×
ribbon

آموزش تحلیل فاندامنتال و سنتیمنتال ارزهای دیجیتال

تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال شامل دقیق شدن در اطلاعاتی است که از یک دارایی قابل سرمایه‌گذاری به دست می‌آید. به طور مثال، قصد داریم در مورد افرادی که روی یک دارایی قابل سرمایه‌گذاری مشارکت کرده‌اند، ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
2 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  10 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو - 5 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  5 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش تحلیل فاندامنتال و سنتیمنتال ارزهای دیجیتال

فصل اول: بلاکچین

فناوری بلاکچین از آغاز تا به امروز پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است. ارزهای دیجیتال در بستر فناوری بلاکچین قرار دارند و برای شناخت بهتر و بررسی رشد قیمتی و عملکرد ارزها نیاز است تا بلاکچین را به خوبی بشناسیم و مکانیزم کاری آن را درک کنیم.

  مقدمه‌ای بر فاندامنتال
"09:12  
  بلاکچین چیست؟
"09:18  
  انواع بلاکچین
"12:48  
  هش و یکتایی بلاک‌ها
"08:41  
  نودها و انتقال اطلاعات در بلاکچین
"09:30  
  الگوریتم‌های اثبات فعالیت بلاکچین
"18:35  
فصل دوم: فاندامنتال مثبت

حوزه ارزهای دیجیتال متأثر از اخبارها و رویدادهای تکنولوژی است. رویدادهای بسیاری هستند که باعث رشد چشم‌گیر ارزها می‌شوند؛ با شناخت این اخبار و رویدادها می‌توانیم در ارزهای مناسبی به معامله بپردازیم. 

  سایت coindar و coinmarketcal
"15:28  
  بررسی رویدادهای فاندامنتالی - قسمت اول
"17:10  
  بررسی رویدادهای فاندامنتالی - قسمت دوم
"18:22  
فصل سوم: فاندامنتال منفی و بررسی ارزها و صرافی‌ها

برخی حوادث و رویدادها هستند که باعث می‌شود تا ارزها ریزش و نزول‌های شدیدی را به خود ببینند. با تشخیص به موقع این رویدادها ، خروج مناسبی را از بازار‌ها می‌توانیم داشته باشیم. از جهتی واکنش صرافی‌ها به ارزها نیز از مهم‌ترین بررسی‌ها می‌تواند باشد که باید اولویت صرافی‌ها را نیز بدانیم.

  فاندامنتال منفی
"10:29  
  بررسی ارزها و صرافی‌ها
"26:39  
فصل چهارم: کوییز و پروژه
  کوییز جامع فصول
 40%    
"10:00  
  پروژه پایانی (الزامی)
 60%    
"300:00  
فصل پنجم: تحلیل سنتیمنتال ارزهای دیجیتال
  تحلیل فاندامنتال پیشرفته و روانشناسی ارزهای دیجیتال
"06:54  
  مسیر معامله‌گری و تاثیرات بازار بر روی ما
"13:27  
  ریشه‌شناسی رفتاری و نقش‌آفرینان بازار
"12:19  
  معماله‌گران بازارهای مالی
"13:26  
  حالت‌های روانی معامله‌گران در بازار سرمایه
"14:07  
  چرخه روانشناسی ترید و جمع‌بندی مباحث
"14:38  
  دامیننس
"15:37  
  دامیننس- بخش دوم
"25:40  
  کریپتوکوانت
"17:02  
  بررسی ارزهای برتر و ارزهای زیان‌ده
"11:37  
  سخن پایانی
"02:51  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال شامل دقیق شدن در اطلاعاتی است که از یک دارایی قابل سرمایه‌گذاری به دست می‌آید. به طور مثال، قصد داریم در مورد افرادی که روی یک دارایی قابل سرمایه‌گذاری مشارکت کرده‌اند، اطلاعات کسب کنیم یا در مورد گروهی که روی یک پروژه قابل سرمایه‌گذاری کار می‌کنند، مطالعه و تحلیل انجام دهیم. هدف ما از انجام این تحقیق و بررسی این است که بفهمیم آیا آن دارایی بیش از حد ارزش‌گذاری شده است یا خیر. پس از کسب اطلاعات می‌توانیم از آن‌ها برای ورود به معاملات ارز دیجیتال استفاده کنیم.

معامله دارایی‌هایی با نوسان قیمتی بالا همچون ارزهای دیجیتال به مهارت نیاز دارد. انتخاب استراتژی، به دست آوردن ادراک درستی از دنیای وسیع معاملات (ترید کردن)، تسلط پیدا کردن بر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال دسته‌ای از مطالب کاربردی هستند که آن‌ها را باید بیاموزیم.

در مورد تحلیل تکنیکال می‌توانیم از بعضی روش‌های تخصصی استفاده کنیم که در بازارهای مالی سنتی هم استفاده می‌شود. بسیاری از تریدرهای ارز دیجیتال از همان شاخص‌های تکنیکالی استفاده می‌کنند که در بورس فارکس و بورس کالا به کار می‌روند. ابزارهایی مانند شاخص MACD، RSI و Bollinger Bands فارغ از نوع کالای مورد معامله، برای پیش‌بینی رفتار بازار استفاده می‌شوند. استفاده از چنین ابزارهایی برای تحلیل تکنیکال در حوزه ارز دیجیتال هم پرطرفدار است.

تحلیل تکنیکال مطالعه تاریخچه تغییرات قیمت برای پیش‌بینی همین تغییرات در آینده است. تحلیل تکنیکال بخش عمده و جالب توجه ترید کردن را تشکیل می‌دهد که بیشتر بر اساس روانشناسی انسان است. در مقابل تحلیل فاندامنتال به بررسی اساس و بنیاد یک دارایی می‌پردازد یا به عبارت دیگر به بررسی هر جنبه‌‌ای می‌پردازد که روی ارزش کلی یک دارایی تأثیر می‌گذارد.

تحلیل فاندامنتال مفهوم ساده‌ای دارد. این تحلیل می‌گوید اگر بتوانید تشخیص دهید که یک دارایی از ارزش ذاتی برخوردار است ولی این ارزش با قیمت فعلی آن متناسب نیست، از لحاظ تئوری بر اساس تحلیل خود می‌توانید از معامله آن دارایی در آینده سود کسب کنید.

در واقع ما باید پروژه‌هایی را پیدا کنیم که تشخیص می‌دهیم شانس موفقیت زیادی دارند. وقتی روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کردیم و تیم پروژه توانایی خود را ثابت کرد، توجه سرمایه‌گذاران دیگر هم به آن پروژه جلب خواهد شد. همین موضوع تغییرات قیمتی پربازده‌تر را به همراه خواهد داشت. پس تحلیل فاندامنتال به این معنی است که برای تعیین ارزش سرمایه‌گذاری خود در آینده به بررسی بپردازیم.

تحلیل فاندامنتال به طور عکس هم ممکن است عمل کند. این تحلیل می‌تواند به ما گوش‌زد کند تا از بازار خارج شویم یا در معاملات آتی دستور فروش را صادر کنیم. به این معنی که ممکن است حین بررسی‌ها به دارایی‌هایی با ارزش بازار بزرگ برخورد کنیم و تشخیص دهیم این دارایی بیشتر از ارزش واقعی‌اش به آن بها داده شده است. در تحلیل فاندامنتال به این‌گونه موارد زیاد برمی‌خوریم. در مورد این نوع از دارایی‌ها می‌توانیم از کاهش قیمتشان سود کسب کنیم که به اصطلاح به این عمل Short گرفتن می‌گویند.

با این تفاسیر اگر بتوانید پتانسیل پیشرفت یک پروژه در آینده را شناسایی کنید یا بفهمید یک پروژه در حال حاضر کمتر از آنچه واقعا ارزش دارد، در بازار ارزش‌گذاری شده است، می‌توانید سود کسب کنید. دوره آموزش تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال مکتب‌خونه برای تقویت مهارت‌های شما در این زمینه طراحی شده است.

هدف از یادگیری دوره آموزش تحلیل بنیادی و  سنتیمنتال ارزهای دیجیتال چیست؟

در تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال اگرچه شیوه تحلیل تقریبا مشابه روشی است که در بازارهای مالی سنتی استفاده می‌شود، اما در واقع نمی‌توانیم عملکرد این روش ها را با آزمون و خطا روی دارایی‌های دیجیتال بسنجیم. برای رسیدن به تحلیل فاندامنتالی مناسب ارزهای‌دیجیتال، باید بفهمیم هرکدام چطور تولید ارزش می‌کنند.

شبکه‌های ارزدیجیتال را نمی‌توان با همان دیدی که کسب‌وکارهای سنتی را ارزیابی می‌کنیم، بسنجیم. اگر شباهتی وجود داشته باشد آن شباهت پیشنهاد خریدهای بیت‌کوین به بورس کالاست. اما با وجود ارزهای دیجیتال متمرکز (مثل ارزهایی که سازمان‌ها صادر کرده‌اند)، معیارهای تحلیل فاندامنتالی که برای تحلیل بازارهای سنتی استفاده می‌شوند، حرف زیادی برای گفتن ندارند.

بنابراین هدف از برگزاری دوره آموزش تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال این است که به عنوان یک معامله‌گر ارز دیجیتال بتوانیم تشخیص دهیم که چه چیزی منجر به افزایش، کاهش یا راکد شدن قیمت ارز می‌شود.

ویژگی‌های متمایز دوره آموزش تحلیل فاندامنتال و  سنتیمنتال ارزهای دیجیتال مکتب‌خونه چیست؟


دوره آموزش تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال مکتب‌خونه پروژه‌ محور بوده و شما در قالب پروژه‌های عملی می‌توانید به خوبی با این مباحث آشنا شوید. مکتب‌خونه برای شما تالار گفتگویی فراهم کرده‌است که بتوانید مسائل خود را در آن مطرح کرده و به پاسخ مناسب خود برسید. 
همچنین آزمون در پایان جلسات برای شما در نظر گرفته شده‌است. با کمک این آزمون‌ می‌توانید آموخته‌های خود را مورد سنجش قرار دهید. اگر مجموع نمراتتان از 70 بیشتر شده باشد، گواهینامه مکتب‌خونه به شما عزیزان تعلق می‌گیرد که می‌تواند روند استخدام را برایتان تسهیل کند.

این دوره نه تنها از شما یک معامله‌گر و تریدر حرفه‌ای می‌سازد، بلکه یک موقعیت شغلی بسیار خوب را هم برایتان فراهم می‌کند. موسسه علمی پژوهشی اپکس در نظر دارد تا از دانشجویان و دانش‌پژوهان این دوره در جهت تکمیل کادر خود بهره ببرد.

تنها کافی است این آموزش را تهیه کرده و از پروژه پایانی آن حداقل نمره 70 را کسب کرده باشید. در این صورت برای استخدام در این موسسه به یک مصاحبه کاری دعوت می‌شوید. موقعیت‌های کاری مجموعه اپکس به شرح زیر است:

  • تحلیل‌گر بازار ارزهای دیجیتال
  • مدرس دوره‌های مالی تحت نظارت اپکس
  • مشاور سرمایه‌گذاری و آموزشی
  • پروژهش‌گر بخش تحقیق و توسعه

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher احسان شیخ‌زادگان

مهندس احسان شیخ زادگان، ارشد الکترونیک آنالوگ و محقق ارزهای دیجیتال و سامانه‌های ماینینگ 

ایشان فعالیت‌های اقتصادی خود را از سال 1396 در بازار طلا و معاملات سنتی آغاز کرد و پس از شکل‌گیری ارزهای دیجیتال تحقیقات و فعالیت خود را از سال 1397 آغاز کرد. مؤسسه آموزش، مشاوره و تکنولوژی اپکس را در سال 1398 تأسیس کرد و در حال حاضر برگزارکننده سمینارهای ارزهای دیجیتال در دانشگاه خواجه‌نصیر و تأمین‌کننده محتوی تخصصی ارز دیجیتال برای انجمن‌های علمی دانشگاه تهران است. وی تدریس مفاهیم ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال را از سال 1398 آغاز کرده و همچنان در حال فعالیت در این زمینه می‌باشد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

دوره آموزش تحلیل فاندامنتال و  سنتیمنتال ارزهای دیجیتال مناسب چه کسانی است؟

  •  تمام فعالان حوزه بورس و سرمایه‌گذاری
  •   علاقه‌مندان به فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال
  •  افرادی که دوست دارند در ایران درآمد دلاری به دست آورند
  •  کسانی که به افق دید بلندتری دارند

بعد از فراگیری دوره آموزش تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

  •  بازارها همیشه قابل پیش‌بینی نیستند. بنابراین با تجزیه و تحلیل اخبار حداقل می‌توانید دلایلی که به احتمال زیاد منجر به تغییرات بازار شده‌است را دریابید.
  •  یک معامله‌گر خوب می‌داند چه زمانی معامله کند. با گذراندن این دوره خواهید توانست روندهای بازار را شناسایی کنید و ناحیه‌هایی را تعیین کنید که از روی آن‌ها بتوانید به طور قابل اطمینانی پیش‌بینی کنید که چه اتفاقاتی در حال افتادن است.
  • خواهید توانست تراکنش‌های ارز دیجیتال را با دقت و آگاهی بررسی کنید.

منابع، پیش‌نیازها و منابع مکمل برای فراگیری دوره آموزش تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال چیست؟

اگر می‌خواهید بهره کافی از دوره آموزش تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال را ببرید، بهتر است با فضای ارز دیجیتال و تحلیل آن تا حدودی آشنا باشید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از گذراندن این دوره، درس‌های زیر را مشاهده کنید:

  • آموزش همگانی سرمایه‌گذاری
  • آموزش آشنایی با بازارهای ارز دیجیتال
  • آموزش آشنایی با بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال

سرفصل‌های دوره آموزش تحلیل بنیادی و  سنتیمنتال ارزهای دیجیتال چیست؟

در این دوره آموزشی، تکنولوژی بلاکچین و موارد مربوط به حوزه آموزش ارز دیجیتال  را دقیق‌تر می‌آموزیم و تمام عواملی را که بر تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارند، بررسی می‌کنیم. عواملی که باعث ایجاد تغییرات ارزشی می‌شوند به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم مناسب‌ترین زمان برای ورود یا خروج در معاملات ارز دیجیتال را پیدا کنیم.

در این دوره منابع خبری دسته اول را مورد بررسی قرار می‌دهیم و هر خبر را عنوان به عنوان بررسی می‌کنیم تا بدانیم هرکدام تا چه مقداری تاثیرگذار خواهد بود.
آموزش تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال مانند سایر بخش‌های ارزهای دیجیتال، نیازی به هیچ نرم‌افزار منحصر به فردی ندارد؛ تنها از طریق پایگاه‌های خبری ارز دیجیتال و دیگر امکانات تحت وب می‌توانیم به تحلیل فاندامنتال بپردازیم. یادگیری فاندامنتال ارز دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی در راستای درک عمیق معامله‌گر در هنگام خرید و فروش ارز دیجیتال برخوردار است.

تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

یک تاجر یا معامله‌گر برای ورود به هر بازاری نیاز به اطلاعاتی دارد تا به‌وسیله آن بازار را تحلیل کرده و سپس اقدام به معامله کند. اطلاع از وضعیت فعلی بازار، وضعیت بازار در آینده از مزایای این تحلیل و بررسی‌ها است. یک تریدر که در بازار ارز دیجیتال فعالیت دارد برای خرید و فروش رمز ارز نیاز به اطلاعاتی دارد که بر طبق آن بتواند پیش بینی‌های لازم را انجام دهد.

 هدف هر معامله گر یا تاجر در بازار ارز دیجیتال و هر بازاری که در آن معامله می‌کند انجام یک معامله پر سود است. تحلیل‌های رایج در بازارهای سنتی به شما این کمک را می‌کند که ریسک معامله‌های انجام شده را کاهش دهید. تجربه نشان داده است بهره گیری از تحلیل‌های فاندامنتال و داشتن آرامش، ذهنی خلاق و اتخاذ تصمیم درست می‌تواند به یک معامله سود آور ختم شود.

تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی چیست؟

تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی یک دانش است که متغیرهای اقتصادی را مورد بررسی قرار می‌هد تا بتواند به قیمت یا ارزش فعلی یک محصول در هم اکنون و آینده برسد. این محصول می‌تواند ارز دیجیتال باشد و یا هر محصول اقتصادی دیگر. زمانی که یک تحلیل گر اقتصادی اطلاعات اصلی و جانبی از یک شرکت یا پروژه از جمله اخبار مربوطه و وقایع مرتبط را بررسی کرده تا بتواند بر پایه آنها برای سرمایه گذاری و عدم سرمایه گذاری تصمیم گیری کند، تحلیل فاندامنتال انجام داده است. این تحلیل‌ها وارد بازار ارز دیجیتال نیز شده است. با توجه به نوسانات این ارزهای دیجیتال و پررونق شدن این بازارها نیاز به تحلیل فاندامنتال در این بازارها نیز احساس شده است و آموزش تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال از طرفداران زیادی برخوردار است.

آموزش تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

یکی از مهم‌ترین راهکارها در هنگام ترید ارز دیجیتال به‌کارگیری روش‌های کاهش ریسک معامله است. برای اینکه بتوانیم یک معامله پرسود و کم‌ریسک داشته باشیم نیاز به آموزش و آشنایی با فنون رایج در بازار ارز دیجیتال داریم.

آشنایی و به‌کارگیری تحلیل‌های رایج در بازارهای سرمایه این کمک را به شما می‌کند که عجولانه و احساسی تصمیم گیری نکرده و با پیمودن روند مناسب خرید و فروش ارز دیجیتال به سود خوبی برسیم. برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای علاوه بر آشنایی با اصطلاحات موجود در بازار ارز دیجیتال نیاز به آموزش تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال نیز دارید تا در کنار صبر و آرامش به خرید و فروش ارز دیجیتال پرداخته و سود مناسبی نصیب خود کنید.

تحلیل فاندامنتال یکی از تحلیل‌های موجود در بازار ارز دیجیتال است ما تنها تحلیل موجود نیست و شما باید زمان و نحوه به‌کارگیری این تحلیل را بخوبی بلد باشید. سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال به سه دسته سرمایه گذاری کوتاه مدت، میان مدت و سرمایه گذاری بلندمدت تقسیم می‌شود. طبق تجربه‌های به‌دست آمده در سرمایه گذاری کوتاه مدت نیازی به استفاده از تحلیل فاندامنتال نیست و تنها تحلیل تکنیکال و تحلیل احساسات کافی است. اما در سرمایه گذاری بلندمدت حتماً سرمایه گذار باید از تحلیل فاندامنتال استفاده کند تا بتواند پیش بینی مناسبی از آینده ارز دیجیتال به عمل آورد. به‌عنوان مثال استفاده از رمز ارز در آینده تجارت بین کشورها و رسمیت شناختن آن می‌تواند بازار رمز ارزها را دچار تحول‌های زیادی بکند.

تحلیل سنتیمنتال ارز دیجیتال

برخی از تریدرها تصور می‌کنند که تنها تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برای معامله به کار می‌آیند و تحلیل دیگری در این زمینه وجود ندارد. اما یک تحلیل دیگر نیز وجود دارد که به آن تحلیل سنتیمنتال (Sentiment Analysis) گفته می‌شود. تحلیل احساسات علاوه بر ارز دیجیتال در بسیاری از دیگر حوزه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تحلیل احساسات یا تحلیل سنتیمنتال در واقع استخراج احساسات مثبت، منفی یا خنثی در یک متن، جمله و عبارت است که درباره یک موضوع در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی گفته شده است. با تحلیل احساسات این عبارات است که می‌توان آینده را پیش بینی کرد.

برای تحلیل سنتیمنتال ارز دیجیتال ابتدا باید با به‌کارگیری کلید واژه خاص مانند ارز دیجیتال، بیت کوین و... عبارات و داده‌های زیادی را گردآوری کنید که معمولاً به‌صورت متن هستند. این متون از شبکه‌های اجتماعی (توییتر، تلگرام و...)، رسانه‌ها خبری و... گردآوری می‌شوند.

سپس با به‌کارگیری الگوریتم‌های یادگیری ماشین یا الگوریتم معمولی که مجهز به فرهنگ لغات هستند، منفی، مثبت یا خنثی بودن اطلاعات تحلیل و مشخص شده و با کمک این داده‌ها روند آینده بازار پیش بینی می‌شود. برخی از ابزارها مانند برنامه نویسی پایتون و کتابخانه‌های مربوط به توییتر می‌توانند کلمات مرتبط مانند بیت کوین (Bitcoin) را گردآوری کرده و در اختیار شما بگذارند.

به‌عنوان مثال یک نمونه تحلیل احساسات در 1 آوریل 2019 رخ داد که باعث شد قیمت بیت کوین یکباره بیش از 30 درصد افزایش پیدا کند. این روز مصادف با روز «دروغ آوریل» بوده که رسانه‌ها اخبار دروغ را منتشر می‌کنند. یکی از علل این رشد قابل ملاحضه خبر تایید ETF بیت کوین بود که توسط نشریه (Finance Magnates) منتشر شد.

طبق این خبر ربات‌های تحلیل گر اقدام به تحلیل احساسات کردند و نتیجه آن منجر به خرید گسترده بیت کوین و افزایش قیمت آن شد. همانگونه که گفته شد تحلیل سنتیمنتال در بازار ارز دیجیتال نیز مورد استفاده تحلیل گران قرار گرفته است و آموزش این تحلیل در ارز دیجیتال امروزه در بسیاری از مؤسسات و آموزشگاه‌ها ارائه می‌شود.

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  10 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو - 5 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  5 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام