آموزش تعامل با افراد سرسخت

poster
پیش‌نمایش دوره

در هر محل کار، احتمالاً متوجه خواهید شد که کار با برخی از همکاران دشوارتر از دیگران است. قبل از اینکه برای قضاوت عجله کنید، باید تعیین کنید که آیا و چگونه ممکن است در ... ادامه

برگزارکننده:  LinkedIn  LinkedIn
مدرس دوره:
4.4 (11 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:49 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:49 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 شناسایی و درک افراد سرسخت

 تکنیک‌ها و ترفندهای تعامل با افراد

 آشنایی با رفتار افراد سرسخت در محل کار

 نحوه عکس‌العمل رفتارهای پرخاشگرانه، منفعلانه، کودکانه و…

سرفصل‌های دوره آموزش تعامل با افراد سرسخت

شناسایی و درک افراد سرسخت
  شناخت خود
مشاهده
"04:02  
  سه سطح از افراد سرسخت
مشاهده
"05:08  
  بی کفایتی با جزئیات بیشتر
"03:58  
  رفتارهای پرخاشگرانه و منفعلانه
"04:31  
  درام‌های کنترلی (Control Dramas)
"07:12  
تکنیک‌ها و ترفندها
  تنها دو گزینه
مشاهده
"04:56  
  گزینه دوم: تغییر افراد
"05:19  
  برخورد با افراد پرخاشگر
"07:07  
  تعامل با افراد منفعل - پرخاشگر
"03:52  
  افراد منفی
"04:44  
  اهمال‌کاران
"04:36  
  درک بازیکنان بازی
"06:13  
  بازیکنان بازی: چه کاری می‌توان انجام داد؟
"05:14  
  افراد خودخواه
"04:37  
  افراد با رفتار کودکانه
"04:54  
  افراد با عادات بد
"05:06  
افراد سرسخت در محل کار
  مشکلات در محل کار
"04:31  
  غلبه بر افکار منفی
"05:14  
  رفتار پرخاشگرانه در محل کار
"06:23  
  رئیس سرسخت
"06:10  
  مدیران خُرد (Micromanagers)
"03:48  
نتیجه‌گیری
  جمع‌بندی
"01:38  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

در هر محل کار، احتمالاً متوجه خواهید شد که کار با برخی از همکاران دشوارتر از دیگران است. قبل از اینکه برای قضاوت عجله کنید، باید تعیین کنید که آیا و چگونه ممکن است در این موقعیت سهیم باشید؟ کاملاً ممکن است که مشکل از سمت شما باشد! اگر تشخیص داده‌اید که مشکل از شما نیست، پس این دوره می‌تواند به شما کمک کند.

در این دوره، کریس کرافت روش‌هایی را برای شناخت ویژگی‌های برخی از رایج‌ترین انواع افراد سرسخت به اشتراک می‌گذارد و استراتژی‌هایی برای برخورد مؤثرتر با این افراد به شما ارائه می‌دهد. کریس تکنیک های عملی برای مقابله با انواع رفتارهای مختلف از جمله منفی گرایی، پرخاشگری، کودکانه بودن و خودخواهی ارائه می دهد. به علاوه، او توضیح می‌دهد که چگونه بر افکار منفی خود غلبه کنید و در مواجه با یک رئیس سرسخت بهترین‌ نتایج را بگیرید.

 

چگونه با افراد سرسخت مواجه شویم و رابطه خوبی داشته باشیم؟

همه ما افراد سرسختی در زندگی خود داریم و ارتباط با این افراد می‌تواند دشوار باشد. گاهی اوقات این افراد غریبه‌هایی در جامعه و محل کار هستند و گاهی اوقات آن‌ها از دوستان یا اعضای خانواده ما هستند. چون نحوه برخورد با افراد سرسخت چیزی نیست که همه بتوانند انجام دهند. با این وجود قابل یادگیری است؛ زیرا تعامل و نرم‌کردن افراد سرسخت تکنیک‌هایی دارد که همه می‌توانند یاد بگیرند. کسانی که همیشه شاکی هستند، افراد به شدت بدبین، انسان‌هایی که همه چیز را می‌دانند و کسانی که زود از کوره در می‌روند از جمله افرادی هستند که تعامل با آن‌ها مشکل است.

 

نکاتی برای تعامل با افراد سرسخت

  • مشخص کنید چه چیزی تعامل با آن‌ها را دشوار می کند؟

افراد سرسخت انواع مختلفی دارند، بنابراین اولین قدم شما عیب یابی مشکل است. چه چیزی آن‌ها را سرسخت می کند؟ کسانی که همیشه شاکی هستند، افراد به شدت بدبین، بی‌ادب، مغرور، انسان‌هایی که همه چیز را می‌دانند و کسانی که زود از کوره در می‌روند از جمله افرادی هستند که تعامل با آن‌ها مشکل است. درک اینکه دقیقاً چه چیزی شما را آزار می‌دهد برای تعیین استراتژی و تصمیم‌گیری در مورد نحوه مدیریت موقعیت بسیار مهم است.

 

  • روی آنچه می‌توانید کنترل کنید، تمرکز کنید

چیزهای زیادی در این دنیا وجود دارد که ما مطلقاً هیچ کنترلی روی آنها نداریم. در واقع، ما کنترلی بر اکثر چیزها نداریم. تلاش برای تغییر دیگران به گونه‌ای که انتظارات و خواسته‌های ما مطابقت داشته باشد معمولاً یک بازی بازنده است. بنابراین، واکنش‌ها و پاسخ‌های ما همان چیزی است که باید روی آن تمرکز کنیم.

 

  • در مورد موضوع ارتباط برقرار کنید

سعی کنید با فردی که برای شما مشکل ایجاد می کند، گفتگوی سازنده داشته باشید. در حین انجام این کار، تمام تلاش خود را برای حفظ خونسردی خود انجام دهید. قبل از شروع گفتگو، مقاصد خود را تنظیم کنید. حرفه‌ای باشید و با احترام با آن‌ها رفتار کنید، اما اگر به شما بی‌احترامی کردند، از خودتان دفاع کنید. شما هیچ تعهدی برای تحمل بی احترامی ندارید.

 

  • مشکلات و مسائل را شخصی نکنید

افراد ممکن است شرایط یا روز پراسترسی را پشت سر بگذارند یا اینکه واقعاً می‌توانند یک فرد سرسخت و ناخوشایند باشند. در هر صورت، به احتمال زیاد ربطی به شما ندارد. بنابراین، موضوع را شخصی تلقی نکنید.

 

  • دیدگاه خود را بیان کنید و به نظرات آن‌ها گوش دهید

دیدگاه خود را واضح و آرام توضیح دهید. از متهم کردن و سرزنش کردن طرف مقابل خودداری کنید، زیرا این کار فقط باعث می‌شود که فرد مقابل حالت تدافعی بگیرد و گفتگوی شما با او از بین رود.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Chris Croft

کریس کرافت تا کنون بیش از 85 هزار نفر را در زمینه مدیریت پروژه و رهبری آموزش داده است. وی همچنین دوره‌هایی در زمینه مدیریت زمان و مذاکره در LinkedIn و Lynda تدریس کرده است که بیش از هجده میلیون مخاطب آنلاین داشته است. او دارای سابقه در مدیریت عملیات است و مدرک مهندسی خود را از کمبریج دریافت کرده است و بیش از 10 سال به عنوان مهندس واجد شرایط و مدیریت ارشد در صنعت تولید فعالیت داشته است. کریس کرافت بعد از اخذ مدرک MBA به مدت چهار سال در مدرسه بازرگانی بورنموث (Bournemouth) کار کرد تا اینکه از سال 1992 شرکت آموزشی خود را راه‌اندازی کرد و از آن زمان، به عنوان سخنران و مدرس مشغول فعالیت است. 

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
مریم همتی 1401-12-20
نباید ازین دوره انتظار داشته باشین که صفر تا صد جزییات رو بهتون یاد بده. اما در طول دوره، نکات ریزی رو یاد میده که واقعا آدم رو به فکر میندازه. نکات کوچیک اما خیلی شایع و کاربردی. حتی ارزش اینو داره که دو بار دیده بشه.
فرید غنی زاده 1401-09-04
من به همه دوستان پیشنهادش می کنم ارزش چندین بار دیدن رو داره ‌لازمه هر چند وقت یک بار یا هر وقت احساس میکنید نیاز به یاد آوری دارید نگاهی به بهش های مورد نیاز بندازید در کل عالی بود
1402-09-14
سلام دوره خوبی بود.به بقیه هم پیشنهاد میکنم شرکت کنن
علی عطایی 1402-09-12
با تشکر از گروه ترجمه مکتب خونه، از نظر بنده دسته بندی خوبی کرده بود و توانسته بود چکیده مطلب را برساند و امیدوارم کمکی باشه تا در محیط های پیرامون خود آدمها را دسته بندی کنیم و رعایت.

دوره‌های پیشنهادی

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  LinkedIn
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:49 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:49 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی