×
ribbon

اصطلاحات رایج انگلیسی

یکی از رموز یادگیری بهتر مهارت‌های زبان انگلیسی به خصوص گفتاری استفاده درست از ابزار و محتوای مناسب است. یک کتاب آموزشی معمولی زبان انگلیسی تمام اصطلاحات و عبارت‌ها را به شما یاد نمی‎دهد. هدف ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
4.7 (21 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  9 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو - 4 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  7 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  80 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

سرفصل‌های دوره اصطلاحات رایج انگلیسی

اصطلاحات ابتدایی و متوسط
  to give somebody a bell, right away, ...
"10:12  
  at last, all right, ...
"13:25  
  to spend time, little by little, ...
"10:10  
  never mind, on purpose, …
"16:50  
  تمرین 1
 3.9%    
"05:19  
  to take place, to take part in, ...
"23:17  
  to catch a cold, to make up one's mind, ...
"10:31  
  for good, to be out of order, ...
"13:00  
  تمرین 2
 5.9%    
"11:25  
  a pep talk, all of a sudden, ...
"20:26  
  to be about to, to pop the question, ...
"11:36  
  over and over, in no time, ...
"14:10  
  تمرین 3
 5.9%    
"05:24  
  quite a few, back and forth, ...
"15:30  
  every other, by heart, ...
"13:27  
  to find fault with, from now on, ...
"14:01  
  تمرین 4
 5.9%    
"05:00  
  پروژه میان ترم (الزامی)
 78.4%    
"60:00  
  Handout
"00:03  
اصطلاحات متوسط و پیشرفته
  clear cut, to stand to reason, ...
"23:26  
  to come true, on one's toes, ...
"10:40  
  a lost cause, to make the best of, ...
"10:56  
  تمرین 1
 6.1%    
"05:24  
  to break the news, to look daggers at, ...
"13:39  
  to go wrong, to make sense, ...
"11:01  
  to cut corners, let alone, ...
"14:45  
  to cut short, to lose one's touch, ...
"10:39  
  to fall for, to get cold feet, ...
"11:42  
  to have a say in, out of question, ...
"09:32  
  to have to do with, to know the ropes, ...
"13:58  
  behind one's back, can't stand, ...
"11:53  
  تمرین 2
 6.1%    
"06:18  
  تمرین 3
 6.1%    
"06:48  
  پروژه پایان ترم (الزامی)
 81.6%    
"120:00  
  Handout
"00:03  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

یکی از رموز یادگیری بهتر مهارت‌های زبان انگلیسی به خصوص گفتاری استفاده درست از ابزار و محتوای مناسب است. یک کتاب آموزشی معمولی زبان انگلیسی تمام اصطلاحات و عبارت‌ها را به شما یاد نمی‎دهد. هدف اصلی شما یادگیری و درک آن چیزی است که در خیابان، تلویزیون و روزنامه صحبت می‌شود. با کمک دوره اصطلاحات رایج انگلیسی می‌توانید مانند یک انگلیسی‌زبان بومی قبل از رسیدن به سطح پیشرفته صحبت بکنید. این عبارت‌ها توسط مردم عادی استفاده می‌شود که یادگیری آن‌ها علاوه بر بهبود وضعیت گفتاری به وضعیت شنیداری شما نیز کمک می‌کند تا بهتر از قبل مکالمه‌ها را درک بکنید. پس از یادگیری و آشنایی با این اصطلاحات به راحتی می‌توانید به تماشای موزیک‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های مختلف به زبان انگلیسی بپردازید. 

 

هدف از دوره اصطلاحات رایج انگلیسی چیست؟


هدف از این دوره کمک به پشت سر گذاشتن این مانع بزرگ و آشنایی با پرکاربردترین اصطلاحات در زبان انگلیسی است. در این دوره زبان‌آموز با اصطلاحات و عبارت‌هایی آشنا می‌شود که در مکالمه‌های انگلیسی، فیلم‌ها یا هر جایی که یک گفت‌وگو شکل می‌گیرد قابل استفاده هستند. علاوه بر این اصطلاحاتی در این دوره بررسی می‌شود که بیش از سایر عبارت‌ها توسط مردم به کار گرفته می‌شوند.

