باشگاه مغز، آموزش شیوه های فعال سازی توانمندی های مغزی

poster
پیش‌نمایش دوره

" مدتی است که شب‌ها تا نزدیک صبح بیدارم و به افکاری که مدام در ذهنم می‌چرخند فکر می‌کنم. نه می‌توانم آن‌ها را کنترل کنم و نه می‌توانم برایشان راه حلی پیدا کنم . صبح‌ها ... ادامه

مدرس دوره:
4.8 (12 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  16 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  27 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره باشگاه مغز، آموزش شیوه های فعال سازی توانمندی های مغزی

فیلم های آموزشی
  جلسه اول: مقدمه – توجه متمرکز و پایدار
مشاهده
"115:16  
  جلسه دوم: حافظه‌ی کاری
مشاهده
"97:48  
  جلسه سوم: توجه منعطف
مشاهده
"87:58  
  جلسه چهارم: توجه درونی
"93:43  
  جلسه پنجم: توجه منفی
"97:07  
  جلسه ششم: توجه مثبت
"98:13  
  جلسه هفتم: مهار پاسخ
"104:21  
  جلسه هشتم: مرور (1)
"90:43  
  جلسه نهم: حافظه‌‌ی بلند مدت
"113:50  
  جلسه دهم: حافظه‌ی هیجانی
"108:30  
  جلسه یازدهم: حافظه‌ی آینده‌‌نگر
"98:39  
  جلسه دوازدهم: کارکردهای اجرایی
"118:09  
  جلسه سیزدهم: تصمیم‌گیری و حل مسئله (1)
"97:34  
  جلسه چهاردهم: تصمیم‌گیری و حل مسئله (2)
"112:06  
  جلسه پانزدهم: مرور (2)
"82:55  
  جلسه شانزدهم: جمع‌بندی
"106:30  

درباره دوره

" مدتی است که شب‌ها تا نزدیک صبح بیدارم و به افکاری که مدام در ذهنم می‌چرخند فکر می‌کنم. نه می‌توانم آن‌ها را کنترل کنم و نه می‌توانم برایشان راه حلی پیدا کنم . صبح‌ها به سختی از خواب بیدار می‌شوم. کل روز خسته‌ام . کارایی‌ام به شدت پایین آمده است تا جایی که گاهی برای انتخاب یک موضوع ساده نیز باید ساعت‌ها فکر کنم، احساس می‌کنم حواس پرت و پر استرس شده‌ام ؛ گاهی آنقدر درگیر یادآوری کارهایی که می‌بایست انجام می‌دادم می‌شوم که ناخودآگاه در صحبت با دیگران جمله‌ام را با یکی از کلمات سؤالی ذهنم ادامه می‌دهم ...."

شاید شما هم تجربه‌ی مشابهی از داستان بالا داشته باشید. گاهی این تجربه‌ها به خاطر تکرار فراوان برایمان عادی و جزیی از اتفاقات روزمره می‌شوند. اما حقیقت فراتر از یک تجربه ساده و گاه خنده‌دار است. زیرا تکرار این اتفاقات و ناتوانی در حل آن‌ها، هشداری درباره اتفاقاتی است که در مغز ما جریان دارند.
مغز ساختاری پیچیده و هوشمند دارد که حتی پیچیده‌ترین کامپیوترهای دنیا نیز به پای آن نمی‌رسند. اما گاهی این ابرکامپیوتر هم دچار مشکلاتی می‌شود که نشانه‌های آن در قالب تجربیاتی مانند داستان بالا بروز پیدا می‌کنند. این واقعیت جنبه‌ی مثبت نیز دارد که همان تعمیرپذیری مغز است. همه ما با مغزی متولد می‌شویم که قابلیت ارتقاء و بهبود ذاتی را دارد و این قابلیت منحصر به فرد را در طول عمر خود حفظ می‌کند. اما در این میان عواملی هستند که طبق تحقیقات علمی، در تسهیل و تسریع فرآیندهای مغزی، نقشی بسیار کلیدی بازی می‌کنند. یکی از این عوامل، قرار دادن مغز در محیطی غنی از تمرینات و آموزش‌هایی است که به صورت هدفمند، برای توانمندتر کردن عملکردهای مغزی طراحی شده‌اند. این تمرینات و آموزش‌ها امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین پیش‌شرط‌های داشتن زندگی سالم و فعال معرفی می‌شوند که باید به طور منظم و روزانه انجام شوند. 
در این دوره‌ی آموزشی آنلاین، افراد طی دو دوره‌ی 8 جلسه‌ای (16 جلسه) ضمن آشنایی با عملکردهای مغزی خود از سطوح پایه مانند توجه پایدار و متمرکز تا سطوح عالی‌تر و پیشرفته‌تر مانند تصمیم‌گیری و حل‌مسئله، به ارتقای سطح آگاهی و توانمندی‌های مغزی خود می‌پردازند.
 

دوره اول آموزش آنلاین باشگاه مغز - آموزش شیوه‌های فعال‌سازی توانمندی‌های مغزی 
ویژه علاقمندان حوزه‌ی آموزش و علوم شناختی بر مبنای کریکولم آموزشی "باشگاه مغز؛ کنترل و مدیریت" و با تأکید بر پایه‌های عصبی شناختی با تدریس: دکتر حامد اختیاری و دکتر تارا رضاپور

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حامد اختیاری

دکتر حامد اختیاری، در سال 1375 با کسب رتبه 11 وارد دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران شد؛ رویارویی روزمره با افراد دچار اختلالات SUD ، علاقه‌مندی وی را نسبت به «نوروساینس و اختلالات شناختی مرتبط» برانگیخت به‌طوری‌که توانست با دریافت اولین کمک‌هزینه پژوهشی این حوزه در سال 2000، نخستین مقاله‌ی علمی خود را در سال 2001 با عنوان «نقش کورتکس پره فرونتال در تصمیم‌گیری‌های خطرناک» به چاپ برساند. فارغ‌التحصیلی ایشان در سال 2004 و پس از دفاع از پایان‌نامه‌اش در رابطه با تصمیم‌گیری خطرناک و رفتار بدون فکر، با اشتغال در «مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران» (INCAS) هم‌زمان شد که در نهایت به راه‌اندازی آزمایشگاه عصبی-شناختی ایشان در سال 2005 انجامید. دکتر اختیاری همچنین در سال 2010، یک برنامه تحقیقاتی را با نام «Translational Neuroscience Program» در پژوهشکده مطالعات علوم‌شناختی (ICSS) در تهران آغاز کرد. پذیرش در مقطع دکترای تصویربرداری عصبی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 2011 ، آغازگر شروع پروژه‌ی پایان‌نامه‌ای در مورد مبانی عصبی مهار پاسخ به وسیله‌ی fMRI شد که درنهایت به مهاجرت ایشان به آمریکا برای ادامه تحصیل در مقطع فوق دکترا و همکاری در مؤسسه‌ی تحقیقات مغزی لوریت LIBR با دکتر مارتین پاولوس، در همین زمینه منجر شد؛ ایشان از سال 2018 به بعد تاکنون، در جایگاه هیئت علمی در این مؤسسه به فعالیت مشغول‌اند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1402-02-13
این دوره کسب و کار ما رو متحول کرد بی نظیر بود
مینا محرابی 1401-12-02
سپاس مکتبخونه عالی هستی مثل همیشه
1401-04-27
بقول دکتر، عالی عالی عالی.
فاطمه جوی 1400-05-14
بی نظیره این دوره. تدریس عالی و مباحث سطح بالا هست... خیلی راضی هستم از وقتی که گذاشتم.
علي بيژنگي 1400-01-22
دوستان اگر کسي ميدونه هنوزم اين دوره ها برگزار ميشه يا نه لطفا پيام بزاره خيلي دوست دارم توي دوره انلاين ايشون شرکت کنم
زینب صمدی 1399-06-31
تمام دوره هایی که مدرسشون دکتر اختیاری هستند عالیه. محاله چیزی بهتون اضافه نشه و ارزش وقتی که گذاشتید رو نداشته باشه.
1402-08-29
بسیار عالی
محسن فشارکی 1399-03-26
دوره خوبی بود اما حتما نیاز هست که کتاب باشگاه مغز قبل شروع دوره تهیه بشود تکه کلان "عالی عالی" هم خیلی استفاده میشد اما نکات اموزنده زیادی داشت

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  16 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  27 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)