آموزش تمرین‌های آبرنگ برای مبتدی‌ها

یکی از محبوب‌ترین تکینک‌های نقاشی، که طرفداران زیادی در میان تمام سنین مختلف، به‌ویژه کودکان دارد، تکنیک آبرنگ است. همین محبوبیت بالا سبب شده تا آموزش نقاشی آبرنگ از اهمیت و استقبال بالایی برخوردار بوده ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
Witty gritty paper studio
4.2 (5 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  0:49 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:49 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

سرفصل‌های دوره آموزش تمرین‌های آبرنگ برای مبتدی‌ها

تمرین‌های آبرنگ
  شفافیت رنگ
"18:11  
  حرکت قلم
"11:39  
  تکنیک‌ها
"19:11  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

یکی از محبوب‌ترین تکینک‌های نقاشی، که طرفداران زیادی در میان تمام سنین مختلف، به‌ویژه کودکان دارد، تکنیک آبرنگ است. همین محبوبیت بالا سبب شده تا آموزش نقاشی آبرنگ از اهمیت و استقبال بالایی برخوردار بوده و پس از رنگ روغن، بیشترین هنرجو را در آموزشگاه‌های نقاشی به خود اختصاص دهد. دوره آموزش رایگان تمرین‌های آبرنگ برای مبتدی‌ها مجموعه‌ای از تمرینات برای علاقه‌مندان این سبک است. 

هنر و تکینک‌های هنری از دیرباز در زندگی بشر وجود داشته و ما با بررسی زندگی نیاکانمان، درمی‌یابیم که انسان از ابتدا، برای بیان احساسات و عواطف خود، دست به قلم شده و شروع به پدید آوردن طرح و نقش‌های مد نظر خود، بر دیوارهای غارها کرده‌است. 

ایجاد سبک‌ها و تکنیک‌های جدید در زمینه‌های هنری، به‌خصوص در نقاشی، به افراد کمک کرده‌است که با توجه به ویژگی‌های احساسی و شخصیتی خود، سبک دلخواه خود را برگزیده و با کمک آن، بتوانند احساسات درونی خود را بروز دهند و آثار گران‌بهایی خلق کنند.

آشنایی با تکنیک آبرنگ و اهمیت تمرین‌های آبرنگ برای مبتدی‌ها


تکنیک آبرنگ، همان‌طور که از نام آن پیداست، ترکیب رنگ با آب است و یک تکنیک کاملا حسی به‌شمار رفته و افراد در هر سنی به راحتی می‌توانند آن را فراگرفته و از هر لحظه‌ی آن تجربه و لذتی بی‌نظیر کسب نمایند. 

تکنیک آبرنگ، در عین سادگی، نیازمند آموزشی صحیح، شامل اصول اولیه‌ی مورد نیاز این تکنیک جذاب است، که هر فردی پیش از شروع نقاشی، لازم است آن‌ها را آموخته باشد. در واقع آن‌چه در این دوره‌ی کوتاه آموزش داده می‌شود، الفبای اصلی آبرنگ می‌باشد. 

در دوره‌ی آموزش رایگان تمرین‌های آبرنگ برای مبتدی‌ها، به‌صورت عملی و تصویری، به آموزش اصول اولیه‌ و کاربردی استفاده از آبرنگ و نحوه حرکت رنگ با استفاده از قلمو، بر روی صفحه می‌پردازیم. در این ویدئوها، ترسیم و نقاشی آموزش داده نشده و تنها به نکات فنی و عملی تکنیک آبرنگ اشاره می‌شود. 

این دوره در سه جلسه و 48 دقیقه برگزار شده، که می‌توانید بعد از آموزش این اصول اولیه، به راحتی این اصول را در نقاشی خود به کار گرفته و از این تکنیک لذت کافی را ببرید.

درباره استاد

Witty gritty paper studio

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
مرجان ابوترابی نجف آبادی 1402-01-08
بی نهایت از این آموزش لذت بردم و بسیار مفید بود. از شما بسیار سپاسگزارم مکتبخونه عزیز
آنیتا جهان بخش 1400-09-20
مفید بود
1399-11-21
ممنون
1400-01-24
بسیار عالی و سپاسگذار

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

هدف از دوره تمرین‌های آبرنگ برای مبتدی‌ها چیست؟

 

تکنیک نقاشی با آبرنگ، بیش‌از دیگر تکنیک‌های نقاشی، نیاز به آموزش پیشنیازهایی دارد. اصلی‌ترین موارد این پیشنیازها، شناخت ماهیت و غلظت رنگ، نحوه ترکیب رنگ، طرز صحیح حرکت قلمو بر روی صفحه، هستند. 

یک هنرجو، هرچقدر هم که مهارت بالایی در نقاشی و طراحی داشته‌باشد، تا زمانی که این پیشنیازها را به نحوی صحیح و مناسب آموزش ندیده باشد، نمی‌تواند تکنیک آبرنگ را به‌نحو احسن اجرا کند. 

هدف اصلی دوره‌ی آموزش رایگان تمرین‌های آبرنگ برای مبتدی‌ها، آموزش مقدمات آبرنگ به هنرجویان است. اگر شما، در تکنیک دیگری از نقاشی مهارت داشته‌باشید، باردیگر لازم است تا به‌صورت مجزا، اصول مخصوص به تکنیک آبرنگ را بیاموزید. پس از آموزش مقدمات، به راحتی می‌توانید به اجرای تکنیک آبرنگ بر روی سطح موردنظر خود بپردازید. 

از آنجایی که این دوره، تنها به آموزش مقدمات و پیشنیازهای ضروری در آبرنگ می‌پردازد، کسانی که هیچگونه سابقه و دانشی در طراحی و نقاشی ندارند، پس از گذراندن دوره، به مهارت در اجرای تکنیک آبرنگ نرسیده و تنها باعث می‌شود که یادگیری بهتری در آموزش نقاشی داشته‌باشند. 

 

دوره آموزش آبرنگ مناسب چه کسانی است؟

 

آموزش تکنیک آبرنگ، برای تمام افراد مبتدی، در کلیه سنین که تمایل به یادگیری این تکنیک را دارند، مناسب است.

این آموزش می‌تواند برای کسانی که در نقاشی با سایر تکنیک‌ها مهارت داشته و قصد افزایش مهارت‌های خود در اجرای تکنیک‌های مختلف نقاشی دارند، بسیار مناسب باشد. کوتاهی و مختصر و مفید بودن این دوره، باعث می‌شود تا در وقت و زمان هنرجو، بسیار صرفه‌جویی شود. 

از آنجایی که در آموزشگاه‌های نقاشی، توجه زیادی به آموزش‌های عملی شده و آموزش پیشنیازها و بخش‌های تئوری به عهده خود هنرجو است، این دوره کمک بسیاری در جهت کسب دانش تئوری در تکنیک آبرنگ می‌کند. 

 

 

پس از آموزش تمرین‌های آبرنگ برای مبتدی‌ها چه مهارت هایی را کسب خواهید کرد؟


این دوره به‌طور کلی در سه جلسه و 48 دقیقه، اطلاعات کلی درباره‌ی ماهیت رنگ آبرنگ، تکنیک‌های ترسیم روی سطح، معرفی انواع قلمو و اندازه آن و نحوه کشیدن آن روی صفحه را نشان می‌دهد. 

شما پس از گذراندن این دوره، به دید کلی از تکنیک موردنظر رسیده و می‌توانید اطمینان داشته‌باشید که در ادامه‌ی مسیر آموزش تکنیک آبرنگ، به هیچگونه مشکلی برنخواهید خورد. 

در دوره آموزش تمرین‌های آبرنگ برای مبتدی‌ها، روش‌ها و اصول ایجاد بافت در پس‌زمینه‌ی نقاشی با آبرنگ و اسم هر یک از این روش‌ها همراه با اجرای تصویری آن روش، به شما آموزش داده‌شده و به شما این توانایی را می‌دهد تا بتوانید طرز ایجاد بافت در تکنیک آبرنگ را به خوبی بشناسید. 

شما با آموزش این اصول اولیه و تمرین و تکرار آن، در کار با قلمو و حرکت آن روی صفحه، که یک اصل مهم و حیاتی در این تکنیک است، مهارت لازم و کافی را بدست می‌آورید. مهارت بالا در کار با قلمو، می‌تواند، در ایجاد هارمونی‌های رنگی و ترکیب رنگ‌ها و طرح‌ها به شما کمک کند. 

 

 
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  0:49 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:49 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی