آموزش اثربخشی کلی تجهیزات

poster
پیش‌نمایش دوره

این دوره برای ارزیابی اثربخشی تجهیزات و ماشین‌آلاتی که در کارخانه‌های صنعتی در حال کار هستند، طراحی شده است. برای این ارزیابی، بایستی سه شاخص دسترس‌پذیری، عملکرد و کیفیت مورد ارزیابی قرار بگیرند و پس ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 تعریف اثربخشی

 محاسبه شاخص دسترس پذیری

 محاسبه شاخص عملکرد

 محاسبه شاخص کیفیت

 محاسبه شاخص اثربخشی کلی تجهیزات

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش اثربخشی کلی تجهیزات

مقدمه شاخص اثربخشی کلی تجهیزات
محاسبه شاخص و زیرشاخص‌های موثر در اثربخشی کلی تجهیزات
  محاسبه زیرشاخص در دسترس بودن تجهیزات
"14:16  
  محاسبه زیرشاخص عملکرد
"05:43  
  محاسبه زیرشاخص کیفیت
"09:05  
  محاسبه شاخص اثربخشی تجهیزات
"16:20  

درباره دوره

این دوره برای ارزیابی اثربخشی تجهیزات و ماشین‌آلاتی که در کارخانه‌های صنعتی در حال کار هستند، طراحی شده است. برای این ارزیابی، بایستی سه شاخص دسترس‌پذیری، عملکرد و کیفیت مورد ارزیابی قرار بگیرند و پس از محاسبه این سه شاخص، به محاسبه شاخص اثربخشی کلی تجهیزات پرداخته شود.

محاسبه این شاخص به دو روش آکادمیک و صنعتی صورت می‌گیرد که در این دوره، هر دو روش به همراه مثال، آموزش‌داده‌شده است.

در ابتدا، سعی شده است که تاریخچه پیدایش شاخص و مفهوم اثربخشی معرفی شوند و پس از آن، به معرفی شاخص‌های دسترس‌پذیری، عملکرد و کیفیت پرداخته شده است. هر کدام از این شاخص‌ها، روش‌های محاسباتی خاص خود را دارند. پس از روش محاسبه این شاخص‌ها، روش محاسبه شاخص اثربخشی کلی تجهیزات به دو روش صنعتی و آکادمیک به همراه سه مثال، تشریح شده است و سطح قابل‌قبول جهانی این شاخص نیز آورده شده است.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher امین خسروی

امین خسروی، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی صنایع - مدیریت پروژه دانشگاه ازاد اسلامی - واحد تهران جنوب است و دارای دو گواهینامه تجربه برتر کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه هستند. ایشان تجربه فعالیت با عنوان سرپرست سابق PMO در صندوق بازنشستگی سازمان صداوسیما، متخصص مدیریت پروژه شرکت‌های آسان پرداخت پرشین، پایندان را در کارنامه داشته و هم‌اکنون به‌عنوان متخصص مدیریت پروژه بانک آینده، مشاور و مدرس مدیریت پروژه و مدیریت تولید، مقاله‌نویس درحوزه صنعت فعالیت می‌کنند. از سوابق علمی ایشان می‌توان به رتبه اول درمیان فارغ‌التحصیلان مهندسی صنایع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با معدل ۱۹.۰۳ و نفر دوم درمیان فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد مهندسی صنایع- گرایش مدیریت پروژه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با معدل ۱۹ اشاره نمود.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.