×
ribbon

آموزش رایگان بورس

در دنیای امروز افراد برای حفظ و افزایش ارزش سرمایه خود، به بازارهای سرمایه رو می‌آورند. این مسئله در کشورهایی که اقتصاد ناپایدارتری دارند بیشتر به چشم می‌خورد. بورس و اوراق بهادار یکی از راه‌های ... ادامه

برگزارکننده:  فیندو  فیندو
مدرس دوره:
4.5 (20 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  7 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  0:50 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان بورس

فصل اول: مقدمه

معرفی سرفصل‌های دوره و رزومه‌ی استاد

  معرفی استاد و دوره
"03:49  
فصل دوم: آشنایی با بازار بورس

معرفی بورس و مزایا و معایب آن

  بورس چیست؟
"07:16  
  تاریخچه بورس
"04:58  
  مزایا و معایب بورس
"12:41  
فصل سوم: ورود به بورس

معرفی انتخاب کارگزاری و حداقل‌های لازم برای ورود به بورس

  حداقل‌های لازم برای ورود به بورس
"03:26  
  انتخاب کارگزاری
"08:34  
فصل چهارم: فراگیری دانش بورس

چگونگی آموزش بورس

  آموزش بورس
"09:49  

درباره دوره

در دنیای امروز افراد برای حفظ و افزایش ارزش سرمایه خود، به بازارهای سرمایه رو می‌آورند. این مسئله در کشورهایی که اقتصاد ناپایدارتری دارند بیشتر به چشم می‌خورد. بورس و اوراق بهادار یکی از راه‌های حفاظت از سرمایه‌های شخصی است. برای همین افراد زیادی در حال حاضر به حضور در این بازار سرمایه علاقه نشان می‌دهند.

باید توجه داشت که حضور در چنین بازاری و رقابت با سرمایه‌گذاران حرفه‌ای کار راحتی نخواهد بود. برای موفقیت در بورس باید جدا از هوش و تجربه، دانش کافی را هم در اختیار داشت. دوره آموزش رایگان بورس مکتب‌خونه به شما کمک می‌کند مواردی را یاد بگیرید که برای ورود به بورس مورد نیاز است. 

هدف دوره آموزش رایگان بورس چیست؟

هدف دوره آموزش رایگان بورس مکتب‌خونه ایجاد یک شناخت اولیه در افراد نسبت به بورس و پیچیدگی‌های آن است. در این دوره تمام مواردی که برای ورود به بورس مورد نیاز هستند به شما آموزش داد خواهند شد. با دوره آموزش رایگان بورس می‌توانید به یک دید جامع و کلی از بورس برسید و مسیر خود را به صورت درست و اصولی پیدا کنید.

علاوه بر این از آن‌جایی که موفقیت در بورس تا حدود زیادی به تجربه بستگی دارد، مدرس این دوره از میان باتجربه‌های بورس انتخاب شده است تا شرکت‌کنندگان از تجربیات او بهره‌مند شده و با اشتباهات کمتری وارد بورس شوند. 

در این دوره موارد مختلفی، از انتخاب کارگزاری تا مبانی تحلیل به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود. چرا که برای یک فرد تازه‌وارد، تمام مراحل پر از ابهام بوده و معمولا باعث اشتباه می‌شود. هدف اصلی این دوره ابهام‌زدایی و راهنمایی کردن فرد در راستای ورود درست و اصولی به بازار بورس است. شرکت در این دوره به شما کمک می‌کند از اشتباهات رایج انجام شده توسط دیگران جلوگیری کنید. 

این دوره مناسب چه کسانی است و چه پیش‌نیازهایی دارد؟

این دوره مناسب تمام کسانی است که به سرمایه‌گذاری در بورس علاقه دارند. البته باید توجه داشت که هوش و استعداد مالی هر فرد با میزان اثربخشی این دوره برای او رابطه مستقیم دارد؛ اما تمام افراد می‌توانند شرکت‌کننده این دوره بوده و از مزایای آن بهره ببرند. چرا که بورس محدود به افراد خاص یا میزان سرمایه خاصی نیست و همه می‌توانند با هوشمندی به سود برسند. 

پیش‌نیاز دوره آموزش رایگان بورس، دوره آموزش همگانی سرمایه‌گذاری است که توسط استاد همین دوره، یعنی حامد مددی تدریس می‌شود. در این دوره مبانی عمومی سرمایه‌گذاری و ورود به بازار سرمایه و همچنین اصطلاحات تخصصی سرمایه‌گذاری به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود. 

بعد از اتمام  دوره آموزش رایگان بورس چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

در پایان این دوره شما مبانی حضور در بورس را فراگرفته‌اید و مسیر درست برای ورود به بورس و سرمایه‌گذاری در آن را می‌دانید. همچنین مبانی تحلیل جریانات بازار در این دوره به شما آموزش داده می‌شود. البته بدیهی است که برای موفق شدن در بورس بهتر است پس از اتمام این دوره، دوره‌های تخصصی‌تر را هم دنبال کنید. چرا که وظیفه این دوره ارائه یک آشنایی کلی نسبت به بورس است. در حالی که هر کدام از بخش‌های بورس را می‌توان در قالب ساعت‌ها کلاس ارائه کرد. 

مزایای شرکت در دوره  آموزش رایگان بورس چیست؟

بزرگترین مزیت این دوره مدرس آن است. حامد مددی با یک دهه فعالیت حرفه‌ای بورس تجربیات خود را به صورت رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان این دوره قرار می‌دهد. او دوره‌های پرشمار و پرباری را در مورد بورس تدریس می‌کند که این دوره‌ها روی سایت مکتب‌خونه قابل دسترسی‌اند. شرکت در این دوره رایگان به شما کمک می‌کند مسیر درست برای ورود به بورس را بشناسید و از اشتباهات پرتکراری که در ابتدای راه اتفاق می‌افتند، جلوگیری کنید. 

سرفصل های دوره آموزش رایگان بورس :

این دوره در چهار فصل به شما ارائه شده است:

  • فصل اول: مقدمه

در این فصل کلیات دوره (فصل‌بندی و روش تدریس) به همراه رزومه استاد بیان می‌شوند تا شرکت‌کنندگان به یک آشنایی اولیه برسند.

  • فصل دوم: آشنایی با بازار بورس

در این فصل پس از تعریف مفهوم بورس و بیان تاریخچه آن، مزایا و معایب ورود به این بازار مورد بررسی قرار می‌گیرد تا شرکت‌کنندگان تصمیم خود را دقیق‌تر بسنجند.

  • فصل سوم: ورود به بورس

در این فصل حداقل‌های لازم برای ورود به بورس مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ادامه بررسی می‌شود که چگونه می‌توان یک کارگزاری خوب را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرد. 

  • فصل چهارم: فراگیری دانش بورس

در چهارمین و آخرین فصل دوره آموزش رایگان بورس، مباحث ابتدایی فعالیت در بورس مثل تابلوخوانی و تحلیل جریانات بازار مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

 

دوره آموزش رایگان بورس با هدف ایجاد شناخت اولیه در خصوص سرمایه‌گذاری در بورس، بیان مزایا، معایب و پیچیدگی‌های این بازار و مسیر آموزشی اصولی بورس تقدیم فعالان حوزه سرمایه‌گذاری در کشور می‌گردد.
در این دوره آموزشی تلاش شده تا موارد اولیه و سؤالات مهم افرادی که در مورد بورس کنجکاو شده‌اند پاسخ داده شود.

باتوجه‌به این مسئله که مدتی است استقبال عموم افراد جامعه به بازار سرمایه افزایش‌یافته است، مسئله آموزش در این حوزه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. 

برخی تصورشان بر این است که فعالیت در بازار سرمایه نیاز به گذراندن آموزش‌های لازم را ندارد. اما این تصور غلط است. این بازار پیچیدگی‌هایی دارد که حضور در آن مستلزم کسب دانش و مهارت است. 

بخشی از این مهارت با تجربه و فعالیت مستمر در بازار سرمایه به دست می‌آید. بخش دیگری از آن هم مستلزم گذراندن آموزش‌هایی باکیفیت و کاربردی است. 

نیاز به مطالعه نیز در این مسیر همواره موردتوجه است. می‌توان گفت که یادگیری در این بازار انتهایی ندارد و نمی‌توان برای آن حد و مرزی متصور بود.

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حامد مددی

حامد مددی با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در بورس و بیش از 7 سال سابقه تدریس بورس در دانشگاه‌های برتر تهران به‌صورت تخصصی در حوزه تابلوخوانی و روان‌شناسی بازار زبانزد است.

ایشان را می‌توان یکی از اولین اساتیدی نام برد که دوره‌های تخصصی حوزه تابلوخوانی و روان‌شناسی بازار را در کشور برگزار کردند.

 

- بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت دانش و سرمایه‌ی کارا (فیندو)

- مدرس رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران

- رتبه 2 لیگ ستارگان بورس سال 1396

- مدرس دوره‌های آموزش جامع سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران سال 96

- مدرس دوره‌های آموزش جامع سرمایه‌گذاری دانشگاه علامه طباطبایی سال 97 

- مدرس دوره‌های آموزش جامع سرمایه‌گذاری دانشگاه تربیت‌مدرس سال 98

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
مریم یزدیان 1402-10-25
بسیارعالی دسته بندی کرده بودین ممنونم
حمید رضا بورقان فراهانی 1401-01-31
بسیار عالی . سپاس
علی سعیدی 1400-11-22
از همه متشکرم
1400-06-25
ممنون مطالب در ذهنم مرتب شد
1400-06-19
ممنونم خیلی خوب بود و از ابهامات نجاتم داد
حدیث ظاهری عبده وند 1400-06-08
عالی
فاطمه صادق پور 1400-03-07
عالی
1399-11-21
خیلی دوره ی مفیدی بود در عین مختصر بودن و مطالب خیلی خوبی بیان شد در راستای افزایش اطلاعات و وسعت دید در زمینه ی بورس (البته در سطح مقدماتی)
رضا كلانتري 1399-09-17
مختصر و مفید
محمد مهدی میرزایی 1399-08-24
خوب بود
هما طالبی زاده 1399-08-21
کوتاه و بسیار مفید ممنون
سیدمحمد موسوی 1402-02-11
با سلام. مباحث به صورت کلی بیان شده‌
1401-10-10
قطعا اسم دوره رو نمیشه آموزش بورس گذاشت چون هیچ اشاره ای حتی به اصطلاحات و عبارات و مفاهیم ابتدایی هم نمیشه ، صرفا تعریف معنی و تاریخچه بورس و مسیر ورود به آموزش بورس تو این دوره هستش .

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

دلیل شکل‌گیری بورس در دنیا هدایت سرمایه از کسانی که مازاد سرمایه دارند، به افرادی است که به سرمایه نیاز دارند. بازار بورس بازاری است که در آن دارایی‌های مالی معامله می‌شود.

در بازار بورس قوانینی حاکم است که توسط نهاد ناظر تصویب می‌شود و بر حسن اجرای آن نظارت صورت می‌گیرد. واژه bourse در زبان فرانسوی به معنای کیف پول است. 

چرا سرمایه‌گذاری در بورس؟

باتوجه‌به تورمی که مدت‌هاست شاهد آن هستیم، قدرت خرید افراد جامعه روزبه‌روز در حال کاهش است؛ بنابراین در وهله اول، افراد دغدغه حفظ قدرت خرید خود را دارند. در مرحله بعدی، افراد در فکر کسب سود هستند. بازار سرمایه این امکان را به افراد می‌دهد تا این دو هدف را دنبال کنند. 

از طرفی، بازار سرمایه به صورتی است که افراد با هر میزان سرمایه‌ای می‌توانند در آن فعالیت کنند؛ بنابراین نباید این نگرانی وجود داشته باشد که افرادی که سرمایه بالایی ندارند، نتوانند در این بازار فعالیت کنند.

از طرفی، سرمایه‌گذاری در بورس از انواع سرمایه‌گذاری مولد شناخته می‌شود. این نکته به‌سلامت اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.که در دوره آموزش رایگان آشنایی با بورس بیشتر با این مسائل آشنا خواهید شد.

چرا برای فعالیت در بازار سرمایه باید آموزش بورس دید؟
بازار سرمایه بازاری است که پیچیدگی‌ها و ریسک‌های مختص به خود را دارد؛ بنابراین فعالیت در این بازار نیازمند داشتن دانش و مهارت است. آموزش، مطمئن‌ترین نوع سرمایه‌گذاری است.

اگر در زمینه سرمایه‌گذاری، آموزشی را بگذرانید به افراد دیگری وابسته نخواهید بود. می‌توانید خودتان مستقل باشید و به تحلیل بازار بپردازید.

نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که هرچه دانش و قدرت تحلیل شما افزایش یابد، ریسک شما در این بازار کاهش خواهد یافت.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که بدون داشتن دانش و مطالعه می‌توانند در این بازار موفق شوند. اما رمز ماندگاری و کسب سود در بلندمدت در این بازار، یادگیری است.

جمع‌بندی:

بازار بورس مزایا و معایب بسیاری دارد. اما نکته‌ای که نباید فراموش کرد، این است که در این بازار ریسک‌های بسیاری وجود دارد.

هرچه قدرت تحلیل شما افزایش پیدا کند، ریسک شما کمتر می‌شود. زمانی قدرت تحلیلتان افزایش می‌یابد که تجربه، مهارت و دانش کافی را کسب کرده باشید. 

دوره آموزش رایگان بورس مناسب افرادی است که قصد آشنایی با بازار بورس را دارند و می‌خواهند فعالیت در این بازار را آغاز کنند.

با تماشای این دوره دیدی کلی از بازار بورس پیدا می‌کنید و به آشنایی اولیه با این بازار دست می‌یابید. همچنین از حداقل‌های لازم برای ورود به بازار سرمایه مطلع می‌شوید.

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  فیندو
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  7 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  0:50 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)