آموزش ساخت پترن‌های ساده با آبرنگ

poster
پیش‌نمایش دوره

آبرنگ، یکی از ده‌ها تکنیک موجود در نقاشی است که علاوه بر نقاشان حرفه‌ای، محبوبیت بسیاری میان مبتدیان علاقه‌مند به نقاشی از جمله کودکان و نوجوانان دارد. در آموزش رایگان ساخت پترن‌های ساده با آبرنگ، ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
mako ccino
mako ccino
4.9 (8 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:07 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:07 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

سرفصل‌های دوره آموزش ساخت پترن‌های ساده با آبرنگ

پترن با آبرنگ
  چرخه رنگ
مشاهده
"08:28  
  معرفی لوازم
"13:26  
  نحوه استفاده از آبرنگ
"07:57  
  آموزش هایی برای گرم کردن دست
"07:18  
  6 تکنیک برای درست کردن کارت
"09:08  
  4 نقاشی ساده
"07:40  
  برگ انجیری
"07:20  
  تقسیم صفحه برای نقاشی آسانتر
"06:05  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

آبرنگ، یکی از ده‌ها تکنیک موجود در نقاشی است که علاوه بر نقاشان حرفه‌ای، محبوبیت بسیاری میان مبتدیان علاقه‌مند به نقاشی از جمله کودکان و نوجوانان دارد. در آموزش رایگان ساخت پترن‌های ساده با آبرنگ، به‌صورت تصویری و عینی، به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید در خانه، طرح‌ها و پترن یا الگوی دلخواهتان را، با استفاده از آبرنگ کشیده و وسایلی مانند دفتر و یا بوک‌مارک‌های خود را تزئین کنید. 

پترن یا الگو، به طرح‌های ساده‌ای گفته می‌شود که پیش‌تر، تنها در طراحی کاغذ دیواری و پرده‌ها استفاده می‌شد؛ اما امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و بیشتر در پس‌زمینه‌ی کارهای گرافیکی و یا طرح جلد و حاشیه به‌کار می‌رود. 

به‌طور کلی پترن، چیزی نیست جز تکرارِ چندین طرح یا نماد در کنار هم. پترن، زمانی شکل می‌گیرد که یک یا چند نماد، به‌ طور منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته و تکرار ‌شوند. به این صورت که یک طرح مانند گل، به دفعات در صفحه تکرار می‌شود. این تکرار، هم می‌تواند ثابت و مرتب باشد و هم نامرتب.

آموزش ساخت پترن‌های ساده با آبرنگ، به‌صورت تصویری، در 8 جلسه و نزدیک به یک ساعت، روش کشیدن پترن‌های ساده و زیبایی را با آبرنگ بر روی مقوا برای ساخت نشانک کتاب و یا استفاده در جاهای دیگر، به شما هنردوست عزیز آموزش می‌دهد. 

روش تدریس آموزش ساخت پترن‌های ساده با آبرنگ، به این صورت است که مدرس همراه با توضیحات کلامی، همزمان پترن‌ها را بر روی مقوا کشیده و به‌طور واضح نحوه رسم و پرکردن صفحه را به شما نشان می‌دهد.

شما با داشتن توانایی اولیه و ابتدایی در آبرنگ، می‌توانید به راحتی با دیدن این ویدئوها، پترن‌ها و الگوهای دلخواه خود را رسم کرده و از کار خود، لذت ببرید. 

هدف از آموزش ساخت پترن‌های ساده با آبرنگ چیست؟


خیلی از اوقات پیش آمده که به دنبال وسیله‌ای مانند دفتر و یا بوک‌مارک هستیم اما هیچ‌یک از طرح‌های چاپ شده‌ی روی آن‌ها، نظر ما را جلب نکرده و به دل ما نمی‌نشینند. گاهی نیز برای تزیین حاشیه یک نقاشی و یا قاب یک عکس، طرحی زیبا در ذهن داریم اما قادر به پیاده کردن و رسم آن نیستیم. 

با گذراندن این دوره و تمرین و تکرار جلسات آن و افزایش مهارت و خلاقیت در نقاشی، این محدودیت‌ها کنار رفته و می‌توانید، هر وسیله‌ای که سطح مناسبی داشته‌باشد را به سلیقه خود تزئین کرده و از طرح آن لذت ببرید. 

به‌علاوه، با آموزش رسم پترن‌ها و کار با آبرنگ، این امکان فراهم خواهدبود تا هر موقع که بخواهید، شکل و طرح وسایلتان را تغییر داده و یا وسایلی با طرح‌های ترکیبی و جدید برای خود بسازید. 

دوره‌ی آموزش ساخت پترن مناسب چه کسانی است؟

کار با آبرنگ، نیاز به اندکی تجربه و آموزش دارد. پس برای شروع دوره‌ی آموزش ساخت پترن با آبرنگ، ابتدا لازم است یک آشنایی کلی با آبرنگ و نحوه‌ی اثر آن روی مقوا داشته و بتوانید رنگ را روی صفحه کنترل کنید. 

تمام کسانی که به هنر علاقه‌مند بوده و دوست دارند از هنر خود در جهت ساخت وسایلی کاربردی استفاده نمایند، می‌توانند با خیال راحت، به‌سراغ دوره‌ی آموزش ساخت پترن با آبرنگ رفته و از آموزش‌های این دوره لذت ببرند.

همچنین اگر به دنبال یه سرگرمی هنری برای استراحت دادن به خود بوده و یا می‌خواهید در اوقات فراغت و بیکاری، هنر و مهارتی را دنبال کنید، این دوره‌ی آموزش رایگان، بدون هیچ هزینه‌ای در اختیار شما قرار گرفته و می‌تواند اوقات خوبی را برای شما فراهم آورد. 

بعد از فراگیری دوره‌ی آموزش ساخت پترن چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

کاردستی‌ها و وسایلی که از صفر تا صد آن را خودمان ساخته و پس از ساخت، می‌توانیم از آن استفاده نماییم، باعث افزایش حس رضایت و اعتماد بنفس در ما شده و همچنین خلاقیت ما را نیز افزایش می‌دهد.

دوره‌ی آموزش ساخت پترن با آبرنگ، برای شروع نیاز به مهارتی مقدماتی در سبک آبرنگ دارد؛ اما بعد از شروع این دوره، با توجه به نوع آموزش آن و تمرین هر جلسه‌، مهارت نقاشی با آبرنگ، پیشرفت چشمگیری پیداکرده و باعث افزایش توانایی و دقت ما در نقاشی می‌شود.

همچنین پترن‌ها و الگوهای تصویری، از پرکاربردترین طراح‌های گرافیکی زمینه، در زمان حال محسوب می‌شوند. آموزش رسم آن‌ها به روش دستی این امکان را به ما می‌دهد تا خلاقیت خود را در حوزه‌ی ساخت طرح‌های منحصربفرد و جدید به‌کار گرفته و بتوانیم آن‌ها را از کاغذ به سیستم برده و بصورت دیجیتالی روی آن‌ها کار کنیم. 

خروجی این دوره را می‌توان برای ساخت بوک‌مارک، جلد دفترها، حاشیه مقوا و تزئین صفحه نیز بکار برده و وسایل و لوازم رنگارنگ و زیبایی را برای خود بسازیم.

برای مشاهده دوره‌های بیشتر می‌توانید به صفحه آموزش نقاشی مراجعه کنید.

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher mako ccino

makoccino یک هنرمند پرشور است که عاشق گربه‌هاست و  زیاد قهوه می‌نوشد.

او یادگیری نقاشی _طراحی _موسیقی _آواز و زبان‌های مختلف را فرا گرفته و خالق محتوای فیلم‌های آموزشی‌ ایست که بیش از 1.8 میلیون مخاطب دارد.

هم‌چنین وی خالق ایده‌های بسیاری در زمینه آبرنگ بوده و شعار او این است: "همان که هستید باشید و آن‌چه را احساس می‌کنید، بگویید. زیرا آن‌هایی که مهم نیستند، هیچ‌وقت مهم نیستند!

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1402-07-21
با سلام و خسته نباشید خیلی مفید و کاربردی بود برای من تجربه خوبی بود
مرجان ابوترابی نجف آبادی 1402-01-08
خیلی خیلی مفید بود و بسیار لذت بردم از این آموزش بی نهایت سپاسگزارم
رویا تهرانی 1400-06-20
عالی بود
1400-02-08
خيلي خوب بود خيلي چيزا ياد گرفتم ممنون واقعا خيلي مفيده :) از يك تا پنجم من بهش 6 ميدم
عدالت محمدی ینگجه 1399-12-01
سلام لطفا دوره های طراحی با مداد رو هم بذارید. خیلی ممنون
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ لطفا سوالات و پیشنهادات خود را از طریق ایمیل پشتیبانی info@maktabkhooneh.org مطرح نمایید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:07 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:07 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی