×
ribbon

آموزش تحلیل تکنیکال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال امروزه بسیار سر زبان‌ها افتاده و توجه بسیاری از افراد جامعه را به خود جلب کرده است. ارزهای دیجیتال یکی از شگفت‌انگیزترین تکنولوژی‌هایی محسوب می‌شود که بشر تا به امروز، ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
2.8 (12 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  30 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  9 ساعت ویدئو - 20 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  6 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  80 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

دوره‌ آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال به هیچ گونه مهارت اولیه‌ای نیاز ندارد. در این دوره از ابتدایی‌ترین مفاهیم یعنی «به‌طورکلی و جزئی پول چیست؟»، تا سطوح بالاتر تحلیل تکنیکال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند روان‌شناسی یک معامله‌گر و خودشناسی تریدر را خواهید آموخت.

برای فعالیت در این حوزه تنها به یک سیستم متصل به اینترنت نیاز دارید. در تمام طول آموزش از نرم‌افزارهایی استفاده خواهید کرد که بر پایه وب بوده و نیاز به نصب هیچ‌گونه اپلیکیشنی نخواهید داشت. از این نرم‌افزارهای تحت وب می‌توانید از هر نقطه دنیا و با ابتدایی‌ترین وسایل ارتباطی، استفاده کنید. بنابراین تنها با اتکا بر دانشی که دارید می‌توانید به ترید و معاملات ارزهای دیجیتال بپردازید.

 

سرفصل‌های دوره آموزش تحلیل تکنیکال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال

فصل اول: تئوری و شناخت بازار

برای ورود به هر بازاری لازم است که ابتدا فرهنگ و درون مایه آن بازار را بررسی کنید. آشنایی با تاریخچه پول و مفاهیم اولیه آن می‌تواند به شما درک خوبی از ارزهای دیجیتال بدهد. بنابراین در فصل اول به بررسی چیستی پول، فیات و ارز دیجیتال می‌پردازیم. همچنین در این فصل می‌آموزید که چگونه با ارز دیجیتال کار کنید و محصولات و ارزهایی که قصد معامله آن را دارید، مورد ارزیابی قرار دهید.

  پیش در آمدی بر تحلیل تکنیکال
"11:14  
  داستان پول
"04:36  
  ویژگی های اصلی پول
"14:59  
  فیات چیست؟
"14:24  
  آشنایی با بلاکچین
"18:31  
  ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟
"16:42  
فصل دوم: خرید و فروش ارز دیجیتال

فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال مستلزم تحلیل پلتفرم‌ها و شناخت امن‌ترین بسترهایی است که بتوانید معاملات مالی خود را با خیال راحت در آن انجام دهید. در این فصل از دوره آموزشی خرید و فروش ارزهای دیجیتال در مورد انواع پلتفرم‌ها و سایت‌هایی که باید اطلاعات روزانه خود را برای تحلیل از آن استخراج کنید، بحث می‌کنیم. در نهایت به مسائل امنیتی فعالیت در این بسترها می‌پردازیم.

  تهیه سرور مجازی برای ترید (VPS)
"15:57  
  نکات امنیتی در ارزهای دیجیتال (Security)
"19:34  
  آموزش صرافی بایننس (Spot)
"28:10  
  آموزش بخش معاملات آتی بایننس
"42:51  
  آموزش صرافی Coinex
"24:51  
  خرید فروش از طریق سایت apexchange.net
"17:59  
فصل سوم: آموزش سایت tradingview و سایت coinmarketcap
  سایت tradingview - قسمت اول
"19:49  
  سایت tradingview - قسمت دوم
"29:57  
  سایت tradingview - قسمت سوم
"09:34  
  سایت coinmarketcap
"15:17  
فصل چهارم: تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال مانند تحلیل تکنیکال بازارهای سرمایه و بورس با استفاده از ابزارها، الگوها و شاخص‌های خاصی انجام می‌شود. بدون شناخت این موارد و کمک گرفتن از آن‌ها فعالیت در این حوزه معنایی ندارد. ابزارهایی مانند کندل استیک، اندیکاتورها، الگوهای هارمونیک و غیره به شما در تحلیل بازار به منظور رسیدن به سود احتمالی و دوری از ضررهای سنگین کمک می‌کنند. در این فصل چگونگی تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال و مواردی که می‌توانید از آن‌ها در این راه استفاده کنید، به شما آموزش داده خواهد شد.

  مقدمه‌ای بر تحلیل تکنیکال و کندل استیک
"16:00  
  کندل استیک - بخش دوم
"18:37  
  کندل استیک - بخش سوم (بررسی در تریدینگ ویو)
"17:49  
  سطوح حمایت-مقاومت و پولبک
"08:30  
  بررسی خطوط حمایت و مقاومت
"04:06  
  خطوط روند
"18:14  
  کانال‌ها
"15:33  
  معرفی منابع
"09:42  
  الگوهای فیبوناچی - بخش اول
"11:54  
  الگوهای فیبوناچی - بخش دوم
"19:12  
  الگوهای فیبوناچی - بخش سوم
"29:50  
  هارمونیک
"13:33  
  مرور مطالب
"12:39  
  اندیکاتورها و استراتژی مربوطه
"33:39  
  واگرایی‌ها
"18:54  
فصل پنجم: کوییز و پروژه

فصل آخر از دوره آموزش تحلیل تکنیکال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال به کوییز و پروژه نهایی اختصاص دارد. در این فصل می‌توانید مهارت‌ها و دانشی که در طول دوره آموخته‌اید، را بسنجید و آن‌ها را به چالش بکشید.

  کوییز تحلیل تکنیکال و ارزهای دیجیتال
 40%    
"20:00  
  پروژه تحلیل تکنیکال و ارزهای دیجیتال (الزامی)
 60%    
"1200:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال امروزه بسیار سر زبان‌ها افتاده و توجه بسیاری از افراد جامعه را به خود جلب کرده است. ارزهای دیجیتال یکی از شگفت‌انگیزترین تکنولوژی‌هایی محسوب می‌شود که بشر تا به امروز، آن را تجربه کرده است. فناوری ارزهای دیجیتال و بلاکچین قابلیت‌های بسیاری را در زمینه‌های مالی و غیرمالی شامل می‌شود.

در پنج سال گذشته، ارزهای دیجیتال لقب پرسودترین دارایی مالی را در دنیا از آن خود کرده اند. ارزهای دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ تا این حد که می‌توان گفت دیده شدن تکنولوژی بلاک‌ چین تحت تاثیر موفقیت بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بوده است. به طور پیوسته در سراسر دنیا معامله‌گران و تحلیل‌گرانی هستند که به‌صورت مصمم و جدی با ارزهای دیجیتال کار می‌کنند.

برای اینکه بتوانید از این بازارها سود قابل ‌توجهی کسب کنید، باید بدانید که چه زمانی وارد بازار شده و چه موقع از آن خارج شوید. بدین منظور باید مهارت‌های خود را برای شناخت روندهای صعودی و نزولی بازار توسعه دهید.

در دنیای معاملات و تجارت، روشی وجود دارد که می‌توان با کمک آن، به کسب‌وکارهای شخصی و تجارت در بازارهای کوچک پرداخت. این نوع کسب‌وکارها که با خرید سهام، ارز یا کالاهایی از شرکت‌های ارائه‌دهنده سهام و صرافی‌های مطرح دنیا انجام می‌شود، ترید یا معاملات نام دارد. برای اینکه بدانید چگونه می‌توانید این دارایی‌ها را خرید و فروش کنید و سود کافی به دست آورید، به دانش تخصصی در این زمینه نیاز دارید. داشتن فعالیت در این حوزه مانند سایر حوزه‌ها نیازمند مهارت‌ها و دانش خاص خود است.

از همین رو، در دوره آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال به این مبحث مهم روز پرداخته‌ایم. این مجموعه آموزشی دارای سه بخش است. در این دوره صفر تا صد دنیای خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به شما آموزش می‌دهیم؛ از سطحی‌ترین مطالب این حوزه گرفته تا عمیق‌ترین سطوح مفهومی دنیای معاملات و ترید. در این آموزش‌ها با بازارهای مالی، مفاهیم اصلی و تغییرات قیمتی و ارزشی آشنا خواهید شد.

دوره آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال پیش رو دارای تداوم و پیوستگی است. این شیوه تدریس به شما کمک می‌کند تا درک کنید که در دنیای اقتصاد، تمامی پارامترها با یکدیگر تناسب و ارتباط‌های بدوی دارند. در این دوره، آموزش خود را با سرمنشأ پول آغاز خواهیم کرد. یعنی می‌آموزید که پول چگونه به وجود آمده و این مفهوم تا به امروز چگونه تداوم پیدا کرده است. در ادامه درمی‌یابیم که این مفاهیم همان کندل‌هایی هستند که می‌بینیم. سپس آموزش آن‌ها را به صورت پیوسته تا آموختن کندل ادامه می‌دهیم. این مفاهیم تا جایی ادامه پیدا می‌کند که به تحلیل‌های روندی، بررسی‌های فیبوناچی، هارمونیک‌ها، واگرایی‌ها، الیوت و غیره برسیم.

هدف از یادگیری دوره آموزش تحلیل تکنیکال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال چیست؟
ارزهای دیجیتال امروزه در سراسر دنیا به رسمیت شناخته می‌شوند. این نوع پول توانسته است تحولات بزرگی در اقتصاد دنیا ایجاد کند. ارزش ارزهای دیجیتال را می‌توان فراتر از پول‌های رایج در کشورهای مختلف دانست؛ چرا که آن‌ها کاربردهای به مراتب گسترده‌تری دارند و بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرند. دنیا سال‌هاست که به سمت دیجیتالی شدن حرکت کرده است؛ از همین رو، یادگیری خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای انجام معاملات تجاری در یک بستر امن، مهم است. 

دوره آموزش تحلیل تکنیکال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال مناسب چه کسانی است؟

دوره آموزش تحلیل تکنیکال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال هیچ محدودیتی برای افراد ندارد. این دوره را به افراد زیر به شدت توصیه می‌کنیم:

  • افرادی که به کسب درآمد دلاری در ایران تمایل دارند.
  • افرادی که هیچ شناختی از بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال ندارند، ولی دارای انگیزه کافی برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر حرفه‌ای هستند.
  • افرادی که به دنیای دیجیتال علاقه‌مندند و دوست دارند از علاقه خود در جهت منافع مالی استفاده کنند.
  • افرادی که آشنایی تقریبی با دنیای ارزهای دیجیتال را دارند، اما جرئت کافی برای ورود به آن را ندارند.
  • افرادی که درک کرده‌اند که آینده در دست تکنولوژی و افراد مرتبط با آن است.
  • افرادی که رسیدن به سود در بازار ارزهای دیجیتال را زاییده شانس نمی‌دانند و در پی کسب مهارت برای آن هستند.

بعد از فراگیری دوره آموزش تحلیل تکنیکال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟
بعد از فراگیری دوره آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال شما به یک تریدر یا معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل می‌شوید. با تمام مهارت‌های لازم برای تحلیل تکنیکال آشنا شده و دانش مورد نیاز برای ورود به بازارهای ارزهای دیجیتال را کسب خواهید کرد. به طور کلی بعد از اتمام این دوره مهارت‌های زیر را به دست خواهید آورد:

  • آشنایی با فناوری بلاکچین
  • آشنایی کامل با بازار ارزهای دیجیتال
  • آشنایی با پلتفرم‌های امن معاملات مالی
  • یادگیری تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال
  • آشنایی با ابزارهای تحلیل تکنیکال در بازار ارزهای دیجیتال مانند خطوط فیبوناچی
  • آشنایی با الگوهای نموداری مانند هارمونیک

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher احسان شیخ‌زادگان

مهندس احسان شیخ زادگان، ارشد الکترونیک آنالوگ و محقق ارزهای دیجیتال و سامانه‌های ماینینگ 

ایشان فعالیت‌های اقتصادی خود را از سال 1396 در بازار طلا و معاملات سنتی آغاز کرد و پس از شکل‌گیری ارزهای دیجیتال تحقیقات و فعالیت خود را از سال 1397 آغاز کرد. مؤسسه آموزش، مشاوره و تکنولوژی اپکس را در سال 1398 تأسیس کرد و در حال حاضر برگزارکننده سمینارهای ارزهای دیجیتال در دانشگاه خواجه‌نصیر و تأمین‌کننده محتوی تخصصی ارز دیجیتال برای انجمن‌های علمی دانشگاه تهران است. وی تدریس مفاهیم ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال را از سال 1398 آغاز کرده و همچنان در حال فعالیت در این زمینه می‌باشد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
نيما شفق 1400-03-06
برای کسانی که میخوان شروع بکنن واقعا دوره خوبی هست
رامین موسوی 1400-03-03
با سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز این دوره بسبار مناسب افرادی هست که تازه شروع کرده اند بسیار کافی هست و مفید مخصوصا با تغییرات جدید من توصیه میکنم اگر تازه کار هستید با این دوره شروع کنید
علی غلام زاده فرد کزازی 1399-12-30
من دوره های دیگه رو دیده بودم صرفا کتاب های مرجع رو اومده بودن درس میدادن اما این دوره با محوریت ارز دیجیتال که مستقیم تحلیل و حرف مدرس روی بازار مینشست خیلی عالی بود. ترتیب سرفصل ها بنظرم کاملا مرتبط به هم بودن و هر درس درس بعدی رو در بر می گرفت و پایان دوره درواقع یک تحلیل با دیدگاه های مختلف رو میشه انجام داد نه این که تحلیل های مختلف یاد بگیریم. در کل خیلی ممنون از اپکس.
فرید م 1400-03-12
با سلام دوره در بین دوره های ارز رمزنگاری شده ، قابل قبول به نظر می رسد. آشنایی کلی جهت ورود به رمز ارزها و خرید سرور مجازی و .. بسیار عالی بود. به نسبت قیمت عالی است.
شهروز ستوده 1399-12-15
با سلام برخی مطالب با فرض اطلاع مخاطب با سرعت و بدون توضیح مطرح و رد می شود. برای مطالعه و درک بهتر رفرنس معرفی کنید. با تشکر
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhooneh.org
ژاله صادقی 1400-01-17
بهتر بود اسم دوره‌رو‌ میذاشتن اشنایی خیل خیلی خیلی کلی با همه چیز و هیچ چیز :(
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhooneh.org
علی ساری خانی 1400-09-18
استاد دوره به مباحث تسلط کافی نداره و همین موضوع باعث شده دوره طولانی و با کلی گویی همراه بشه .کل مطالب گفته شده تو این دوره رو میشه خیلی مفید تر تو یک جلسه یک ساعته گفت. اما بازهم از استاد تشکر میکنم.
اسد جسارتی 1400-08-15
کیفیت آموزش استاد اصلا خوب نیست یعنی خودشم اصلا نمیدونه چی میگه، در مقایسه با دوره رایکان پرایس اکشن، اگه بخوام به اون نمره 9 از 10بدم نمره اینم 2 میتونه باشه. اونایی که فیبوناچی اصلا بلد نیستن با این استاد چیزی یاد نمیگیرن. حیف اون هزینه ای که اصلا نتیجه ای نداشت....
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. موارد مطرح شده جهت بررسی بیشتر به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.
رحمان خالقی 1400-04-20
سلام اصلا دوره خوبی نیست و خیلی تخصصی صحبت می کنه و برای افرادی که قصد ورود دارن به کار نمیاد
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhooneh.org
نوید ستوده مهر 1399-12-16
اصلا اصلا به قیمتش نمی ارزه . خیلی چیز های ساده وابتدایی میگه که با یک ربع سرچ تو گوگل خیلی بهتر از این رو میشه رایگان دانلود کرد . بقول خود مدرس حکایت بسیار بدی بود.
مکتب‌خونه
نوید عزیز؛ از نظر شما سپاسگزاریم پیام شما را به واحد مربوطه منتقل خواهیم کرد.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

ویژگی متمایز دوره آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال مکتب‌خونه چیست؟

دوره آموزش تحلیل تکنیکال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال طی یک روند پیوسته هر آنچه که برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال لازم است بدانید، را به شما آموزش می‌دهد. در هر فصل از این دوره کوییزها و پروژه‌هایی برای شما عزیزان طراحی شده است. با دیدن نتایج این کوییزها می‌توانید بفهمید که این آموزش‌ها چقدر برایتان موثر بوده و تا چه حد آمادگی فعالیت در حوزه بازار ارزهای دیجیتال را دارید.

این دوره نه تنها از شما یک معامله‌گر و تریدر حرفه‌ای می‌سازد، بلکه یک موقعیت شغلی بسیار خوب را هم برایتان فراهم می‌کند. موسسه علمی پژوهشی اپکس در نظر دارد تا از دانشجویان و دانش‌پژوهان این دوره در جهت تکمیل کادر خود بهره ببرد.

تنها کافی است این آموزش را تهیه کرده و از پروژه پایانی آن حداقل نمره 80 را کسب کرده باشید. در این صورت برای استخدام در این موسسه به یک مصاحبه کاری دعوت می‌شوید. موقعیت‌های کاری مجموعه اپکس به شرح زیر است:

  • تحلیل‌گر بازار ارزهای دیجیتال
  • مدرس دوره‌های مالی تحت نظارت اپکس
  • مشاور سرمایه‌گذاری و آموزشی
  • پروژهش‌گر بخش تحقیق و توسعه

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال 

تحلیل تکنیکال یکی از روش‌های بررسی بازارهای مالی و تحلیل قیمت است که بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران در کنار تحلیل فاندامنتال از آن استفاده می‌کنند. تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال تفاوت‌هایی با تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال دارد. به‌عنوان مثال تحلیل فاندامنتال به بررسی بیانیه‌های مالی یک شرکت، بررسی و ضعیت شبکه ارز دیجیتال و اخبار و رویدادهای پیرامون آن از جمله بروزرسانی، انتقال به شبکه اصلی و گردهمایی و... می‌پردازد. این در حالی است که تحلیل تکنیکال با بهره گیری از تاریخچه حجم و قیمت ارز دیجیتال وضعیت آن را سنجیده و در مورد آن تصمیم درست را اتخاذ می‌کند.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال نوعی تحلیل از بازار سرمایه و ارز دیجیتال است که با نمودار و ابزارها و نظریه‌های مختلف روند بازار را تحلیل و بررسی کرده و طبق تغییرات قیمتی و حجم معاملات بازار می‌تواند رفتار آینده بازار را پیش بینی کند. تحلیل تکنیکال اولین بار در قرن 17 در آمستردام هلند و در قرن 18 در ژاپن مورد استفاده قرار گرفت اما شکل امروزی آن از کارهای چارلز داو خالق شاخص اقتصادی میانگین صنعتی داو جونز آغاز شد. این نوع تحلیل همانگونه که گفته شد در بازارهای مالی مانند سهام و بورس مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروز آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیز جای خود را در بین معامله گران و علاقه مندان به بازار ارز دیجیتال باز کرده است.

در تحلیل تکنیکال معامله گر با اعداد، شاخص و نمودارها سروکار دارد اما این تحلیل در واقع بررسی رفتار انسان‌ها در بازارهای مالی است. رفتارهایی که پیش بینی آنها کاری پیچیده است و با احساسات مختلف از ترس، طمع و... همراه است. به این نکته توجه داشته باشید که تمام افرادی که سهام یک شرکت در بازار بورس را دارند و یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهند بازار را شکل می‌دهند و رفتار یا به‌عبارتی احساسات آنها است که قیمت را در بازه‌های زمانی مختلف شکل می‌دهد.

طبق نظریات تحلیل تکنیکال این عرضه و تقاضا است که هسته اصلی بازارهای مالی را شکل می‌دهد و در واقع از احساسات معامله گران ناشی می‌شود و بر این اساس است که قیمت بازار شکل می‌گیرد. نظریات تحلیل تکنیکال به دنبال تحلیل رفتارهای انسانی است و معمولاً در بازارهایی با شرایط عادی با حجم معالات و نقدینگی زیاد بیشتر و بهتر جواب می‌دهد.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چیست؟

همان طور که گفته شد تحلیل تکنیکال در بازار ارز دیجیتال نیز کاربرد دارد. خرید و فروش ارزهای دیجیتال این روزها از رونق زیادی برخوردار است و افراد زیادی علاقه مند به حضور در این بازار هستند. اما این بازار نیز همانند دیگر بازارهای مالی نیاز به آموزش دارد تا سرمایه در این بازار از بین نرفته و سود خوبی برای سرمایه گذار داشته باشد. در ادامه به برخی از سرفصل‌های آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌پردازیم.

  • حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال یا Support and Resistance 

حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال یکی از سرفصل‌های آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال است. شناسایی و دانستن آنالیز فنی ارز دیجیتال بسیار مهم است و نقش حیاتی و مهم در بازار ارز دیجیتال دارد. هنگامی که درخواست و عرضه در نقاط نمودار با هم برابر باشند خط‌های مقاومتی و حمایتی در نمودار ایجاد می‌شوند. اندیکاتورهای بررسی تکنیکال این نقاط را تعیین می‌کنند. مسئله‌ای که باعث می‌شود افزایش و کاهش در بازار ارز دیجیتال ایجاد شود شکستن خطوط حمایتی و مقاومت در آنها است.

  •  واگرایی در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال، آموزش Divergence در تحلیل تکنیکال رمز ارز 

واگرایی در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال یکی از سرفصل‌های مهم آموزش است که در آنالیز فنی معاملات رمز ارز به کمک معامله گر آمده و باعث می‌شود بتواند بهتر و سودآور تر عمل کند. آَشنایی با انواع واگرایی و نحوه استفاده از آن در آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال آموزش داده می‌شود.

  • روش کار با اندیکاتورها

اندیکاتورها نیز نقش مهمی در تحلیل تکنیکال ارز دیجتال دارند و خرید و فروش ارزهای دیجیتال تا حد زیادی در بازه زمانی مختلف به این تحلیل‌ها بستگی دارد. در این سرفصل نحوه استفاده از اندیکاتورها در معاملات ارز دیجیتال آموزش داده می‌شود.

  • فیبوناچی و کاربرد آن در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

آشنایی با فیبونانچی و به‌کارگیری تکنیکال ارزهای دیجیتال یکی از سرفصل‌های اصلی آموزش تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال است. نحوه شکل گیری و کاربرد فیبونانچی در معاملات ارزهای دیجیتال یکی از موارد مهم آموزش است و نسبت‌های فیبونانچی و نحوه شکل گیری آنها به معامله گران آموزش داده می‌شود.

کندل استیک،  خطوط روند و هارمونیک‌ها از دیگر سرفصل‌های آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در مکتب خونه است که به علاقه مندان به خرید و فروش ارزهای دیجیتال ارائه می‌شود.

 

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  30 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  9 ساعت ویدئو - 20 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  6 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  80 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام