×
ribbon

آموزش تراش سنگ‌های قیمتی

یکی از شاخه‌های پرطرفدار در زمینه ساخت زیورآلات و جواهرات، ساخت و طراحی سنگ‌های قیمتی و گوهر تراشی است. امروزه سنگ‌های زیتنی طرفداران بسیاری پیدا کرده است و تمایل به استفاده از این سنگ‌های قیمتی، ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
4.8 (12 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

از آنجا که دوره آموزش گوهر تراشی به صورت کامل و از صفر تا صد است، افراد برای شرکت در این دوره هیچ محدودیتی ندارند و می‌توانند به سادگی و با داشتن علاقه کافی از مباحث موجود در این دوره استفاده کنند و همه موضوعات آموزش داده شده را فرابگیرند.

سرفصل‌های دوره آموزش تراش سنگ‌های قیمتی

تراش مربع
  معرفی و آشنایی با ابزار و مواد مصرفی
"07:26  
  انتخاب و آماده‌سازی سنگ مناسب و انتقال الگو
"06:45  
  برش‌کاری و قواره‌کردن
"06:10  
  تراش مربع
"10:35  
  تراش زاویه یا سطح‌دار
"16:40  
تراش بیضی
  تراش بیضی به فرم تخت
"16:53  
  داپینگ گوهرها
"09:19  
  تراش بیضی به فرم دامله با کمربند
"08:25  
  تراش بیضی به فرم تمام دامله
"10:12  
تراش اشک و قلب
  طریقه‌ی ساخت الگوی اشک
"06:47  
  تراش اشک به فرم دامله
"13:30  
  ساخت الگوی قلب
"05:07  
  تراش قلب به فرم دامله با کمربند
"15:24  
  تراش قلب دو طرف دامله
"13:21  
پرداخت گوهرها
  آشنایی با دستگاه پرداخت و سنباده‌ها
"08:01  
  پرداخت اولیه با سنباده 60
"14:44  
  پرداخت با سنباده 400
"08:11  
  پرداخت و جلا
"06:47  
  جداسازی داپ و داپینگ مجدد
"06:02  

درباره دوره

یکی از شاخه‌های پرطرفدار در زمینه ساخت زیورآلات و جواهرات، ساخت و طراحی سنگ‌های قیمتی و گوهر تراشی است. امروزه سنگ‌های زیتنی طرفداران بسیاری پیدا کرده است و تمایل به استفاده از این سنگ‌های قیمتی، بین بسیاری از افرادی که در زمینه جواهرسازی فعالیت دارند رو به گسترش است. به همین سبب این روزها بسیاری از افراد تمایل دارند تا در کنار طلاسازی و ساخت زیورآلات متعدد دیگر، آموزش‌هایی همچون آموزش گوهر تراشی و آموزش گوهر شناسی را نیز دنبال کنند.

در دوره آموزش گوهرتراشی علاوه بر آموزش مباحثی که مربوط به تراش سنگ‌های قیمتی همچون سنگ عقیق، زمرد، الماس و... به آموزش گوهرشناسی و شناخت انواع سنگ‌های قیمتی و قابل استفاده در جواهرسازی نیز پرداخته شده است. در این دوره که به طور کامل و از صفر تا صد مباحث مربوط به تراش سنگ‌های زینتی را دنبال می‌کند، مخاطبان محترم می‌توانند همه موضوعاتی که مربوط به کار یک گوهرتراش است را فراگرفته و در ادامه به فعالیت در این حرفه بسیار جذاب و پر درآمد مشغول شوند.

مهم‌ترین موضوعاتی که در این دوره مطرح شده است شامل موارد زیر است:

  • معرفی و آشنایی با ابزار و مواد مصرفی در فرایند سنگ‌تراشی، مانند دستگاه تراش و...
  • چگونگی انتخاب سنگ قیمتی مناسب
  • مراحل آماده سازی سنگ
  • برش کاری و قواره کردن
  • آشنایی و بررسی انواع مدل‌های تراش مانند تراش مربع، تراش زاویه یا سطح دار، تراش بیضی و...
  • آشنایی و بررسی تراش اشکال مختلف مانند تراش قلب و اشک
  • آشنایی با نحوه پرداخت نهایی و جلا دهی سنگ‌های قیمتی
  • مطالب تکمیلی و نکات ضروری مورد نیاز هنرجویان

 

هدف از برگزاری دوره آموزش گوهرتراشی چیست؟

اصلی‌ترین هدف مورد نظر در دوره آموزش گوهرتراشی آشنایی مخاطبان محترم دوره با فرایند گوهرتراشی و آموزش آنلاین گوهرتراشی به صورت کامل بوده است. به این ترتیب با استفاده از دوره آموزش صفر تا صد گوهرتراشی، شرکت‌کنندگان می‌توانند همه ملزومات علمی مورد نیاز یک گوهرتراش را فرا گرفته و با کسب تجربه لازم وارد بازار کار شوند.

در راستای لزوم استفاده ی درست و بهینه از معادن گوهرسنگ ها در کشور و پرهیز از خام فروشی و اهمیت و ضرورت تولید، بزودی و در آینده ی نزدیک، تراش گوهرسنگ ها ارزش و جایگاه خود را در بین مشاغل تولیدی باز خواهد نمود که یادگیری و آموزش این رشته ی درآمد زا در این دوره ضروری به نظر می رسد.

 

دوره آموزش گوهرتراشی برای چه کسانی مناسب است؟

مباحث تهیه شده در دوره آموزش گوهر تراشی برای همه افرادی که قصد دارند با یادگیری مباحث گوهر تراشی وارد بازار کار شوند مناسب و کاربردی است. افراد می‌توانند با یادگیری آموزش‌های کاربردی این دوره ضمن آموزش جواهر تراشی و آموزش گوهر شناسی به صورت کامل و عملی، تمام نیازهای علمی خود برای ورود به بازار کار را قرابگیرند و با کسب تجربه لازم وارد بازار کار این شغل پر درآمد شوند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher نفیسه امامی

نفیسه امامی بالغ بر 10 سال تجربه آموزش رشته‌ی گوهرتراشی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای حضرت معصومه (س) و دانشگاه پیام نور استان قم در کارنامه حرفه‌ای خود دارند و به عنوان مدرس گوهرتراشی و تراش سنگ مشغول به فعالیت هستند. ایشان مدارک حرفه‌ای خود اعم از ساخت انگشتر تمام سنگ، بهسازی و مصنوعی‌سازی گوهر‌ها و گوهرشناسی از مرکز آموزش تربیت مربی کرج، مدارک گوهرتراشی از مرکز فنی و حرفه‌ای استان قم و همچنین دریافت مدارک گوهرشناسی و ارزیاب الماس از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران دریافت کردند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1403-01-21
سلام با تشکر از سرکار خانم برای افرادی که تازه میخوان اینکار را شروع کنند و با لوازم و تجهیزات اشنا بشن و کارهای مقدماتی تا پرداخت نهایی یک گوهر را انجام بدن دوره خیلی خوبی بود
علیرضا ولی زاده 1403-01-16
ازمون دوره و گواهینامه را چطوری دریافت کنم آموزش ها کاربردی بود ام
مکتب‌خونه
سلام دوست عزیز این دوره فاقد مدرک میباشد.
بهنام زکی زاده 1402-10-19
سلام خدمت استاد گرامی، بسیار عالی و کامل بود، از شما سپاسگزارم که این هنر ارزشمند رو با بیانی شیوا و دقت بالا در اختیار ما قرار دادید.
سارا فتاحی 1402-05-17
خیلی عالی بود، ممنونم.
1402-04-26
بسیار عالی .وکامل باتشکر از استاد امامی.
علی محمد محسنی مجد 1402-03-23
با سلام و احترام بیان شیوا و دقیق استاد راه گشا و اموزنده است. این دوره رو پیشنهاد میکنم.
ابراهیم سعدی 1401-09-04
با سلام بنده سعدی هستم و چقدر منتظر این دوره بودم ممنون از شما عالی بود استاد خیلی خوب آموزش داد کاش کار با فیروزه هم آموزش می داد استاد بزرگوار ضمنا دوره ی رکاب گذاری هم بگذارید. عاااااااااااااالی بود
امیر سلطانی مقدم 1401-09-02
با سلام و خسته نباشید. ابتدایی دوره یعنی زمانی که میخاسم ثبت نام کنم و در دوره گوهر تراشی شرکت کنم اصلا فکر نمی‌کردم کیفیت دوره ها به این خوبی باشه و آموزش ها در سطح عالیه چون تمام توضیحات و مواردی که لازمه و باید کارآموز بدونه توسط مربی گفته میشه. من شخصاً خیلی راضیم که در این دوره شرکت کردم و از شما ممنون و سپاسگزارم

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)