×
ribbon

آموزش جذب سرمایه و نحوه ارائه به سرمایه گذار

برای اجرای موفق یک ایده یا پیش‌برد یک کسب‌وکار، جذب به‌موقع سرمایه مورد نیاز از سرمایه‌گذار مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است. راه‌اندازی استارت‌آپ یا توسعه کسب‌وکار در کشورهای در حال توسعه اغلب با مشکلاتی ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
2.7 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو - 3 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

سرفصل‌های دوره آموزش جذب سرمایه و نحوه ارائه به سرمایه گذار

فصل اول: جذب سرمایه چیست و چه اهمیتی دارد؟
  مقدمه ای بر جذب سرمایه
"08:36  
  جذب سرمایه چیست؟
"07:18  
  جذب سرمایه چیست ( قسمت دوم)
"06:16  
  چرا جذب سرمایه اهمیت دارد؟
"05:14  
  چرا استارتاپ‌ها به جذب سرمایه نیاز دارند؟
"10:49  
  استراتژی‌های پس از جذب سرمایه
"06:05  
  استراتژی‌های پیش از جذب سرمایه
"04:35  
  روش‌های جذب سرمایه
"05:16  
  کوییز فصل اول
 100%    
"09:00  
فصل دوم: در جلسه ارائه به چه مسائلی باید پرداخت؟
  اشتباهات کارآفرین در ارائه به سرمایه‌گذار
"10:17  
  اشتباهات کارآفرین در ارائه به سرمایه‌گذار (قسمت دوم)
"01:56  
  انواع ارائه
"04:09  
  کوییز فصل دوم
 100%    
"03:00  
فصل سوم: تکتیک‌های ارائه تاثیرگذار
  فایل ارائه باید شامل چه مواردی باشد؟
"04:21  
  اهمیت ارائه در جذب سرمایه
"02:16  
  چگونه ارائه به سرمایه‌گذار را طراحی کنیم؟
"08:20  
  مدیریت زمان در ارائه
"06:15  
  داستان کسب و کار خود را بیان کنید
"05:11  
  متوازن باشید و ارزش یکتای خود را شفاف بیان کنید
"04:21  
  جامعه هدف خود را مشخص نمایید
"03:23  
  از تمام جزئیات آگاه باشید
"11:33  
  فایل ارائه به اندازه نحوه ارائه شما اهمیت دارد
"06:50  
  تیم خود را معرفی کنید
"06:55  
  پیش از جلسه آرمانگرا باشید
"03:32  
  کوییز فصل سوم
 100%    
"05:00  
فصل چهارم: مشکلات متداول در ارائه
  چرا سرمایه‌گذارها استارتاپی را رد میکنند؟
"06:38  
  چرا سرمایه‌گذارها استارتاپی را رد میکنند؟ (قسمت دوم)
"09:40  
  واکنش شما به جواب رد سرمایه‌گذار چیست؟
"04:38  
  پروژه پایانی (الزامی)
 100%    
"180:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

برای اجرای موفق یک ایده یا پیش‌برد یک کسب‌وکار، جذب به‌موقع سرمایه مورد نیاز از سرمایه‌گذار مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است. راه‌اندازی استارت‌آپ یا توسعه کسب‌وکار در کشورهای در حال توسعه اغلب با مشکلاتی مانند هزینه‌های بالا و عدم دسترسی به منابع مالی همراه است. 

در مسیر راه‌اندازی یا توسعه کسب‌وکار به خودی خود ابهامات زیادی وجود دارد. چالش‌های پیش‌بینی‌نشده و ضرر و زیان‌های ناشی از آن از جمله این ابهامات است که صاحبان کسب‌وکار را سردرگم می‌کند. در واقع بخش بزرگی از مشکلات صاحبان کسب‌وکار با وجود منابع مالی کافی برطرف می‌شود. این منابع می‌تواند ضررهای مسیر راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار را جبران کند. 

از همین رو جذب سرمایه یکی از الزامات موفقیت کسب‌وکار است. صاحبان کسب‌وکار برای جذب سرمایه نیاز دارند موارد زیر را رعایت کند:

  • زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه را مشخص کنند.
  • سرمایه‌گذاران مناسبی برای کسب‌وکار خود شناسایی کنند.
  • اصول برقراری ارتباط و جلب نظر سرمایه‌گذاران را بداند.
  • نحوه ارائه (Pitch) صحیح را بداند.

موارد فوق تنها یک گام از مسیر پر پیچ و خم جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ و توسعه کسب‌وکار است. در این دوره آموزشی به آموزش جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ و استراتژی‌ها و روش‌های مختلف آن می‌پردازیم.

گام دوم برای جذب سرمایه این است که بتوانید اعتماد سرمایه‌گذار را جلب کنید. بدین منظور باید بتوانید کسب‌وکار خود را به خوبی به سرمایه‌گذار ارائه دهید. برای ارائه موفق pitch deck باید زمان‌بندی و برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. طبیعتا جذب سرمایه باید با موقعیت، اهداف و شرایط فعلی کسب‌وکار متناسب باشد.

همچنین جذب سرمایه باید بتواند کسب‌وکار را در راستای موفقیت و رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده یاری کند. جذب سرمایه متناسب با استیج کسب‌وکار، ابعاد و اندازه‌های مختلفی دارد. ماهیت سرمایه‌گذاران هم متناسب با استیج کسب‌وکار و چک سایز سرمایه‌گذاری می‌تواند متنوع باشد.

موضوع بسیار مهم برای جذب سرمایه، معرفی درست کسب‌وکار و مسیر پیش روی استارت‌آپ‌ شما است. معرفی استارت‌آپ بسته به کیفیت ارائه می‌تواند باعث برقراری یا از بین رفتن ارتباط شود.

برقراری ارتباط سازنده با سرمایه‌گذاران احتمالی مهم‌ترین گام برای جذب موفق سرمایه است. بسیاری از استارت‌آپ‌ها علیرغم نوآوری و برنامه‌ریزی‌های دقیق برای تحقق ایده‌های خود، به دلیل ضعف در ارائه دانسته‌هایشان به سرمایه‌گذاران، متاسفانه در این مسیر با شکست مواجه می‌شوند.

بنیان‌گذاران یک کسب‌وکار برای جذب سرمایه باید بتوانند به سوالات زیر پاسخ مناسب و شفافی بدهند:

1- انواع pitch deck مناسب برای کسب‌وکار ما کدام است؟

2-سرمایه‌گذاران مناسب برای کسب‌وکار ما چه ویژگی‌هایی دارند؟

3-چه اطلاعاتی را باید به سرمایه‌گذاران ارائه دهیم؟

4- تا چه میزان باید جزئیات کسب‌وکار را برای سرمایه‌گذاران شرح دهیم؟

5- از چه تکنیک‌هایی برای ارائه استفاده کنیم؟

در دوره آموزش جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ به شما آموزش می‌دهیم چگونه به این سوالات پاسخ دهید. به علاوه به دلایل اصلی مخالفت سرمایه‌گذاران با طرح‌های سرمایه‌گذاری می‌پردازیم و اشتباهات رایجی که در چنین جلساتی مرتکب می‌شوند را بررسی می‌کنیم.

هدف از یادگیری دوره آموزش جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ چیست؟

نیاز کسب‌وکارها به سرمایه در ابتدای راه برای خرید تجهیزات، استخدام نیروی کار و سایر هزینه‌های مادی کاملا منطقی است.

چرا که بدون پول و سرمایه، آغاز یا ادامه فعالیت برای یک کسب‌وکار امکان‌پذیر نیست. تنها تعداد کمی از استارت‌آپ‌ها هستند که می‌توانند نیازشان را خودشان برطرف کنند. سایر کسب‌وکارها مجبورند سرمایه‌گذارانی را جذب کنند که هزینه‌هایشان را برعهده بگیرند.

جذب این سرمایه‌گذاران یکی از سخت‌ترین مشکلات پیش روی صاحبان کسب‌وکار است. هدف از فراگیری دوره آموزش جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ‌ها این است که شما به عنوان یک بنیان‌گذار بتوانید سرمایه مورد نیاز خود را از طریق جذب سرمایه‌گذار تامین کنید.

بنابراین اگر قصد راه‌اندازی یا توسعه کسب‌وکار خود را دارید، زمان را از دست ندهید و نسبت به تهیه این دوره آموزشی اقدام کنید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمدرضا فرحی

محمدرضا فرحی، در سال 1383 برای تحصیل در رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه صنعتی شریف شد. وی پس از آن تحصیلات خود را در رشته اقتصاد در مدرسه اقتصاد تولوز فرانسه و در رشته فایننس در دانشکده تحصیلات تکمیلی اقتصاد بارسلونا ادامه داد.

سه سال پیش پس از بازگشت به ایران، ایشان به عنوان مشاور معاون وزیر راه و مشاور رییس هیأت مدیره بیمه البرز فعالیتِ کاری خود را آغاز کرد و در ادامه به عنوان مدیر مالی، به شرکت سرمایه‌گذاریِ رهنما پیوست. وی تجربه گرانقدر ارزش‌گذاری و تعیین برنامه سرمایه‌گذاری، طراحی برنامه اعطای سهام به پرسنل، کمک به اداره بهینه هیأت مدیره و تعیین شاخص‌های کلیدی رشد، طراحی مدل درآمدی و غیره را در ده‌ها استارتاپ دارد.

آقای فرحی در سال 1395 استارتاپ بیمه بازار را پایه‌گذاری کرد، و اکنون رییس هیأت مدیره در این شرکت است. ایشان همچنین به صورت ماهانه‌ با همراهی سازمان بورس و انجمن سرمایه‌گذاران خطرپذیر ایران، کارگاه‌های مختلفی مانند ارزش‌گذاری، مذاکره سرمایه گذار - استارتاپ، Stock Option و غیره برای مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری عمومی و خصوصی برگزار می‌کند.

کانال تلگرامی مدرس

صفحه لینکدین مدرس

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
ناصر حامدی بهنق 1400-05-27
دوره‌ی بسیار ارزشمندی هست چراکه نکاتی که گفته شد حاصل تجارب یک داور استارتاپ هست و از دیدگاه یک داور به ارائه نگاه میکنه. همین فهمیدن نگاه بسیار کمک کننده هست. تنها ایرادی که دوره‌های آقای فرحی داره هزینه بسیار بالای اون‌هاست و اینکه کوئیزها مثل کنکور نکات ریزی داره که فقط در بین کلمات مدرس بهش اشاره میشه و این باعث میشه از اصل موضوع یادگیری مخاطب رو دور کنه.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

دوره آموزش جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ‌ها مناسب چه کسانی است؟

  • کسانی که به کارآفرینی فکر می‌کنند.
  • صاحبان کسب‌وکاری که با مشکل کمبود سرمایه روبه‌رو هستند.
  • کسانی که به فرایندهای تامین مالی علاقه دارند و در این حوزه فعالیت می‌کنند.
  • بنیان‌گذاران و هم‌بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها
  • کسانی که ایده‌های استارت‌آپی دارند اما سرمایه ندارند.

بعد از فراگیری دوره آموزش جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ‌ها چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

  • آشنایی با مهارت‌های جذب سرمایه و تامین مالی
  • مهارت‌ها و تکنیک‌های ارائه کسب‌وکار به سرمایه گذار
  • آشنایی با مشکلات رایج در جذب سرمایه و ارائه به سرمایه‌گذار و راه‌کارهای رفع آن

منابع، پیش نیازها و منابع مکمل برای فراگیری دوره آموزش جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ‌ها چیست؟

این دوره پیش‌نیاز خاصی ندارد. چرا که از ابتدای آموزش تمام آموزش‌ها به شما داده می‌شود. برای تکمیل دوره و بهره‌گیری از تمام مباحث بیان‌شده در آن می‌توانید از دوره ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها و دوره مدل‌های پیش‌بینی مالی استفاده کنید.

ویژگی‌های متمایز دوره آموزش جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ مکتب‌خونه چیست؟

دوره آموزش جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ پروژه‌محور است. یعنی تنها به آموزش‌های تئوری نمی‌پردازد و سعی دارد مهارت‌های عملی شما را هم تقویت کند.

از همین رو، در انتهای هر فصل کوییزی از مطالب ارائه شده از شما گرفته خواهد شد. با کمک این کوییز می‌توانید آموخته‌های خود را به چالش بکشید و برای ورود به فصل بعد آماده شوید.
در انتهای فصل آخر هم یک پروژه پایانی از تمام مباحث تدریس‌شده به شما داده می‌شود. ارائه تمام کوییزها و کسب نمره 80 در این دوره برای فارغ‌التحصیلی شما در آن الزامی است.

سرفصل‌های  این دوره:

دوره آموزش جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ‌ها به‌طور کلی دارای چهار فصل است که مباحث کلی در ارتباط با نحوه جذب سرمایه و ارائه به سرمایه‌گذار به شما آموزش می‌دهد.

در این دوره می‌توانید به خوبی با اهمیت سرمایه و ویژگی‌های آن آشنا شوید. همچنین مهارت‌های لازم برای ارائه کسب‌وکارتان به سرمایه‌گذار به منظور جذب سرمایه را فرا می‌گیرید.

فصل اول: جذب سرمایه چیست و چه اهمیتی دارد؟

تمام کسب‌وکارها برای شروع به سرمایه نیاز دارند. صاحبان کسب‌وکار باید بتوانند سرمایه را در زمان مناسب از سرمایه‌گذار مناسب و به میزان مناسب تهیه کنند.
امروزه بدون پول نمی‌توان قدمی رو به جلو گذاشت. از این رو ما در فصل اول بیشتر به اهمیت و لزوم جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها می‌پردازیم. جذب سرمایه می‌تواند فرایند زمان‌بر و دشوار باشد. بنابراین شما باید قبل از جذب سرمایه و بعد از آن استراژی‌های مناسبی را اتخاذ کنید. در این فصل این استراتژی‌ها را کاملا برایتان شرح می‌دهیم.

فصل دوم:‌ در جلسه ارائه به چه مسائلی پرداخته می‌شود؟

تاکنون استارت‌آپ‌های زیادی وجود داشته‌اند که برای جذب سرمایه اقدام کرده‌اند. طبیعتا اقدام تمام آن‌ها با موفقیت همراه نبوده و اشتباهاتی را در این راه داشته‌اند.
جذب سرمایه موضوعی نیست که بتوان آن را با آزمون و خطا و به روش خود پیش برد. بنابراین بهتر است از اشتباهات استارت‌آپ‌های گذشته درس بگیرید و آن‌ها را تکرار نکنید.
در این فصل از دوره آموزشی جذب سرمایه انواع ارائه‌ها را به شما آموزش می‌دهیم. به علاوه، با بیان اشتباهات کارآفرینان در جذب سرمایه و ارائه به سرمایه‌گذار، راه‌کارهای درست و اصولی را به شما می‌آموزیم.

فصل سوم:‌ تکنیک‌های ارائه تاثیرگذار

از مهم‌ترین کارهایی که شما به عنوان کارآفرین باید برای جذب سرمایه انجام دهید، ارائه به سرمایه‌گذار است. بدین منظور شما باید یک فایل تهیه کرده و تمام مواردی که سرمایه‌گذار باید بداند را در آن قرار دهید. ارائه به سرمایه‌گذار گام مهمی‌ است که شما را یا به سرمایه می‌رساند یا آن را از شما دور می‌کند.

ارائه شما باید به‌گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار را برای سرمایه‌گذاری قانع کند. بدین منظور شما باید بتوانید داستان کسب‌وکار خود را بازگو کرده و ارزش آن را بیان کنید. در جلسه ارائه باید به مدیریت زمان خود توجه کرده و تیمتان را معرفی کنید. در فصل سوم به شما یاد می‌دهیم چگونه یک ارائه تاثیرگذار داشته باشید و به چه نکاتی توجه کنید.

فصل چهارم: مشکلات متداول در ارائه

همانطور که گفتیم سرمایه‌گذارها همیشه حاضر به سرمایه‌گذاری نمی‌شوند. آن‌ها ممکن است به دلایل مختلفی استارت‌آپ شما را رد کنند.
در این فصل به بررسی این دلایل می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم تا علت آن‌ها را در ارائه خود برطرف کنید. در هر حال همیشه باید انتظار رد شدن درخواست را داشته باشید و خود را برای واکنش مناسب آماده کنید. از این رو در انتهای این فصل علت‌های ممکن را بررسی کرده و به شما می‌گوییم باید چه واکنشی داشته باشید. 

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو - 3 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام