آموزش اکسل از صفر

poster
پیش‌نمایش دوره

نرم‌افزار اکسل یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای اداری و از مجموعه نرم‌افزارهای آفیس است. قابلیت‌های بی‌شمار این نرم‌افزار و سهولت در استفاده از آن، قابلیت‌های آن در تحلیل داده‌ها و... باعث شده این نرم‌افزار از محبوبیت ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
4.9 (39 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با محیط اکسل و کار با ابزارها

 آموزش کامل جدول‌بندی

 طراحی گزارشات بدون استفاده از فرمول‌نویسی

 آموزش پرینت اطلاعات و ...

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش اکسل از صفر

معرفی نرم‌افزار اکسل و آشنایی با محیط نرم‌افزار
بررسی قابلیت‌های موجود در سربرگ Home
  بررسی قابلیت‌های موجود در سربرگ Home - بخش اول
مشاهده
"18:23  
  بررسی قابلیت‌های موجود در سربرگ Home - بخش دوم
"08:58  
  بررسی قابلیت‌های موجود در سربرگ Home - بخش سوم
"20:33  
  بررسی قابلیت‌های موجود در سربرگ Home - بخش چهارم
"24:28  
  بررسی قابلیت‌های موجود در سربرگ Home - بخش پنجم
"19:10  
  بررسی قابلیت‌های موجود در سربرگ Home - بخش ششم
"23:56  
بررسی قابلیت‌های موجود در سربرگ Insert
  بررسی قابلیت‌های ایجاد نمودار، Table و ...
"14:18  
آموزش نحوه پرینت اطلاعات
  آموزش تنطیمات محدوده پرینت داده‌ها، صفحه‌بندی، تنظیمات سربرگ و ...
"18:18  
بررسی سربرگ Formulas، دیتا، قفل گذاری بر روی فایل‌های اکسل و سربرگ View
  بررسی اجمالی سربرگ Formulas
"11:31  
  بررسی سربرگ دیتا
"14:16  
  قفل گذاری بر روی فایل‌های اکسل
"09:30  
  بررسی قابلیت‌های سربرگ View
"06:20  
حل مثال‌های کاربردی
  حل مثال شماره 1: لیست حقوق
"21:18  
  حل مثال شماره 2: فرمت‌بندی عددی
"07:12  
  حل مثال شماره 3: قالب‌بندی شرطی
"08:29  
  حل مثال شماره 4: دریافت اطلاعات از وب‌سایت
"05:18  
  حل مثال شماره 5: گزارشات فروش
"21:19  

درباره دوره

نرم‌افزار اکسل یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای اداری و از مجموعه نرم‌افزارهای آفیس است. قابلیت‌های بی‌شمار این نرم‌افزار و سهولت در استفاده از آن، قابلیت‌های آن در تحلیل داده‌ها و... باعث شده این نرم‌افزار از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. یادگیری این نرم‌افزار برای پرسنل اداری، مهندسین، مدیران، کارشناسان و... بسیار توصیه می‌شود.

اکسل، از جمله مهم‌ترین نرم‌افزارهای مورد مصاحبه کاری نیز است. در این راستا و جهت آشنایی از صفر با این نرم‌افزار این دوره طراحی شده است. در این دوره شما با قابلیت‌های اصلی اکسل آشنا خواهید شد، ابزارها، فرمان‌ها، منوها، زیر منوها و... بررسی و آموزش داده خواهد شد.

در این دوره سعی شده است تمامی موارد ابتدایی و موردنیاز شما در محیط کارآموزش داده شود (به‌عنوان‌مثال نحوه ایجاد جداول، ساختارمند کردن آنها، تنظیمات پرینت، گزارش‌های خودکار بدون استفاده از فرمول‌نویسی، ترسیم نمودارهای داینامیک بدون نیاز به فرمول‌نویسی و...)

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher ایرج چائی اصل تبریزی

ایرج چائی اصل تبریزی، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد عمران از پژوهشکده ساختمان و مسکن وزارت مسکن و شهرسازی هستند. ایشان حدود 10 سال است که در حوزه طراحی نرم‌افزارها، داشبورد‌های مدیریتی، مصورسازی اطلاعات و غیره در بستر اکسل و زبان برنامه‌نویسی VBA فعالیت دارند.
ایشان سابقه طراحی نرم‌افزار در زمینه‌های مدیریت و کنترل پروژه (PMO)، حقوق و دستمزد، انبارداری، سیستم ثبت هزینه‌ها و درآمدها، سود و زیان و غیره را داشته‌اند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
محمد نصری 1403-02-03
بسیار عالی و کاربردی سپاس
نفیسه حقیقت 1403-01-20
بسیار عالی
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ با عرض پوزش انتشار پیامتان امکان پذیر نمی باشد.
علی انشائی 1402-11-30
بسیار عالی و موثرو کاربردی
مرتضی مسافر بیدرونی 1402-11-29
با تشکر .. دوره مفیدی بود
محمود موذنی 1402-11-29
باسلام ادب ممنون بسیار عالی و مفید بود
حسن مزروعی سبدانی 1402-11-21
بسیار عالی استاد بسیار توانمند
محمدرضا مشایخی 1402-11-17
خیلی خلاصه گفته میشه.از صفر تا صد آموزش نیس به درد کسی میخوره که یه پیش زمینه ای هم داشته باشه ویا اطلاعات کمی راجع به اکسل بخواهد
محمدحسین برادران اصفهانی 1402-11-05
فیلم آموزشی را دیدم و یاد گرفتم
سعید دانا 1402-11-05
تشکر فراوان
مهدی جان نثاریان 1402-11-05
عالی بود. تشکر
حسین محمدی 1402-11-03
متن و محتوای کلاس خوب بود.اگه بصورت جزوه بشودبهتره.....باتشکرازشما
مهدی خوشبخت 1402-11-02
با سپاس از زحمات اساتید محترم
مهدی صارمی 1402-11-02
بسیار کاربردی
افشین روشنگر 1402-11-02
با عرض سلام و احترام دوره بسیار مفید و کارآمد
علیرضا تگریان 1403-01-09
بدلیل ارائه مطالب کاربردی اولیه و دم دستی بصورت مختصر و مفید و همچنین بیان و دسته بندی خوب مطالب بنظرم دوره مفید و باارزشی بود وارد فرمول نویسی پیشرفته و ماکروها و ... نشده بود که با در نظر گرفتن سطح خواسته و برآورده شدن نیازها فعلا ضرورتی نداشت در این دوره به آن پرداخته شود
1
2

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

آموزش 0 تا 100 اکسل 

برنامه اکسل یکی از نرم افزارهای کاربردی است که یادگیری آن برای دانشجویان و کارمندان الزامی است، زیرا از این نرم افزار به طور گسترده در شرکت‌ها و محیط‌های اداری برای انجام کارهای محاسباتی و حسابداری استفاده می‌کنند. همچنین اغلب دانشجویان لازم است تا در برخی از درس‌های خود درباره نحوه کار با این نرم افزار آشنا باشند. مبتدیان برای شروع بهتر است به سراغ آموزش گام‌به گام نرم افزار اکسل بروند تا تمام مباحث را از پایه و به صورت اصولی فرا بگیرند. 

نرم افزار اکسل چیست؟ 

اکسل از نرم افزارهای کاربردی آفیس و متعلق به شرکت مایکروسافت است. در اکسل شما می‌توانید به انجام محاسبات آماری، ریاضی، رسم‌ نمودارها و فرمول‌نویسی بپردازید. قابلیت‌های نرم افزار اکسل برای کاربران خود اجازه انجام کارهایی مانند محاسبات، برنامه‌نویسی ماکرو، ابزارهای لازم برای رسم نمودار، جداول محوری و موارد بسیار دیگر را فراهم می‌کند. با باز کردن فایل اکسل، صفحه‌ای گسترده روبه روی شما باز خواهد شد که شامل ستون‌ها و ردیف‌هایی است که به صورت یک جدول درآمده‌اند. شما از طریق شرکت در دوره‌های آموزش اکسل می‌توانید با تمام ویژگی‌های این نرم افزار آشنا شوید. 

آموزش اکسل مقدماتی رایگان

در دوره مقدماتی اکسل شما با کارهایی مانند نحوه باز کردن برنامه، ذخیره‌سازی فایل، کار با چند فایل و محیط برنامه آشنا می‌شوید. همچنین درمورد آدرس‌دهی در اکسل، نحوه کار با صفحات و برگه‌های آن و همین‌طور ابزار help اطلاعات لازم را کسب خواهید کرد.  بعد از گذراندن دوره مقدماتی به منظور حرفه‌ای شدن لازم است در دوره اکسل پیشرفته شرکت کنید و با صفر تا صد اکسل آشنا شوید. در آموزش اکسل مقدماتی رایگان می‌توانید از فایل‌های PDF و ویدئوهایی که به صورت رایگان در اینترنت قرار داده شده‌اند، استفاده کنید. آن چه که در دوره اکسل مقدماتی فرامی‌گیرید، در زیر آورده شده‌اند:

  • آشنایی با محیط اکسل
  • کار با اکسل
  • کاربرگ‌ها
  • فرمول‌ها و توابع
  • نمودارها
  • جدول
  • شخصی‌سازی و چاپ
  • تغییرات ورژن

آموزش اکسل پیشرفته رایگان 

شما بعد از فراگیری مباحث دوره اکسل پیشرفته، به تسلطی عمیق بر تمام قسمت‌های نرم افزار دست پیدا می‌کنید. آن چه که در دوره اکسل پیشرفته فرامی‌گیرید در ادامه آورده شده‌اند:

  • عملکرد توابع مختلف
  • انجام عملیات کاربردی و پیشرفته
  • Paste ‌های مختلف
  • عملکرد کلیدهای میان‌بر
  • ایجاد و تنظیمات انواع لیست
  • ایجاد نمودار
  • عملیات محاسباتی

آموزش اکسل برای کارهای اداری 

امروزه کم‌تر اداره و شرکتی را می‌توان پیدا کرد که در آن از نرم افزار اکسل استفاده نکنند. شما با آموزش اکسل از مبتدی تا پیشرفته می‌توانید شانس خود را برای استخدام بالا ببرید، زیرا اکثر شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که علاوه بر داشتن تخصص در زمینه کاری خود لازم است تا به نرم افزار اکسل تسلط کافی را داشته باشند. همچنین اگر می‌خواهید در شغل حسابداری مشغول به کار شوید، اکسل یکی از چندین نرم افزاری است که باید برای فراگیری آن وقت بگذارید. برای آموزش جامع نرم افزار می‌توانید به سراغ فیلم آموزش اکسل از مبتدی تا پیشرفته بروید یا در دوره‌هایی که آموزشگاه‌های معتبر برگزار می‌کنند، شرکت کرده و اطلاعات لازم را به دست آورید. 

هدف از آموزش اکسل فهرست موارد زیر است:

  • تسلط بر رسم نمودارهای مختلف
  • تهیه گزارش‌های متنوع از داده‌ها
  • تهیه نسخه چاپی از داده‌ها
  • چگونگی استفاده از توابع و فرمول اکسل

آموزش قدم به قدم اکسل

در دوره‌ی آموزش اکسل از صفر، شما با یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس، آشنا خواهید شد. این دوره،‌ طوری تنظیم شده است که شما بدون هیچ پیش‌نیازی،‌ می‌توانید متوجه مفاهیم آن شوید. حتی اگر اسم اکسل هم به گوشتان نخورده باشد! بعد از اتمام این دوره، می‌توانید در دوره‌های آموزش آکسل پیشرفته نیز شرکت کرده و مهارت‌های خود را به سطح حرفه‌ای برسانید. 

چرا باید در دوره‌ی آموزش اکسل شرکت کنیم؟

Microsoft excel یکی از نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس است. نرم‌آفزار اکسل، برای ذخیره و مدیریت داده‌ها، کاربردهای فراوانی دارد. علاوه بر سهولت در استفاده، ابزارهای فوق‌العاده‌ای برای تحلیل داده‌ها در اکسل گنجانده شده است.

همه‌ی این ویژگی‌ها سبب شده است تا نرم‌افزار اکسل، یک برنامه‌ی کاربردی باشد. یعنی اکسل به نرم‌افزاری تبدیل شده که برای بسیاری از کسب‌وکارها (از جمله حسابداری) مهم و کارآمد است. 

اگر نرم‌افزار اکسل را یاد داشته باشید، کارفرمایان و فرصت‌های شغلی بیش‌تری، پیش رویتان قرار می‌گیرد. چراکه فرد مسلط بر نرم‌افزار مایکروسافت اکسل، می‌تواند بخش عظیم و مهمی از کارهای مجموعه را پیش ببرد. پس آموزش اکسل برای کار در شرکت نیز کاربردی است. آموزش اکسل برای کارهای اداری مهمی مانند حسابداری و تحلیل داده، بسیار اهمیت دارد.

پس شرکت در دوره‌ی آموزش اکسل در مکتب خونه، به شما کمک می‌کند تا در این زمینه مهارت کسب کرده و از پس حل مشکلات با این نرم‌افزار برآيید. به‌علاوه، شما با شرکت در این دوره‌ها، گواهی‌نامه‌ی ویژه‌ی آکادمی مکتب‌خونه را کسب می‌کنید. این گواهینامه، یک اعتبار در رزومه‌ی شماست. اعتباری که به کارفرمای شما این اطمینان را می‌دهد که شما اصولی و عملی مهارت کار با اکسل را آموزش دیده‌اید.

دوره‌ی آموزش قدم به قدم اکسل، برای چه افرادی مناسب است؟

این دوره برای تمام افرادی است که نیاز دارند با نرم‌افزار اکسل آشنا شوند. چه خودتان به یادگیری اکسل علاقه‌مند باشید و چه حرفه‌ی فعلی‌تان، شما را به یادگیری این نرم‌افزار وا داشته باشد، این دوره برای شما مناسب خواهد بود. 

دوره‌ی مذکور، آموزش اکسل مقدماتی است. در این دوره، آموزش اکسل به زبان ساده است و برای شرکت در آن، نیازی به دانش خاصی وجود ندارد. لذا تمام افراد با هر سطح آشنایی، می‌توانند از محتوای این دوره بهره‌مند شوند.

موضوع دیگر این است که این دوره برای آموزش سریع اکسل طراحی شده است. بنابراین افرادی که فرصت کافی برای شرکت در دوره‌های متعدد آموزشی ندارند و یا چنین چیزی خارج از حوصله‌شان است، می‌توانند در دوره‌ی آموزش قدم به قدم اکسل مکتب‌خونه، شرکت کنند.

در دوره‌ی آموزش مقدماتی اکسل، چه می‌آموزیم؟

هدف از تنظیم این دوره، آن بوده است تا در کم‌ترین زمان، با مهم‌ترین بخش‌های نرم‌افزار اکسل آشنا شوید. لذا، در این دوره به صورت خلاصه آموزش اکسل دنبال می‌شود. در بخش اول این دوره، شما ابتدا با نرم‌افزار اکسل، کاربردها و محیط آن آشنا خواهید شد. چون فرض بر آن است که شرکت‌کننده هیچ ذهنیتی درباره‌ی این نرم‌افزار ندارد، همه‌چیز به‌طور دقیق و قدم به قدم آموزش داده شده است. بنابراین راهنمایی برای نصب اکسل نیز شرح داده شده است. 

سپس آموزش را از روی منوهای نرم‌افزار اکسل آغاز می‌کنیم. بدین صورت که با زبانه‌های home و insert بیش‌تر آشنا شده و ابزارهای این دو را یاد می‌گیرید. این مرحله، تا حدود زیادی، قابلیت‌ها و امکانات اکسل را به شما معرفی می‌کند. ابزارهای این دو زبانه، به زبان ساده شرح داده شده و در مثال‌های مختلف، ‌کاربرد آن‌ها آموزش داده می‌شود.

بخش‌های بعدی آموزش قدم به قدم اکسل در این دوره، به نحوه‌ی پرینت اطلاعات فایل اکسل پرداخته شده است. پرینت داده‌های موجود در جدول اکسل، یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین موضوعاتی است که هنگام کار با این نرم‌افزار، نیاز دارید. پرینت داده‌های اکسل، به چند شکل ممکن است که چند مورد از کاربردی‌ترین و پراستفاده‌ترین انواع پرینت، در این آموزش پوشش داده شده است.

در بخش‌های بعدی با ابزارهای موجود در زبانه‌های formulas و view در این برنامه، آشنا خواهید شد. ابزارهای این دو زبانه نیز به زبان ساده و با ذکر مثال، شرح داده شده‌اند. در انتهای دوره‌ی آموزش قدم به قدم اکسل، شما با چند مثال عملی و واقعی روبه‌رو می‌شوید. حل مثال‌های واقعی به شما کمک می‌کند تا چالش‌های نرم‌افزار اکسل هنگام کار با اعداد واقعی را لمس کنید. در نتیجه، به‌خوبی بر موضوعات آموزش داده‌ شده، اشراف خواهید داشت.

به‌طور کلی، بعد از گذراندن دوره‌ی آموزش قدم به قدم اکسل، شما مهارت جدول‌بندی، رسم نمودار و کار با ابزارهای رایج اکسل (نظیر vlookup و vba) را یاد گرفته‌اید. هم‌چنین قادر خواهید بود تا گزارشات را بدون فرمول‌نویسی اکسل، طراحی کرده و از کاربرگ خود، پرینت تهیه کنید.

دوره‌ی آموزش قدم به قدم اکسل چگونه است؟

این دوره به صورت فایل ویدیویی تهیه شده است که شما می‌توانید از وب‌سایت مکتب خونه، به آن دسترسی داشته باشید. برای شرکت در این دوره،‌ کافی است تا هزینه‌ی مربوط به آن را پرداخت کنید. بعد از پرداخت، شما به امکان دانلود آموزش اکسل از مکتب‌خونه دسترسی دارید. بعد از دانلود، می‌توانید به تماشای فایل‌های ویدیویی بپردازید.

فراموش نکنید که ویدیوهای آموزشی را باید با تمرکز و دقت بالا ببینید. بنابراین صرفاً به اتمام تماشای آن،‌ توجه نکنید. سعی کنید نکات بیان شده را یادداشت و مثال‌ها و تمرین‌های دوره را تمرین و تکرار کنید. تکرار و تمرین بیش‌تر، به شما کمک می‌کند تا مطالب آموخته شده، در ذهنتان تثبیت شود.

ناگفته نماند که بعد از ثبت‌نام در دوره‌ی آموزشی، شما به فایل‌های ویدیویی و تمارین دسترسی دارید. این دسترسی به‌صورت نامحدود برای شرکت‌کنندگان دوره، برقرار خواهد بود.

*   توصیه می‌شود برای تمرین با این دوره، از اکسل ۲۰۱۶ و ورژن‌های بعد از آن، استفاده کنید.

آیا بعد از شرکت در این دوره، نیاز به دوره‌های مکمل هم داریم؟

هم بله و هم خیر! شما در این دوره آموزش اکسل را در سطح مقدماتی یاد می‌گیرید. شرکت در دوره‌های حرفه‌ای و پیشرفته به نیاز شما بستگی دارد. گرچه تمام نکات کاربردی و مهم نرم‌افزار اکسل در این آموزش دنبال می‌شود، اما شما را از یادگیری سطح حرفه‌ای بی‌نیاز نخواهد کرد. بنابراین اگر به آموزش حرفه‌ای اکسل نیاز دارید، ضروری است تا بعد از گذراندن دوره‌ی مذکور، آموزش اکسل را از دوره‌های پیشرفته نیز دنبال کنید.

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)