فنون یادگیری، تند خوانی و تقویت حافظه

تند خوانی چیست؟ چگونه در کوتاه‌ترین زمان ممکن متنی را بخوانیم؟ در این مقاله قصد داریم تا آموزش تند خوانی رایگان را در اختیار شما قرار دهیم. همان‌طور که می‌دانید سرعت داشتن در زندگی می‌تواند ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرسان دوره
Anna Goldentouch
Anna Goldentouch
Jonathan Levi
Jonathan Levi
Lev Goldentouch
Lev Goldentouch
5 (1 رای)
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 مهارت خواندن با سرعتی در حدود سه برابر توانایی یک فارغ‌التحصیل معمول دانشگاهی

 مهارت درک مطلب و حافظه بالاتر از سطح میانگین جامعه

 پردازش و درونی کردن اطلاعات به شیوه‌ای بسیار مؤثر و کاربرد آن در یادگیری هر موضوعی

 کسب مهارت‌هایی دقیقاً مشابه آنچه که قهرمانان جهانی مسابقات حفظ کردن دارند

تغییرات دوره فنون یادگیری، تند خوانی و تقویت حافظه

نسخه 2.0 - 1401/09/29

زیرنویس جدید

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به 2 تا 3 ساعت تمرین تند‌ خوانی و حافظه در هفته نیاز دارد و تقریباً ۷ تا ۹ هفته طول می‌کشد تا به پایان برسد. این کار آسانی نخواهد بود اما اگر آن را انجام دهید، موفقیت شما تضمین می‌شود! علاوه بر سخنرانی‌ها، حدود ۹۰ دقیقه محتوای ویدئویی اضافی ازTED ، YouTube و منابع دیگر وجود دارد که به‌عنوان بخش دیگری از منابع درسی این دوره در نظر گرفته شده است.

ازآن‌جایی‌ که این دوره به زبان انگلیسی و با زیر‌نویس فارسی ارائه می‌شود بنابراین بایستی یا از درک شنیداری متوسطی از زبان انگلیسی برخوردار باشید و یا به زبان فارسی تسلط داشته باشید تا از طریق زیرنویس، مطالب را درک کنید.

شایان‌ذکر است دانش‌آموزان دارای اختلالات بینایی و یادگیری پیش از استفاده از دوره از مشاورین موجود، راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

سرفصل‌های دوره فنون یادگیری، تند خوانی و تقویت حافظه

مقدمه - خودتان را برای موفقیت آماده کنید

در ابتدای فصل اول با مدرس این دوره آشنا شده و وی به شما توضیح می‌دهد که این دوره شامل چه موارد و مطالبی خواهد بود. 

همچنین با روش آموزشی استفاده شده در دوره یادگیری تند‌خوانی و تقویت حافظه و راهکار‌های مقابله با نا‌‌امیدی نیز آشنا می‌شوید.

  درباره ما: داستان این درس از کجا آغاز شد
"08:22  
  دانلود منابع درس - چگونه موفق شویم
"03:53  
  اضافه بار پیشرونده و اگر ناامید شوید چه کاری باید انجام دهید
"06:31  
درک حافظه‌ و ارتقای آن

در فصل دوم مطالبی درمورد نحوه کارکرد مغز با استفاده از نظریه‌های علوم اعصاب شناختی آموزش داده می‌شود. چگونگی تشکیل قطعات اطلاعاتی و تمریناتی برای یادگیری آن، کد‌گذاری دو‌گانه (Dual Coding) و مفهوم نیروی متمایز یادگیری(Brute Force Learning) موضوعات دیگری است که برای بهبود حافظه مطرح خواهند شد.

  چرا نیازمند ارتقای حافظه‌مان هستیم؟
"07:57  
  ما چگونه اطلاعات را ذخیره می‌کنیم: توضیحی مختصر
"09:47  
  اهمیت ترکیب بازی ها با برنامه زندگی واقعی
"03:42  
  نگاهی به محدودیت‌های طبیعی مغز
"04:09  
  تکه تکه کردن
"04:56  
  کدگذاری دوگانه
"03:22  
قدرت باور نکردنی حافظه تصویری

حافظه تصویری تأثیرگذارترین مهارتی است که در فصل سوم می‌آموزید. 

سپس در مورد خلاقیت به عنوان بخش اصلی سازنده یک فرا‌گیر ممتاز، مطالبی را آموخته و مطمئن می‌شوید که به میزان لازم از آن برخوردار هستید یا خیر.

  چرا تصاویر ابزار قدرتمندی برای یادگیری و به‌خاطر سپاری هستند؟
"07:18  
  چرا و چگونه تمرین خلاقیت به امری ضروری بدل می‌شود
"05:07  
  ذهن شما به طور طبیعی به چه تصاویری تمایل دارد؟
"04:13  
نشانگرهای ذهن، حافظه تصویری و یادگیری

در فصل چهارم به ارتباط حافظه دیداری و توانایی خواندن پی برده و شیوه ساخت و کاربرد نشانگرهای (Markers) مناسب برای به خاطر‌سپاری بهتر مطالب، آموزش داده می‌شود. یکی از جنبه‌های مهم در یاد‌آوری مطالب، ارتباط دادن نشانگرها با یکدیگر است که به‌خوبی در این فصل شرح داده شده است.

  چگونه از حافظه تصویری‌مان برای مطالعه متون استفاده کنیم
"06:47  
  تصویرسازی کلمات و مفاهیم موجود در متن
"09:50  
  ایجاد نشانگرهای موثر برای حافظه بهتر
"18:04  
  نشانگرهای منطقی و خلاقانه
"03:14  
  مهارت‌های جدید خود را امتحان کنید
"03:01  
روش‌هایی برای ایجاد و تقویت حافظه بلندمدت

فصل پنجم  شما را با یکی از عقاید نادرست در مورد یادگیری آشنا می‌سازد: شما مجبور نیستید دانش جدید خود را مرور کنید! شما متوجه خواهید شد که برعکس این موضوع صادق است زیرا فرا‌گیران به‌مرور منظم و آگاهانه دانش خود نیاز دارند.

همچنین در این فصل دو تکنیک مهم بهبود حافظه یعنی نقشه‌سازی ذهنی (Mind Mapping) و قصر‌های حافظه (Memory Palaces) توضیح داده شده و یاد می‌گیرید که چطور با استفاده از ظرفیت حافظه دیداری خود، زنجیره‌ای از اعداد را به خاطر بسپارید!

  استفاده از تکنیک تکرار با فواصل زمانی معین (spaced repetition) جهت کمک به تقویت حافظه
"04:59  
  نقشه برداری ذهن (mind mapping)
"08:37  
  کاخ حافظه
"09:13  
  به خاطر سپردن اعداد
"07:12  
پیش‌‌خوانی و آماده‌سازی

در فصل ششم دوره یادگیری تند‌خوانی و تقویت حافظه، یک تکنیک پنج‌مرحله‌ای برای درک مطلب (SQ3R) شرح داده شده است. همچنین در این فصل شما به اهمیت پیش مطالعه برای سرعت بخشیدن فرایند یادگیری پی می‌برید. علاوه بر آن، راهکار‌هایی برای ایجاد انگیزه و متمرکز ماندن بر تکلیف معرفی خواهند شد.

  معرفی سیستم SQ3R
"03:29  
  پیش‌خوانی قبل از خواندن
"03:52  
  ایجاد اشتیاق: چشم‌انداز ها، دانش قبلی و سوالات مناسب
"06:08  
  پیش خوانی
"07:09  
با چشم‌ها بخوانید، نه با صداهای درونی‌

در این فصل، شما بزرگ‌ترین مانع مطالعه و درک سریع را خواهید شناخت: تکرار ذهنی (Subvocalization). به عبارت دیگر به‌جای تکرار ذهنی کلماتی که می‌خوانید، یاد می‌گیرید که چگونه از چشم و حرکات چشم خود برای افزایش سرعت مطالعه و فهم متون بهره ببرید.

  چگونه میتوانید ادراک خود را بدون اینکه خود را گول بزنید آزمایش کنید
"04:07  
  بیشتر مردم چگونه مطالعه می‌کنند: زیرمجموعه سازی
"11:04  
  حرکات ساکادیک چشم: تا حد امکان به صورت کارا از چشمانتان استفاده کنید
"04:17  
  بهبود فاصله چشم
"02:10  
  استفاده از حرکات ساکادیک چشم در ابزارها و رسانه‌های مختلف
"04:39  
  آخرین نظریات درخصوص حرکات ساکادیک چشم
"02:55  
  حرکات ساکادیک در عمل
"03:36  
افزایش سرعت

زمان تند‌خوانی فرا‌رسیده است! در فصل هشتم به چگونگی استفاده از رهنمون‌های دیداری برای اهداف آموزشی پرداخته شده و سپس راهکارهایی برای افزایش سرعت پردازش مغزتان و به‌کارگیری نشانگرها برای تند‌خوانی ارائه می‌شوند.

  افزایش سرعت آموزش با کارت‌ها
"03:37  
  مطالعه با سرعتی که دوست دارید
"09:05  
  مغزتان را فریب دهید تا سرعت خود را افزایش دهید
"01:58  
  مدیریت کردن توقف ها در هنگام مطالعه سریع
"06:27  
  مباحثی درباره تراکم نشانگرها
"05:32  
  ایجاد نشانگرها هنگام تندخوانی
"08:29  
  ساختار متن و سلسله مراتب نشانه گذاری
"04:29  
  حرکت رو به جلو
"05:11  
عادت‌های خوب برای یادگیری

اگر می‌خواهید یک فرا‌گیر ممتاز شوید بایستی بدانید که عوامل و رفتارهای محیطی تأثیر مهمی در یادگیری شما دارند. در این فصل نقش بسیار پر‌رنگ خواب بر میزان یادگیری توضیح داده شده و راهکارهایی برای کیفیت هرچه بیشتر خواب ارائه می‌شود سپس یاد می‌گیرید که چطور یک محیط مناسب برای عملکرد بهینه خود فراهم آورید.

  یادگیری و خواب: چرا خواب بسیار حیاتی است؟
"03:34  
  محیط مناسب برای مطالعه
"04:47  
به کارگیری مهارت‌های جدید

در فصل دهم در ابتدا از شما خواسته می‌شود تا به امکان تعمیم مهارت‌های خود به سایر جنبه‌های زندگی خود فکر کنید. همه یادگیری‌های ما از طریق کتاب‌ها به دست نمی‌آیند بلکه حجم عظیمی از اطلاعات به‌صورت فایل‌های صوتی و تصویری در اختیار ما قرار می‌گیرند که در این فصل به شما راهکارهایی برای انطباق با رسانه‌های مختلف داده خواهد شد.

از کاربرد‌های مهم مهارت‌هایی که آموختید، یادگیری زبانی دیگر و به خاطر‌سپردن چهره‌ها و اسامی است که در این فصل در مورد آن‌ها توضیحات مناسبی ارایه داده خواهد شد. شما یاد خواهید گرفت که چطور از مهارت‌های جدید خود برای انجام سریع‌تر و کارآمدتر در زمینه این امور استفاده کنید.

  مطالعه حرفه ای بوسیله ویدیو یا فایل صوتی؟
"05:59  
  یادگیری زبان ها
"10:39  
  چگونه چهره ها و نام ها را به خاطر بسپاریم
"03:06  
  چگونه سرعت یادگیری را با استفاده از تکنیک های آماده سازی مناسب افزایش دهیم؟
"12:59  
  چگونه تکنیک تکرار با فواصل زمانی معین را تبدیل به یک رویه خودکار کنیم؟
"04:48  
  تشکر و تبریک
"02:24  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

تند خوانی چیست؟ چگونه در کوتاه‌ترین زمان ممکن متنی را بخوانیم؟ در این مقاله قصد داریم تا آموزش تند خوانی رایگان را در اختیار شما قرار دهیم. همان‌طور که می‌دانید سرعت داشتن در زندگی می‌تواند باعث جلو افتادن شما در کارهای روزانه‌ شود و موفقیت شما را در بسیاری از عرصه‌های زندگی تضمین می‌کند. تندخوانی و افزایش سرعت مطالعه و درک مطلب نیز از این قاعده مستثنی نیست.

افزایش سرعت مطالعه به خصوص برای دانشجویان و مطالعه گران یک مهارت کاربردی به‌حساب می‌آید. به همین خاطر قصد داریم تا در ادامه مطالب به شما آموزش دهیم که چگونه با سرعت بیشتر و در وقت کمتر مطالب بیشتری را خوانده و فرا بگیرید. اگر شما هم در فکر ارتقا مهارت‌های مطالعه خود هستید، تا آخر مطالب همراه ما باشید.

آموزش تند خوانی چیست؟

زبان یکی از مهم‌ترین ابزارها و مهارت‌های مطالعه است که پیدایش آن باعث شروع شکل‌گیری زبان و پیدایش نوشتن شد و زندگی انسان‌ها را در مسیر جدیدی قرارداد. در تمامی زمان‌ها و دوره‌های مختلف، انسان‌ها در تلاش برای ارتقا مهارت‌های خود و رشد و پیشرفت بوده‌اند چرا که این مسیر باعث انتقال تجربیات بشر می‌شود.

یکی از مهارت‌هایی که در این مسیر کشف شده و روش‌های مطالعه‌ای انسان‌ها را تغییر داده است، تند خوانی است. آموزش تند خوانی که معادل انگلیسی آن Speed Reading است، به انسان‌ها کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مطالب بیشتری را مطالعه کرده و به ذهن بسپارند. یکی از علت‌هایی که بسیار از افراد در هنگام مطالعه و یادگیری دچار مشکل و چالش می‌شوند، روش اشتباه سیستم‌های آموزشی برای خواندن و یادگیری و بی‌توجهی به انواع مهارت مطالعه است.

اصولاً این سیستم از روش‌های سنتی استفاده می‌کند و نتیجه آن اتلاف زمان و انرژی خواهد بود. این سیستم توجه چندانی به عملکرد مغز و پیچیدگی ذهن ندارد و  به مرور باعث کاهش علاقه و انگیزه افراد به خصوص کودکان و نوجوانان به مطالعه می‌شود. خوشبختانه مقاله آموزش تند خوانی رایگان به شما کمک می‌کند تا در مدت‌زمان کوتاه با صرف انرژی کمتر، بازدهی بیشتری داشته باشید.

 در حقیقت هدف ما از ارائه تکنیک‌های تند خوانی رایگان، افزایش سرعت مطالعه و درک بهتر مطالب است. برای مثال، در حالت عادی می‌توانید 200 کلمه در دقیقه مطالعه کنید و تنها 50 درصد از مطالب را درک کنید. در صورتی که آموزش تند خوانی و انجام تمرینات مربوطه به شما کمک خواهد کرد تا سرعت مطالعه شما حداقل 700 کلمه در دقیقه افزایش یافته و 80 درصد مطالب را بهتر درک کنید و به ذهن بسپارید.

در ادامه مطالب، تمامی تکنیک‌های مؤثر در مطالعه و به یادسپاری کلمه به کلمه مطالب را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

فواید و مزایای تندخوانی چیست؟

تند خوانی مزایای بسیار زیادی برای افراد دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش خلاقیت

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که فیلم دیدن به تقویت حافظه کوتاه‌مدت و بلندمدت آن‌ها و درک بهتر موضوعات کمک می‌کند. این تفکر کاملاً صحیح است و شما می‌توانید با گوش سپردن به موسیقی گوش و دیدن فیلم‌های جذاب حافظه خود را تقویت کنید اما نباید مزایای مطالعه را دست‌کم بگیرید. توجه داشته باشید که شما در هنگام مطالعه یک متن و یا داستان، برای خود تصویرسازی می‌کنید و یک داستان جدید در ذهن خود خلق می‌نمایید. اما در هنگام فیلم دیدن، فرمان خلاقیت به دست سازندگان فیلم سپرده شده است.

افزایش اعتمادبه‌نفس:

همان‌طور که می‌دانید، تمرین و تکرار باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود. برای مثال، شما هر کاری را که برای یک مدت طولانی به بهترین سبک انجام دهید، بعد از مدتی در آن متخصص می‌شوید و اعتمادبه‌نفس‌تان افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین، ارتقا مهارت‌ها و دانش در مسائل مختلف امری است که به افزایش حس رضایت کمک می‌کند؛ لذا تمرکز بر روی مهارت‌های تندخوانی رابطه مستقیمی بر روی افزایش تمرکز،  تقویت حافظه کوتاه‌مدت و بلندمدت و افزایش اعتمادبه‌نفس دارد.

تفکر سریع

از دیگر مزایای آموزش تندخوانی رایگان این است که به تقویت قدرت تفکر شما کمک می‌کند. زمانی که شما اطلاعات زیادی را در زمانی محدود و کوتاه از طریق مطالعه به ذهن می‎سپارید، مغز شما ناچار است که اطلاعات جدید را دسته‌بندی نماید. هرچقدر سرعت مطالعه شما بیشتر باشد، مغز شما به‌صورت ناخودآگاه‌تر، با مهارت بیشتر، مطالب را دسته‌بندی و طبقه‌بندی می‌کند.

دست آوردن تجربیات جدید

خبر خوب این است که با خواندن کتاب‌ها و مطالب جدید، فرصت تجربه کردن اتفاق‌هایی که تجربه آن را نداشته‌اید در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای مثال، برای افزایش تمرکز و کسب تجربیات جدید می‌توانید  کتاب‌های مربوط به گذشته را مطالعه کرده و حال و هوای آن زمان را لمس کنید و چه چیزی بهتر از آن که تجربیات گذشتگان را درک کرده و از اشتباهات آن‌ها درس بگیرید.

بهترین سرگرمی

از دیگر فواید و مزایای آموزش تندخوانی رایگان این است که بهترین و مفرح‌ترین تفریح برای اوقات فراغت به‌حساب می‌آید. کتاب‌خوانی یک تفریح سرگرم‌کننده و درعین‌حال آموزنده است. زمانی که شما یک کتاب با موضوع مورد علاقه‌تان می‌خوانید، نه‌تنها متوجه گذر زمان نمی‌شوید، بلکه به تقویت مهارت‌های ذهن و مغز شما کمک می‌کند.

 تکنیک‌های تندخوانی:

اکنون وقت آموزش تندخوانی رایگان است و قصد داریم تا تکنیک‌هایی کاربردی به شما معرفی کنیم. پس تا آخر مطالب همراه ما باشید.

اسکن متن

در روش اسکن، مغز شما به دنبال یکسری داده و اطلاعات است و چشم شما در یافتن این اطلاعات به کمک مغز می‌آید. این روش در بهبود عملکرد مغز و افزایش حافظه به شما کمک می‌کند.
انواع تکنیک‌های اسکن به شرح زیر است :

روش مبتدی

در این روش از افزایش سرعت مطالعه از یک نفر بخواهید که یک لغت را در صفحه به شما بگوید. سپس شما با استفاده از یک انگشت، به‌صورت عمودی و یا افقی، به دنبال کلمه مورد نظر بگردید.

روش نیمه حرفه‌ای

اکنون روش مبتدی را با استفاده از سه انگشت تکرار کنید؛ یعنی، با استفاده از سه انگشت خود به دنبال سه کلمه مشخص شده توسط فردی دیگر بگردید. این روش به افزایش حوزه دید شما کمک می‌کند.

روش حرفه‌ای

بهتر است که قبل از افزایش حوزه دید و انجام تمرینات فوق به سراغ این مرحله نروید! در این مرحله، باید یک‌بار با جستجوی عمودی صفحه، کلمه مشخص شده را پیدا کنید و بار دیگر، با استفاده از چهار انگشت، کل خط‌ها را پوشش داده و به‌صورت زیگزاگ یا به شکل S به دنبال کلمه مورد نظر بگردید. 
توجه داشته باشید که روش اسکن علاوه بر تقویت مهارت تندخوانی به تقویت حافظه تصویری نیز کمک می‌کند.

تمرین 3 ثانیه برای تند خوانی

در این قسمت از آموزش تندخوانی رایگان قصد دارید تا تمرین 3 ثانیه را آموزش دهیم. برای این تکنیک باید صفحه کتاب را به سه قسمت عمودی تقسیم کنید. سپس با ریتم آهسته 1...2...3... که میان هر یک از آن‌ها یک ثانیه فاصله است، شروع به خواندن کنید. این تکنیک به تقویت مهارت‌های مطالعه شما کمک شایانی خواهد کرد.
در تمرین 3 ثانیه، با استفاده از انگشت مسیر خواندن متن را دنبال کنید و با هر شماره، انگشت را به قسمت بعدی ببرید؛ به‌گونه‌ای که بعد از 3 ثانیه خواندن آن خط تمام شود.

  • تند خوانی مجلات: یکی  دیگر از تکنیک‌های تندخوانی رایگان، خواندن خط اول و خط آخر است. به‌طورکلی، در خط اول پاراگراف‌ها به معرفی موضوعی که قرار است در متن ارائه شود، می‌پردازند و پاراگراف آخر خلاصه‌ای از متن است. برای بهبود مهارت‌های مطالعه و یادگیری می‌توانید از این روش استفاده نمایید.
  • ستاره: یکی از معروف‌ترین تمرین‌های مرتبط با آموزش تند خوانی رایگان مربوط به گرم کردن چشم است. در این تمرین باید یک ستاره بزرگ بر روی یک صفحه بکشید و اضلاع آن را با حرکت چشم‌ها دنبال کنید. بهتر است که برای تمرین ستاره، 2 الی 5 دقیقه در روز وقت بگذارید. این کار به تقویت چشم شما کمک می‌کند.
  • افزایش حوزه دید: مؤثرترین تمرین برای افزایش سرعت مطالعه در طول دوره آموزش تندخوانی رایگان، افزایش حوزه دید است. در این تمرین باید یک صفحه کتاب را به سه قسمت تقسیم کنید. سپس بر روی ستون وسط، ستون‌های سمت راست و سمت چپ به‌طور هم‌زمان تمرکز نمایید و به دنبال کلمه مورد نظر بگردید.

باورهای اشتباه در رابطه با آموزش تندخوانی رایگان

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تمرین تند خوانی رایگان واقعی و کارآمد نیست.

  • برخلاف تصور عموم مردم، کند خوانی باعث درک بهتر متن نخواهد شد؛ لذا برای افزایش سرعت مطالعه و درک بهتر متن باید از تکنیک‌های صحیح تندخوانی استفاده نمایید.
  • در سیستم آموزشی کشور این باور اشتباه وجود دارد که تند خوانی تنها مناسب کتاب داستان است. فردی که دارای مهارت‌های تندخوانی صحیح است، می‌تواند انواع کتاب‌ها را با سرعت‌بالا و کیفیت مطلوب‌ مطالعه کند.
  • همان‌طور که می‌دانید، تندخوانی یکی از مهم‌ترین مهارت‌های مطالعه است. این باور وجود دارد که تندخوانی مانع دسته‌بندی صحیح کلمات می‌شود. در صورتی که آموزش تندخوانی رایگان و تمرین به روش صحیح کمک می‌کند تا فرد به بهترین نحوه کلمات را گروه‌بندی کند.
  • افراد معدودی بر این باور هستند که کند خوانی باعث می‌شود تا مطالعه و درک مطلب لذت‌بخش‌تر باشد.این تفکر مانند این است که شما سرعت پخش فیلم را کم کنید تا لذت بیشتری از تماشای آن ببرید.

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Anna Goldentouch

پروفسور آنا گلدنتوچ از ۱۷ سالگی شروع به آموزش مهارت ها و فنون یادگیری نمود. وی پس از اتمام مدارج تحصیلی در زمینه آموزش و جامعه شناسی ، شروع به تدریس در دانشگاه های بار ایلان و بن گوریون نمود. دوره های آموزشی او در زمینه تندخوانی، تقویت حافظه و تکنیک های آموزشی بسیار محبوب دانش آموزان است. وی همچنین خدمات مشاوره و آموزش را برای شرکت های بزرگ مختلف و خدمات دولتی ارائه می دهد

maktabkhooneh-teacher Jonathan Levi

جاناتان لوی یک کارآفرین، نویسنده پرفروش و سخنران است که در سیلیکون ولی متولد و بزرگ شده است.

 وی از سال ۲۰۱۴، همواره یکی از بهترین مربیان در پلتفرم یادگیری آنلاین Udemy بوده است و این موفقیت را با راه اندازی شرکت اطلاعاتی خود که محصولاتی مانند پادکست آکادمی تولید می‌کند، ارتقا داده است. آخرین کتاب وی با نام "تنها چیزی که اهمیت دارد" در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و جزئیات سفر وی و تکنیک هایی است که هرکسی می تواند برای یادگیری سریعتر از آن‌ها استفاده کند. جاناتان دارای کارشناسی جامعه شناسی از دانشگاه برکلی و کارشناسی ارشد در تجارت است.

 

maktabkhooneh-teacher Lev Goldentouch

 دکتر لو گلدنتوچ تحصیلات خود را در زمینه machine learning و تئوری اطلاعات به پایان رساند. درک شباهت یادگیری ماشینی و یادگیری انسانی به لو اجازه داد تا دانش گسترده‌ای را در زمینه بسیاری از موضوعات فناوری و شناختی بیاموزد.وی هم‌اکنون صاحب شرکتی است که خدمات خود را به افراد بسیار ماهر ، استارت آپ های چابک و غول های فناوری مانند سامسونگ ارائه می دهد.

 

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1400-07-10
نسخه‌ 1 دوره
دمتون گرم،همین.
حبیب رفیعی 1401-05-08
نسخه‌ 1 دوره
این آموزش در واقع با یک پی دی اف که شامل لینک هایی برای آموزش بیشتر و تمرین است کامل می شود و بدون آنها تنها یک ارائه و توصیف عمومی روش کار است. اما به هر حال ایده هایی به شما می دهد.
محسن حفیظ الهی 1401-01-04
نسخه‌ 1 دوره
عرض سلام و احترام بابت ارایه دوره های کاربردی سپاسگزارم. قابلیت دانلود فایلها بصورت یکجا و یا حداقل بصورت دسته بندی شده وجود ندارد که البته عجیب بنظر میرسد.
1400-06-22
نسخه‌ 1 دوره
یکی از بدترین ارائه هایی که تالا دیدم.. تماما فیلم خودش رو گذاشته داره حرف میزنه ..من چندین بار وسطش خوابم برد... علیرغم حرف هایی که داره میزنه هیچ انسجامی در گفتارش نداره .. اگه امکانش بود بش میگفتم .. واقعا اگه فیلمت رو با صدات جایگزین کنن چه فرقی در ارائه ت داره؟
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ مکتب خونه در تلاش می باشد که بهترین دوره ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. همچنین این دوره یکی از بهترین و پر طرفدارترین دوره های یودمی می باشد.
ریحانه خاکی 1401-10-26
نسخه‌ 2 دوره
دوره ی خیلی خوبی هست نسبت به دوره های دیگه چون در دوره های دیگه ویژگی این دوره رو پیدا نمی کنید

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

هدف از دوره آموزش تند‌ خوانی و تقویت حافظه چیست؟

این دوره آموزش تند خوانی با هدف بهبود توانایی شما برای یادگیری سریع و مؤثر مهارت‌ها و یا اطلاعات جدید، طراحی شده است و از انواع روش‌های تند‌خوانی (و یا مرور اجمالی) که تا به حال با آن‌ها مواجه شده‌اید، فراتر رفته و به عوامل عصبی و شناختی می‌پردازد که یادگیری را آسان‌تر و موفقیت‌آمیز‌تر می‌کنند.

همچنین در این دوره آموزش تند خوانی تکنیک‌های پیشرفته‌ای برای افزایش قدرت حافظه ارائه می‌شود که توانایی پردازش حجم عظیمی از اطلاعات را به شما می‌دهد! به عبارت دیگر، شیوه جدیدی برای واردکردن و ذخیره اطلاعات را در ذهن خود فرامی‌گیرید. شیوه‌ای بهتر و سریع‌تر!

دوره یادگیری تند‌ خوانی و تقویت حافظه مناسب چه کسانی است؟

دوره آموزش تند خوانی برای افراد زیر مناسب است:

  • هر فردی که آرزوی یادگیری مؤثرتری را دارد.
  • عاشقان یادگیری
  • دانش‌آموزان
  • متخصصان
  • علاقه‌مندان به تجربه راهکار‌های جدید یادگیری تند‌خوانی و تقویت حافظه

بعد از فراگیری دوره آموزش رایگان تند‌ خوانی و تقویت حافظه چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

بعد از گذراندن دوره آموزش تند خوانی فرد مهارت‌های زیر را کسب خواهد کرد:

  • مهارت خواندن با سرعتی در حدود سه برابر توانایی یک فارغ‌التحصیل معمول دانشگاهی
  • مهارت درک مطلب و حافظه بالاتر از سطح میانگین جامعه
  • پردازش و درونی کردن اطلاعات به شیوه‌ای بسیار مؤثر و کاربرد آن در یادگیری هر موضوعی
  • کسب مهارت‌هایی دقیقاً مشابه آنچه که قهرمانان جهانی مسابقات حفظ کردن دارند (مهارت حفظ هزاران داده به ترتیب!)
     

ویژگی‌های متمایز دوره آموزش رایگان تند‌ خوانی و تقویت حافظه چیست؟

ویژگی‌های دوره آموزش تند خوانی عبارت‌اند از:

  • سخنرانی‌های کاملاً بازنویسی شده با مطالب روشن‌تر و مشارکت بیشتر فرا‌گیران
  • سخنرانی‌هایی با موضوعاتی که تابه‌حال در مورد آن‌ها نشنیده‌اید!
  • فیلم‌های آموزشی عملی برای هر مفهوم اصلی
  • امکان چاپ کاربرگ‌های دوره و تکمیل آن‌ها
  • دسترسی به منابع تکمیلی متفاوت!

آموزش روانشناسی

آموزش توسعه فردی

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی