آموزش مبانی کمّی‌سازی

poster
پیش‌نمایش دوره

لازم به ذکر است زیرنویس این دوره توسط هوش مصنوعی انجام شده‌است. مدل‌های هوش مصنوعی تولیدی، مانند مدل‌های زبانی بزرگ، اغلب از توانایی‌های سخت‌افزار مصرف‌کنندگان فراتر می‌روند و اجرای آن‌ها هزینه‌بر است. فشرده‌سازی مدل‌ها از ... ادامه

برگزارکننده:  DeepLearning.Ai  DeepLearning.Ai
مدرسان دوره

برگزارکننده:

DeepLearning.Ai
سطح: مقدماتی
 پلاس

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 درک مفهوم "کوانتایز کردن" و علت انجام آن

 نحوه کوانتایز کردن هر مدل متن‌باز با استفاده از کوانتایز خطی با کتابخانه Quanto

 چگونگی دریافت یک مرور کلی از نحوه اجرای کوانتایز خطی

 یادگیری اعمال "پایین‌ریزی"، شکل دیگری از کوانتایز، با استفاده از کتابخانه Transformers

پیش‌نیاز‌ها

برای درک و استفاده بهتر از این دوره آشنایی با هوش مصنوعی مولد (Generative AI) پیشنهاد می‌شود.

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

لازم به ذکر است زیرنویس این دوره توسط هوش مصنوعی انجام شده‌است.

مدل‌های هوش مصنوعی تولیدی، مانند مدل‌های زبانی بزرگ، اغلب از توانایی‌های سخت‌افزار مصرف‌کنندگان فراتر می‌روند و اجرای آن‌ها هزینه‌بر است. فشرده‌سازی مدل‌ها از طریق روش‌هایی مانند کوانتیزاسیون آن‌ها را کارآمدتر، سریع‌تر و در دسترس‌تر می‌سازد.

این امر امکان اجرای آن‌ها را بر روی انواع مختلفی از دستگاه‌ها، از جمله گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های لبه، فراهم می‌کند و کاهش عملکرد را به حداقل می‌رساند.

در پایان این دوره، شما با تکنیک‌های کوانتیزاسیون آشنا خواهید شد و قادر خواهید بود آن‌ها را برای فشرده‌سازی و بهینه‌سازی مدل‌های هوش مصنوعی تولیدی خود بکار گیرید و آن‌ها را در دسترس‌تر و کارآمدتر سازید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Marc Sun

 Marc Sun یک متخصص برجسته در زمینه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی باسابقه تحصیلی قوی و تجربه کاری متنوع است. او دارای مدرک کارشناسی‌ارشد مشترک در مهندسی علوم و مدیریت از دانشگاه کلمبیا و کارشناسی‌ارشد ریاضیات کاربردی از CentraleSupélec است.Marc در طول دوران تحصیلی خود دوره‌های مرتبطی در زمینه‌های مهندسی مانند بهینه‌سازی، احتمالات، آمار، شبیه‌سازی، یادگیری ماشین و مدل‌سازی بازارهای مالی و همچنین دوره‌های مرتبطی در زمینه تجارت مانند مشاوره عملیات و مدیریت عملیات خدمات را گذرانده است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher Younes Belkada

Younes Belkada یک حرفه‌ای متخصص در زمینه فناوری اطلاعات و امنیت سایبری است. او دارای تجربه‌های گسترده‌ای در مدیریت پروژه‌ها و ارائه راه‌حل‌های امنیتی برای سازمان‌های بزرگ است. یونس در توسعه و پیاده‌سازی سیستم‌های امنیتی تخصص دارد و توانسته است در چندین پروژه موفق عمل کند. او دارای مدارک تحصیلی معتبر و گواهینامه‌های تخصصی در حوزه امنیت اطلاعات است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.