سلسله نشست‌های تخصصی اندیشکده سیاست‌گذاری اقتصادی تهران

poster
پیش‌نمایش دوره

در کشور ما، طی دهه‌های مختلف پس از انقلاب و حتی پیش از آن، چالش‌هایی در مقابل توسعه کشور وجود داشته‌است که این چالش‌ها و مسائل ناشی از آن، طی این سال‌ها تغییر اندکی کرده‌‌است. ... ادامه

5 (1 رای)
 همایش
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  6 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  11 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

درباره دوره

در کشور ما، طی دهه‌های مختلف پس از انقلاب و حتی پیش از آن، چالش‌هایی در مقابل توسعه کشور وجود داشته‌است که این چالش‌ها و مسائل ناشی از آن، طی این سال‌ها تغییر اندکی کرده‌‌است. به عبارت دیگر، ما با مسائل حل نشده تاریخی در کشورمان روبه‌رو هستیم. مسائلی در حوزه یارانه‌ها، نظام مالیاتی، ساختار بانکی و بانک مرکزی و ... . اما چرا این مسائل تاکنون حل نشده‌اند؟ دلایل مختلفی برای حل نشدن این مسائل وجود دارد، مانند نبود نهادهای حل مسئله قوی در کشور، سرمایه انسانی ضعیف در حوزه علوم انسانی، انباشت ساختارهای ناکارای دیوان‎سالاری، نبود عزم جدی و مستمر برای تغییرات اساسی و ... . در این میان، نهادهایی که بتوانند به صورت پویا علوم تولیدی دانشگاه‌ها را به زبان سیاست‌گذار درآورده و به مثابه ساختار حل مسئله‌ برای کشور عمل کنند در کشور کم وجود دارد.

از اواسط سال 97، جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران ایده‌ی چنین ساختاری در قالب اندیشکده را پرورش دادند، اندیشکده‌ای با ساختاری پویا، متمرکز بر سیاست‌گذاری کلان و در تلاش برای متمرکز ساختن بضاعت سرمایه انسانی کشور در حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی. اندیشکده در آغاز این راه، از نظر کارشناسان، اساتید و خبرگان بهره برده‌است. زمزمه ایجاد این نهاد جدید، از طرف ذینفعان مختلف، افراد دغدغه‌مند و درگیر در مسائل جاری کشور مورد تشویق و حمایت قرار گرفت. از طرفی، چالش‌های اقتصادی چند سال اخیر و خصوصاً سال 1397، انگیزه افراد درگیر در ایجاد این اندیشکده را بیشتر نمود. اکنون که به یاری خداوند متعال، اندیشکده سیاست‌گذاری اقتصادی تهران آغاز به کار نموده است، امید داریم که با همت و همکاری اساتید، کارشناسان و دانشجویان و در تعامل با نهادهای مختلف دولتی و حکومتی، برای مسائل اساسی کشور، با حداکثر توان، راه‌حل‌های علمی با مختصات بومی کشور را پیش‌ روی سیاست‌گذار نهاده و برای بهبود شرایط اقتصادی کشور بکوشیم. در این راه، از همراهی شما عزیزان در همکاری علمی مستقیم و غیرمستقیم، نقد سیاست‌های پیشنهادی و کمک به گفتمان‌سازی حول طرح‌های مطلوب، به شدت استقبال می‌شود.

اندیشکده سیاست‌گذاری اقتصادی تهران با توجه به اهمیت ارتباط علم و عمل سلسله نشست‌های تخصصی با ترکیب مهمان‌هایی از دانشگاه و نهادهای اجرایی برگزار می‌کند.

درباره استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
صادق کاکه پور 1399-02-22
با توجه به اینکه بحثی به روز و عملیاتی بود بسیار برای بنده مفید واقع شد .. سپاسگذار

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که همایشی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که همایش‌ها را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک همایش ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح همایش‌ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک همایش به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال همایش‌ها به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  6 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  11 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)