 

ویژگی‌های متمایز دوره اصطلاحات رایج انگلیسی چیست؟


در تهیه این دوره به جهت جلوگیری از انتخاب سلیقه‌ای عبارات از تکنیک تحلیل پیکره‌ای دانشگاه کمبریج و آکسفورد استفاده شده است. در تحلیل پیکره‌ای میلیون‌ها مکالمه واقعی مانند مکالمه‌های فیلم‌ها و سریال‌ها و متن رمان‌ها و نمایشنامه‌های انگلیسی وارد یک سیستم تحلیل داده می‌شوند تا در نهایت پرتکرارترین عبارت‌ها از دل آن‌ها استخراج بشوند. 

 

دوره اصطلاحات رایج انگلیسی مناسب چه کسانی است؟


این دوره برای تمام افرادی که به دنبال بهبود مهارت‌های خود به خصوص نحوه برقراری ارتباط و صحبت کردن هستند مناسب است. از دانشجویانی که به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور علاقه دارند تا افرادی که به دنبال موقعیت‌های شغلی در کشورهای دیگر هستند می‌توانند جهت برقرای ارتباط موثرتر در این دوره شرکت بکنند. 

ویژگی‌های دوره اصطلاحات رایج انگلیسی

  •  انتخاب پربسامدترین عبارت‌های کاربردی در زبان انگلیسی با استفاده از تکنیک تحلیل پیکره‌ای
  •  آموزش اصطلاحات رایج در انگلیسی به کمک تصاویر و نقل قول‌های انگیزشی و معروف از افراد مشهور و محبوب مانند پیکاسو، تونی رابینز، آرتور میلر، نلسون ماندلا، توماس مور. این روش در حقیقت همان استفاده از «ابزار تداعی‌گر» است که طبق مشاهدات و آزمایش‌های علمی کمک بسیار زیادی به درک عمیق عبارت‌ها می‌کند. علاوه بر این استفاده از این روش موجب ماندگاری بسیار بیشتر اصطلاحات رایج زبان انگلیسی در ذهن زبان‌آموز می‌شود.
     
  • آموزش عبارت‌های رایج به همراه هم‌خانواده‌های هر عبارت به منظور تثبیت و ماندگاری کلمه و یادگیری کلمه‌های جدید. 
  • از آنجایی که یکی از اهداف یادگیری این عبارت‌ها استفاده درست جهت برقراری ارتباط است در این دوره جهت یادگیری بهتر اصطلاحات رایج انگلیسی از آن‌ها در مثال‌های متعدد استفاده می‌شود تا علاوه بر درک مفهوم و معنی هر اصطلاح، زبان‌آموزان با کاربرد آن نیز آشنا بشوند. 
  •  این دوره از دو بخش مبتدی و پیشرفته تشکیل شده است که در پایان هر دوره میزان یادگیری زبان‌آموزان به وسیله آزمون‌های میان ترم و پایان ترم ارزیابی و بررسی می‌شود.
  • ایستگاه‌های تمرین در فواصل مختلف دوره جهت درک بهتر مطلب و مرور عبارت‌ها در نظر گرفته شده است.
  • در این دوره از عبارت‌هایی که در ابتدا دوره آموزش داده خواهد شد در مثال‌های عبارت‌های بعدی استفاده می‌شود تا علاوه بر مرور آن‌ها، کاربرد این اصطلاحات در جملات مختلف نیز نشان داده شود.

 

بعد از فراگیری دوره اصطلاحات زبان انگلیسی چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟


در پایان این دوره زبان‌آموزان در دو سطح مبتدی و پیشرفته با اصطلاحات زبان انگلیسی آشنا می‌شوند. این مساله در برقراری ارتباط با سایر مردم در نقاط مختلف جهان، به دست آوردن موقعیت‌های مناسب شغلی، کسب نمره ایده‌آل در آزمون‌های زبان انگلیسی مانند آیلتس و بهبود وضعیت تحصیلی یا شغلی به آن‌ها کمک می‌کند.

 

اگر چه صحبت کردن به زبان انگلیسی حتی برای انگلیسی‌زبانان نیز ممکن است ترسناک و دشوار باشد اما با یادگیری این اصطلاحات در زبان انگلیسی و استفاده مکرر و تمرین زیاد، در هنگام مکالمه به زبان انگلیسی با دوستان، همکاران یا سایر افراد احساس بهتری خواهید داشت. در حقیقت دیگر نیاز نیست نگران سوتفاهم‌های احتمالی یا عدم انتقال درست منظور خود در یک مکالمه باشید. پس از پایان این دوره به راحتی، بدون استرس و با خیال آسوده می‌توانید صحبت کردن را شروع بکنید. 

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher هادی فدایی

هادی فدایی، فارغ‌التحصیل کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی و کارشناسی ارشد و دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی دانشگاه شهید بهشتی تهران است.  ایشان بیش از 10 سال سابقه تدریس دوره‌های زبان عمومی در تمام سطوح، آزمون‌های IELTS ,TOEFL ,FCE و CAE را در آموزشگاه‌هایی چون لینگوفینیکس، شکوه، ایران اروپا، پردیسان و ... در کارنامه خود دارند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
علی صمدی مقدم 1402-08-11
ممنونم ازدکتر فدایی عزیز🌻.بسیار دوره خوب و کاربردی بود.
محبوبه همتی 1400-10-25
این دوره واقعا عالی و بی نظیر بود. ممنون از تدریس بسیار روان و سلیس جناب آقای فدایی گرامی.
رخشاد دشتی گوهری 1400-09-21
بسیار دوره خوب و کاربردی هست. استاد فدایی تدریس فوق العاده ای دارن، در کنار یادگیری اصطلاحات، به نکات دیگری هم اشاره میشه، به نظر من هیچ کس از شرکت در این دوره پشیمون نمیشه ممنون بابت برگزاری این دوره ارزشمند
علیرضا بوالحسن 1400-09-10
That was PERFECT.
نوشین سلجوقی 1400-09-06
دوره بسیار خوبیه. استاد هم مسلط هستند و عالی تدریس می‌کنند. شرکت در این دوره را به همه پیشنهاد می‌کنم. امیدوارم مکتب‌خونه دوره‌های پیشرفته‌تر هم با استاد فدایی اجرا کنند.
شکوفه گل‌محمدی 1400-08-09
سلام و احترام خسته نباشید خدمت استاد فدایی عزیز و تیم عالی مکتب‌خونه... مدت زیادی بود که از زبان انگلیسی فاصله گرفته بودم و کلاس‌های بیرون بشدت زمان‌بر هستن بنظرم. بین دوره‌های مکتب‌خونه گشتم و با این دوره احساس راحت‌تری کردم برای استارت. همونطور ک خود استاد فدایی در تیزر میگن اگه نمیدونی از کجا شروع کنی... دقیقا حس من بود... . فوق‌العاده اصطلاحات کاربردی تدریس شده، قسمت جذاب برای من زمانی بود که برای هر اصطلاح تعریف انگلیسی آورده بودن و من تلاش می‌کردم حدس بزنم معنای اصطلاح رو. تصاویری که برای تداعی شدن اصطلاحات استفاده شده عالی بود. تدریسشون خیلی جذاب بود، یه قسمتایی استاد میگفتن بگید بشنوم یا مکث می‌کردن که دانشجو فکر کنه، من بشخصه خودم رو در کلاس حس می‌کردم و پاسخ می‌دادم. در یک کلام عالی و فوق العاده... پیشنهاد می‌کنم دوره رو به تمام کسانیکه نمیدونن از کجا شروع کنن و از مکتب‌خونه درخواست میکنم سطح پیشرفته این دوره رو با استاد فدایی ادامه بدن. ممنون🌺🌺🌺
فاطمه جوی 1400-02-21
خیلی دوره خوبیه. توضیحات استاد فدایی قابل فهم و عمیقه. متد تدریسشون بسیار آموزنده ست. تمرین ها کاملا مطابق با تدریسشون هست. پروژه ها چالشی و آموزنده ست و من خیلی راضی ام. منتظر دوره های بیشتر از ایشون هستیم.
علی رحیمی مقدم 1400-01-26
دوره ای خوب برای یادگیری اصطلاحات با تشکر ویژه از استاد محترم دوره، به خاطر تدریس عالی ایشان.
رضا رمضانی واودره 1399-11-15
تدریس بسیار خوب و اصطلاحات کاربردی
امیرحسین طاهری 1399-09-15
سلام استاد خسته نباشید ببخشید استاد میشه پی دی اف فایل ارایه تون را هم برای دانلود در صفحه ی درس قرار بدهید . خیلی ممنون از لطفتون
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ لطفا سوالات و پیشنهادات خود را از طریق ایمیل پشتیبانی info@maktabkhooneh.org مطرح نمایید.
یاسمن 1399-09-11
سپاس فراوان از استاد گرامی که انقدر با حوصله تدریس می‌کنند.
نوید رستگار 1400-07-07
درود - محتوی دوره مطابق ایده اصلی من بود - تمارین تا بخش نهایی از دیدگاه من برای زبان اموز مبتنی مثل من مناسب و در قسمت آخر که داستان نویسی بود بسیار چالش براگیز بود - من به جهت این موضوع بااجبار دوره را مجدد پرداخت گردم و متن را بارگذاری کردم - با این اصطلاات ویژه کار بسیار سختی برای من بود نوشتن و حقیقتا در نهایت هم با بی انگیزگی این تمرین ارسال کردم چوت اصلا باب میل من نشد - تمارین قسمتهای قبل حداقل انتیازات من تا جایی که میبینم 80 % میباشد - در نهایت بجز آزمون نهایی که تاثیر ددارد در اخذ مدرک برای من محتوی ارزشمندی بود - امیدوارم به جهت اخد مدرک موفق باشم و سایر دوره های اینچنینی این مدرس محترم و سایر مدرسین را مورد استفاده قرار دهم و در آینده بتوانم داستان نویسی کنم. موفق باشید

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

هر زبانی دارای اصطلاحات خاص خود است و زبان انگلیسی از این قاعده مستثنی نیست. این زبان دارای اصطلاحات و عبارت‌های بسیاری است که یادگیری آن‌ها جهت درک بهتر این زبان ضروری است. 

یک زبان‌آموز در طول دوره یادگیری زبان انگلیسی باید با اصطلاحات رایج انگلیسی آشنا باشد زیرا در این مسیر بارها و بارها با آن‌ها برخورد خواهد کرد. در حقیقت شنیدن یا دیدن این اصطلاحات اجتناب‌ناپذیر است. علاوه بر این یادگیری این عبارت‌ها برقراری ارتباط را بسیار آسان می‌کند. 

زبان انگلیسی از 4 مهارت شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن تشکیل شده است که تسلط بر این زبان بدون این 4 مهارت امکان‌پذیر نیست. از آنجایی که در بیشتر دوره‌های آموزش زبان انگلیسی به دو مهارت شنیدن و خواندن بیش از سایر مهارت‌ها توجه می‌شود زبان‌آموزان حتی پس از گذراندن دوره‌های پیشرفته زبان انگلیسی از نداشتن اعتماد به نفس کافی جهت برقراری ارتباط رنج می‌برند. در تمام موارد گفته شده دو مهارت گفتاری و نوشتاری نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. در حقیقت زمانی می‌توان گفت که فرد تسلط کافی به زبان انگلیسی دارد که بتواند به راحتی صحبت بکند. یکی از راه‌های یادگیری و بهبود مهارت گفتاری آشنایی با اصطلاحات رایج انگلیسی و توانایی استفاده از آن‌ها است. 

لازم به ذکر است که زمانی دانش زبان انگلیسی ارزشمند خواهد بود که بتوان از آن در عمل استفاده کرد. در غیر اینصورت فرد از مزایای دانستن زبان انگلیسی بهره‌مند نخواهد شد. بنابراین جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، زبان‌آموزان می‌توانند با کسب مهارت‌های کافی و آشنایی با اصطلاحات انگلیسی از این زبان در دنیای واقعی نیز بهره ببرند. 

 

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  9 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو - 4 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  7 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  80 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام