×
ribbon

آموزش بانکداری بین الملل

صنعت بانکداری و فعالیت‌های بانک‌ها نقش اساسی بر اقتصاد کلان هر کشوری دارد. تاثیرات نظام بانکی بر کلیت نظام اقتصادی کشور از یک طرف و میزان حساسیت و اهمیت آن بر اقتصاد جهانی و تسهیل ... ادامه

ارائه دهنده:  اندیشکده سیاست‌گذاری اقتصادی تهران  اندیشکده سیاست‌گذاری اقتصادی تهران
مدرس دوره:
عبدالعظیم ملایی
عبدالعظیم ملایی
4 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش بانکداری بین الملل

بانکداری بین الملل

این دوره ویژه دانشجویان و افراد مشغول به کار در زمینه مالی و بانکداری تهیه شده و به انواع نظام‌های بانکداری کشورهای مختلف پرداخته است. مزایا و معایب این سیستم‌ها عنوان گشته و در انتها توضیح مختصری در مورد این درس و ضرورت آموزش آن داده شده است.

  مقدمه
"03:06  
  مبانی بانکداری بین الملل
"32:34  
  پیام‌رسانی مالی بین الملل
"26:48  
  بانکداری فراساحلی
"28:20  
  بانکداری غیرمستقیم
"33:56  
  پیمان‌های پولی دوجانبه و چند‌جانبه
"11:17  
  روابط کارگزاری
"13:06  
  رشته کارشناسی ارشد بانکداری بین الملل
"12:28  

درباره دوره

صنعت بانکداری و فعالیت‌های بانک‌ها نقش اساسی بر اقتصاد کلان هر کشوری دارد. تاثیرات نظام بانکی بر کلیت نظام اقتصادی کشور از یک طرف و میزان حساسیت و اهمیت آن بر اقتصاد جهانی و تسهیل و ارتقای سطح تجارت بین‌الملل موجب افزایش توجه‌ها و اهمیت فراگیری مفهموم بانکداری مخصوصا بانکداری بین‌الملل شده‌است. 
کلیه عملیاتی که در بانک‌ها انجام می‌شود به دو بخش بانکداری داخلی و بانکداری بین‌المللی تقسیم می‌گردد. بانکداری داخلی، به هرگونه اقدامی که بانک با پول داخلی یا ملی انجام می‌دهد گفته می‌شود و موضوع بانکداری بین‌الملل که بانکداری خارجی نیز نامیده می‌شود قسمتی از عملیات بانک‌ها است که با انواع واحد پولی (ارز) غیر از پول ملی در بازار‌های پولی و مالی بین‌المللی انجام می‌شود. 

این عملیات شامل خرید و فروش ارز، افتتاح حساب‌های بانکی به ارز (انواع حساب‌ها از نظر مدت)، نقل و انتقالات ارزی، عملیات مربوط به اعتبارات اسنادی، وصولی‌ها، ضمانت‌نامه‌ها، اوراق قرضه (Bonds)، Finance ، Refinance ، وام‌ها (Loans) ، چک‌های مسافرتی و ... است.
در دوره آموزش بانکداری بین‌الملل مبانی و اصول بانکداری بین‌الملل، مفاهیم زیرساخت‌های نظام بانکداری بین‌الملل، انتقالات درون و بین‌بانکی پیام‌رسان مالی بین‌الملل، بانکداری غیرمستقیم، بانکداری فراساحلی پیمان‌های پولی و رابط کارگزاری بانکی بیان می‌شود.

هدف از یادگیری دوره آموزش بانکداری بین‌الملل چیست؟

از بانکداری می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامـل رشـد و توسـعه اقتصـادی یک کشور نام برد. در عصر حاضر، بانکداری بین‌الملل از ارکان اصلی فراهم‌سازی بستر مناسبی برای تجارت بین‌الملل، برقراری مبادلات تجاری بین کشورها و اقتصادی پویـا و کارآمـد است. 

هدف از فراگیری دوره آموزش بانکداری بین‌الملل آموزش زیرساخت‌ها، بررسی سامانه‌ها و ابزارها در حوزه انتقالات بین‌الملل است تا از طریق سیستم بانکداری بین‌الملل توسعه یابد و به دنبال آن بهبودی در شرایط تجارت بین‌الملل، توسعه اقتصادی، رفاه شهروندی و... ایجاد شود.

دوره آموزش بانکداری بین‌الملل مناسب چه کسانی است؟

• مدیران عالی و میانی بانک‌ها 
• دانشجویان اقتصاد، مدیریت و بانکداری
• علاقه‌مندان به حوزه بانکداری و تجارت بین‌الملل

پیش‌نیازهای لازم برای فراگیری دوره آموزش بانکداری بین‌الملل چیست؟

تمرکز این دوره آموزش بانکداری بین‌الملل بر زیرساخت‌های مفاهیم بانکداری بین‌الملل است؛ بنابراین برای فراگیری بهتر این دوره توصیه می‌شود آشنایی کاملی با دروس اقتصاد، بازگانی و بانکداری داشته باشید.

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher عبدالعظیم ملایی

ایشان دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران و دانشجوی دکترای مدیریت مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران از سال 1397 هستند. ایشان موسس اندیشکده بانکداری بین‌الملل بوده و حدودا از سال 1390 سابقه تحقیقات در حوزه بانکداری بین‌المللی به ویژه پیام‌رسان‌های مالی، بانکداری غیرمستقیم و فراساحلی، شبکه های پرداخت کارتی و رمزارزها را دارا می‌باشند.

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
سید حسن حسینی 1402-08-05
با سلام,دوره مفیدی بود و به دانش من افزود. ... در واقع بیشتر به مباحث بانکداری بین المللی در سطح کلان پرداخته شده است و به جزئیات مانند نحوه ایجاد روابط کارگزاری, گشایش اعتبارات اسنادی, افتتاح حساب و ... پرداخته نشده است.
ریحانه میرزابابائی 1402-08-03
مثالهای ساده تر مثلا در همین دوره بانکهای ژاپن واقعا اسمشون یکجوری 4
مهدی صراف قزوینی 1400-02-17
با سلام نکات مثبت دوره : درک اجمالی درباره عملیات بین بانکی در صطح بین المللی راهکارهای متناسب با شرایط حال حاظر برای بانک داران شیوه بیان خوب استاد نکات منفی : با توجه به هزینه دوره انتظار یادگیری یا سرفصل دهی بیشتری داشتم و در کل اگر بخوایم اسم گذاری درستی برای این دوره داشته باشیم ارائه ای برای توجه بیشتر به حوزه بانکداری بین المللی و روش های آن مناسب تر بود اصلا به مباحث ورود جدی صورت نگرفت و با دوره های دیگه مکتب خونه قابل مقایسه نیست

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)