×
ribbon

آموزش رایگان آشنایی با سایت کدال

امروزه بورس خیلی بر سر زبان‌ها افتاده است و افراد زیادی مشتاق سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی شده‌اند.اما فعالیت در بورس هم مانند سایر کارها به علم، آگاهی و اطلاعات به خصوص دارد. از این رو ... ادامه

ارائه دهنده:  مرکز مالی ایران  مرکز مالی ایران
مدرس دوره:
مریم اعتماد
مریم اعتماد
3.2 (9 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  5 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:17 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان آشنایی با سایت کدال

فصل اول
  روش‌های تحلیل در بورس
"05:33  
  آشنایی با صورت‌های مالی و تحلیل بنیادی
"11:42  
  مفاهیم و اصلاحات مالی
"03:46  
  بررسی سامانه کدال و شیوه استخراج اطلاعات مهم مالی
"29:56  
  بررسی سامانه کدال و شیوه استخراج اطلاعات مالی مهم بخش دوم
"26:26  

درباره دوره

امروزه بورس خیلی بر سر زبان‌ها افتاده است و افراد زیادی مشتاق سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی شده‌اند.
اما فعالیت در بورس هم مانند سایر کارها به علم، آگاهی و اطلاعات به خصوص دارد. از این رو وجود یک منبع مطمئن که بتواند اطلاعات مناسبی در اختیار افراد بگذارد، بسیار ضرورت پیدا کرد. چرا که علاقه‌مندان به بورس باید بتوانند اطلاعات معتبری در این زمینه کسب کنند تا از بازار سرمایه متضرر نشوند.

از سال 1384 با تصویب قانون جدید بازار بورس اوراق بهادار در مجلس، اینترنت و خدمات اینترنتی هم به این بازار بزرگ وارد شد. به‌طوری که در سال‌های 1386 و 1387 سامانه معاملات آنلاین توسط کارگزاری‌ها راه‌اندازی شد. در این دوران سازمان بورس پایگاهی را تشکیل داد و تمام شرکت‌های فعال در بورس را مجبور کرد که کل گزارش‌های خود را در آن منتشر کنند. این پایگاه سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران نام گرفت.
سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران که به آن کدال هم می‌گویند، سامانه‌ای است که تمام سرمایه‌گذاران برای کسب آگاهی به آن مراجعه می‌کنند. در واقع کدال مخفف عبارت انگلیسی Comprehensive Database Of All Listed Companies است. این سازمان همان‌طور که از عبارت انگلیسی آن پیداست یک سامانه یکپارچه از اطلاعات شرکت‌هاست. این سایت با هدف مکانیزه کردن، گردآوری، نظارت و انتشار اطلاعات مفید برای سرمایه‌گذاران ایجاد شد.
در دوره آموزش رایگان سایت کدال بورس ابتدا با مفاهیم کلی و اصطلاحاتی که برای شروع کار لازم است، آشنا می‌شوید. سپس با بررسی کامل سایت کدال، بخش‌های مختلف آن را یاد می‌گیرید و چگونگی استخراج اطلاعات مالی مهم را فرا می‌گیرید.

هدف از یادگیری دوره آموزش رایگان آشنایی با سایت کدال چیست؟

سایت کدال تمام اطلاعات مالی شرکت‌های فعال در بورس را یک‌جا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به این سامانه اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. اما ممکن است کسانی که در ابتدای راه سرمایه‌گذاری در بازارهای بورس و سرمایه هستند، به راحتی نتوانند از این سایت استفاده کنند.
یکی از راه‌های کسب سود در بازار بورس و سرمایه افزایش قیمت سهام است. در بیش از 90 درصد موارد، رشد قیمت سهام به دلیل یک اتفاق یا یک خبر درون آن شرکت ایجاد می‌شود. سرمایه‌گذاران می‌توانند علت این رشد را از طریق گزارش‌های موجود در سایت کدال کسب کنند. 
هرکدام از این گزارش‌ها اطلاعات خاصی به سرمایه‌گذار می‌دهند و کاربرد ویژه‌ای دارند. رایج‌ترین گزارش‌هایی که در کدال منتشر می‌شود، عبارتند از: صورت‌های مالی میان‌دوره و پایان‌دوره، گزارش‌های ماهیانه، گزارش فعالیت هیئت مدیره، گزارش اطلاعات بااهمیت گروه الف و ب، گزارش تفسیری مدیریت، یادداشت‌های همراه صورت‌های مالی و گزارش افزایش سرمایه.


بنابراین هدف از برگزاری دوره آموزش رایگان آشنایی با سایت کدال، شناخت مفاهیم، اصطلاحات و صورت‌های مالی است. این دوره با بررسی سایت کدال بورس روش استخراج اطلاعات مهم مالی را به شما آموزش می‌دهد و شما را در راه رسیدن به سودآوری کمک می‌کند.

دوره آموزش رایگان آشنایی با سایت کدال مناسب چه کسانی است؟

• کسانی که قصد ورود به بازار بورس و سرمایه دارند.
• کسانی که می‌خواهند درمورد وضعیت بنیادی سهام خود اطلاعات بیشتری کسب کنند.
• کسانی که روی انتخاب شرکت فعال در بورس حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند و می‌خواهند اطلاعات دقیقی از آن کسب کنند.
• کسانی که می‌خواهند سهام خود را با آسودگی خیال بخرند و سرمایه‌گذاری مطمئنی داشته باشند.


بعد از فراگیری دوره آموزش رایگان آشنایی با سایت کدال چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟


• آشنایی با روش‌های تحلیلی در بازار بورس و سرمایه
• آشنایی با انواع صورت‌های مالی
• یادگیری تحلیل بنیادی
• تسلط بر بخش‌های مختلف سایت کدال بورس
• یادگیری شیوه استخراج اطلاعات مهم مالی از سایت کدال

دوره آموزش رایگان سایت کدال بورس دارای یک فصل است که مباحث لازم برای آشنایی با سایت کدال در پنج جلسه برای شما عزیزان تدریس می‌شود.
ابتدا برای آشنایی مختصر شما با صورت‌های مالی و سایت کدال توضیحاتی ارائه خواهد شد.
اگر قصد ورود به بازار بورس را دارید، حتما باید ابتدا درمورد سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران بورس اطلاع کسب کنید. دوره آموزش رایگان آشنایی با سایت کدال مکتب‌خونه شما را در این راه کمک می‌کند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher مریم اعتماد

کارشناسی ارشد علوم اقتصادي

مدیر تحليل کارگزاری امين آوید
-سابقه کار در شرکت کارگزاری "اقتصاد بيدار" به عنوان تحليلگر بنيادی بازارسرمایه
- تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و واحد فيروزکوه به مقطع ليسانس با سمت مدرس دانشگاه
- سابقه کار در شرکت کارگزاری "دليران پارس" به عنوان تحليلگر ارشد بنيادی بازارسرمایه
 - سبدگردانی با تكيه بر تحليل بنيادی و سایر فاکتورهای تاثيرگذار بر آن
- سابقه کار در شرکت کارگزاری عمران فارس به عنوان کارشناس و تحليلگر بازارسرمایه و کارشناس معاملات اینترنتی
- سابقه کار و فعاليت در ماهنامه اقتصادی و مالی بين المللی "اقتصاد ایران" با سمت کارشناس اقتصادی

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
1401-06-07
سلام روزتون بخیر پاسگذارم ازاستادگرامی امیدوارم درآینده بیشترازاموزشهای شمابهره مندشویم
توحید بگ نژاد ورزقانی 1400-07-22
تشکر میکنم از استاد گرامی و تیم مکتب خونه بابت اینکه فايلها را رایگان در اختیار عموم قرار دادن و من مطالب را بسیار مفید دیدم و پنجرهای جدیدی برای دنبال کردن ادامه مطالب بورس و سرمایه گذاری به دیده من گشوده شد. تشکر مجدد
محمد امین مینا 1399-12-16
مفید بود.ممنون بابت تهییه این اموزش
1400-02-17
با تشکر. برای تهیه این دوره زحمت زیادی کشیدند.دوره با مثالهای کاربردی همراه است. تعاریف اولیه با توجه به مبتدی بودن بنده کمی گنگ بود.
فرید م 1399-12-12
استاد مسلط به مباحث بوده ولی نحوه فیلم برداری و طرز بیان چندان رضایت بخش نیست.
1402-01-20
بسیار بسیار خلاصه و مبتدی بود

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

پیش نیازها برای فراگیری دوره آموزش رایگان آشنایی با سایت کدال چیست؟

برای شرکت در دوره آموزش رایگان آشنایی با سایت کدال بهتر است ابتدا دوره‌های آشنایی با بورس و تحلیل تکنیکال را فرا بگیرید. داشتن این دو پیش‌نیاز به شما کمک می‌کند بهره کامل‌تری از این دوره ببرید. 

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان آشنایی با سایت کدال چیست؟

عناوین جلسات دوره آموزش رایگان سایت کدال عبارتند از:

جلسه اول: روش‌های تحلیل در بورس

تحلیل در بورس به سه روش بنیادی، تکنیکال و رفتارشناسی انجام می‌شود؛ شما برای ورود به بورس لازم است از آن‌ها شناخت داشته باشید. در این فصل علاوه بر آشنایی با تحلیل بنیادی و مراحل آن، با تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی هم آشنا می‌شوید. با کمک این دوره همچنین می‌توانید تاثیر سناریوهای مختلف در رابطه با اخبار منتشره روی سهام را بررسی کنید.

جلسه دوم:‌ آشنایی با صورت‌های مالی و تحلیل بنیادی

استفاده از اطلاعات سایت کدال مستلزم آشنایی با انواع صورت‌های مالی است. اگر بدانید هرکدام از اطلاعیه‌ها چه ماهیتی دارد و چه استفاده‌ای می‌توان از آن داشت، سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری می‌توانید داشته باشید. از همین رو در این دوره سعی می‌کنیم شما را با انواع صورت‌های مالی و کاربرد هرکدام آشنا کنیم.

جلسه سوم:‌ مفاهیم و اصطلاحات مالی

هر شخصی که قصد فعالیت در بازار بورس را دارد، باید با یک سری از مفاهیم و اصطلاحات مالی آشنایی داشته باشد. ارزش اسمی و ارزش بازاری، دامنه نوسان، صف خرید و صف فروش، انواع مجامع، EPS، DPS از جمله مفاهیمی است که در این جلسه از دوره آموزش رایگان کدال فرا می‌گیرید. 

جلسه چهارم: بررسی سامانه کدال و شیوه استخراج اطلاعات مالی مهم (بخش اول)

اگر می‌خواهید به یک تحلیل‌گر بنیادی تبدیل شوید یا به عنوان یک سرمایه‌گذار در بورس به فعالیت بپردازید، قطعا نیاز است با سایت کدال آشنا شوید. به علاوه باید بتوانید با این سایت کار کنید، بخش‌های مختلف آن را بشناسید و بدانید برای دریافت یک اطلاعیه خاص به کدام بخش مراجعه کنید.
به علاوه باید بدانید که از هر اطلاعیه چه برداشتی می‌توان کرد. در بخش اول بررسی سامانه کدال با تمام این موارد به خوبی آشنا می‌شوید.

جلسه پنجم: بررسی سامانه کدال و شیوه استخراج اطلاعات مهم مالی (بخش دوم)

یکی از مهم‌ترین مواردی که در بورس با آن سروکار دارید، حاشیه سود است. حاشیه سودها به سه دسته خالص، ناخالص و عملیاتی تقسیم می‌شود. نحوه به دست آوردن حاشیه سود معمولا در دوره‌های آشنایی با کدال بررسی نمی‌شود. ما از آن جهت که قصد داریم شما بالاترین بهره را از این دوره ببرید، علاوه بر سایر اطلاعات مهم مالی که در سایت کدال وجود دارد، به حاشیه سود هم می‌پردازیم.

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مرکز مالی ایران
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  5 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:17 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)