×
ribbon

آموزش رایگان ارائه و سخنرانی به زبان انگلیسی

یکی از مهارتهای کاربردی و بسیار مهم برای افراد آکادمیک و مدیران سازمانها، مهارت سخنرانی در کنفرانسها و همایشهای علمی و تخصصی است.همه ما علاقهمند هستیم تا در مقابل چشمان افراد حاضر در سالن همایش ... ادامه

ارائه دهنده:  University of California, Irvine  University of California, Irvine
مدرس دوره:
جمعی از اساتید UCI
5 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  19 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:51 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان ارائه و سخنرانی به زبان انگلیسی

مقدمات ارائه
  قلاب‌های سخنرانی
"06:40  
  انواع ارائه
"08:22  
  ساختار ارائه
"03:55  
  مقدمه‌های ارائه
"06:58  
چه مواردی را باید در سخنرانی گنجاند
  معرفی فصل دوم
"00:43  
  پرورش و سازمان‌دهی ایده‌ها
"08:27  
  جزئیات ارائه
"08:01  
  جمع‌بندی ارائه
"06:03  
  سوالات در ارائه
"07:48  
آماده شدن برای ارائه
  معرفی فصل سوم
"00:40  
  تمرین قبل از ارائه
"06:24  
  ارائه کلامی
"06:15  
  ارائه غیر کلامی
"07:43  
  صحنه هراسی
"05:51  
نکاتی دیگر برای ارائه
  معرفی فصل چهارم
"00:40  
  نکات پاورپوینت
"06:57  
  نکات ارائه مشترک
"07:35  
  نکات پوستر
"07:08  
  نکات جزوه
"05:21  

درباره دوره

یکی از مهارتهای کاربردی و بسیار مهم برای افراد آکادمیک و مدیران سازمانها، مهارت سخنرانی در کنفرانسها و همایشهای علمی و تخصصی است.
همه ما علاقهمند هستیم تا در مقابل چشمان افراد حاضر در سالن همایش یا کنفرانس سخنرانی روان و بدون هیچگونه تپق را داشته باشیم.
امروزه به علت افزایش مهاجرت ایرانیان به دلایلی مثل، تحصیل، زندگی، کار و... یادگیری زبان انگلیسی و نحوه صحبت در یک جلسه رسمی یا سخنرانی امری بسیار ضروری به حساب میآید.


هدف دوره آموزشی ارائه و سخنرانی به زبان انگلیسی چیست؟

مهمترین هدفی که این مجموعه آموزشی دارد این است که بتواند افراد را برای سخنرانی و ارائه به زبان انگلیسی آماده کند و بتواند با توضیح برخی نکات مهم و کاربردی باعث پیشرفت و بهبود کیفیت مهارت مخاطبان گردد.


دوره آموزش رایگان ارائه و سخنرانی به زبان انگلیسی مناسب چه افرادی است؟

نحوه تدریس در این دوره آموزشی به گونه ای است که همه افرادی که دانش زبان انگلیسی مطلوبی دارند، میتوانند از آن استفاده کنند. 


بعد از گئراندن دوره آموزشی ارائه و سخنرانی بهزبان انگلیسی چه مهارتهایی کسب خواهید کرد؟

اصلیترین مهارتی که بعد از اتمام این دوره به دست خواهید آورد توانایی بالا در ارائه یک سخنرانی روان به زبان انگلیسی خواهد بود. بعلاوه، یادگیری گرامر و افزایش دایره لغات، بهبود مهارت مکالمه و... از مزایای دیگر تماشای این دوره می‌باشد.


سرفصلهای دوره رایگان ارائه و سخنرانی به زبان انگلیسی 


قسمت یک: مقدمات ارائه
در قسمت اول این دوره آموزشی به موارد ابتدایی در خصوص آمادهسازی ارائه پرداخته شده است و سعی کردیم تا موارد ابتدای و اولیه برای یک ارائه را توضیح دهیم.
همچنین در این بخش به موضوعاتی مانند، قلابهای ارائه، ساختارهای ارائه، انواع ارائه و مقدمات ارائه خواهیم پرداخت و به دقت هرکدام از این موارد را همراه با مثال توضیح خواهیم داد.


قسمت دو: چه مواردی را باید در سخنرانی گنجاند؟
این قسمت در واقع به بدنه و محتوا اصلی یک ارائه و سخنرانی اشاره دارد و به شما آموزش میدهد که چه موارد و بخشهایی را باید در ارائه خود قرار دهید تا باعث جذب مخاطبان شود و اصول فنی و چارچوب مشخص یک ارائه باثبات را توضیح خواهد داد.
این بخش به توضیح موضوعاتی مانند پرورش ایدهها در ارائه، توجه به جزییات مهم در یک ارائه خوب، جمعبندی ارائه و سوالاتی که ممکن است بعد از ارائه پرسیده شود میپردازد.


قسمت سه: آماده شدن برای ارائه
یکی از مهمترین قسمتها در این دوره آموزشی بوده که به عوامل مهم محیطی در زمان ارائه اشاره میکند. همچنین در این قسمت نکاتی در خصوص تمرین قبل از ارائه، مهارتها و نکات لازم در خصوص نحوه بیان و حرکات بدن در هنگام ارائه و مواجهه با صحنه و محل، ارائه خواهد شد.


قسمت چهار: نکات دیگر برای ارائه
این قسمت شامل برخی نکات جانبی در خصوص افزایش کیفیت ارائه بوده و شامل مواردی در خصوص پاورپوینتها، ارائه و نحوه یادداشتبرداری و نگارش درارائه بوده که رعایت آنها باعث افزایش کیفیت سخنرانی شما خواهد شد.

درباره استاد

جمعی از اساتید UCI

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
فرشته فتحی 1402-12-05
سلام وقت تون بخیر میخواستم بدونم این دوره از کجا و چه سایتی ضبط شده؟!

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

شرح دوره آموزش رایگان ارائه و سخنرانی به زبان انگلیسی


در دوره آموزش رایگان ارائه و سخنرانی به زبان انگلیسی با عبارات کاربردی در ارائه آشنا شده و می‌توانید یک ارائه کامل و باکیفیت را به‌صورت کاملا حرفه‌ای ارائه دهید؛ اما علاوه بر تسلط بر زبان انگلیسی و عبارات کاربردی آن لازم است که ساختار و مراحل ارائه کنفرانس به زبان انگلیسی را نیز بشناسید که در ادامه توضیحاتی در این خصوص می‌دهیم.


خوشامدگویی
در درجه اول باید از مخاطبین خود تشکر کنید که در این ارائه شرکت کرده و به سخنان شما گوش می‌دهند. در این بخش باید لحنی رسمی داشته و از عبارات رسمی هم استفاده کنید. عبارات زیر می‌تواند در این بخش بسیار مفید بوده و مخاطبان را به شما علاقه‌مند کند.
Good morning/evening/afternoon
Ladies and gentleman
On behalf of “company name”, allow me to extend a warm welcome to you
Hi, everyone. Welcome to “name of event”


معرفی خود
مخاطبین شما باید بدانند که چه کسی در حال صحبت کردن برای آن‌هاست. به همین جهت بهتر است علاوه بر نام خود، سمت شغلی و نام شرکت خود را نیز بگویید. میزان رسمی بودن لحن شما در این بخش به نوع مخاطبین و مراسمی که در حال سخنرانی در آن هستید بستگی دارد.
Let me briefly introduce myself. My name is “….” And I am delighted to be here today to talk to you about…
First, let me introduce myself. My name is “….” And I am the “work position” of “company name”
I’m “….” From “company name” and today I’d like to talk to you about…


معرفی مختصر موضوع
در آموزش سخنرانی به زبان انگلیسی بیان می‌شود که بخش سوم به معرفی موضوع اختصاص دارد. در این بخش لازم است که به‌طور خلاصه توضیح دهید که قصد صحبت درباره چه چیزی را داشته و موضوع اصلی سخنرانی شما چیست. در این خصوص می‌توانید از عبارات زیر برای شروع صحبت درباره موضوع استفاده کنید.
Today I am here to talk to you about
What I am going to talk about today is
I would like to take this opportunity to talk to you about
I am delighted to be here today to tell you about
I want to make you a short presentation about
I’d like to give you a brief breakdown of


بیان اهداف
در این بخش مخاطبان شما باید هدف اصلی از ارائه را متوجه شده و بفهمند که این سخنرانی دقیقا به چه منظوری ارائه می‌شود. به‌این‌ترتیب بهتر می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند و می‌دانند که قرار است وقت خود را به چه‌کاری اختصاص دهند. در این رابطه می‌توانید از عبارات زیر استفاده کنید.
The purpose of this presentation is
My objective today is


ساختار ارائه
در این بخش یک دید کلی از ارائه خود به مخاطبین می‌دهید تا آن‌ها بتوانند زمان تقریبی ارائه را تخمین زده و با توجه به سرفصل‌ها تا حدودی با شیوه ارائه موضوع آشنا شوند. عبارات زیر برای بیان این بخش می‌تواند مفید باشد.
My talk/presentation is divided into “x” parts.
I’ll start with
First, I will talk about
I’ll begin with
… then I will look at
…. Next…
And finally


شروع صحبت
از این لحظه به بعد شما وارد بدنه اصلی سخنرانی خود شده‌اید و می‌توانید از عبارات زیر برای ادامه صحبت استفاده کنید. همواره به یاد داشته باشید که استفاده از اصطلاحات رایج در ارائه کنفرانس به زبان انگلیسی مهم است و شما باید در یادگیری این عبارات کوشا باشید.
Let me start with some general information on
Let me begin by explaining why/how
I’d like to give you some background information about
Before I start, does anyone know
As you are all aware
I think everybody has heard about…, but hardly anyone knows a lot about it.


پایان هر بخش
بعد از ارائه همه سخنان در بخش خاص می‌توانید با استفاده از عبارات زیر به مخاطبان اطلاع دهید که قصد دارید صحبت را با ورود به بخش جدید ادامه دهید.
That’s all I have to say about…
We’ve looked at…
So much for…
همچنین در انتهای بخش می‌توانید یک نتیجه‌گیری کلی از سخنان خود داشته باشید تا ذهن مخاطبین برای ورود به بخش قبل آماده‌شده و صحبت‌های قبلی شما نیز در گوشه‌ای از ذهن او جای بگیرد. در این خصوص از عبارات زیر استفاده کنید.
To sum up
Let’s summarize briefly what we have looked at.
Here is a quick recap of the main points of this section.
I’d like to recap the main points
Well, that’s about it for this part. We’ve covered


در هر بخش از ارائه کنفرانس به زبان انگلیسی می‌توانید از عبارات دیگر برای ذکر یک مثال، بیان سؤال، اشاره به منابع، تاکید و... استفاده کنید. علاوه بر استفاده از عبارات حرفه‌ای و مناسب در بخش‌های مختلف سخنرانی نکات دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها سخنرانی خود را جذاب‌تر کرده و مخاطبین را به صحبت‌های خود علاقه‌مند کنید. در ادامه تعدادی از این نکات را بیان می‌کنیم.

  • استفاده از المان‌های بصری و زبان بدن می‌تواند در افزایش علاقه مخاطبین تاثیر گذاشته و سخنرانی را نیز از خشکی و رسمی بودن خارج کند. همچنین نشان می‌دهد که شما به سخنان خود مسلط بوده و اعتمادبه‌نفس کافی برای ارائه را دارید.
  • در آموزش سخنرانی به زبان انگلیسی بر روی ارتباط با مخاطبین تاکید زیادی می‌شود. به‌عنوان‌مثال اگر کسی در جمع سوالی مطرح کرد می‌توانید از حضار نظراتشان را بپرسید. به این منظور لازم است بر روی مهارت‌های listening خود کار کنید تا بتوانید سخنان افراد با لهجه‌های مختلف را متوجه شوید.
  • مثل رباتی که تنها از روی متن اسلایدها می‌خواند به سخنرانی خود ادامه ندهید. هر از چند گاهی سوالی را مطرح کرده یا از مخاطبین بخواهید نظرات خود را در خصوص موضوع بیان کنند. همچنین با بیان مثال و داستان فهم مطلب را برای آن‌ها ساده‌تر کرده و به جذابیت سخنرانی نیز اضافه کنید.
  • حتما سخنرانی‌های افراد معروف در رشته خود را گوش دهید و از آن‌ها نکته برداری کنید. می‌توانید ارائه‌های مربوط به آموزش سخنرانی به زبان انگلیسی را نیز در لیست خود قرار دهید. توجه کنید که این افراد از چه عبارات و اصطلاحاتی برای شروع یا پایان سخنرانی خود استفاده کرده و چگونه مخاطب را درگیر می‌کنند. این کار به تقویت مهارت‌های زبان شما و آشنایی با برخی عبارات حرفه‌ای نیز کمک می‌کند.
  • توجه به مکث‌ها و تاکیدها باعث می‌شود که مخاطب شما بخش‌های مهم صحبت را درک کرده و بدون مشکل با شما ارتباط برقرار کنید.
  • به‌عنوان نکته آخر تمرین را فراموش نکنید. بارها و بارها متن خود را مرور کرده و در موقعیت‌های مختلف تمرین کنید. سوالاتی که ممکن است برای مخاطبین پیش بیاید را یادداشت کرده و پاسخی برای آن‌ها آماده کنید تا با اعتمادبه‌نفس کافی در جلسه حاضر شوید.

 

 

poster
  
برگزار کننده:  University of California, Irvine
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  19 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:51 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)