آموزش برنامه‌نویسی اندروید برای همه

poster
پیش‌نمایش دوره

دوره رایگان آموزش برنامه نویسی اندروید از محدود دوره‌هایی است که علاوه بر پوشش سطح مقدماتی برنامه نویسی اندروید شمارا گام‌به‌گام رهنمایی می‌کند تا یک بازی و یک اپلیکیشن صفر طراحی کنید. امروزه همه ما ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
5 (20 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  25 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش برنامه‌نویسی اندروید برای همه

آموزش برنامه‌نویسی اندروید برای همه
  نصب اندروید استودیو
مشاهده
"13:25  
  ساخت اولین اپلیکیشن اندرویدی
مشاهده
"17:38  
  زیباسازی محیط اندروید استودیو
مشاهده
"06:40  
  نصب شبیه‌ساز اندروید استودیو
"18:05  
  ساخت اولین پروژه اندروید
"05:46  
  اکتیویتی‌ها در اندروید
"06:57  
  Click handling در اندروید
"06:21  
  مقدمه‌ای بر طراحی UI (بخش Layouts)
"09:39  
  کار با تصاویر و انیمیشن‌ها در اندروید
"18:10  
  استریمینگ آنلاین در اندروید
"09:29  
  مارجین، پدینگ و وسط چین
"11:32  
  نحوه استفاده از Guideline اندروید
"06:31  
  Click handling با استفاده از listenerها
"12:28  
  ساخت اولین بازی در اندروید
"11:37  
  Click handling برای تصاویر و انیمیشن‌ها
"09:16  
  تعیین نوبت در بازی
"05:19  
  آرایه‌های دو بعدی
"06:58  
  ذخیره تمام حالت‌های بازی در اندروید
"06:27  
  تشخیص کلیک‌های کاربر در بازی
"10:08  
  تشخیص برنده بازی
"12:45  
  حل چالش تعیین برنده بازی
"03:09  
  استفاده از حلقه در اندروید
"06:12  
  آماده‌سازی دور بعد بازی
"07:27  
  شروع خودکار بازی بعد از هر برد
"10:06  
  جدول امتیازات
"13:36  

درباره دوره

دوره رایگان آموزش برنامه نویسی اندروید از محدود دوره‌هایی است که علاوه بر پوشش سطح مقدماتی برنامه نویسی اندروید شمارا گام‌به‌گام رهنمایی می‌کند تا یک بازی و یک اپلیکیشن صفر طراحی کنید.

امروزه همه ما از نقش اپلیکیشن های موبایل آگاه هستیم و این اپلیکیشن ها هم‌اکنون نقش حیاتی در راحتی زندگی ما ایفا می‌کنند. اندروید یکی از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین سیستم‌عامل‌های موبایل است که به‌منظور تولید انواع اپلیکیشن های و بازی‌های اندرویدی از استفاده می‌شود.

در حال حاضر برنامه نویسی اندروید از جایگاه ویژه‌ای میان توسعه‌دهندگان برخوردار است و آینده‌ای روشن و پربار برای حوزه برنامه نویسی اندروید طبق گفته کارشناسان پیش‌بینی می‌شود.

دوره آموزش رایگان برنامه نویسی اندروید

منابع یادگیری برنامه نویسی یادگیری اندروید در سطح اینترنت به‌وفور پیدا می‌شود اما به‌جرئت می‌توان گفت هر دوره و هر محتوایی ارزش دیدن را ندارد و نوعی وقت تلف کردن است. دوره آموزش رایگان برنامه نویسی اندروید مکتب خونه یکی از بهترین دوره‌هایی است که به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده‌شده است و کاربر با استفاده از می‌تواند به سطح مناسبی از درک برنامه نویسی اندروید برسد.

این دوره رایگان برنامه نویسی اندروید به کاربران کمک می‌کند که با اصول اولیه آشنا شوند و قدم‌به‌قدم به این سطح از درک و آگاهی برسند که آیا آموزش دیدن و وارد شدن به حوزه برنامه نویسی اندروید می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد یا خیر.

در این دوره ابتدا شما با سیستم‌عامل برنامه نویسی اندروید آشنا خواهید شد و پس از یادگیری مفاهیم و اصول اولیه شما با اندروید استودیو که یک نرم‌افزار رایگان برنامه نویسی اندروید یا به‌عبارتی‌دیگر یک محیط برنامه نویسی اندروید است آشنا خواهید شد.

این دوره آموزش رایگان اندروید در محیط اندروید استودیو و با تکیه‌بر زبان جاوا طراحی‌شده است. اندروید استودیو و جاوا پراستفاده‌ترین محیط توسعه اندروید و جاوا پرکاربردترین زبان برنامه نویسی اندروید به‌حساب می‌آید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher امیر احمد ادیبی

امیراحمد ادیبی، برنامه‌نویس و مدرس برنامه‌نویسی اندروید، چندین سال است که به‌صورت تخصصی در زمینه برنامه‌نویسی اندروید فعالیت می‌کند و عضوی از تیم موبایل مجموعه‌ی زرین‌پال است. علاقه فراوان ایشان به تدریس باعث شده است که وی علاوه بر فعالیت‌های کاری، به آموزش مهارت‌های برنامه‌نویسی در پلتفرم‌های مختلف بپردازد. ایشان از سال ٩٣ آموزش آنلاین برنامه‌نویسی را شروع کرده است و تابه‌حال سابقه تدریس و برگزاری چندین ورکشاپ مختلف را در کانون کارآفرینی دانشگاه تهران و مرکز رشد دیهیم و آموزش‌های خصوصی دانشجویان خارج کشور را داشته است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
احمد عباسی 1402-07-12
بسیار خوب با تشکر
محدثه بیباک 1402-02-10
با سپاس از اقای ادیبی برای شروع اندروید دوره خوبیه اما متاسفانه دوره پیشرفته ضبط نشده و اموزش نیمه باقی میمونه
1401-11-05
عالی عالی
حمیدرضا ارزبین 1401-10-09
امتیاز 5 کمه براش. چون هر چیزی رو داره به ترتیب و ساده بیان میکنه، برعکس خیلی از آموزش های سایتهای دیگه هست که همه چیزو غیرقابل فهم و درهم بیان میکنن. در یک کلام بهترین دوره برای ورود به دنیای اندروید همینه. فقط کاش دوره پیشرفته رو هم می ساختین.
مجید پوربرزگر 1401-05-31
امیراحمد ادیبی رو انگار فقط واسه آموزش ساختنش خیلی پسر خوبیه و خیلی خوب انتقال میده با حوصله و آرامش و مرتب ممنون
علی متینی شریف 1400-11-01
خیلی دوره عالی بود ، تک تک قسمت هایش یک چیز جدید یاد گرفتم ، تشکر می کنم از استاد ادیبی ، بسیار عالی بود
سینا 1400-09-04
سلام بهترین دوره برای شروع برنامه نویسی اندروید. اگر خواستار ورود به این حوزه هستید این دوره دوره خوبی برای شروع است.
1400-07-23
خیلی دوره خوبی هست
محمد رستم زاده 1400-06-25
عالـی
1400-05-09
عالی
1400-04-09
سلام استاد واقعا ممنون از اموزش ساخت بازی خیلی این اموزش برای من کاربردی...
مهدی احمدی 1400-04-06
سلام استاد خسته نباشید⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩🌹🌹🌹🌹🌹🌹 واقعاً عشق میکنم نگاه به آموزش های شما میکنم حرف نداره ولی استاد ی چیزی اگه بشه شما این اموزش برنامه نویسی اندروید برای همه رو آپدیتش کنید خیلی عالی میشه👌 چون الان نسخه 2021 اومده این یکم قدیمیه😁😁⁦☺️⁩⁦☺️⁩ اگه میشه اپدیتش رو هم قرار بدین سپاس فراوان از استاد ادیبی⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹
1400-01-26
واقعا حرف نداره
امین قاضی مرادی 1400-01-18
عالی بود دوستم.پیشنهاد میکنم دوره جاوا ایشون رو ببینید شی گرایی رو به بهترین شکل ممکن آموزش دادن. از مکتب خونه میخام دوره های زیادی رو با ایشون استارت بزنه
1399-11-04
از مکتب خونه کمال تشکر و قدردانی رو بخاطر آموزشهای تخصصی خوب ، و رایگان تشکر ویژه داریم و امتیاز ۵
1
2

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

سرفصل‌های دور آموزش رایگان برنامه نویسی اندروید

این دوره رایگان برنامه نویسی اندروید در 25 جلسه در قالب ویدیو با کیفیت بسیار مناسبی در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. لحن زبان مدرس بسیار شیوا و روان است و جای هیچ‌گونه ابهامی برای کاربران باقی نخواهد گذاشت. سرفصل‌های این دوره برنامه نویسی اندروید به‌صورت زیر است:

  • نصب اندروید استودیو
  • ساخت اولین اپلیکیشن اندرویدی
  • زیباسازی محیط اندروید استودیو
  • نصب شبیه‌ساز اندروید استودیو
  • ساخت اولین پروژه اندروید
  • اکتیویتی‌ها در اندروید
  • Click handling در اندروید
  • مقدمه‌ای بر طراحی UI بخش Layouts
  • کار با تصاویر و انیمیشن‌ها در اندروید
  • استریمینگ آنلاین در اندروید
  • مارجین، پدینگ و وسط‌چین
  • نحوه استفاده از Guideline اندروید
  • Click handling با استفاده از listener ها
  • ساخت اولین بازی در اندروید
  • Click handling برای تصاویر و انیمیشن‌ها
  • تعیین نوبت در بازی
  • آرایه‌های دو بعدی
  • ذخیره تمام حالت‌های بازی در اندروید
  • تشخیص کلیک‌های کاربر در بازی
  • تشخیص برنده بازی
  • حل چالش تعیین برنده بازی
  • استفاده از حلقه در اندروید
  • آماده‌سازی دور بعد بازی
  • شروع خودکار بازی بعد از هر برد
  • جدول امتیازات
  • نصب اندروید استودیو

اندروید استودیو محیط توسعه برنامه نویسی اندروید است که در این دوره رایگان برنامه نویسی اندروید در قدم اول بعد از آشنایی با مفاهیم دوره، به آن پرداخته می‌شود. نصب و تنظیم نرم‌افزار اندروید استودیو جهت توسعه اندروید دارای قلق‌ها و تنظیماتی است که در این دوره به‌طور کامل به شما آموزش داده خواهد شد تا در مراحل بعدی بتوانید از آن به‌آسانی استفاده کنید.

ساخت اولین اپلیکیشن اندرویدی

در قدم بعدی دوره آموزش رایگان اندروید مکتب خونه کاربر با نحوه ساخت اولین اپلیکیشن اندرویدی آشنا خواهد شد و چارچوب کلی ساخت یک اپلیکیشن برای او قابل‌درک خواهد بود.

سفارش سازی محیط اندروید استودیو

در این بخش به سفارش سازی و زیباسازی محیط اندروید استودیو پرداخته می‌شود و کاربر می‌تواند با استفاده از آموزش‌های این بخش یک محیط کاملاً سفارشی‌سازی شده برای خودتنظیم کند.

نصب شبیه‌ساز اندروید استودیو

بخش بعدی دوره آموزش رایگان برنامه نویسی اندروید به معرفی و نصب یکی از شبیه‌سازی‌های اندروید در محیط دسکتاپ می‌پردازد. با استفاده از این شبیه‌سازها می‌توان به نصب اپلیکیشن اندروید توسعه داده‌شده پرداخت و آن را تست کرد.

ساخت اولین پروژه اندروید

در این بخش به شما آموزش داده می‌شود که اولین پروژه اندروید خود را با موفقیت ایجاد کنید. هر اپلیکیشنی که شـما بخواهید با اندروید در هر محیطی بسازید نیازمند این است که یک پروژه جدید برای آن ایجاد و تنظیم کنید.

آموزش اکتیویتی ها در اندروید

بخش بعدی از دوره آموزش رایگان اندروید، پرداختن به اکتیویتی ها در اندروید است. Activity جزء برنامه‌ای است که صفحه‌ای را فراهم می‌کند که کاربران می‌توانند برای انجام کاری با آن تعامل داشته باشند، مانند صفحه شماره‌گیری تلفن، گرفتن عکس، ارسال ایمیل و... . به هر فعالیت پنجره‌ای داده می‌شود که در آن رابط کاربری خود را ترسیم می‌کند. پنجره معمولاً صفحه را پر می‌کند، اما ممکن است کوچک‌تر از صفحه‌نمایش باشد و در بالای پنجره‌های دیگر شناور باشد.

Click handling در اندروید

زمانی که کاربر روی هر ویجتی مانند دکمه، متن، تصویر و غیره کلیک می‌کند یا لمس می‌کند یا روی آن تمرکز می‌کند، باید Click handling برای آن تعریف شود. در این بخش به شما آموزش داده می‌شود که با ایونت کلیک در اندروید استودیو آشنا شوید و آن را برای اپلیکیشن یا برنامه ایجاد کنید.

مقدمه‌ای بر طراحی UI

بخش بعدی در دوره اندروید رایگان مکتب خونه، بررسی جوانب مختلف طراحی UI است. این بخش به شما آموزش می‌دهد که چگونه یک رابط کاربری مناسب برای اپلیکیشن خود پیاده‌سازی کنید. درواقع این بخش مقدمات این کار را پوشش خواهد داد.

کار با تصاویر و انیمیشن‌ها در اندروید

انیمیشن‌ها و تصاویر بخش جداناپذیری از هر اپلیکیشن و بازی اندرویدی هستند. در این بخش از دوره یادگیری رایگان اندروید به شما آموزش داده خواهد شد که چگونه با تصاویر و انیمیشن‌ها در ساخت یک اپلیکیشن اندرویدی تعامل برقرار کنید.

استریمینگ در اندروید

در این بخش از پکیج آموزش رایگان برنامه نویسی اندروید کاربر با استرمینگ یا سرویس پخش زنده اینترنتی آشنا خواهد شد. این سرویس هم‌اکنون در اپلیکیشن های زیادی نظیر اینستاگرام و... استفاده می‌شود.

مارجین، پدینگ و وسط‌چین در برنامه نویسی اندروید

مارجین، پدینگ و وسط‌چین عناصر از اهمیت بالایی در برنامه نویسی به‌خصوص در برنامه نویسی وب و اندروید قرار دارد. در این بخش از آموزش برنامه نویسی رایگان اندروید شما یاد خواهید گرفت که چطور عناصر را در جایگاه دلخواه قرار دهید یا آن را وسط‌چین کنید. این عناصر عبارت‌اند از تصویر، متن، انمیشن و... .

استفاده از Guideline اندروید

دستورالعمل‌ها در Constraint Layout خطوط نامرئی هستند که برای کاربران قابل‌مشاهده نیستند، اما به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند تا طرح‌بندی را به‌راحتی طراحی کنند و نماها را به این دستورالعمل‌ها محدود کنند تا طراحی واضح‌تر و تعاملی‌تر باشد. در این قسمت شما یاد خواهید گرفت که چگونه در توسعه یک اپلیکیشن اندروید از این Guideline یا دستورالعمل‌ها استفاده کنید.

Click handling با استفاده از listener ها

این بخش مربوط به مدیریت ایونت یا رویداد کلیک در یک اپلیکیشن اندوریدی است که با استفاده از listener ها انجام می‌شود.

آموزش ساخت بازی در اندروید

جذاب‌ترین بخش دوره رایگان آموزش برنامه نویسی اندروید شاید ساخت بازی باشد. در این بخش شما با مفاهیم ساخت بازی در اندروید و نحوه ساخت یک بازی آشنا خواهید شد. اگرچه شما تنها با این دوره به یک توسعه‌دهنده بازی تبدیل نمی‌شوید ولی برای شروع و درک مفاهیم بنیادی بهترین دوره‌ای است که می‌شود به آن تکیه کرد.

Click handling برای تصاویر و انیمیشن‌ها

در این بخش به مباحث مدیریت کلیک‌ها برای انمیشن های و تصاویر بازی پرداخته می‌شود و شما این مفهوم را درک خواهید کرد که در توسعه بازی اندروید چگونه مدیریت کلیک‌ها و هندل کردن آن‌ها را در دست بگیرید.

تعیین نوبت در بازی

نوبت‌دهی در بازی‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که برای یک توسعه‌دهنده اندروید می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این بخش شما یاد خواهید گرفت که چطور برای یک بازی و برای کارکترهای خاص آن نوبت تعیین کنید تا هر بازیکن به‌نوبت خود یا در موقعیت خود بازی کند.

آشنایی با آرایه‌های دوبعدی

در این بخش شما با آرایه‌های دوبعدی در جاوا آشنا خواهید شد و یک بازنگری کلی بر آرایه‌ها خواهید داشت تا بتوانید از آن در توسعه بازی و برنامه‌های اندرویدی مدنظر خود استفاده کنید.

ذخیره تمام حالت‌های بازی در اندروید

یکی دیگر از بخش‌های مهم بازی ذخیره حالت‌ها و داده‌های بازی است. در این بخش شما یاد خواهید گرفت که چطوری در توسعه یک بازی بتوانید حالت‌های بازی را ذخیره کنید و با هر با اجرا بازی از صفر شروع نشود.

بقیه قسمت‌های دوره آموزش رایگان برنامه نویسی اندروید حول همین بازی خواهد بود و بقیه موارد پوشش داده‌شده در ادامه به شرح زیر خواهد بود:

تشخیص کلیک‌های کاربر در بازی
تشخیص برنده بازی
حل چالش تعیین برنده بازی
استفاده از حلقه در اندروید
آماده‌سازی دور بعد بازی
شروع خودکار بازی بعد از هر برد
جدول امتیازات
بازار کار برنامه نویسی اندروید


شاید مهم‌ترین سؤال افرادی که قبل از اینکه حوزه برنامه نویسی اندروید وارد شوند این باشد که آیا می‌شود به بازار کار اندروید امیدوار بود؟ قطعاً پاسخ به این سؤال به است. همان‌طور که گفتیم نقش اپلیکشن ها در زندگی روزمره ما انکارناپذیر است و هرروز این اپلیکیشن ها نقش پررنگ‌تری از دیروز در جامعه ایفا می‌کنند.

هم‌اکنون شرکت‌های بسیار زیادی بدون محدودیت مکانی و زمانی به دنبال توسعه‌دهندگان اندروید هستند. همچنین امروزه صنعت بازی‌های موبایلی بیش از هرزمانی برای خود طرفدار پیداکرده است و بالای 50 تا 60 درصد بازی‌های موبایل با اندورید توسعه داده‌شده اند.

نحوه شروع یادگیری برنامه نویسی اندروید

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسانی که می‌خواهند به حوزه برنامه نویسی اندروید وارد شوند نحوه شروع این کار است. برای شروع این کار کافی است که این دوره رایگان آموزش برنامه نویسی اندروید را ببینید تا به‌عنوان یک پیش‌قدم بسیار مهم شمارا راهنمایی کند که وارد این حوزه شوید.

پیش‌نیازهای برنامه نویسی اندروید

مهم‌ترین پیش‌نیازهای برنامه نویسی اندروید زبان‌هایی است که با استفاده از آن‌ها می‌توان اپلیکیشن ها و بازی‌ها را طراحی کرد. شما قبل از اینکه وارد این حوزه شوید باید حداقل به یکی از زبان‌های برنامه نویسی زیر مسلط باشد:

آموزش جاوا

آموزش فلاتر

آموزش جاوا اسکریپت

آموزش رایگان html و css

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  25 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)