×
ribbon

آموزش آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه ایران

آمادگی برای آزمون بازار سرمایه در ایران یکی از چالش‌های مخاطبان مشاغل سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای مالی است. طبق قانون بازار اوراق بهادار از سال ۱۳۸۴ تصدی بسیاری از سمت‌های نهادهای مالی مانند شرکت‌های کارگزاری، شرکت‌های ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
1.1 (9 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  7 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو - 3 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  6 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه ایران

آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه
  مقدمه و معرفی کتاب و توضیح اجمالی در خصوص فهم و تحلیل صورت‌های مالی
"17:21  
  مقدمات بازارها، ابزارها و نهادهای مالی بخش اول
"10:30  
  مقدمات بازارها، ابزارها و نهادهای مالی بخش دوم
"11:31  
  مقدمات بازارها، ابزارها و نهادهای مالی بخش سوم
"15:19  
  روش‌های کمی مقدماتی بخش اول
"15:51  
  روش‌های کمی مقدماتی بخش دوم
"13:44  
  روش‌های کمی مقدماتی بخش سوم
"16:17  
  روش‌های کمی مقدماتی بخش چهارم
"18:19  
  مقدمات امور مالی شرکتی بخش اول
"11:19  
  مقدمات امور مالی شرکتی بخش دوم
"09:20  
  مقدمات امور مالی شرکتی بخش سوم
"14:15  
  مقدماتی بر اقتصاد بخش اول
"12:38  
  مقدماتی بر اقتصاد بخش دوم
"19:43  
  اصول بازار سرمایه اسلامی و اخلاق حرفه ای و قوانین و مقررات اصول بازار سرمایه
"05:01  
جمع بندی، مثال و رفع اشکال
  مثال و رفع اشکال بخش اول
"08:56  
  مثال و رفع اشکال بخش دوم
"11:35  
  مثال و رفع اشکال بخش سوم
"16:38  
  مثال و رفع اشکال بخش چهارم
"11:01  
  نمونه آزمون آمادگی اصول بازار سرمایه ایران
 100%    
"170:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

آمادگی برای آزمون بازار سرمایه در ایران یکی از چالش‌های مخاطبان مشاغل سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای مالی است. طبق قانون بازار اوراق بهادار از سال ۱۳۸۴ تصدی بسیاری از سمت‌های نهادهای مالی مانند شرکت‌های کارگزاری، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تأمین سرمایه منوط به دارا بودن گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه است. از طرفی تخصص‌ها و مهارت‌های مورد نیاز بازار سرمایه حوزه‌ای است که دانشگاه‌ها نیز به‌صورت محدود به آن پرداخته‌اند. این دو عامل بازار کار مناسبی را برای دارندگان گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای مانند آزمون اصول بازار سرمایه فراهم آورده است. از جمله مزایای این گواهی‌نامه‌ها این است که تنها با داشتن مدرک کارشناسی فارغ از اینکه در چه رشته‌‌ای تحصیل کرده‌اید می‌توانید در آزمون‌های اصول بازار سرمایه شرکت کرده و در صورت پذیرفته شدن، گواهی‌نامه حرفه‌ای کارشناس اصول بازار سرمایه را دریافت نمایید.

آزمون‌ گواهی‌نامه‌های اصول بازار سرمایه در ایران از سال ۱۳۹۳ تحت هفت عنوان اصول بازار سرمایه، تحلیل‌گری بازار سرمایه، معامله‌گری، کارشناسی عرضه و پذیرش، مدیریت نهادهای بازار سرمایه، مدیریت سبد اوراق بهادار و ارزشیابی اوراق بهادار برگزار می‌شود.

ثبت‌نام آزمون اصول بازار سرمایه نیز معمولاً در ماه پایانی هر فصل برای فصل بعدی انجام گرفته و برنامه آزمون‌ها به‌صورت سه‌ماهه (فصلی) بر روی سایت اداره امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرد. آزمون‌های اصول بازار سرمایه به‌صورت الکترونیکی و حضوری در محل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس برگزار می‌شود.

آزمون اصول بازار سرمایه اولین و یکی از مهم‌ترین آزمون‌های سازمان بورس است چرا که دارا بودن گواهی‌نامه اصول بازار سرمایه پیش‌نیاز آزمون‌های بعدی است.

آزمون اصول بازار سرمایه، شامل هفت سرفصل اعم از فهم و تحلیل صورت‌های مالی، مقدمات بازارها، ابزارها و نهادهای مالی، مقدمات امور مالی شرکتی، مقدماتی بر اقتصاد، روش‌های کمی مقدماتی، اصول بازار سرمایه اسلامی و اخلاق حرفه‌ای و همچنین مقررات اصول بازار سرمایه می‌شود. همچنین پیش‌نیاز دوره آموزشی آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر از دانشگاه‌ها یا مؤسسات آموزشی داخلی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا معادل آن‌ها یا مدرک تحصیلی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی خارجی است که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معادل کارشناسی یا بالاتر ارزش‌گذاری شده باشد.

مخاطبان دوره آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه تمامی افرادی هستند که قصد دریافت مدرک این آزمون را دارند.

در دوره اصول آمادگی آزمون بازار سرمایه که تمرکز آن بررسی نکات ریاضی‌وار آزمون است، علاوه بر بررسی این فصول، به توضیحاتی در مورد نحوه مطالعه و اهمیت امتحانی مطالب شده است. کتاب مرجع استفاده‌شده در این دوره، آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه (انتشارات آریانا قلم) است.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher قاسم کریمی

قاسم کریمی، مؤسس انجمن مديريت و انجمن بازار سرمايه دانشگاه شريف، دانش‌آموخته مهندسي نفت و کارشناسی‌ارشد مديريت كسب‌و‌كار در حوزه مالي (MBA Finance) از دانشگاه صنعتي شريف هستند.

از سوابق کاری ایشان می‌توان به كارشناس شركت فرابورس ايران، مشاور سرمايه‌گذاري شركت مديريت سرمايه كيان در حوزه تأمين مالي، كارشناس تحليل بنيادي بورس 24 به طور خاص صنعت پتروشيمي و مدرس دوره‌های آموزشی تحلیل تکنیکال و بنيادي دانشگاه صنعتی شریف، تهران، اميركبير و دانشگاه‌هاي شهرستان‌ها، شعبه مركزي شركت كارگزاري مفيد، همكاري با سازمان‌ها و شركت‌ها اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
سجاد کاظمی 1399-10-24
متاسفانه من هم بعد از گذروندن این دوره باید بگم که با نظر سایر دوستان موافقم، هرچند من با تخفیف خوبی این دوره رو گرفتم ولی بعد از گذروندنش حس کردم ارزشش رو نداشت.
امیر زرگرانی 1399-10-06
فقط میشه گفت افتضاح و نا امید کننده نظر من هم دقیقا نظر سایر دوستانه که گفتن، فقط جهت جلوگیری ازتکرار دوباره نمیگم حتی یک ستاره هم براش زیاده من صفر میدم
مکتب‌خونه
امیر عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhooneh.org
علی عزتی نظرلو 1399-10-01
واقعا پیشنهاد نمیشه در واقع کسی تدریس میکنه کتاب رو گذاشته جلوش و صرفا ورق میزنه و میگه فلان صفحه مربوطه و به فلان موضوع است همین! مثال هایی که حل میشه کلا ناخوانا نوشته میشه و نمیشه استفاده کرد. از هزینه ای که کردم پشیمون شدم همون کتاب اصلی رو بخرید بخونید خیلی بهتر جواب می گیرید. از مکتب خونه انتظار میره وقتی یک دوره به صورت پلاس انتشار پیدا میکنه لااقل یک بار محتوا رو چک کنه
مکتب‌خونه
علی عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد.
حامد پرورش 1399-08-17
بسیار بد اصلا توصیه نمیکنم بخریدش، کل کار استاد اینه که میگه از صفحه فلان تا فلان مهمه برید بخونید. که خب کتاب داشته باشی خودت بخونی بهتره و مثل من کتاب نداشته باشی که هیچی دیگه.
مکتب‌خونه
حامد عزیز؛ نظر شما به واحد مربوطه منتقل خواهد شد.
پرویز تاجداری 1399-07-11
متاسفانه اصلا استاد حوصله درس دادن نداشت. فقط میخواست زود تمومش کنه! میگفت: "خب اینجا رو بخونید و یاد بگیرید اینجا رو هم خودتون حلش کنید و اینجا هم چیزی نیست اسونه بخونید" باید دقیق و دلسوزانه یاد میداد! اصلا درس نمیداد بیشتر از این درس به اون درس میپرید و اونقدر تند تند صحبت میکرد انگار زیر غذاش روشنه باید سریع بره. به نظرم این نوع کیفیت شبیه در بازار سایت های مشابه "مکتب خونه" رو زیر سوال میبره! و مکتب خونه مزیت رقابتی خودشو در مقابل سایتهای دیگه پایین میاره و از دست میده! به نظرم باید یک نفر کارشناس معتبر کارهای اساتید رو چک کنه که بدین گونه مدرس سر سری نگیره! مشتری در قبال پولی که داده چیز خوبی میخواد حتی 1000 تومن. بنابراین اگر شده کار گرونتر بزارید از اساتید معتبر یا دلسوز اما قابل قبول!
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. موارد مطرح شده جهت بررسی بیشتر به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.
سینا رضایی 1399-03-28
بسیار بد و پر از اشکالات در همه ویدیوها هزینش بیشتر از ثبت نام خود آزمون اصول بازار سرمایه هست و ویدیوها بعضیا مشکلات بسیار عجیب دارن. گوینده فرمول یا چیزی رو به غلط و خلاف کتاب دوره میگه و چندین بار روش تاکید میکنه نیاز به اصلاحات اساسی داره
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhoneh.org

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  7 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو - 3 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  6 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام