00:00 / 00:00
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
ثبت‌نام رایگان
  • دسترسی به 3 جلسه نمونه از دوره
  • دسترسی به 3 جلسه نمونه از دوره
  • عضویت در تالار گفت‌وگوی دوره
  • اضافه شدن دوره به پروفایل
فقط محتوا
  • دسترسی کامل و نامحدود به محتوای دوره
  • تمام قابلیت‌‌های پلن رایگان
    +
  • دسترسی کامل و نامحدود به محتوا
259,000 تومان
دوره کامل
  • دسترسی به تمام قابلیت‌های دوره
  • تمام قابلیت‌های پلن محتوا
    +
  • پروژه محور (تعریف و تصحیح پروژه)
  • پشتیبانی علمی (منتورینگ)
  • گواهینامه مکتب‌خونه
389,000 تومان
00:00 / 00:00
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
مکتب‌خونه

آموزش برنامه‌نویسی اندروید

دوره‌های مکتب‌پلاس
115 ساعت
83٪ (348 رای)

سیستم عامل اندروید (Android) امروزه بیشتر از هر زمان دیگری به عنوان سیستم عامل دستگاه‌ های هوشمند (موبایل و تبلت) استفاده می‌شود به طوری که بیش از 87  درصد از دستگاه‌های هوشمندی که امروزه تولید می­‌شوند، از سیستم عامل‌های اندروید استفاده می‌کنند. فضای اندروید، این امکان را می‌­دهد تا اپلیکیشن ­های کارآمدی نوشته شود.

در سراسر جهان، بخش عمده ای از نیازهای مردم، از طریق همین اپلیکیشن­‌ها رفع می‌شود. در ایران نیز، سرعت رشد استفاده از اپلیکیشن‌ها برای زندگی روزمره و ایجاد اپلیکیشن های متنوع، بسیار زیاد است. همین مورد باعث سوق‌دهی به سمت آموزش اندروید شد.

این رشد، باعث شده، تا مردم نگاه ویژه‌ای به برنامه‌نویسی با زبان اندروید، پیدا کنند. یادگیری این زبان، به یادگیرنده این امکان را می‌دهد تا ایده­‌ها و علایق خود را عملی کرده و حتی به آن­‌ها به عنوان پروژه­ های سود­زا نگاه کند.

برای اینکه برنامه‌نویسی اندروید را شروع کنیم، تنها کافی است که یک لپ‌ تاپ و یا سیستم کامپیوتر خانگی میان رده داشته باشیم. البته این مورد را فراموش نکنید که استفاده از سیستم‌های کامپیوتری پیشرفته می‌تواند شما را تا حد بسیار زیادی در زمینه توسعه اپلیکیشن اندرویدی به شما کمک کنند.

یک سیستم خوب خانگی به شما کمک می‌کند که زمانی که حجم کدنویسی شما بالا رفت، با مشکل خاصی در زمینه‌ی پردازش و بررسی کدها مواجه نشوید. برای اینکه برنامه‌نویسی اندروید را شروع کنید باید حداقلی سیستمی با رم 3 گیگابایت داشته باشید.

برای اینکه اپلیکیشن اندوریدی خود را طراحی کنید باید در انتخاب زبان برنامه‌نویسی مناسب، دقت داشته باشید زیرا با تمام زبان‌های برنامه‌نویسی زیر می‌توانید برای سیستم عامل اندروید، اپلیکیشن طراحی کنید:

  • جاوا
  • کاتلین
  • جاوا اسکریپت
  • سی شارپ
  • پایتون
  • دارت

گوگل زبان‌های اصلی طراحی اپلیکیشن اندرویدی را جاوا و کاتلین معرفی کرده است و باید بدانید که زبان‌های دیگر برنامه‌نویسی به‌صورت پیش‌فرض توسط سیستم عامل اندروید ساپورت نخواهند شد. برای اینکه از زبان‌های دیگر برنامه‌نویسی برای طراحی اپلیکیشن اندروید استفاده شود، ابزاری وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانیم کدها را تبدیل به خروجی قابل نصب در سیستم عامل اندروید نماییم.

برای اینکه بتوانبد راحت‌تر روند توسعه اپلیکیشن اندرویدی خود را شکل دهید، نیاز به نرم‌افزارهایی همانند android studio دارید. این نرم‌افزار دقیقا مثل رابطی بین شما و سیستم شما خواهد یود و دستورات و کدهای مورد نظر را به‌سرعت پردازش می‌نماید.

پیش اینکه شروع به برنامه‌نویسی اندروید نمایید باید حتما با پیش نیازهای این زبان برنامه‌نویسی آشنایی لازم را داشته باشید. 
در ماه اول آموزش برنامه‌نویسی ممکن است تا حدودی با مسئله‌ی کدنویسی ارتباط برقرار نکنید ولی با گذشت زمان و کسب تجربه‌ی بیشتر در این حوزه می‌توانید به هدف خود نزدیک شوید.

پس از اینکه با مفاهیم اصلی برنامه‌نویسی آشنا شدید‌، بهتر است کار خود را با آموزش برنامه‌نویسی جاوا شروع کنید. همان‌طور که می‌دانید برای اینکه برنامه‌نویسی اندروید را شروع کنیم باید حتما قبل از آن با برنامه‌‎نویسی جاوا آشنایی کافی را داشته باشیم. روی یادگیری زبان جاوا کامل تمرکز کنید و با تمام محیط و ابزار این زبان برنامه‌نویسی ارتباط لازم را برقرار نمایید.

برای اینکار بد نیست که از آموزش‌ برنامه‌نویسی جاوا مکتبخونه کمک بگیرید تا کار آموزش جاوا برای شما آسان‌تر کند و به راحتی بدون سردرگمی در بین منابع آموزشی، برنامه‌نویسی جاوا را فرا بگیرید.

باید این موضوع را در نظر داشته باشید که آموزش جاوا نباید به‌صورتی باشد که وقت زیادی را از شما بگیرید. برای یادگیری جاوا، ابتدا به سراغ متغیرها، حلقه‌ها و جملات شرطی بروید و پس از یادییری این زبان، مستقیم سراغ یادگیری اندروید بروید.
پس از اینکه تسلط لازم را درزبان برنامه‌نویسی جاوا یافتید، می‌توانید آموزش اندروید را شروع کنید.

در یادگیری زبان جاوا متوجه خواهید شد که زبان برنامه‌نویسی جاوا تنها برای طراحی اپلیکیشن استفاده نمی‌شود، بلکه از جاوا برای مقاصدی دیگر همچون توسعه‌ی اپلیکیشن نیز بهره گرفته می‌شود.

ناگفته نماند که برای توسعه اپلیکیشن اندروید از نرم‌افزارهای توسعه برنامه‌نویسی یا IDEها استفاده‌ می‌کنیم.
نصب و راه‌اندازی اندروید استدیو را به خوبی یاد بگیرید تا با مشکل خاصی رو‌به‌رو نشوید. در صورتی که با این موضوع آشنا نباشید و مراحل را قدم به قدم انجام ندهید، ممکن است وقت بسیار زیادی را به تنهایی برای نصب android studio از دست بدهید. به این موضوع نیز باید حتما توجه داشته باشید که امولاتور بر روی cpu amd کار نمی‌کند.

حتما در زمان یادیگری برنامه‌نویسی اندروید به صورت تمرینی و پروژه محور یادگیری خود را شروع کنید. این رفتار به شما کمک می‌کند که زمان یادگیری و روند یادگیری شما بهینه گردد. پس حتما زمانی که کتابخانه‌های مانند dagger و Rxjavv را یاد گرفتید، آن‌ها را به صورت پروژه برای خود پیاده‌سازی کنید.

سرفصل‌های دوره آموزش برنامه‌نویسی اندروید

فصل دوم - ساخت بازی Which One Is Larger
31:59 ساعت
06:12
Combined Shape Created with Sketch. 34 جلسه
بارم:
28%
نمایش جلسات فصل  

محوریت کلی این فصل یک بازی ساده است که در غالب نوشتن این بازی با مفاهیم activity - fragment - ذخیره سازی اطلاعات در SharedPreferences - ساختن view های مختلف در اندروید ، مفهوم json و کتابخانه ی gson و همچنین انیمیشن آشنا می شوید...

تولید عدد تصادفی برای بازی
"18:23
کوئیز تولید اعداد رندم و نام گذاری متغیرها
1.8%
     
"06:00
بررسی ساختار (flow) برنامه برای تولید ۲۰ عدد تصادفی
"18:57
استفاده از string ها و کار با resource ها و ادامه ی flow تولید اعداد تصادفی
"29:55
کوئیز
1.8%
     
"06:00
توضیح مختصر در مورد کار با Git
"20:01
استفاده از Timer در بازی
"15:17
کوئیز Timer
1.8%
     
"05:00
آشنایی با Activity و Backstack
"16:32
کوئیز Activity و Backstack
2.4%
     
"08:00
معرفی Activity Lifecycle
"15:03
کوئیز Activity Lifecycle
0.9%
     
"03:00
نحوه ی کار با Fragment ها
"31:20
کوئیز Fragment ها
1.2%
     
"04:00
کار با ConstraintLayout در XML
"13:31
باز کردن Game Fragment پس از درخواست کاربر
"11:05
پروژه ی اپلیکیشن ساعت ساده

 (الزامی)

33.5%
     
'12:30
نحوه ی کار با SharedPreferences و ذخیره ی بالاترین امتیاز در بازی
"25:56
کوئیز SharedPreferences
1.5%
     
"05:00
آشنایی با JSON و مفاهیم Serialization و Deserialization
"12:15
کوئیز JSON
0.6%
     
"02:00
معرفی کتابخانه ی Gson
"14:28
کوئیز Gson
0.6%
     
"02:00
چگونگی پیاده سازی Dialog و Callback از یک Dialog
"15:48
چگونگی پاس دادن اطلاعات از Activity به Fragment توسط Bundle
"10:28
کوئیز Bundle
0.6%
     
"02:00
ذخیره سازی لیست امتیازها با استفاده از SharedPreferences
"16:57
نحوه ی کار با RecyclerView
"23:10
کوئیز RecyclerView
1.2%
     
"04:00
استفاده از CardView، مرتب سازی لیستی از امتیازها، کار با ImageView و افزودن Vector Asset
"22:24
آشنایی با نحوه ی Animate کردن Viewها
"28:07
اجرای چند Animation توسط Animator Set و استفاده از تابع بازگشتی برای شمارش معکوس
"09:56
توضیح پروژه ی Speed Match
"03:00
پروژه ی نوشتن بازی Speed Match

 (الزامی)

51.8%
     
'12:30
فصل سوم - ساخت اپلیکیشن کاربردی Chat Room
19:08 ساعت
04:00
Combined Shape Created with Sketch. 19 جلسه
بارم:
14%
نمایش جلسات فصل  

محوریت کلی این فصل نوشتن اپلیکیشن chat room است که شامل ثبت نام و ورود کاربر، اتاق های چت، لیست پیام های یک اتاق، ارسال پیام در یک اتاق می شود. در غالب این پروژه با postman که مخصوص کار کردن با web service ها است آشنا میشوید. همچنین چگونگی call کردن یک api از سمت سرور را یاد میگیرید و تمرین می کنید. با مفهوم BroadCast Receiver آشنا می شوید. با چند view جدید از جمله tablayout و اینکه چطور چند fragment در عرض هم داشته باشیم آشنا میشوید.

آشنایی با API و Postman (جلسه اول)
"17:37
کار با API و Postman (جلسه دوم)
"09:04
کار با کتابخانه ی Retrofit و Call کردن API
"26:02
کوئیز API و Retrofit
1.8%
     
"03:00
ساخت RegisterFragment و استفاده از Callback در Retrofit
"25:58
افزودن Font به پروژه و تغییر ظاهر EditText
"09:42
نحوه ی parse کردن Error Body در Retrofit
"10:19
پیاده سازی API مربوط به User Login
"14:54
معرفی Broadcast Receiver
"15:02
کوئیز Broadcast Receiver
1.2%
     
"02:00
افزودن Authorization به Retrofit و دریافت Chat Room های موجود با استفاده از Retrofit
"30:49
کار با ProgressBar
"05:17
اضافه کردن TabLayout و نمایش چند Fragment در عرض هم با استفاده از ViewPager و FragmentPagerAdapter
"22:54
اضافه کردن ProfileFragment
"11:21
کار با AsyncTask (جلسه اول)
"18:16
کار با AsyncTask (جلسه دوم)
"05:34
کار با AsyncTask (جلسه سوم)
"17:32
کوئیز AsyncTask
1.8%
     
"03:00
پروژه اپلیکیشن خبری

 (الزامی)

95.2%
     
'15:00
فصل چهارم - آشنایی با Android Permissions & Google Map
22:08 ساعت
02:06
Combined Shape Created with Sketch. 10 جلسه
بارم:
15%
نمایش جلسات فصل  
پروژه نهایی
30:00 ساعت
Combined Shape Created with Sketch. 1 جلسه
بارم:
28%
نمایش جلسات فصل  

# برای پروژه ی نهایی یک پروژه به دلخواه خودتان انتخاب کنید که تمامی مواردی که در فصل های مختلف یاد گرفته اید را در آن استفاده و پیاده سازی کنید و در کافه بازار قرار دهید.

 

 

پروژه ی نهایی

 (الزامی)

100.0%
     
'30:00

تالار گفت‌وگو

مدرس دوره
مهدی کاظمی

مهدی کاظمی بسیار علاقه‌مند به برنامه‌نویسی و خلق محصولات جدید است. گرچه رشته‌ی دانشگاهی او ریاضی محض بوده ولی طی ۱۴ سال اخیر همیشه درگیر برنامه‌نویسی در زبان‌های مختلف مثل سی پلاس پلاس، پایتون و پی اچ پی بوده است. در دانشگاه بیش از هرچیز به حل مسائل الگوریتمی می‌پرداخت و مدام در مسابقات برنامه نویسی شرکت می‌کرد، حاصل شرکت در این مسابقات رتبه‌های سوم و چهارم مسابقات کشوری، رتبه‌ی اول در مسابقات برنامه‌نویسی هندوستان و شرکت در مسابقات جهانی روسیه بود. حدود چهار سال است که برنامه‌نویسی اندروید را به عنوان حرفه‌ی اصلی خود انتخاب کرده‌است.

اطلاعات بیشتر

پیش‌نیاز‌های دوره آموزش برنامه‌نویسی اندروید

برای گذراندن و تکمیل دوره آشنایی با مفاهیم کلی زبان برنامه نویسی جاوا ضروری می باشد. 

ویژگی‌های دوره آموزش برنامه‌نویسی اندروید

پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

آزمون، تمرین و محیط تعاملی

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه(مشاهده نمونه گواهی مکتب‌خونه) به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

نظرات  (5 نظر)

برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
حیدرعلی
15:07 - 1399/07/06
دانشجوی دوره
با این که تخفیف دار خریدم ولی بازم پشیمونم
پشتیبانی مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم.لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhoneh.org
کاربر مکتب‌خونه
22:06 - 1399/07/05
دانشجوی دوره
خسته نباشید آموزش و دوره عالی
امیرمحمد
23:14 - 1399/06/04
دانشجوی دوره
خسته نباشید 😊 دوره خیلی خیلی خوبی هست 👌
رضا
14:23 - 1399/05/05
دانشجوی دوره
واس من که دوره 0 تا 100 گذروندم و به اینا مسلطم تقریبا ... یه جاهایی مفید بوده :) راضیم ازش و اینکه خیلی خلاصه هست به ادم حال میده و در نهایت استاد وقت هدر نمیده درست کد میزنه و پیش میره ... ممنونم از مکتب خونه
سید علی
22:28 - 1399/05/04
دانشجوی دوره
آموزشات خوب بود اما اگه برای گرفتن گواهی تلاش می کنید باید بدونید که بد ترین دوره ای بود که من تجربه کردم. پروژه های با نرم افزار تصحیح می شوند و نمره گرفتن از آن بسیار سخت است. واقعا داوری آنلاین من رو کلافه کرد چون هرچه که به توضیحات پروژه عمل می کردم باز هم نمره بدست آمده پایین و دور از انتظار بود.تا جاییکه الآن چندمین باره که کد پروژم رو در تالار برای مشورت گذاشتم و تبدیل به تیکت شده و جواب کمک کننده ای به من داده نشده. همچنین فصل سوم این دوره بجز دو تا api بقیه api ها با ارور مواجه می شن. واقعا به این ترتیب از شرکت در این دوره پشیمونم.
پشتیبانی مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhoneh.org

سوالات پرتکرار

چرا باید از Android استفاده کرد؟
اندروید یک سیستم عامل و زبان برنامه نویسی است که قابلیت اجرا روی دیوایس های مختلف از قبیل موبایل، تبلت و تلویزیون و ... را دارد و امکان توسعه اپلیکیشن ها را در محیط زبان جاوا فراهم می‌کند.
مزایای استفاده از زبان اندروید چیست؟
1.هزینه کم برای توسعه نرم افزار به نسبت IOS و تست و سخت افزار 2.رایگان و متن باز بودن (open-source) 3.راحتی در یکپارچه سازی 4.استفاده از کانالهای فروش متنوع 5.انعطاف پذیری بالا و کتابخانه های متنوع به دلیل استفاده از زبان جاوا
چگونه یک اپلیکیشن اندورید ساخته می‌شود؟
زبان رسمی توسعه اپلیکیشن های اندروید ، جاوا است و اکثر اپلیکیشنهای اندروید با زبان جاوا و API های طراحی شده در زبان جاوا نوشته میشوند.همچنین با زبان های C و c++ نیز به کمک Android NDK میتوان اپلیکیشن اندرویدی ساخت که کمتر مورد استفاده قرار میگیرد.
آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.
آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.
حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.
در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
پس از صدور گواهی نامه، نسخه الکترونیکی گواهی نامه در اختیار شما قرار می گیرد. در صورت درخواست شما، نسخه فیزیکی گواهی نامه نیز می تواند برای شما ارسال شود. هزینه ارسال بر عهده کاربر خواهد بود.
پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

×

ثبت نظر

به این دوره از ۱ تا ۵ چه امتیازی می‌دهید؟

فصل دوم - ساخت بازی Which One Is Larger
31:59 ساعت
06:12
Combined Shape Created with Sketch. 34 جلسه
بارم:
28%
نمایش جلسات فصل  

محوریت کلی این فصل یک بازی ساده است که در غالب نوشتن این بازی با مفاهیم activity - fragment - ذخیره سازی اطلاعات در SharedPreferences - ساختن view های مختلف در اندروید ، مفهوم json و کتابخانه ی gson و همچنین انیمیشن آشنا می شوید...

تولید عدد تصادفی برای بازی
"18:23
کوئیز تولید اعداد رندم و نام گذاری متغیرها
1.8%
     
"06:00
بررسی ساختار (flow) برنامه برای تولید ۲۰ عدد تصادفی
"18:57
استفاده از string ها و کار با resource ها و ادامه ی flow تولید اعداد تصادفی
"29:55
کوئیز
1.8%
     
"06:00
توضیح مختصر در مورد کار با Git
"20:01
استفاده از Timer در بازی
"15:17
کوئیز Timer
1.8%
     
"05:00
آشنایی با Activity و Backstack
"16:32
کوئیز Activity و Backstack
2.4%
     
"08:00
معرفی Activity Lifecycle
"15:03
کوئیز Activity Lifecycle
0.9%
     
"03:00
نحوه ی کار با Fragment ها
"31:20
کوئیز Fragment ها
1.2%
     
"04:00
کار با ConstraintLayout در XML
"13:31
باز کردن Game Fragment پس از درخواست کاربر
"11:05
پروژه ی اپلیکیشن ساعت ساده

 (الزامی)

33.5%
     
'12:30
نحوه ی کار با SharedPreferences و ذخیره ی بالاترین امتیاز در بازی
"25:56
کوئیز SharedPreferences
1.5%
     
"05:00
آشنایی با JSON و مفاهیم Serialization و Deserialization
"12:15
کوئیز JSON
0.6%
     
"02:00
معرفی کتابخانه ی Gson
"14:28
کوئیز Gson
0.6%
     
"02:00
چگونگی پیاده سازی Dialog و Callback از یک Dialog
"15:48
چگونگی پاس دادن اطلاعات از Activity به Fragment توسط Bundle
"10:28
کوئیز Bundle
0.6%
     
"02:00
ذخیره سازی لیست امتیازها با استفاده از SharedPreferences
"16:57
نحوه ی کار با RecyclerView
"23:10
کوئیز RecyclerView
1.2%
     
"04:00
استفاده از CardView، مرتب سازی لیستی از امتیازها، کار با ImageView و افزودن Vector Asset
"22:24
آشنایی با نحوه ی Animate کردن Viewها
"28:07