آشنایی با دانش مالی

در شرایط اقتصادی این روزها و باتوجه‌به افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در فضاهای مختلف، نیاز است تا افراد در نگاهی جامع سطح دانش مالی خود را افزایش دهند و با نگاهی صحیح و واقع‌گرایانه اقدام به ... ادامه

4 (4 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:54 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آشنایی با دانش مالی

دنیای مالی

در این فصل با مبانی دنیای مالی و ورود به آن آشنا خواهید شد.

  آشنایی با دانش مالی
"114:01  

درباره دوره

در شرایط اقتصادی این روزها و باتوجه‌به افزایش ریسک سرمایه‌گذاری در فضاهای مختلف، نیاز است تا افراد در نگاهی جامع سطح دانش مالی خود را افزایش دهند و با نگاهی صحیح و واقع‌گرایانه اقدام به مشارکت در مباحث مالی داشته باشند.

دوره آشنایی با دانش مالی باهدف آموزش موضوعات مربوط به دانش مالی و ارتقای سطح دانش مالی افراد تهیه و تدوین شده است. به‌این‌ترتیب افراد می‌توانند با حضور در این دوره و استفاده از مباحث ارائه شده به سطح بالاتری از دانش مالی دست پیدا کنند.

در این دوره موضوعات و مباحث مختلفی برای آموزش در نظر گرفته شده است که اصلی‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • جایگاه دانش مالی
  • رابطه با اقتصاد و حسابداری
  • رسالت مالی
  • تعاریف (دارایی مالی، بنگاه مالی، بازار مالی)
  • انواع دارایی‌ها و انواع بازارها
  • حوزه‌های دانش مالی

در کنار این موضوعات به طور مشخص سعی شده است تا همه تعاریف و مباحث اولیه نیز مورد بررسی و آموزش قرار بگیرند.

دوره آشنایی با دانش مالی برای چه کسانی مناسب است؟

محتوای این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که همه علاقه‌مندان به موضوعات مالی و علاقه‌مندان به پیشرفت در مباحث دانش مالی می‌توانند در این دوره شرکت کنند و اطلاعات خود را افزایش دهند.

برای حضور در این دوره نیاز به تسلط و آشنایی با هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و در این دوره همه موضوعاتی که به‌عنوان پیش‌نیاز شناخته می‌شوند نیز به‌مرور موردبحث و بررسی قرار گرفته‌اند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حسین عبده تبریزی

‌دکتر حسین عبده تبریزی از اساتید به نام و مطرح در حوزه مالی می‌باشند که در کنار افتخارات و توانمندی‌های بالای علمی،تجارب کاری کلانی را نیز تجربه نموده‌اند.از جمله سوابق ایشان می‌توان به دبیرکلی کانون کارگزاران بورس و عضویت در شورای عالی بورس اشاره کرد.

دکتر عبده تبریزی دارای مدرک دکتری امورمالی و بانکداری از مدرسه عالی بازرگانی منچستر میباشند .دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه‌ی طباطبایی، مؤسسه‌ی عالی پژوهش در برنامه‌ریزی و توسعه و دانشگاه امام صادق (ع)برخی از مؤسساتی هستند که دکتر عبده در آن‌ها به تدریس دانش مالی پرداخته است.

دکتر عبده تبریزی مترجم کتاب‌های فیزیک مالی، خطر و بازده، ارزشیابی، مدیریت مالی (دو جلد)، مبانی بازارها و نهادهای مالی (دو جلد) و چندین کتاب دیگر است. وی هم‌چنین مؤلف کتاب‌های بازار آتی، مالی املاک و مستغلات، مالی شرکت‌ها (دو جلد)، یافته‌هایی در مدیریت مالی، یافته‌هایی در مالی شرکت‌ها، مجموعه‌ی مقالات مالی و سرمایه‌گذاری (دو جلد)، اندازه‌گیری و مدیریت ریسک بازار و فرهنگ اصطلاحات مالی و سرمایه‌گذاری است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1401-09-18
استاد دید بسیار خوبی از کلیت موضوع ارایه میکنند
رضا كلانتري 1401-06-06
میشه گفت صرفا به مباحث تئوری پرداخته شد و من شخصا بهره ی زیادی از این جلسه نبردم.شاید برای فرد دیگه ای مفید باشه

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

منابع، یا هر نوع الزاماتی که دوره بر اساس آن‌ها تدریس می‌شود:

مباحث این دوره بر اساس جزوه استاد این دوره، جناب آقای دکتر حسین عبده تبریزی تهیه شده است. استاد این دوره یکی از اساتید برجسته و بسیار توانمند در زمینه مباحث مالی و دانش مالی هستند و حضور در این دوره می‌تواند کمک شایانی به شرکت‌کنندگان دوره بکند.

دکتر عبده تبریزی دارای مدرک دکتری امور مالی و بانکداری از مدرسه عالی بازرگانی منچستر هستند. دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، مؤسسه عالی پژوهش در برنامه‌ریزی و توسعه و دانشگاه امام صادق (ع) برخی از مؤسساتی هستند که دکتر عبده در آن‌ها به تدریس درس دانش مالی پرداخته است.

دوره آشنایی با دانش مالی در کدام نیم‌سال تحصیلی در چند جلسه و کدام دانشکده تدریس شده است؟

این دوره به‌وسیله گروه دنیای مالی تهیه شده است و به دلیل جذابیت و اهمیت موضوع موردبحث در دوره، مکتب‌خونه اقدام به انتشار این دوره برای کمک به مخاطبان نموده است.

poster
  
برگزار کننده:  پیشگامان دنیای مالی
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:54 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)