×
ribbon

آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

امروزه در فضای مجازی، ارگان‌های بسیاری اقدام به راه‌اندازی شبکه‌های مختلف اجتماعی نموده‌اند که از طریق بستر اینترنتی امکان تماس‌های صوتی و تصویری باکیفیت، به‌اشتراک‌گذاری، ارسال و دریافت فایل تصویری صوتی و ویدئویی را برای ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
4.5 (2 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  9 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  9 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با لینکدین و نحوه کار

 آشنایی با تلگرام و نحوه کار

 آشنایی با اینستاگرام و نحوه کار

 آشنایی با توییتر و نحوه کار

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

لینکدین

در این فصل با محیط لینکدین، چگونی کار و ساخت حساب کاربری آشنا خواهیم شد.

  مقدمه و معرفی
"15:12  
  لینکدین چیست و چرا لینکدین؟
"17:08  
  تولید محتوا - بخش اول
"15:13  
  تولید محتوا - بخش دوم
"22:44  
  الگوریتم‌های لینکدین
"19:39  
  چطور از تولید محتوا در لینکدین به مشتری برسیم
"06:17  
  آنالیز لینکدین
"15:18  
  ساخت پروفایل حرفه‌ای
"10:34  
اینستاگرام

در این فصل با محیط اینستاگرام، چگونی کار و تبلیغات در آن آشنا خواهیم شد.

  مقدمه
"14:43  
  تعیین پرسونا
"08:10  
  بنچ مارک
"04:53  
  پیلار کانتنت
"05:13  
  تدوین تقویم محتوایی
"04:56  
  تقویم پروفایل - بخش اول
"14:07  
  تقویم پروفایل - بخش دوم
"12:39  
  زمان و محتوا پست‌ها
"09:46  
  الگوریتم اینستاگرام
"05:37  
  نرخ تعامل در اینستاگرام
"10:09  
  نکات تکمیلی در مورد اینستاگرام
"11:35  
  چرا و چگونی تبلیغ در اینستاگرام
"02:28  
  چه زمانی در اینستاگرام تبلیغ کنیم
"08:25  
  انواع تبلیغات در اینستاگرام
"08:49  
  در محتوا چه تبلیغاتی تولید کنیم و درچه قالبی
"19:05  
  چه و چطور اینفلوئنسر یا پیج‌هایی رو انتخاب کنیم
"13:53  
  توقعاتی که می‌تونیم از اینفلوئنسرها داشته باشیم
"08:01  
  موقع تبلیغات چه محتوایی رو منتشر کنیم
"09:53  
  اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات
"11:53  
  مروری بر داده‌های تبلیغات در ایران
"04:34  
تلگرام

در این فصل با محیط تلگرام، چگونی کار در آن آشنا خواهیم شد.

  مقدمه
"02:03  
  تلگرام و چرایی فعالیت در آن
"07:37  
  مدیریت کانال تلگرام
"16:39  
  بررسی رقبا
"10:24  
  بازاریابی محتوا - بخش اول
"12:14  
  بازاریابی محتوا - بخش دوم
"11:10  
  بازاریابی محتوا - بخش سوم
"18:36  
  بازاریابی محتوا - بخش چهارم
"09:08  
  روش‌های افزایش منبر در تلگرام - بخش اول
"08:51  
  روش‌های افزایش منبر در تلگرام - بخش دوم
"11:39  
  روش‌های افزایش منبر در تلگرام - بخش سوم
"20:45  
  روش‌های افزایش منبر در تلگرام - بخش چهارم
"15:16  
  بازاریابی در گروه‌های تلگرام
"10:58  
  بازاریابی به کمک ربات‌های تلگرام
"09:13  
توییتر

در این فصل با محیط توییتر، چگونی کار و ساخت حساب کاربری آشنا خواهیم شد.

  آشنایی با توییتر
"09:05  
  چی توییت کنیم
"06:15  
  هشتگ و ترند چیست
"04:20  
  راهکارهای جذب فالور
"08:41  
  سرچ و آنالیز
"06:55  

درباره دوره

امروزه در فضای مجازی، ارگان‌های بسیاری اقدام به راه‌اندازی شبکه‌های مختلف اجتماعی نموده‌اند که از طریق بستر اینترنتی امکان تماس‌های صوتی و تصویری باکیفیت، به‌اشتراک‌گذاری، ارسال و دریافت فایل تصویری صوتی و ویدئویی را برای کاربران فراهم می‌کند. تعدادی از این شبکه‌های اجتماعی بین کاربران دارای محبوبیت‌های فراوانی است. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش شبکه‌های اجتماعی و راهکارهای فعالیت و مدیریت در این شبکه‌ها بپردازیم.

 

آموزش شبکه‌های اجتماعی

امروزه اهمیت آموزش شبکه‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت دلایل مختلفی دارد یکی از این دلایل فرصت ایجاد ارتباط و اشتراک‌گذاری مطالب با افراد دیگر در هرزمان و هر فاصله مکانی است که این قابلیت باعث کاهش هزینه‌های ارتباطی نسبت به گذشته شده است. 
دلیل دیگر اهمیت شبکه‌های اجتماعی این است که با به‌وجودآمدن این ابزارها و پلتفرم‌ها همانند تلگرام و اینستاگرام بستری فراهم شده است که افراد مختلف بتوانند با استفاده از این پلتفرم‌ها کسب درآمد کنند، فرصت‌های شغلی بسیاری با پیدایش شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده است و این فرصت‌های شغلی مزیت‌هایی دارند که شغل‌های سنتی ندارند مانند اینکه در بعضی مشاغل نیاز به حضور فیزیکی نیست و می‌توان به‌صورت دورکاری انجام داد، مزیت دیگر کارکردن و کسب درآمد با یک وسیله ساده مانند گوشی هوشمند، فروش محصول خود به هرکسی در هرجایی که هست، پیداکردن شغل مناسب خود در شبکه‌های اجتماعی مانند روبرد و.... این مزیت‌های مهم باعث شده است شبکه اجتماعی در زندگی روزمره ما قرار بگیرد.

 

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به استفاده از زیرساخت‌های رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبین گفته می‌شود. از طریق «بازاریابی شبکه‌های اجتماعی» می‌توان برندسازی شخصی انجام داد و با افزایش ترافیک بازدید از سایت، فروش را هم بیشتر کرد. تمامی موارد گفته شده به این معنی است که باید تولیدکننده محتوا باشید. این محتوا را به شکل‌های مختلف همچون پست‌های شبکه‌های اجتماعی یا پادکست منتشر کنید. در کنار تمامی این موارد باید به انتقادها و سؤالات کاربران و مخاطبین خود نیز توجه داشته باشید و نتایج فعالیت‌های خود را همراه با تبلیغات انجام شده، رصد کنید سوشال‌مدیا مارکتینگ یا همان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ابتدا با انتشار مطالب همراه بود. کسب‌و‌کارها درگذشته مطالب خود را بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند تا از این طریق، بازدید وب‌سایت خود را افزایش دهند اما به‌مرور، رسانه‌های اجتماعی بسیار فراتر رفتند و دیگر فقط به‌عنوان محلی برای انتشار مطالب به آن نگاه نمی‌کردند. 
امروزه کسب‌وکارهای مختلف، راه‌های متفاوتی را برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. به طور مثال، شرکتی که اهمیت بالایی برای نظرات مردم قائل است در شبکه‌های اجتماعی این نظرات را رصد می‌کند و به شکل مناسبی به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

 

مدیریت و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی همانند تلگرام و اینستاگرام یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات است که با هر میزان بودجه‌ای قابل‌اجراست. تبلیغ دهنده‌ها با این نوع روش تبلیغاتی می‌توانند از تأثیر صفحات و کانال‌های پرمخاطب و اینفلوئنسرها بر مخاطبانشان بهره ببرند و برند آگاهی و فروششان را افزایش دهند. دیما دسترسی تبلیغ دهنده‌ها را به طیف گسترده‌ای از صفحات مجازی با موضوعات و هزینه‌های متنوع برقرار می‌کند تا بتوانند کمپین‌هایی هدفمند و مؤثر در انواع شبکه‌های اجتماعی و اینترنت اجرا کنند. بل از اینکه تبلیغات را شروع کنید، ابتدا باید هدف‌گذاری مناسب داشته باشید. اهداف شما تعیین می‌کند که با مخاطبین خود به چه روشی ارتباط برقرار کنید. اهداف کمک می‌کنند که عملکرد تبلیغات خود را بسنجید، بهترین شبکه اجتماعی را انتخاب کنید و معیارهای دقیق تعیین نمایید. 

 

دوره‌های آموزش شبکه‌های اجتماعی

دوره‌های آموزشی شبکه‌های اجتماعی راهی عالی برای بازاریابان دیجیتال جهت ارتقا سطح مهارت‌های خود است. افزایش‌ مهارت‌ها و دانش هرگز مانع توسعه کار شما نخواهد شد بلکه یادگیری شبکه‌های اجتماعی بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

صدها دوره آموزشی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. نکته مهم در این زمینه انتخاب مناسب دوره‌های آموزشی و یادگیری شبکه‌های اجتماعی است که این کار به‌هیچ‌عنوان کار آسانی به نظر نمی‌رسد.

اما اگر شما موفق به انتخاب صحیح و یادگیری شبکه‌های اجتماعی شده‌اید باید بدانید که در جایگاه خوبی قرار گرفته‌اید.

 

تحلیل شبکه‌های اجتماعی

تحلیل شبکه‌های اجتماعی فرایند تحقیق و بررسی ساختارهای اجتماعی با استفاده از «نظریه شبکه» و «نظریه گراف» است. 
به‌عنوان‌مثالی از تحلیل شبکه‌های اجتماعی می‌توان به بررسی الگوهای موجود در گراف شبکه اشاره کرد که بر اساس آن می‌توان به دانشی پیرامون الگوهای رفتاری انسان‌ها و در نتیجه اطلاعات ارزشمند قابل‌تحلیل و کاوش درباره نوع بشر دست پیدا کرد. نتایج حاصل از تحلیل شبکه‌های اجتماعی در برگیرنده ارزش و قدرتی است که توسط بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های (کوچک، متوسط و بزرگ) دولتی و خصوصی برای بیشینه‌سازی بازده مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

لینکدین چیست

لینکدین در واقع یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که اساساً برای بهبود کسب‌وکارهای مختلف و آشناکردن دیگران با آن‌ها طراحی شده است. بااین‌حال، استفاده از لینکدین تنها به این موضوع محدود نمی‌شود و کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند از طریق آن، با افراد دیگری که در حوزه کاری‌شان فعالیت می‌کنند، آشنا شوند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

Linestore

تبلیغات و بازاریابی محتوا شبکه‌های اجتماعی مزایای بسیاری دارد که به طور خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان دیده‌شدن توسط طیف گسترده‌ای از مخاطبان
  • امکان هدف‌گذاری دقیق‌تر مخاطبین باتوجه‌به سلیقه و سبک زندگی آن‌ها
  • تأثیرگذاری زیاد شبکه‌های اجتماعی بر خرید مشتریان
  • همسویی با اقدامات مربوط به تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی
  • سهولت دسترسی به مخاطبانی که از دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کنند

اگر قصد افزایش فروش محصولات یا خدمات خود از طریق شبکه‌های اجتماعی را دارید، می‌توانید از خدمات linestore در حوزه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شوید.

 

کاربرد شبکه‌های اجتماعی برای دیجیتال مارکتینگ

باتوجه‌به فراگیرشدن روزافزون شبکه‌های اجتماعی دیجیتال، سوشال‌مدیا مارکتینگ به یکی از زیرمجموعه‌های مهم دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. 
اصول کلی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی همانند توییتر تلگرام و اینستاگرام همچنان همان قواعدی است که در قالب استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا آموزش داده می‌شود. بااین‌حال، مصداق‌ها و شیوهٔ پیاده‌سازی، از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر تغییر می‌کند.

 

سخن پایانی

اگر قصد دارید در شبکه‌های اجتماعی به شکل حرفه‌ای فعالیت کرده و اثربخشی بلندمدت را تجربه کنید، پیشنهاد ما این است که برای آموزش شبکه‌های اجتماعی وقت بگذارید. در دوره‌های آموزش شبکه‌های مجازی با همه موارد و پلتفرم‌های مختلف آشنا شوید. امیدواریم مطالب مورد بررسی و موردبحث در این مقاله به شما کمک شایانی کرده باشد. 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حسن درویش اکبر

حسن درویش دانش آموخته کارشناسی روانشناسی و محقق در زمینه روانشناسی اجتماعی است. ایشان از سال 91 سابقه تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی را دارند. از سوابق کاری ایشان می‌توان به تهیه کنندگی انیمیشن و موشن گرافیک‌های تبلیغاتی، تولید کننده محتوا و استراتژیست تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نام برد. همچنین وی سابقه نویسندگی طنز را دارند و از کاربرهای مطرح توییتر فارسی هستند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher علیرضا ابراهیمیان

اولین جرقه فعالیت علیرضا ابراهیمیان در فضای وب به سال ۱۳۹۱ برمی‌گردد. بعد از مدتی فعالیت در این زمینه با موضوع «دیجیتال مارکتینگ» آشنا شده و سپس با چند استارت‌آپ در زمینه «بازاریابی دیجیتال» همکاری کرده‌اند. این موضوع، تجربه‌های نسبتاً خوبی را در اختیار ایشان گذاشته و بعد از چند سال تولید پادکست، برگزاری وبینار و محتواهای مختلف که با استقبال خوبی از طرف کاربران روبه‌رو شدند، وب‌سایت «دیجیتالینگ» را راه‌اندازی کردند تا بتوانند افراد بیشتری را در مسیر همراهی نمایند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher مه‌گل غیوري

مه‌گل غیوری، دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار و کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار (MBA) است. ایشان تجربه فعالیت با عناوین کارشناس دیجیتال مارکتینگ شرکت رایان، کارشناس محتوا رسانه دی‌ام‌برد، کمپین منیجر پلتفرم تبلیغات جریان، کارشناس دیجیتال مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت را در کارنامه خود دارند و هم‌اکنون به‌عنوان کمپین منیجر در پلتفرم ریتنشن مارکتینگ نجوا فعالیت می‌کنند. از سوابق آموزشی ایشان می‌توان به سابقه تدریس و منتورشیپ در دوره‌هایی با موضوع تبلیغات و تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher ندا عروضی

ندا عروضی، دانش‌آموخته‌ کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار از دانشگاه علامه طباطبایی است. ایشان تجربه فعالیت به عنوان مدیر سابق دیجیتال مارکتینگ یکتانت، مدرس شبکه‌های اجتماعی در آکادمی نووا و مربی طراحی مسیر شغلی را دارند و هم‌اکنون به عنوان مدیر مارکتینگ شرکت زبراکت فعالیت می‌کنند. از سوابق ایشان می‌توان به سابقه تدریس در بیش از ۱۲ وبینار و پنج دوره‌ مختلف در زمینه‌های اینستاگرام مارکتینگ، لینکدین مارکتینگ و طراحی مسیر شغلی اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  9 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  9 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)