آموزش جامع مندلی Mendeley

یکی از مهم‌ترین ابزارهای مدیریت مراجع و ارتباط با پژوهشگران دیگر دە بحث پژوهش، نرم افزار مندلی است. دوره آموزش نرم افزار مندلی به آموزش جنبه‌های مختلف و نحوه استفاده از مندلی می‌پردازد. آموزش کامل ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
4.4 (14 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  0:30 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش جامع مندلی Mendeley

آموزش نرم افزار مندلی

درباره دوره

یکی از مهم‌ترین ابزارهای مدیریت مراجع و ارتباط با پژوهشگران دیگر دە بحث پژوهش، نرم افزار مندلی است. دوره آموزش نرم افزار مندلی به آموزش جنبه‌های مختلف و نحوه استفاده از مندلی می‌پردازد.

آموزش کامل نرم افزار مندلی Mendeley

در دنیای امروز، با پیشرفت علم و فنّاوری انتشار مقالات علمی نیز رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. مطالعه این مقالات علمی برای علاقه‌مندان به این بحث و همچنین دانشجویان و اساتید، اهمیت بسیار زیادی دارد. در همین راستا این افراد نیاز به یک برنامه برای مدیریت مراجع دارند تا یک کتابخانه از این مقالات را برایشان ایجاد کند. نرم افزار مندلی دقیقاً با این هدف ارائه‌شده است که برای این منظور در پلتفرم مکتب خونه دوره آموزش نرم افزار مندلی ارائه شده است.

نرم افزار مندلی چیست؟

قبل از اینکه بحث آموزش نرم افزار مندلی را شروع کنیم، در ابتدا یک تعریف از این برنامه را ارائه می‌دهیم تا شما بیشتر با آن آشنا شوید. نرم افزار مندلی در اصل یک مدیر رفرنس آنلاین و رایگان است. این نرم افزار کمک می‌کند تا کاربران آن بتوانند تمام رفرنس‌ها یا مراجع آثارشان را جمع‌آوری، مدیریت و همچنین اشتراک‌گذاری کنند.

این نرم افزار از رویکردی دیگر مانند یک شبکه اجتماعی نیز فعالیت می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند با سایر پژوهشگران نیز همکاری کنند. مندلی برای دانشجویانی مشغول تحصیلات دانشگاهی که مشغول مقاله‌نویسی یا پایان‌نامه نویسی هستند، بسیار مفید و کاربردی است. شما می‌توانید اسناد PDF خود را به همراه مراجع آن‌ها در این برنامه ذخیره‌سازی کرده و حاشیه‌نویسی کنید. در دوره آموزش نرم افزار مندلی کاربران با نحوه کار این ابزار مهم آشنا خواهند شد.

این نرم افزار می‌تواند پایگاه‌های مختلف و کتابخانه‌ای از مقالات و تحقیقات را برای کاربران خود ایجاد کرده و امکان دسته‌بندی و مراجعه مجدد به هریک را نیز فراهم کند. با این قابلیت‌ها تمام کاربران این برنامه از سردرگمی نجات پیدا کرده و می‌توانند راحت‌تر از قبل به پژوهش‌های خود سروسامان دهند.

تاریخچه نرم افزار مندلی

اولین نسخه آزمایشی این برنامه در اوت 2008 توسط یک تیم مجرب از دانش‌آموختگان و توسعه دهنگان منتشر شد. بعد از این تاریخ و با گسترش قابلیت‌ها، مندلی توانست به افتخارات و جوایز متعددی در حوزه فعالیت خود دست پیدا کند. این برنامه در دو نسخه منتشر شده است. نسخه اول که تحت وب بوده و با هر مرورگری به‌راحتی می‌توان از آن استفاده نمود.

نسخه دوم این برنامه همان نسخه دسکتاپ است که شما می‌توانید از طریق آن به‌صورت آفلاین به رفرنس نویسی بپردازید یا اینکه به داده‌های قبلی‌تان دسترسی داشته باشید. این نسخه از این نرم افزار قابلیت‌های ویژه بیشتری دارد و شما از طریق آن می‌توانید از قابلیت پلاگین ورد مایکروسافت نیز بهره ببرید. نسخه دسکتاپ این برنامه به‌صورت خودکار با سیستم‌عامل‌های لینوکس و مک نیز سازگاری دارد و کاربران این سیستم‌عامل‌ها هم می‌توانند به‌راحتی از آن بهره ببرند.

امروزه نسخه‌های دیگری نیز برای این برنامه وجود دارند که مخصوص گوشی‌های موبایل هستند. یک نسخه برای گوشی‌هایی با سیستم‌عامل اندروید که قابل دانلود از پلی استور و سایر فروشگاه‌های معتبر است. نسخه دیر نیز مخصوص گوشی‌هایی با سیستم‌عامل IOS است که می‌توانند از اپ استور به دانلود این برنامه بپردازند.

مزایای استفاده از مندلی و قابلیت‌های آن

استفاده از آموزش کامل نرم افزار مندلی و به کارگیری آن، مزایای ویژه‌ای به دنبال دارد که در این قسمت به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. اولین مزیت استفاده از این برنامه، رایگان بودن است. اغلب برنامه‌های مشابه در این زمینه نیاز به هزینه دارند، اما نرم افزار مندلی به‌صورت کاملاً رایگان به کاربران خود این خدمات را ارائه می‌دهد. از دیگر مزیت‌های این نرم افزار می‌توان به قابلیت همکاری آن با ابزارهای متنی دیگر مانند لاتکس یا ورد اشاره کرد. مندلی می‌تواند با سرعت بسیار بالایی به رفرنس نویسی در نرم‌افزارهای مانند ورد بپردازد که از مزیت دیگر آن محسوب می‌شود.

به عنوان یکی از اصلی‌ترین مزایای این نرم افزار، می‌توان به امکان همکاری و اشتراک‌گذاری پژوهش‌ها و محتواها با سایر افراد و کاربران است. این یعنی مندلی مانند یک شبکه اجتماعی عمل خواهد کرد و می‌تواند دامنه ارتباط شما را با سایر پژوهشگران گسترش دهد. در این حالت شما می‌توانید اقدام به پژوهش‌های گروهی کرده و به نتایج بهتری در زمینه پژوهش‌های خود دست پیدا کنید. پژوهش‌های گروهی کمک می‌کنند تا شما با دریچه‌ها و جلوه‌های جدید از علم و دانش روبه‌رو شده و با استفاده از دانش هم‌گروهی‌هایتان، به ارتقای سطح علم و دانش خودتان بپردازید. از قابلیت‌های ویژه مندلی می‌توان به امکان حاشیه‌نویسی و مشخص کردن مقالات، امکان فیلترینگ و برچسب‌گذاری منابع، جست‌وجوی کامل، مطالعه فایل‌های PDF و یادداشت نویسی در آن‌ها و ... نیز اشاره کرد.

دوره آموزش نرم افزار مندلی

دوره آموزش نرم افزار مندلی یکی از بهترین دوره‌های موجود برای آموزش این نرم افزار است که هم‌اکنون به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. این دوره آموزشی برای نرم افزار مندلی به آموزش جنبه‌ها و بخش‌های مختلف این نرم افزار می‌پردازد. 

دوره آموزش مندلی برای چه کسانی مناسب است؟

این دوره آموزش نرم افزار مندلی برای تمامی افرادی که مشغول به پژوهش و تحقیق هستند و با رفرنس‌های مختلف سروکار دارند بسیار مناسب است. به‌صورت کلی افراد زیر از این پژوهش بسیار بهره می‌برند:

  • دانشجویان
  • اساتید دانشگاه
  • پژوهشگران
  • و غیره

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher شیما پرویز

شیما پرویز فارغ‌التحصیل رشته‌ی زیست‌شناسی جانوری دانشگاه سراسری تبریز و کارشناسی ارشد رشته‌ی زیست‌شناسی سلولی و ملکولی دانشگاه خلیج فارس بوشهر و مشاور سایت مندلی.

برای آشنایی بیشتر با پژوهش‌ها و مقالات استاد می‌توانید از شناسه ارکید استاد استفاده کنید:

https://orcid.org/0000-0002-5843-5352
 

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
امیرعلی هادی نژاد 1400-06-06
دوره خیلی خوبی بود. با تشکر
شادی بهاگیر 1399-10-16
بسیار خوب بود.با تشکر
سید علی پارسای 1399-09-23
از استاد و مكتب خونه متشكرم آموزش بسيار كاربردي و مفيد بود.
امیر محمد جمالی 1399-09-05
خیلی عالی
1399-09-02
بسیار عالی
مهدی مسائلی 1399-08-05
واقعا عالی و جامع بود.
علی موسی خانی 1402-07-26
با سلام بسیار خوب بود
مصطفی حیدری 1399-10-26
بسیار خوب بود. مختصر و مفید در ۳۰ دقیقه آموزش داده شده است. با سپاس.
امیر عبودی 1401-04-07
سلام وقت شما بخیر از اینکه به آموزش این نرم افزار پرداختید سپاس گزارم. اما گمان میکنم که کیفیت و نحوه ارائه مطالب عالی نبود. با این حال از تلاش شما قدردانی میکنم.
محمدمهدی نوروزی 1400-12-18
مطالب و اسلایدهای ارائه شده توسط خوده استاد ارائه دهنده تهیه نشده پس بهتر بود به منبع استفاده شده اشاره می‌شد. منبع اصلی Dr. Amy Price است که فایل را در اینترنت قرار داده است.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

آموزش کامل نرم افزار مندلی

برای کار کردن با این نرم افزار در ابتدا نیاز به یک حساب کاربری دارید. برای ساخت حساب کاربری باید وارد وب‌سایت مندلی شده و سپس بر روی گزینه Create a Free Account کلیک کنید. در صفحه جدیدی که پیش رویتان باز می‌شود باید اطلاعات شخصی خواسته‌شده را وارد کرده و سپس یک رمز برای حساب کاربری خود وارد کنید. نحوه ثبت نام در این نرم افزار در دوره آموزش نرم افزار مندلی ارائه شده است.

بعد از اینکه اقدامات گفته‌شده را به‌صورت کامل انجام دادید، باید بر روی گزینه Register کلیک کنید. در مرحله بعدی به صفحه‌ای وارد می‌شوید که تمام اطلاعات تحصیلی مربوط به رشته و مقطع تحصیلی‌تان از شما خواسته می‌شود. بعد از واردکردن این اطلاعات، به صفحه اصلی مندلی منتقل‌شده و می‌توانید حساب کاربری خودتان را مشاهده کنید. برای ادامه کار با این نرم افزار به‌صورت آفلاین، لازم است تا نسخه دسکتاپ آن را دانلود کنید. توسط لینک‌های موجود در صفحه اصلی مندلی، شما می‌توانید اقدام به دانلود نسخه دسکتاپ Mendeley Reference Manager کرده و از آن بهره ببرید.

پس از دانلود و نصب این نرم افزار، به‌راحتی می‌توانید اقدام به ایجاد کتابخانه‌ها و شبکه‌های جدید برای رفرنس دهی منابع کنید. با این گام شما می‌توانید به شخصی‌سازی تمام اطلاعات واردشده بپردازید و به بهترین نحو ممکن به مدیریت آن‌هابپردازید.

سخن پایانی

نرم افزار مندلی یکی از کامل‌ترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارها در زمینه مقاله‌نویسی و مدیریت مراجع است که به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. این نرم افزار بر روی تمام دستگاه‌ها مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، گوشی موبایل و تبلت قابل‌نصب است و با تمامی مرورگرها نیز سازگاری دارد. با نسخه نصب‌شده این نرم افزار، می‌توان به‌صورت آفلاین به منظم کردن مقالات، مدیریت منابع، رفرنس دهی، حاشیه‌نویسی و سایر موارد پرداخت. با آموزش نرم افزار مندلی دیگر از سردرگمی به هنگام پژوهش، مقاله‌نویسی، پایان‌نامه نویسی و غیره، خلاص شده و می‌توانید به‌راحتی اطلاعات موردنیاز خود را منظم کنید.

آموزش تایپ ده‌انگشتی

آموزش لتکس

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  0:30 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)