آموزش مصورسازی داده با پایتون

poster
پیش‌نمایش دوره

یکی از مهارت‌های مهم کارشناسان داده و تحلیلگران موفق، توانایی تعریف یک داستان جذاب از طریق مصورسازی داده‌ها و یافته‌ها به یک شیوه قابل درک و محرک است. در این دوره، شما چندین روش برای ... ادامه

برگزارکننده:  IBM  IBM
مدرسان دوره
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 اجرای تکنیک‌ها و نمودارهای مصورسازی داده با استفاده از کتابخانه‌های پایتون، از جمله Matplotlib، Seaborn و Folium

 ایجاد انواع مختلف نمودارها و چارت‌ها از قبیل خطی، مساحتی، هیستوگرام، میله‌ای، دایره‌ای، جعبه‌ای، پراکندگی و حبابی

 ایجاد مصورسازی پیشرفته داده از جمله نمودارهای وافل، ابر کلمات، نمودارهای رگرسیون، نقشه‌ها با نشانگرها و نقشه‌های کلوپلت

 تولید داشبوردهای تعاملی شامل نمودارهای پراکندگی، خطی، میله‌ای، حبابی، دایره‌ای و سانبرست با استفاده از چارچوب Dash و کتابخانه Plotly

پیش‌نیاز‌ها

برای درک و استفاده بهتر از این دوره نیاز است تا به زبان برنامه‌نویسی پایتون تسلط نسبی داشته باشید.

سرفصل‌های دوره آموزش مصورسازی داده با پایتون

معرفی ابزارهای مصورسازی داده

مصورسازی داده، یک روش برای ارائه داده‌های پیچیده به صورت گرافیکی و قابل فهم است. در هنگام تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده، تجسم داده امری حیاتی است. در این فصل، شما درباره تجسم داده و برخی از بهترین شیوه‌های کلیدی که باید هنگام ایجاد نمودارها و تصاویر رعایت کنید، آموخته خواهید شد. شما تاریخچه و معماری مت‌پلاتلیب را کشف خواهید کرد. علاوه بر این، درباره ترسیم ابتدایی با مت‌پلاتلیب یاد خواهید گرفت و مجموعه داده مهاجرت به کانادا را کاوش خواهید کرد که در طول دوره از آن استفاده خواهید کرد. در نهایت، شما داده را در یک فریم داده تجزیه و تحلیل کرده و نمودارهای خطی با استفاده از مت‌پلاتلیب ایجاد خواهید کرد.

  مقدمه
مشاهده
"03:57  
  مروری بر مصورسازی داده‌ها
مشاهده
"07:32  
  انواع نمودارها
مشاهده
"08:20  
  کتابخانه‌ها
مشاهده
"06:34  
  مقدمه‌ای بر Matplotlib
مشاهده
"06:50  
  نقشه‌برداری اولیه با Matplotlib
مشاهده
"04:51  
  مجموعه داده‌های مهاجرت به کانادا
مشاهده
"03:24  
  طرح‌های خطی
مشاهده
"04:13  
ابزارهای پایه و حرفه‌ای مصورسازی داده

ابزارهای مصورسازی اطلاعات نقش حیاتی در تجزیه و تحلیل داده و ارتباط بازی می‌کنند. این ابزارها برای استخراج نکات و ارائه اطلاعات به صورت مختصر به هر دو مخاطب فنی و غیر فنی ضروری هستند. در این فصل، شما یک مجموعه گسترده از نمودارها با استفاده از مت‌پلاتلیب، کتابخانه تجسم داده، ایجاد خواهید کرد. در طول این فصل، درباره نمودارهای مساحت، هیستوگرام، نمودارهای میله‌ای، نمودارهای دایره‌ای، نمودارهای جعبه‌ای و نمودارهای پراکندگی یاد خواهید گرفت. همچنین فرآیند ایجاد این ابزارهای تجسم را با استفاده از مت‌پلاتلیب بررسی خواهید کرد.

  پلات Area
مشاهده
"05:37  
  هیستوگرام
مشاهده
"05:07  
  نمودار میله
مشاهده
"03:38  
  نمودار پای
مشاهده
"03:39  
  پلات جعبه
مشاهده
"03:05  
  پلات پراکنده
مشاهده
"03:54  
  طراحی مستقیم با Matplotlib
مشاهده
"08:38  
مصورسازی پیشرفته و داده‌های مکانی

ابزارهای پیشرفته مصورسازی داده، پلتفرم‌های پیشرفته‌تری هستند که دارای یک دسته گسترده از ویژگی‌ها و توانمندی‌ها هستند. این ابزارها دارای یک مجموعه وسیع از گزینه‌ها هستند که به ایجاد تجسم‌های جذاب و تعاملی کمک می‌کنند. در این فصل، درباره نمودارهای waffle و ابر کلمات به همراه کاربرد آنها یاد خواهید گرفت. شما با Seaborn، یک کتابخانه تجسم جدید در پایتون آشنا خواهید شد و چگونگی ایجاد نمودارهای رگرسیون با استفاده از آن را یاد خواهید گرفت. علاوه بر این، با Folium، یک کتابخانه تجسم داده که داده‌های جغرافیایی را تجسم می‌کند، آشنا خواهید شد. همچنین فرآیند ایجاد نقشه‌ها با استفاده از Folium و افزودن نشانگرها به آنها برای جلب توجه را بررسی خواهید کرد. در نهایت، شما یاد خواهید گرفت چگونه نقشه کلرپلت را با استفاده از Folium ایجاد کنید.

  نمودارهای وافل و ابر کلمات
مشاهده
"05:22  
  پلات با Seaborn و رگرسیون
مشاهده
"04:39  
  مقدمه‌ای بر Folium
مشاهده
"03:03  
  نقشه‌ها با نشانگرها
مشاهده
"05:34  
  نقشه‌های Choropleth
مشاهده
"04:33  
ساخت دشبورد با Plotly و Dash

داشبوردها و برنامه‌های تعاملی داده ابزارهای حیاتی برای تجسم داده و تحلیل هستند چرا که یک دید تلفیقی از داده‌ها و معیارهای کلیدی را به یک شکل جذاب و قابل فهم ارائه می‌دهند. در این فصل، شما درباره مزایای داشبوردها آشنا می‌شوید و انواع مختلف ابزارهای داشبوردسازی مبتنی بر وب در پایتون را خواهید آموخت.

  نمای کلی داشبورد
مشاهده
"04:43  
  مقدمه‌ای بر Plotly
مشاهده
"05:54  
  مقدمه‌ای بر Dash
مشاهده
"03:53  
  داشبوردهای تعاملی
مشاهده
"05:57  
  آشنایی با محیط آزمایشگاه
مشاهده
"08:05  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

یکی از مهارت‌های مهم کارشناسان داده و تحلیلگران موفق، توانایی تعریف یک داستان جذاب از طریق مصورسازی داده‌ها و یافته‌ها به یک شیوه قابل درک و محرک است.

در این دوره، شما چندین روش برای به نحو موثر مصورسازی داده‌های کوچک و بزرگ خواهید آموخت. شما قادر خواهید بود داده‌هایی که در نگاه اول معنای کمی دارند را به یک فرم تجسمی تبدیل کنید که بتواند بینش‌ها را منتقل کند.

این دوره به شما یاد می‌دهد چگونه با ابزارها و تکنیک‌های مختلف تجسم داده کار کنید. شما خواهید آموخت چگونه انواع مختلفی از نمودارها و چارت‌های پایه و پیشرفته را ایجاد کنید، از جمله: نمودارهای وافل، نمودارهای مساحتی، هیستوگرام‌ها، نمودارهای میله‌ای، نمودارهای دایره‌ای، نمودارهای پراکندگی، ابر کلمات، نقشه‌های کلوپلت و موارد بسیار دیگر! شما همچنین داشبوردهای تعاملی ایجاد خواهید کرد که حتی افراد بدون تجربه‌ی علم داده را قادر به بهتر درک داده و اتخاذ تصمیمات موثرتر و اطلاعاتی خواهند کرد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Dr. Pooja

دکتر پوجا، یک شخصیت موفق با تقریباً دو دهه تجربه در ارائه آموزش و ارتقاء بخش عظیمی از علم کامپیوتر و مهندسی است. با پس‌زمینه قوی در حوزه آموزش، او تمام حرفه خود را به اشتراک گذاشتن دانش و الهام‌بخشی دیگران از طریق تخصص خود اختصاص داده است. او جلسات آموزشی عملی بر روی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با استفاده از پایتون برای افراد صنعتی، دانش‌آموزان و یادگیرندگان ارائه داده است. علاوه بر این، او با NITTTR همکاری کرده و دوره‌هایی برای پورتال آموزش آنلاین ملی (پورتال Swayam (NPTEL)) در زمینه "تحلیل هوشمند شبکه" با استفاده از "ماژول یادگیری ماشین" را پیاده‌سازی کرده است. او متخصص پایتون ماهری است و در زمینه مصورسازی داده فعالیت دارد. با علاقه عمیق به تبدیل مجموعه‌داده‌های پیچیده به تصاویر جذاب، دکتر پوجا یک کتاب با عنوان "تجسم داده با پایتون" منتشر کرده است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher Saishruthi Swaminathan

سایشروتی سوامیناتان، داده‌شناس و توسعه‌دهنده در تیم CODAIT شرکت IBM است، که اصلی‌ترین تمرکز او بر دموکراتیزه‌کردن داده و هوش مصنوعی از طریق فناوری‌های متن‌باز است. او دارای کارشناسی ارشد در مهندسی برق با تخصص علوم داده و مدرک کارشناسی در الکترونیک و ابزاردقیق است. علاقه اصلی او به غرق شدن در اقیانوس داده، برداشت از بینش‌ها و استفاده از هوش مصنوعی به منظور کمک به جامعه است. پیش از این، او به عنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار فعالیت می‌کرد و در ماموریت انتشار دانش و تجربیاتی که در فرآیند یادگیری خود به دست آورده بود، مشغول بود. او همچنین پیشوای گروه آموزش کودکان روستایی است و جلساتی در راستای تقویت نقش زنان برگزار می‌کند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  IBM
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی