دوره آموزش رایگان Adobe Xd

ادوبی ایکس دی (Adobe XD)، نوعی ابزار طراحی و مدل‌سازی جدید به‌حساب می‌آید که توسط Adobe توسعه یافته است. دوره آموزش adobe xd با هدف آموزش قسمت‌های مختلف این نرم افزار مهم تهیه و تدوین ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
رضا قاسم زاده
رضا قاسم زاده
4.7 (38 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  16 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آموزش Adobe XD

 آموش رایگان Adobe XD

 آموزش طراحی فروشگاه با Adobe XD

 آموزش فتوشاپ در کنار Adobe XD

سرفصل‌های دوره دوره آموزش رایگان Adobe Xd

آموزش Adobe Xd
  مقدمه
"07:51  
  محیط نرم افزار Adobe Xd
"29:54  
  محیط نرم افزار 2
"29:33  
  اسلایدر
"28:25  
  آیکون ها
"12:43  
  منوها
"13:45  
  پیشنهاد ویژه
"24:48  
  بنرها
"15:08  
  آخرین محصول
"18:04  
  وبلاگ
"09:16  
  پاورقی
"19:34  
  اسلایدر پویا
"09:53  
  صفحه single product
"19:40  
  اطلاعات صفحه single product
"24:01  
  جعبه اطلاعات صفحه single product
"27:18  
  قسمت نظرات صفحه single product
"28:00  

درباره دوره

ادوبی ایکس دی (Adobe XD)، نوعی ابزار طراحی و مدل‌سازی جدید به‌حساب می‌آید که توسط Adobe توسعه یافته است. دوره آموزش adobe xd با هدف آموزش قسمت‌های مختلف این نرم افزار مهم تهیه و تدوین شده است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

کاربرد آموزش رایگان Adobe XD چیست؟

ابزار Adobe XD بخشی از مجموعه بزرگ طراحی است که برای طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان گفت که Adobe xd نرم‌افزاری نسبتاً جدیدی به‌حساب می‌آید که از سال 2015 وارد بازار شده است؛ بنابراین، اگر تاکنون در فکر یادگیری آن نبوده‌اید، وقت را تلف نکنید و دوره آموزش رایگان Adobe XD مکتب ‌خونه را از دست ندهید. در این دوره جامع و کاربردی آموزش Adobe xd قصد داریم با آموزش صفر تا صد طراحی یک فروشگاه، تمام نکاتی را که لازم است در این نرم افزار یاد بگیرید را آموزش دهیم.

هدف از یادگیری دوره آموزش Adobe XD چیست؟

نرم افزار Adobe XD یک ابزار قوی برای طراحی UI/UX است. این ابزار با وجود جدید بودن و داشتن تعدادی محدودیت، مثلاً محدودیت‌هایی در ارتباط با نوشتن زبان فارسی، کاربردهای بیشتری نسبت به ابزارهای Sketch و Figma دارد.

در این دوره آموزش adobe xd، در کنار آموزش ادوبی XD به آموزش فتوشاپ هم می‌پردازیم تا بتوانید با ترکیب این دو ابزار، یک سایت زیبا با امکانات عالی و فراوان داشته باشید. بیشتر مطالب مرتبط با این ابزار در اینترنت به زبان انگلیسی، پرهزینه و با سطح کارایی پایین هستند؛ بنابراین، با تماشای دوره رایگان آموزش Adobe XD و تمرین و خلاقیت می‌توانید وارد دنیای طراحی UI و UX شوید.

دوره آموزش adobe xd مناسب چه کسانی است؟

تمام دانشجویانی که در رشته طراحی و گرافیک مشغول به تحصیل هستند یا کسانی که به این دو حوزه علاقه‌مندند، می‌توانند در دوره رایگان آموزش Adobe XD شرکت کنند. هم‌چنین، اگر تمایل دارید در زمینه طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری آموزش ببینید و یا طراح هستید و می‌خواهید توانایی‌های خود را ارتقاء دهید، از این دوره آموزش adobe xd می‌توانید جهت رسیدن به اهدافتان بهره‌مند شوید.

علاوه ‌براین، اگر به طراحی سایت و اپلیکیشن علاقه دارید و می‌خواهید از صفر آغاز به یادگیری کنید، پیشنهاد می‌کنیم دوره آموزش رایگان نرم افزار ادوبی XD مکتب ‌خونه را از دست ندهید. این دوره آموزش adobe xd کاملاً‌ رایگان و کاربردی بوده و برای شرکت در آن، به هیچ پیش‌زمینه یا تجربه‌ای نیاز ندارید.

بعد از فراگیری دوره آموزش نرم افزار Adobe XD چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

بعد از گذراندن دوره آموزش adobe xd کاربران به مهارت‌های زیر تسلط پیدا خواهند کرد:

  • یادگیری تمام نکات کار با نرم افزار Adobe XD
  • شناخت تمام قسمت‌های Adobe XD
  • آشنایی با فتوشاپ و کار با آن در حد نیاز
  • پیدا کردن و تنظیم کردن عکس‌های مناسب با محتوای سایت
  • جستجوی المان‌های تصویری
  • ساخت بنر
  • تنظیم تم متناسب با محتوای سایت و استفاده از رنگ‌های خاص و زیبا
  • طراحی و ساخت اسلایدر بنر و کاور
  • افزودن قسمت‌های خاص به سایت مانند قسمت محصولات پرفروش، هدیه متولدین یک ماه خاص، فوتر وب‌سایت
  • ایجاد وبلاگ برای دسته‌بندی محصولات
  • طراحی پروتوتایپ
  • افزودن امکاناتی مانند صفحه ورود، سبد خرید، مورد علاقه‌ها، جستجو، تغییر اسلایدر و پرزنتیشن
  • و بسیاری از موارد دیگر

منابع، پیش‌نیازها و منابع مکمل دوره آموزش adobe xd

اول از همه باید نرم افزار Adobe XD را بارگیری کنید. نصب این نرم افزار بسیار راحت است؛ با این حال می‌توانید آموزش نصب Adobe XD را از اینترنت یاد بگیرید. برای کار با این نرم‌افزار نیازی به هیچ مهارت یا تجربه قبلی در حوزه طراحی ندارید. چرا که تمام نکات لازم را در این دوره یاد خواهید گرفت.

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان Adobe XD چیست؟

در این دوره آموزش adobe xd سعی شده است، صفر تا صد نرم افزار ادوبی XD در جلسه‌های 20 تا 30 دقیقه‌ای آموزش داده شود. در ابتدا توضیحات جامعی در مورد محیط برنامه Adobe XD داده شده و شما می‌توانید با تمام قسمت‌ها و ابزارهای داخل برنامه آشنا شوید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی سایت، ساخت اسلایدر است. با استفاده از اسلایدرها و داینامیک کردن آن‌ها می‌توانید جلوه سایت خود را دوچندان جذاب کنید. این کار می‌تواند رابط کاربری را هم بهبود ببخشد. در صورتی که می‌خواهید یک سایت فروشگاهی عالی داشته باشید، باید به UI و UX بیشتر توجه کنید. کاربر باید بتواند به راحتی تمام محصولات سایت شما را ببیند و ویژگی‌های آن‌ها را بخواند. به همین منظور در بخشی از دوره آموزشی خود، به شما یاد می‌دهیم که چگونه وبلاگ محصولاتتان را طراحی کنید.

اختصاص دادن بخشی از سایت به آخرین محصولات و ارائه پیشنهاد‌های شگفت‌انگیز هم رضایت کاربر را برایتان به ارمغان می‌آورد. افزودن آیکون‌ها، طراحی و ساخت بنر و ایجاد منوی مناسب از دیگر مواردی است که می‌توانید با کمک آن‌ها سایتتان را زیباتر و کار با آن را راحت‌تر کنید. تمام مواردی که در این قسمت ذکر شد و به طور کلی هرآنچه لازم است در این مورد بدانید را می‌توانید در دوره رایگان Adobe XD به خوبی یاد بگیرید.

 در پایان اگر به طراحی سایت و اپلیکیشن علاقه دارید و می‌خواهید از صفر آغاز به یادگیری کنید، پیشنهاد می‌کنیم دوره آموزش ادوبی XD مکتب ‌خونه را از دست ندهید. این دوره آموزش adobe xd کاملاً‌ رایگان و کاربردی بوده و برای شرکت در آن، به هیچ پیش‌زمینه یا تجربه‌ای نیاز ندارید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher رضا قاسم زاده

رضا قاسم زاده در حال حاضر مشغول گذراندن دوره کارشناسی مهندسی نرم افزار از دانشگاه شمال آمل هستند و از سال 89 در زمینه طراحی و برنامه نویسی وب فعالیت می کنند.

 

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
مهدی محمودی 1402-06-06
* من فقط 7-6 تا ستاره میدم اولا به اعتماد به نفس ایشون و دوما به صداقتشون. * در کمال خونسردی می فرمودن "این رو که من استفاده نکردم، فکر نمیکنم چیز خاصی باشه" * تلفظ خیلی ازکلمات که کاملا اشتباه بود.فکر میکنم ورژنی که ایشون استفاده میکردن قابلیت فارسی کردن خود برنامه رو هم داشت. میتونستن بذارن رو فارسی و اذیت نشن. * دانش کافی در حد تدریس رو داشتن ولی فن بیان و اولویت بندی مطالب جالب نبود. * البته چون این دوره توی سایت موجود نیست احتمالا مسئول کنترل کیفیت برای جوری جنس این دوره رو هم قبول کرده ولی خدا خیرش بده تو قسمت رایگان گذاشته. ممنونم
امیرمحمد محمودخانی 1401-12-19
دوره خوب و کاربردی بود و در مدت زمان کوتاه بخش های کاربردی از نرم افزار آموزش داده شده و مفید بود. از مدرس عزیز بابت وقتی که صرف ضبط این آموزش کردند تشکر می کنیم.
عفت دستکار 1401-08-05
دوره خوبی بود.تشکر از آقای قاسم زاده و تیم مکتبخونه
طاهره داودی 1401-06-22
خیلی عالی بود، تشکر
1401-05-27
با تشکر از استاد محترم مطالب بسیار مفید و آموزنده بود منتظر ادامه کار هستیم
1401-04-21
فعلا نه جلسشو پیش رفتم،تا اینجا ک عالیه
1401-04-09
من از آموزش راضی بودم خیلی، قسمت های بعدی رو هم لطفاً اضافه کنید.
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ تمامی فایل ها و ویدئوهایی که در اختیار مکتب خونه قرار گرفته شده اند روی سایت آپلود شده است.
1401-01-24
سلام تشکر بابات اموزش فقط اموزش رو میبینم سیمبل رو استاد داره من ندارم اخرین نسخه استفاده میکنم
رضا رضایی حیدری 1401-01-11
اقای قاسم زاده عالی بود بسیار‌مفید منتظر قسمت های بعدیشیم❤️
امير حسين آگاه ميراشرفى 1401-01-08
ممنون از آقاى قاسم زاده🙏🏻 كاملاً جذاب و كاربردى ارائه دادن
سارا سلطانی فر 1400-12-26
ممنون از آموزش خوبتون، لطفا ادامه اموزش رو هم بزارید.
1400-11-11
تشکر از آموزش خوبتون ❤️❤️
1400-11-05
بسیار عالی و گویا بود.ممنون و خداقوت
1400-10-21
سلام آقا رضا واقعا عالی بود، خیلی ساده و روان توضیح میدی از گفتن اینکه موضوعی رو نمیدونی ترسی نداری و وقتی نمیدونی خیلی راحت میگی نمیدونم که بنظر من همین موضوع نقطه قوت شماست. دوره کامل و به قول استاد بامزه ای! :)
1400-08-30
خیلی عالی بود زحمت کشیدین برای من و همه خیلی مفید و کاربردی بود از معرفی سایت های دانلود گرفته تا آموزش بینظیرتون❤️🙏
1
2
3

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

Adobe XD چیست؟

ادوبی ایکس دی (Adobe XD)، یک ابزار طراحی و مدل‌سازی جدید به‌حساب می‌آید که توسط شرکت نرم‌افزاری Adobe توسعه یافته است. اگر تازه وارد دنیای طراحی UI/UX شده‌اید حتماً نام این برنامه‌ی کاربردی را شنیده‌اید. Adobe XD مخفف  Experience Design است. این برنامه یک رابط کاربری کاملاً شهودی به‌حساب می‌آید. با استفاده از این برنامه که یک ابزار قدرتمند و منحصربه‌فرد است، شما امکان این را دارید که به راحتی محصولات و تجربیات وب و موبایل را طراحی و مدل‌سازی نمایید.

Adobe XD  قبلاً با نام "Project Comet" شناخته می‌شد و در فوریه 2016 به عنوان نسخه پیش‌نمایش و فقط برای مک با تعداد بسیار محدودی از ویژگی‌ها راه‌اندازی شد. ماه به ماه، ادوبی به‌روزرسانی‌های جدیدی را منتشر کرد و امکانات بیشتری را بر اساس بازخوردهای دریافتی از کاربران به نرم افزار adobe اضافه نمود که منجر به رشد این برنامه گردید.

نحوه دانلود برنامه Adobe XD

Adobe XD را می‌توان به‌صورت رایگان از سایت ادوبی برای Windows و mac OS دانلود نمایید. همچنین می‌توانید برنامه‌های رایگان تلفن همراه XD را از فروشگاه برنامه ITunes یا فروشگاه Google Play دانلود کنید که به شما امکان می‌دهد طرح‌ها و مدل‌های خود را در تلفن همراه به‌صورت پیش‌نمایش مشاهده نمایید. 

هنگام راه‌اندازی برنامه، صفحه خوش‌آمدگویی الگوهای مختلف اندازه صفحه‌نمایش استاندارد را ارائه می‌کند و اندازه فایلی را که خودتان تنظیم کرده‌اید اضافه می‌کند. علاوه بر این، صفحه خوش‌آمدگوی حاوی تعدادی از منابع است. این منابع می‌توانند به عنوان نقطه شروع برای یادگیری این برنامه و همچنین عناصر طراحی UI مانند موبایل iOS و Android استفاده شوند. علاوه بر این، منابع آنلاین آموزشی دیگری در دسترس هستند.

نماهای ادوبی ایکس دی

Adobe XD به 2 نما تقسیم می‌گردد. نمای اول مرتبط با طراحی و نمای دوم نمونه اولیه است که در سمت چپ بالای برنامه قابل‌دسترسی است. در نمای طراحی، طراحان می‌توانند از ابزارها و ویژگی‌های زیادی برای ایجاد عناصر طرح‌بندی، اضافه کردن تابلوهای هنری برای نمایش صفحات طرح‌بندی و وارد کردن منابع از برنامه‌های کاربردی دیگر مانند Adobe Illustrator و Adobe Photoshop (ادوبی فتوشاپ) استفاده کنند.

نکته: طراحان می‌توانند عناصر طراحی را مستقیماً از این برنامه‌ها کپی کرده و سپس آن‌ها را به‌ عنوان وکتور در آرت ‌بورد انتخابی جای‌گذاری کنند. این اجازه می‌دهد تا اثر هنری وارد شده با تغییر رنگ و حتی تغییر لنگر مسیر تغییر یابد.

نمای دوم در Adobe XD، نمای اولیه است که به طراحان اجازه می‌دهد تا ارتباط بین آرت ‌بوردها (صفحات) ایجاد کرده و ارتباطات بین آن‌ها را از طریق تعامل تعریف کنند. پس از تکمیل پروژه، طراح می‌تواند با کلیک بر روی نماد پیش‌نمایش در گوشه بالا سمت راست، پیش‌نمایش آن را مشاهده کند یا آن را از طریق یک پیوند مبتنی بر وب با تیم به اشتراک بگذارد. طراحان همچنین می‌توانند صفحات مختلف را در قالب بیت مپ یا بردار ذخیره کنند.

سخن پایانی

بدون شک در حوزه طراحی سایت و بهبود تجربه کاربری، نرم افزار Adobe XD بی‌رقیب است. با یادگیری این نرم افزار فرصت‌های شغلی زیادی نصیب افراد خواهد شد و می‌توانند به راحتی پروژه‌های مختلفی را بگیرند. اگر به فکر یادگیری Adobe XD هستید و می‌خواهید با یادگیری این ابزار وارد بازار کار شوید، هم‌اکنون با ثبت‌نام در دوره آموزش Adobe XD اولین و مهم‌ترین قدم در این مسیر را بردارید. دوره آموزش رایگان Adobe XD یکی از مهم‌ترین و بهترین دوره‌های آموزشی Adobe XD به زبان فارسی است که به‌صورت رایگان در اختیار کاربران مکتب خونه قرار داده شده است.

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  16 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)