاد است.
  • اشاره‌گر و دسترسی مستقیم به حافظه: C++ هم مانند C پشتیبانی از اشاره‌گرها را فراهم کرده است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که آدرس ذخیره‌سازی را به طور مستقیم دستکاری کنند. این امکان در برنامه‌نویسی‌های سطح پایین بسیار پرکاربرد است.
  • شی گرایی: یکی از مزیت‌های رقابتی C++ نسبت به C قابلیت شی‌گرایی آن است. شی‌گرایی امکان ایجاد برنامه‌های قابل نگهداری و قابل توسعه را برای برنامه‌نویس فراهم می‌کند.
  • زبان کامپایل‌شده: زبان سی پلاس پلاس یک زبان کامپایل‌شده است که این ویژگی در سرعت آن نقش اساسی دارد.

آشنایی با این ویژگی‌ها و کاربردهای زبان برنامه نویسی C++ می‌تواند انگیزه کافی برای یادگیری این زبان را در علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی ایجاد کند. مکتب‌پلاس در این دوره خود به آموزش کامل C++ می‌پردازد.

هدف از یادگیری دوره آموزش C++ چیست؟

شاید تصور کنید با ظهور زبان‌های برنامه‌نویسی شی‌گرایی مانند پایتون، سی پلاس پلاس دیگر جایگاهی در دنیای فناوری ندارد. این یک تصور اشتباه است. هر برنامه‌ای که نیازمند عملکرد سریع است، به احتمال زیاد توسط زبان برنامه نویسی C++ نوشته شده است؛ مانند بازی‌های ویدئویی که به سرعت و قابلیت‌های گرافیکی پیشرفته‌ای نیاز دارند.

امروزه فناوری اینترنت اشیاء بسیار بر سر زبان‌ها افتاده است. تمام سیستم‌های تعبیه‌شده، برنامه‌های سنگین واقعیت مجازی و هوش مصنوعی همه براساس C یا C++ نوشته شده‌اند. زبان برنامه نویسی c++ هنوز آینده روشنی دارد و این زبان هوشمندانه‌ترین زبان برای برنامه‌نویس‌های تازه‌کار است.

با توجه به ویژگی‌ها و موارد گفته شده، زبان‌های C و C++ رایج‌ترین زبان‌هایی است که دانشگاه‌های کشور به دانشجویان جدیدالورود تدریس می‌شود. از این رو ما در مکتب‌خونه تصمیم گرفتیم تا دوره آموزش زبان C++ را برای شما عزیزان فراهم آوریم.

دوره آموزش C++ مناسب چه کسانی است

  • کسانی که برای اولین بار می‌خواهند یک زبان برنامه‌نویسی یاد بگیرند.
  • کسانی که با زبان C آشنایی دارند و قصد تکمیل مهارت‌های برنامه‌نویسی خود با زبان C++ را دارند.
  • کسانی که به طراحی و توسعه نرم‌افزارهای کاربردی و سریع علاقه‌مندند.
  • کسانی که دوست دارند بازی‌های ویدئویی زیبا بسازند.
  • کسانی که قصد دارند برنامه‌نویسی را با یک زبان همه‌منظوره و ساده شروع کنند.

بعد از فراگیری دوره آموزش برنامه نویسی C++ چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

  • آشنایی با انواع داده‌ها، عملگرها و دستورات شرطی If، switch و حلقه‌های for و while
  • آشنایی با آرایه‌ها، رشته‌ها و اشاره‌گرها
  •  آشنایی با توابع و استفاده از آن‌ها
  •  تسلط بر کلاس‌ها، برنامه نویسی شی‌گرا و ویژگی‌های وراثت و چندریختی
  • یادگیری چگونگی ساخت قالب‌ها در زبان C++ و C

پیشنیازها و نرم‌افزارهای لازم برای فراگیری دوره آموزش C++ چیست؟

دوره آموزش C++ مکتب‌پلاس از پایه شروع به آموزش C++ می‌کند. از همین رو، شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیازی ندارد. برای شروع برنامه نویسی به زبان C++ باید با مبانی کامپیوتر و اجزای آن آشنایی داشته باشید که استاد دوره به توضیح مقدمات برنامه‌نویسی می‌پردازد.

برنامه نویسی C++ در ویندوز به یک ویرایشگر متن مانند wordpad و یک کامپایلر نیاز دارد. برای راحتی بیشتر شما می‌توانید یک نرم‌افزار IDE دانلود و نصب کنید تا نوشتن و کامپایل کدها را تنها در همین محیط انجام دهید. ما به شما نرم افزار CodeBlocks را پیشنهاد می‌کنیم. دانلود و نصب این نرم‌افزار هم توسط استاد دوره به شما آموزش داده می‌شود.

ویژگی های متمایز دوره آموزش برنامه نویسی C++ مکتب‌خونه چیست؟

اکثر دوره‌های آموزشی مکتب‌پلاس پروژه‌محور است. آموزش C++ هم از صفر تا صد در قالب تمرینات و پروژه‌های عملی به شما عزیزان آموزش داده می‌شود. بدین ترتیب می‌توانید همزمان با یادگیری مباحث تئوری نحوه استفاده از آن‌ها را هم فرابگیرید.

کوییزها، تمرینات و پروژه‌هایی در انتهای بیشتر فصل‌ها و فصل آخر برای شما در نظر گرفته شده است که با کمک آن می‌توانید مهارت‌های خود را بسنجید. درصورتی که 70 درصد نمره را کسب کنید، گواهینامه مکتب‌خونه به شما اعطا خواهد شد.

×

ثبت نظر

به این دوره از ۱ تا ۵ چه امتیازی می‌دهید؟

فصل اول - مباحث مقدماتی
04:57 ساعت
01:57
Combined Shape Created with Sketch. 6 جلسه
بارم:
7%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل آماده‌­سازی محیط و شرایط لازم جهت برنامه‌­نویسی در چند محیط مختلف، آشنایی با مباحث مقدماتی و نوشتن اولین برنامه، آشنایی با انواع داده اصلی و عملگرها و دستورات ورودی و خروجی، ارائه می­‌شود.

آماده‌سازی محیط برنامه‌نویسی
"21:08
نوشتن اولین برنامه
"23:33
انواع داده‌‌های اصلی
"22:53
انواع عملگرها
"27:05
دستورات ورودی و خروجی
"23:18
تمرینات فصل اول

 (الزامی)

100.0%
     
'03:00
فصل دوم - دستورات شرطی و حلقه‌ها
03:05 ساعت
01:05
Combined Shape Created with Sketch. 4 جلسه
بارم:
7%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل دستورات شرطی و حلقه‌ها (while-do while-for) و نیز دستورات continue و break مورد بررسی قرار می­‌گیرد.

دستور شرطی if
"25:48
دستور switch
"15:09
حلقه‌های for و while
"24:52
تمرینات فصل دوم

 (الزامی)

100.0%
     
'02:00
فصل سوم - آرایه‌ها، رشته‌ها و اشاره‌گرها
05:20 ساعت
01:20
Combined Shape Created with Sketch. 5 جلسه
بارم:
7%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل مطالب مربوط به آرایه­‌ها، اشاره­‌گرها، رشته‌­ها بیان می‌شود. همچنین نحوه تخصیص پویای حافظه در برنامه‌­ها توضیح داده می‌شود.

آرایه‌ها
"18:15
اشاره‌گرها
"19:27
رشته‌ها
"25:03
تخصیص پویای حافظه
"17:24
تمرینات فصل سوم

 (الزامی)

100.0%
     
'04:00
فصل چهارم - ساختمان‌ها و داده‌های شمارشی
02:21 ساعت
00:21
Combined Shape Created with Sketch. 3 جلسه
بارم:
3%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل مباحث مربوط به معرفی ساختمان‌ها و همچنین انواع داده شمارشی مطرح می‌­شود

ساختمان‌ها
"09:13
داده‌های شمارشی
"12:32
تمرینات فصل چهارم

 (الزامی)

100.0%
     
'02:00
فصل پنجم - توابع
05:19 ساعت
01:19
Combined Shape Created with Sketch. 5 جلسه
بارم:
7%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل موضوعات مختلف مربوط به نوشتن توابع در ++C/C مطرح می‌شود. همچنین نحوه جداسازی بدنه توابع از تعاریف آنها را نیز شرح داده می‌شود.

تعریف و استفاده از توابع
"27:23
انواع روش‌های ارسال و دریافت داده در توابع
"24:50
overloading توابع
"07:39
برنامه‌های چند فایلی
"19:21
تمرینات فصل پنجم

 (الزامی)

100.0%
     
'04:00
فصل ششم - حوزه تعریف متغیرها و فضای نام
02:29 ساعت
00:29
Combined Shape Created with Sketch. 3 جلسه
بارم:
1%
نمایش جلسات فصل  

در این فصل قواعد حوزه تعریف و زمان زندگی متغیرها و همچنین استفاده از namespace ها را شرح داده می‌شود.

حوزه تعریف متغیرها
"18:44
فضای نام
"10:36
تمرینات فصل ششم

 (الزامی)

100.0%
     
'02:00
فصل هفتم - برنامه‌نویسی شئ‌گرا
05:55 ساعت
01:55
Combined Shape Created with Sketch. 6 جلسه
بارم:
7%
نمایش جلسات فصل  
فصل هشتم - مباحث تکمیلی برنامه‌نویسی شئ‌گرا
06:03 ساعت
01:03
Combined Shape Created with Sketch. 4 جلسه
بارم:
7%
نمایش جلسات فصل  

.این فصل شامل موضوعات تکمیلی فصل قبلی است

اعضای استاتیک کلاس
"17:18
توابع و کلاس‌های دوست
"11:19