آموزش تحلیل تکنیکال در بازار کریپتو

بازارهای سنتی سرمایه‌گذاری اعم از بازار املاک، خودرو، تجارت و خریدوفروش‌های فیزیکی عمدتاً نیازمند سرمایه زیاد است و از طرفی به علت نقدشوندگی کمی که دارند، برای افرادی که دارای سرمایه کوچک هستند و یا ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
سطح: متوسط
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 معرفی سایت تریدینگ ویو و آموزش ابزارهای مختلف تحلیل تکنیکال

 آموزش نحوه ایجاد حساب کاربری، شخصی سازی تنظیمات نمودارها، ساخت واچ لیست و زنگ خطر

 آموزش تحلیل‌های مبتنی بر الگوهای کلاسیک تکنیکال و شمع ژاپنی

 استفاده از میانگین‌های متحرک و اسلاتورها برای تعیین نقاط خرید و فروش

 تحلیل تکنیکال حرفه‌ای مبتنی بر ابزار فیبوناچی، امواج الیوت، الگوهای هارمونیک و ایچیموکو

سرفصل‌های دوره آموزش تحلیل تکنیکال در بازار کریپتو

آشنایی با سایت تریدینگ ویو

ابزار تحلیل تکنیکال در اختیار معامله گران بازارهای مالی به‌منظور شناسایی نقاط خریدوفروش قرار دارد. با تعیین صحیح نقاط خریدوفروش می‌توان در بازارهای رنج و حتی بازارهای نزولی، سود کسب کرد. سایت تریدینگ ویو بستر تحلیل تکنیکال مبتنی بر وب است که با ارائه ابزار، اندیکاتورها و آپشن‌های مختلف شرایط بسیار مناسبی را برای بررسی تحلیل تکنیکال بر روی نمودارهای مختلف فراهم آورده است. برای بررسی تحلیل‌های همه‌جانبه نیاز است که با نمودارهای متفاوت در تایم فریم‌های مختلف و حالت‌های مربوط به نمودارهای لگاریتمی و درصدی آشنا باشیم و در موقعیت مناسب استفاده کنیم. 

در سایت تریدینگ ویو به‌منظور انجام تحلیل حرفه‌ای‌تر، ابزار مختلفی در اختیار است که در طول آموزش به فراخور، معرفی و از آن استفاده شده است.

در این فصل علاوه بر ابزار تحلیل تکنیکال به اطلاعات ارزشمندی دیگری نظیر کلیت بازارها، تحلیل‌های ارائه شده توسط افراد مختلف و رنکینگ‌های متفاوت بر روی رمزارزها پرداخته خواهد شد.

  اهمیت تحلیل تکنیکال در بازار رمز ارزها و کلیات سایت تریدینگ ویو
"22:49  
  آپشن‌های سایت تریدینگ ویو - انواع نمودارها
"24:12  
  ابزارهای مختلف موجود در سایت تریدینگ ویو
"18:21  
  اطلاعات تکمیلی سایت تریدینگ ویو
"07:01  
الگوهای شمع ژاپنی

در این فصل، کندل‌استیک‌ها مورد بررسی قرار گرفته و با توضیح مطالب مربوطه، الگوهای مختلفی که موید حرکت صعودی و یا نزولی بازار و یا تداوم روند موجود است، بحث شده است همچنین الگوهای مختلف مربوط به کندل استیک در سایت تریدینگ ویو بر روی نمودار بررسی شده و میزان موفقیت و بازده شناسایی نقاط خریدوفروش بر مبنای کندل استیک مشخص شده است.

  توضیحات مربوط به الگوهای شمع ژاپنی
"27:27  
  بررسی الگوهای شمع ژاپنی روی نمودارها
"14:46  
الگوهای تکنیکال

در این فصل با معرفی و توضیح انواع روندها و سطوح حمایتی و مقاومتی، الگوهای مختلف کلاسیک تحلیل تکنیکال بحث شده است و با روی نمودار اجراکردن الگوهای کلاسیک معرفی شده، میزان افت و رشدهای قیمت بعد از شکل‌گیری هر الگو بررسی شده است.

  توضیحات مربوط به الگوهای کلاسیک تکنیکال
"38:18  
  بررسی الگوهای کلاسیک تکنیکال روی نمودارها
"26:23  
میانگین‌های متحرک

در این فصل، نحوه استفاده از میانگین‌های متحرک بر روی نمودارها و تعیین نقاط خریدوفروش بر اساس آن، بررسی شده است همچنین مفاهیم مربوط به میانگین‌های متحرک به‌صورت کامل بررسی راهکارهای مبتنی بر کراس قیمت با میانگین متحرک و همچنین کراس میانگین‌های متحرک تند و کند و باندهای بولینگر و میزان بازدهی‌های استراتژی‌های مرتبط مورد بررسی قرار گرفته است.

  بررسی میانگین متحرک روی نمودارها
"06:48  
  توضیحات مربوط به میانگین‌های متحرک
"20:42  
  بررسی تکمیلی میانگین‌های متحرک روی نمودارها
"12:44  
ابزار فیبوناچی

در این فصل با ارائه انواع پارامترها و سطوح ابزار فیبوناچی نحوه به‌کارگیری آن و میزان واکنش و تغییر روند قیمت نسبت به سطوح مختلف فیبوناچی توضیح داده شده است.

  توضیحات مربوط به ابزار فیبوناچی
"19:48  
  بررسی ابزار فیبوناچی روی نمودارها
"21:10  
اسیلاتورها

در این فصل سه اسیلاتور استوکاستیک، آر اس ای، و مک دی مورد بررسی قرار گرفته و با توضیح پارامترهای مختلف، نحوه استفاده از آنها و همچنین تعیین نقاط خریدوفروش بر مبنای واگرایی‌های مختلف بحث شده است سپس هرکدام از اسیلاتورها بر روی نمودارها قرار گرفته، پارامترها تنظیم می‌شود و نحوه استفاده و میزان بازدهی‌ها بررسی شده است.

  توضیحات مربوط به اسیلاتورها
"38:09  
  بررسی اسیلاتورها روی نمودارها
"28:36  
مطالب تکمیلی تحلیل تکنیکال

در این فصل توضیحات و نحوه استفاده از امواج الیوت، الگوهای هارمونیک و ابزار ایچیموکو به‌عنوان مطالب تکمیلی تحلیل تکنیکال بیان شده است و در نهایت با ارائه ابزارهای تکمیلی بر روی نمودارها و بررسی نحوه استفاده از آن‌ها، جمع‌بندی مطالب مربوط به استفاده از تحلیل تکنیکال در تعیین نقاط خریدوفروش ارائه شده است.

  توضیحات مربوط به مطالب تکمیلی تحلیل تکنیکال
"30:04  
  بررسی ابزار تکمیلی بر روی نمودارها و جمع‌بندی
"17:36  

درباره دوره

بازارهای سنتی سرمایه‌گذاری اعم از بازار املاک، خودرو، تجارت و خریدوفروش‌های فیزیکی عمدتاً نیازمند سرمایه زیاد است و از طرفی به علت نقدشوندگی کمی که دارند، برای افرادی که دارای سرمایه کوچک هستند و یا علاقه‌مند به هیجان و نشاط و بازده کوتاه‌مدت در سرمایه‌گذاری هستند، دارای جذابیت نیست.

در جوامع امروزی، نگاه سرمایه‌گذاران بخصوص نسل جوان به تجارت الکترونیکی و معاملات بر بستر وب به لحاظ سرعت عمل و شفافیت، گسترده شده و همچنان روزافزون است. یکی از این بازارهای جدید و روبه‌رشد بازار رمز ارزهاست.

بازار رمزارزها در کنار جذابیت و آپشن‌های متعددی که دارد، دارای نوسانات بزرگ و ریسک‌های مترتب نیز است. سرمایه‌گذاران در بازار رمزارزها در دودسته کلی قرار می‌گیرند، عده‌ای از افراد با نگاه بلندمدت، رمزارزهای با پشتوانه خوب را خرید و نگهداری می‌کنند و عده‌ای از افراد هم با معاملات پرتکرار و زودبازده اقدام به نوسان‌گیری می‌کنند، نوسانات شدید موجود در این بازار (اعم از افت و رشدهای سنگین) قسمت عمده‌ای از سود سرمایه‌گذاران بلند مدتی را از بین برده و حتی اگر در نقاط قیمتی نامناسبی معامله انجام داده باشند با زیان‌های سنگین مواجه خواهد ساخت.

اما با تعیین نقاط خریدوفروش مناسب، افراد می‌توانند از نوسانات کسب سود کرده و اگر هم در نقطه نامناسبی وارد معامله بشوند با سرعت و زیان کوچک از آن خارج شوند. استفاده از اهرم در معاملات رمز ارزها می‌تواند کمک کند که با سرمایه کوچک سودهای بزرگ کسب کرد و همچنین معاملاتی که در آن ابتدا موقعیت فروش بگیرید و بعد از افت قیمت، موقعیت خرید بگیرید می‌تواند در شرایط نزولی و افت قیمت‌ها نیز سودآور باشد. اما این موارد نیازمند یادگیری و تسلط به ابزار تحلیل تکنیکال است تا در تعیین نقاط خریدوفروش به‌درستی عمل کرده و روند قیمتی رمزارز موردنظر را بادقت خوبی پیش‌بینی کنید.   

در دوره آموزش تحلیل تکنیکال در بازار کریپتو چه مطالبی یاد می‌گیرید؟

در این آموزش، به‌منظور تشخیص نقاط خریدوفروش مناسب، تحلیل‌های متنوع تکنیکال را بر روی نمودارهای مختلف بررسی خواهیم کرد. ازآنجاکه سایت تریدینگ ویو جدیدترین و پیشرفته‌ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال را در بردارد و مبتنی بر وب است و دسترسی و کار با آن بسیار ساده است. همچنین با ایجاد حساب کاربری در آن می‌توان ایده‌ها و تحلیل‌ها را به اشتراک گذاشت و از تحلیل‌های دیگران نیز رایگان استفاده کرد، برای بررسی نمودارهای مختلف، مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

در این راستا قسمت‌های مختلف سایت تریدینگ ویو را بررسی خواهیم کرد. نحوه ایجاد حساب کاربری توضیح داده می‌شود. ساختن واچ لیست، زنگ خطر، بررسی جدیدترین اخبار و تحلیل‌های افراد حرفه‌ای، آموزش داده می‌شود. نحوه شخصی‌سازی تنظیمات مختلف مربوط به نمودارها بر اساس علایق شخصی را خواهم گفت. ابزارهای جدید و متنوع سایت تریدینگ ویو برای تحلیل تکنیکال مطرح می‌شود و نهایتاً تحلیل‌های مبتنی بر روش‌های کندل‌شناسی، میانگین‌های متحرک، ابزار فیبوناچی، امواج الیوت، الگوهای هارمونیک، ابزار ایچیموکو و اسیلاتورهای مختلف با تفصیل و بررسی روی نمودارهای مختلف بیان خواهد شد. تلاش شده است تا با بیانی ساده و قابل‌فهم دوره‌ای جامع و فراگیر از ابزارهای مختلفی که در تحلیل تکنیکال در اختیار است، برای مخاطبین فراهم شود.

با ارائه فرمول‌بندی و جزئیات هر یک از ابزار و بررسی مثال‌های مختلف، از طرفی مطالب برای افراد مبتدی که آشنایی چندانی با تحلیل تکنیکال ندارند قابل‌فهم خواهد بود و از طرفی برای افراد حرفه‌ای که علاقه‌مند به ارائه استراتژی‌های شخصی نوسان‌گیری و تغییر در روابط و فرمول‌بندی‌های هر یک از ابزار تحلیل تکنیکال به‌منظور پیاده‌سازی ایده‌های شخصی برای تعیین نقاط خریدوفروش دارند، مناسب است.

دوره آموزش تحلیل تکنیکال در بازار کریپتو برای چه کسانی مناسب است؟ 

این آموزش علاوه بر افرادی که فعال بازار رمزارزها هستند و به دنبال نوسان‌گیری و انجام معاملات پرتکرار و موفق در بازار رمزارزها مبتنی بر تحلیل تکنیکال هستند، برای افرادی که تمایل دارند، مجموعه‌ای کامل از ابزار تحلیل تکنیکال را برای بازارهایی غیر از رمزارزها مانند بازار بورس آموزش ببینند، مفید و کارآمد خواهد بود.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی، پژوهشگر پسادکتری در زمینه نظریه بازی‌ها در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و دارای مدرک دکتری بیوانفورماتیک از دانشگاه تهران هستند. ایشان کارشناسی ارشد خویش را در رشته ریاضی در دانشگاه شهید بهشتی و دوره کارشناسی را در دانشگاه شهید رجایی در رشته ریاضی گذرانده‌اند. وی تجربه بیش از یک دهه فعالیت در بازار سرمایه و آموزش مباحث مختلف مرتبط با بورس و بازار رمزارزها را در کارنامه خود دارند، همچنین تحقیقات گسترده‌ای در ارتباط با تکنولوژی بلاک‌چین و پیاده‌سازی آن نیز داشته‌اند. در سال‌های اخیر آموزش‌های الکترونیکی ایشان در زمینه بازار سرمایه با استقبال زیادی همراه بوده است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)