×
ribbon

آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئو (Keyword Research)

برای اینکه سایت شما در موتور جست‌وجوی گوگل از بازدید خوب و بالایی برخوردار باشد، باید کلمات کلیدی مناسب و پربازدیدی برای آن انتخاب کنید. زمانی که برای سئو و بهینه‌سازی سایت خود اقدام می‌کنید، ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
5 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  16 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  8 ساعت ویدئو - 8 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  5 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  80 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

در دوره آموزش کلمات کلیدی سئو تمام مطالب و مباحث ارائه شده به طور کامل مورد بررسی قرار می­‌گیرند و همه مباحث به طور کامل توضیح داده می‌­شود. به‌این‌ترتیب افراد برای شرکت در این دوره نیاز به هیچ­گونه پیش­نیاز خاصی ندارند و با داشتن اطلاعات اولیه در زمینه سئو و شناخت کار با کلمات کلیدی می­‌توانند در این دوره شرکت کنند و مهارت­‌های کاری و علمی خود را بالاتر ببرند.

سرفصل‌های دوره آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئو (Keyword Research)

فصل اول: مبانی

در فصل اول پیش از هر چیز به مقدمات لازم برای ورود به مباحث پیش‌رو پرداخته شده است. در ادامه این فصل به موضوعاتی همچون چیستی سئو و تحقیق کلمه کلیدی پرداخته شده است.

  تحقیق کلمه‌کلیدی
"04:34  
  سئو چیست؟ - قسمت اول
"14:03  
  سئو چیست؟ - قسمت دوم
"13:29  
  کوییز فصل اول
 100%    
"13:00  
فصل دوم: کیورد (Keyword)

در ابتدای فصل دوم به موضوع کیورد و اینکه «کیورد چیست؟» پرداخته می‌­شود. در ادامه فصل دوم نیز در رابطه‌ با مباحث مهمی همچون انواع عبارات کلیدی صحبت شده است.

  Keyword چیست؟
"08:00  
  انواع عبارات کلیدی
"14:00  
  کدام عبارات‌کلیدی برای من مناسبند؟
"21:38  
  کوییز فصل دوم
 100%    
"21:00  
فصل سوم: روش‌ها و ابزار

در فصل سوم روش‌های اصولی انتخاب کلیدواژه‌های مناسب و همچنین ابزارهای اصلی انتخاب کیورد را بررسی می‌کنیم. در این فصل به موضوعاتی مثل روش خطی، روش نیمه خطی، LSI Keywords ، KW Finder ، ahrefs ، Jet seo ، روش ماتریس، روش توزیع متوازن، طوفان فکری و استراتژی محتوا پرداخته می­‌شود.

  روش خطی (Linear)
"10:53  
  روش نیمه‌خطی (Semi Linear)
"02:17  
  Google Suggestion
"11:19  
  LSI Keywords
"05:57  
  Google Trends
"30:19  
  KWFinder - قسمت اول
"10:20  
  KWFinder - قسمت دوم
"17:41  
  KWFinder - قسمت سوم
"10:53  
  کوییز اول فصل سوم
 33.6%    
"35:00  
  ahrefs - قسمت اول
"27:25  
  ahrefs - قسمت دوم
"08:14  
  ahrefs - قسمت سوم
"15:46  
  JetSEO
"12:06  
  روش نیمه‌‌خطی - جمع‌بندی
"26:46  
  روش ماتریس
"23:55  
  کوییز دوم فصل سوم
 15.9%    
"18:00  
  روش توزیع متوازن (A. Method)
"05:29  
  طوفان فکری
"09:31  
  لیست A
"11:26  
  لیست B
"18:12  
  لیست C
"19:05  
  لیست 3-2-1
"24:12  
  A.Method و استراتژی محتوا
"07:28  
  کوییز سوم فصل سوم
 28%    
"29:00  
  پروژه میانی (الزامی)
 22.4%    
"120:00  
فصل چهارم: تحلیل رقبا

برای هر کسب‌وکار ضروری است که رقبای خود را به‌خوبی بشناسد و بداند که هر رقیب در چه کلیدواژه‌ای سرمایه‌گذاری کرده و چه بازاری را هدف قرار داده است. در این فصل به این موضوع می‌پردازیم. از جمله موضوعات این فصل می‌­توانیم به آنالیز رقبا، تحلیل Page-Query، ابزارهای رصد جایگاه و موضوعات تکمیلی اشاره کنیم.

  آنالیز رقبا - قسمت اول
"19:10  
  آنالیز رقبا - قسمت دوم
"14:39  
  آنالیز رقبا - قسمت سوم
"13:16  
  تحلیل Page-Query
"12:57  
  ابزارهای رصد جایگاه
"12:17  
  پایان دوره، آغازِ راه شما
"03:02  
  کوییز فصل چهارم
 17.2%    
"10:00  
  پروژه نهایی (الزامی)
 82.8%    
"240:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

برای اینکه سایت شما در موتور جست‌وجوی گوگل از بازدید خوب و بالایی برخوردار باشد، باید کلمات کلیدی مناسب و پربازدیدی برای آن انتخاب کنید. زمانی که برای سئو و بهینه‌سازی سایت خود اقدام می‌کنید، بسیار اهمیت دارد که کلمات و عبارات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید. این دوره آموزش تحقیق کلمات کلیدی به صورت کامل انجام این کار را آموزش می‌دهد تا کاربران با همه چیز در این زمینه آشنا شده و بتوانند برای بهینه‌سازی سایت خود اقدام کنند.

معرفی دوره آموزش تحقیق کلمات کلیدی

دوره آموزش تحقیق کلمات کلیدی مکتب خونه با هدف آشنایی کاربران، سئو کاران تازه‌وارد، صاحبان سایت و غیره با تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب بهترین کلمات برای کسب‌وکارها جهت رتبه گرفتن در موتورهای جستجو تهیه و تدوین شده است. این دوره در ٨ ساعت محتوای ویدئویی و در چهارفصل توسط استاد عادل طالبی ارائه خواهد شد. در این دوره کاربران با نحوه تحقیق کلمات کلیدی و کار با ابزارهای مختلف آشنا خواهند شد.

دوره آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای چه کسانی مناسب است؟

دوره آموزش کیورد ریسرچ برای تمامی افرادی که وب‌سایت دارند و می‌خواهند از طریق موتورهای جستجو ترافیک کسب کنند مناسب است. به‌صورت کلی افراد زیر می‌توانند از دوره آموزش تحقیق کلمات کلیدی بهره ببرند:

  •  صاحبان سایت
  •  سئوکارها
  • کار آموزان سئو
  • دیجیتال مارکترها
  • و سایر موارد

کلمه کلیدی چیست؟

اگر فکر می‌کنید که انتخاب کلمه کلیدی کار ساده و پیش‌پاافتاده‌ای است، سخت در اشتباه هستید. این کار نیازمند دقت و توجه بسیار زیادی بوده و در روند کاری شما نیز بسیار تأثیرگذار است. هرآن چه که شما در موتورهای جستجو سرچ می‌کنید، حاوی تعدادی کلمات کلیدی یا همان کیورد است. در واقع در سئو، منظور از کلمات کلیدی لغاتی است که هر کاربر برای پیدا کردن مطالب موردنظر خود از آن‌ها استفاده می‌کند. کلمات کلیدی را می‌توان در دو دسته کوتاه و طولانی قرار داد.

کلمات کلیدی کوتاه به صورت لغات تکی یا دوتایی هستند که بازه مطالب بیشتری برای آن‌ها وجود دارد. کلمات کلیدی طولانی معمولا به شکل یک عبارت و چند کلمه هستند. این عبارت‌ها جامعه محدودتری را به خود اختصاص داده و مطالب کمتری را نمایش می‌دهند. می‌توان گفت دسته دوم از کلمات کلیدی میزان جستجوی کمتر ولی نرخ تبدیل بالاتری دارند.

تأثیر انتخاب کلمه کلیدی مناسب بر روی بهبود رتبه سایت

معمولاً تمام کسب و کارهای اینترنتی به دنبال راهی برای افزایش فروش یا ارائه خدمات بیشتر هستند و در این راستا به طراحی سایت روی می‌آورند. پس از تکمیل فرآیند طراحی سایت باید اقداماتی انجام شوند که افزایش بازدید وب‌سایت را به دنبال داشته باشند. یکی از مؤثرترین روش‌ها در این راستا، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو یا SEO است.

بدیهی است که هرچه جایگاه سایت شما در نتایج جست‌وجوی موتوری مانند گوگل بهتر و بالاتر باشد، بازدید و ترافیک آن نیز بیشتر خواهد بود. اینجاست که اهمیت انتخاب درست کلمه کلیدی خودش را نشان می‌دهد. شما برای بهینه‌سازی سایت خود نیاز به آموزش تحقیق کلمات کلیدی دارید تا بتوانید کلماتی را متناسب با محتوای حوزه کاری خود پیدا کنید. اگر سایت شما به یک جایگاه خوب برسد، اما کلمه کلیدی صفحه شما متناسب با محتوا نباشد، هیچ فایده و سودی برای شما نخواهد داشت.

تحقیق کلمات کلیدی به چه معناست؟

در قسمت قبلی با اهمیت انتخاب کلمات کلیدی مناسب آشنا شدیم، حال می‌خواهیم بدانیم که کلمات کلیدی به چه معنایی است و تحقیق آن‌ها چگونه انجام می‌شود. تحقیق کلمات کلیدی به معنی آنالیز و پیدا کردن لغات و عباراتی ارزشمند است که بیشترین نرخ بازدید را در حوزه فعالیت شما دارند و دوره آموزش تحقیق کلمات کلیدی با این هدف تهیه شده است. استفاده از چنین کلماتی در محتواهای وب‌سایت، باعث می‌شود تا مخاطبان بیشتری به سمت سایت شما متمایل شوند. برای این کار باید خود را به جای مخاطب قرار دهید و سؤالاتی که در ذهن او وجود دارند و مرتبط با حیطه کاری شما هستند را پیدا کنید.

در چنین حالتی با به کار بردن این کلمات کلیدی، می‌توانید به نیازهای مختلف مخاطبین خود پاسخ دهید. زمانی که شما چنین راهی را در پیش می‌گیرید ممکن است حتی استراتژی بازاریابی آنلاین شما نیز دچار تغییر شود. در دوره‌های جدید آموزش بازاریابی یا آموزش دیجیتال مارکتینگ، بیشتر از قبل به اهمیت این موضوع و آموزش تحقیق کلمات کلیدی پرداخته می‌شود.

اصول تحقیق کلمات کلیدی

برای اینکه بتوانید بهترین و مؤثرترین کلمات کلیدی را برای سایت خود انتخاب کنید، لازم است تا مطابق با اصول خاصی پیش بروید. در آموزش تحقیق کلمات کلیدی مراحل مختلف این کار به شما یاد داده می‌شود. همچنین این قسمت هم با اصول انتخاب کلمات کلیدی آشنا می‌شویم.

1. ارتباط کلمات با محتوا

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی نیز اشاره کردیم، کلمات کلیدی انتخابی شما باید کاملا مرتبط با حیطه کاری و موضوع وب‌سایت شما باشند. شما به هیچ عنوان مجاز نیستید که انسجام محتواها و کیفیت فعالیت خود را فدای میزان بازدید کنید.

2. آمار جستجوی کلمه کلیدی

شما باید کلمه کلیدی را انتخاب کنید که به ذهن کاربران خطور کرده و میزان جست‌وجوی بالایی داشته باشد. بدیهی است که هر اندازه میزان جستجوی یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، احتمال موفق شدن در آن نیز بیشتر خواهد بود. در این راستا تحقیق کلمه کلیدی و انتخاب کیورد ریسرچ (keyword research) مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد.

3. کلمات ترند شده

برخی از کلمات به شیوه‌های مختلفی نوشته می‌شوند و شما باید در نظر داشته باشید که کدام شکل نوشتار آن‌ها کاربرد بیشتری دارد و از آن برای کلمه کلیدی خود استفاده کنید. از طرف دیگر در برخی از بازه‌های زمانی، بعضی از عبارات یا کلمه‌ها حالت ترند شده و بسیار بیشتر از مواقع دیگر به کار برده می‌شوند.

مثلا در نزدیکی سال نو عباراتی مانند نوروز، هفت سین و غیره و یا در حوالی کریسمس کلماتی مثل درخت کریسمس، بابانوئل و سایر موارد ترند می‌شوند. در چنین مواقعی اگر شما بدانید که بهتر است از چه کلیدواژه‌هایی استفاده کنید، می‌توانید به مسیر موفقیت نزدیک‌تر شوید. ابزار گوگل ترندز در این زمینه به صورت کاملا رایگان به شما کمک می‌کند. کار با این ابزار در دوره آموزش تحقیق کلمات کلیدی آموزش داده خواهد شد.

4. رقابت پذیری کلمات

این نکته را به خاطر داشته باشید که شما نمی‌توانید با هر کلمه کلیدی دلخواه وارد صفحات اولیه نتایج گوگل شوید، حتی اگر کلمه مورد نظر شما، درست‌ترین کلمه ممکن باشد. گوگل در رده‌بندی سایت‌ها از فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت محتوا، طول عمر سایت، اعتبار دامنه و غیره استفاده می‌کند.

با این حساب شما نمی‌توانید در استفاده از برخی از کلمات کلیدی که سایت‌های معتبر و قوی‌تر از شما استفاده می‌کنند موفق باشید. در چنین حالتی شما باید این سایت‌های معتبر و قوی را شکست داده تا بتوانید به جایگاه آن‌ها در نتایج جست‌وجوی گوگل دست پیدا کنید. پس در فرآیند انتخاب کلمات کلیدی به رقابت‌پذیری آن‌ها نیز باید توجه داشته باشید.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

ابزارهای مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی در راستای فعالیت خود اقدام کنید. در ادامه به معرفی چند ابزار تحقیق کلمات که به صورت رایگان خدمات ارائه می‌دهند را به شما معرفی می‌کنیم کژ بیشتر این ابزارها در دوره آموزش تحقیق کلمات کلیدی توضیح داده خواهند شد.

1. موتور جست‌وجوی گوگل

اولین ابزاری که در این زمینه به شما کمک می‌کند موتور جست‌وجوی گوگل است. زمانی که شما مشغول تایپ یک کلمه در قسمت جستجوی گوگل هستید، این موتور تعدادی عبارت به شما پیشنهاد می‌دهد. در واقع با پیشنهاد عبارت‌های مختلف که بیشترین میزان سرچ را داشته‌اند، سعی در تکمیل نوشته شما دارد.

همچنین شما وقتی مطلبی را جستجو می‌کنید، صفحه سرچ گوگل در پایین صفحه، قسمتی را تحت عنوان searches related to به شما نمایش می‌دهد که پیشنهادهای جست‌وجو هستند. از این امکانات گوگل، می‌توانید برای کیورد ریسرچ استفاده کنید.

2. گوگل کیورد پلنر

ابزار گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) از دیگر ابزارهای رایگان در زمینه آموزش تحقیق کلمات کلیدی است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار در ابتدا باید یک اکانت گوگل ادز برای خود بسازید. در مرحله اول باید وارد ساید Google Keyword Planner شده و سپس بر روی گزینه start now کلیک کنید.

در صفحه بعدی از شما می‌خواهد که یک اکانت برای خود بسازید. در صورتی که اکانتی ندارید در این مرحله باید اقدام به ساخت آن بکنید. اما اگر اکانت گوگل دارید، باید وارد اکانت خودتان شوید. بعد از وارد شدن به اکانت خود، به قسمت Google ads بروید. در صفحه بعدی برای اینکه بتوانید به‌صورت رایگان از این ابزار استفاده کنید، باید گزینه Switch to expert mode را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی بر روی گزینه create an account without a campaign کلیک کرده و سپس در صفحه‌ای که جدید باز می‌شود، explore your account را انتخاب کنید. با طی کردن این فرآیند به صورت کامل، اکانت شما برای استفاده از این ابزار فعال می‌شود و شما می‌توانید در قسمت tools and setting به کیورد پلنر دسترسی کامل داشته باشید.

3. اکستنشن keyword everywhere

این پلاگین به صورت پیش‌فرض بر روی مرورگر کروم نصب شده است و شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان از برخی از خدمات آن در این راستا استفاده کنید. عملکرد این ابزار به این صورت است که بعد از جستجوی هر کلمه در مرورگر گوگل کروم، کلمات کلیدی مرتبط با آن را که قبلا جستجو شده‌اند به شما نمایش می‌دهد.

4. گوگل ترندز

یکی از ابزارهای ساده و راحت در این زمینه که همه می‌توانند از آن استفاده کنند، گوگل ترندز یا همان Google Trends است. این ابزار به صورت کلی برای مقایسه بین دو کلمه کلیدی مورداستفاده قرار می‌گیرد. شما باید کلمات مورد نظر خود را در این ابزار تایپ کرده و سپس اطلاعات مربوط به آن‌ها را به دست خواهید آورد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher عادل طالبی

عادل طالبی دیجیتال مارکتر، کارآفرین و فعال در زمینه کسب‌وکارهای دیجیتال و همچنین دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای آنلاین و مدیرعامل نشر برآیند هستند. آقای طالبی دانش‌آموخته کارشناسی در رشته کامپیوتر و کارشناسی ارشد رشته MBA از سازمان مدیریت صنعتی است.

ایشان چند سالی است که در حوزه کسب‌وکارهای دیجیتال فعالیت دارد. عادل طالبی در زمینه تولید نرم‌افزارهای مالی، اداری و اتوماسیون، طراحی سایت، تولید نرم‌افزارهای سنجش و آزمون و بازاریابی دیجیتال و تدوین استراتژی تجربه دارد. در حال حاضر چندین فروشگاه، وب‌سایت و کسب‌وکار دارد و مجری تعدادی کسب‌وکار در حوزه نشر و آموزش در فضای دیجیتال است. 

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

آموزش تحقیق کلمات کلیدی

حال که با کلمات کلیدی و همچنین میزان اهمیت آن‌ها و ابزارهای مربوط به آن‌ها به طور کامل آشنا شدیم، نوبت به آشنایی هرچه بیشتر با نحوه انتخاب و تحقیق کلمات کلیدی می‌رسد. تحقیق کلمات کلیدی اصلا کار دشواری نبوده و شما در چند مرحله، می‌توانید این کار را انجام دهید. دوره آموزش تحقیقات کلمه کلیدی برای این هدف تدوین شده است.

مرحله اول: تهیه یک فهرست از کلمات کلیدی مرتبط با سایت

در قدم اول برای تحقیق کلمات کلیدی، باید یک فهرست از کیوردهای مرتبط با زمینه فعالیت خودتان تهیه کنید. در این راستا می‌توانید خودتان را به جای کاربرانتان قرار داده و مطالبی را که به ذهنشان خطور کرده و جست‌وجو می‌کنند به عنوان کلیدواژه انتخاب کنید.

در این راستا می‌توانید از ابزارهای معرفی‌شده در قسمت قبلی و همچنین خود موتور جست‌وجوی گوگل نیز کمک بگیرید. از کلمات کلیدی طولانی نیز در لیست خود استفاده کنید؛ چراکه بهینه‌سازی با چنین کلماتی به مراتب کم‌هزینه‌تر بوده و مخاطبان هدفمندتری را پوشش می‌دهد.

مرحله دوم: بررسی میزان جست‌وجوی کلمات کلیدی انتخابی

در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم که هرچه یک کلمه کلیدی پر بازدیدتر باشد، احتمال موفقیت شما نیز در آن بیشتر می‌شود. برای اینکه بتوانید نرخ بازدید و جست‌وجوی هر کلمه کلیدی را پیدا کنید، می‌توانید از ابزارهای معرفی‌شده در قسمت قبلی کمک بگیرید.

مرحله سوم: توجه به میزان رقابت‌پذیری کلمات

در مسیر انتخاب کلمات کلیدی و بهینه‌سازی سایت، به هیچ عنوان از رقیبان خود غافل نشوید. کلماتی که شما انتخاب می‌کنید، باید توانایی رقابت کردن با رقیب‌هایتان را داشته باشند. محتوای سایت رقبا را بررسی کرده و با مواردی که پتانسیل کلیدواژه شدن را دارند، اما از آن‌ها استفاده خوبی نشده است آشنا شوید. این لغات سختی کمتری برای شما دارند و شما توسط آن‌ها می‌توانید رنکینگ سایت خود را ارتقا داده و آن را بالا نگهدارید.

اهمیت تحقیق کلمات کلیدی

امروزه که اغلب کسب و کارها به سمت اینترنتی و مجازی شدن متمایل شده‌اند. شما باید بتوانید در این زمینه با سایر رقیبانتان به رقابت بپردازید. کلید رقابت شما، بهینه‌سازی سایت یا همان سئو سایتتان است. برای بهینه‌سازی سایت، نیاز به استفاده از کلیدواژه‌های مناسب دارید. انتخاب درست کلمات کلیدی و متناسب با محتوای صفحه، اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. برای اینکه بتوانید بهترین کلمات مرتبط را انتخاب کنید، باید طبق اصول خاصی پیش بروید که در قسمت‌های قبلی به آن‌ها اشاره کردیم.

همچنین ابزارهای متعدد و رایگانی نیز در این زمینه وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا کلمات کلیدی پربازدید و مناسبی را برای بهینه‌سازی وب‌سایتتان انتخاب کنید. آموزش تحقیق کلمات کلیدی به سادگی و در چند مرحله انجام می‌شود که در قسمت‌های قبلی به صورت کامل توضیح دادیم.

دوره مرتبط:

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  16 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  8 ساعت ویدئو - 8 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  5 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  80 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام