×
ribbon

آموزش اصول اولیه عکاسی

عکاسی یکی از زیباترین و ارزشمندترین هنرها است که امروزه با ظهور عصر دیجیتال، دسترسی به دوربین با سرعت زیادی برای عموم افراد میسر شده است و نسبت به گذشته افراد بسیار بیشتری به آن ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
Scott Kelby
Scott Kelby
4.2 (20 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:50 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:50 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

سرفصل‌های دوره آموزش اصول اولیه عکاسی

آموزش اصول اولیه عکاسی
  تنظیمات دوربین
"08:16  
  جبران نوردهی
"12:53  
  ثبت درست رنگ‌ها
"06:11  
  Raw یا JPEG؟
"07:23  
  دستورهای f-stop
"14:59  
  ثبت تصاویر شارپ 1
"17:50  
  ثبت تصاویر شارپ 2
"18:13  
  لنزهای محبوب
"12:37  
  نکاتی در مورد لنز
"12:07  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

عکاسی یکی از زیباترین و ارزشمندترین هنرها است که امروزه با ظهور عصر دیجیتال، دسترسی به دوربین با سرعت زیادی برای عموم افراد میسر شده است و نسبت به گذشته افراد بسیار بیشتری به آن دسترسی دارند. با وجود این همچنان افراد زیادی با اصول عکاسی ناآشنا هستند. در این دوره قرار است به آموزش اصول اولیه عکاسی بپردازیم.

 

این موضوع به این معناست که حتی با دسترسی افراد به دوربین‌های دیجیتال با کیفیت‌های بالا که توانایی گرفتن عکس‌های بی‌نظیری دارند همچنان خیلی‌ها عکس‌های خوب نمی‌گیرند. برای همین در این دوره شما با مقدمات و اصول پایه‌ی عکاسی آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت که چگونه این اصول را در عکاسی خود پیاده‌ کنید.

 

این دوره، آموزش عکاسی مقدماتی برای افراد ناآشنا با اصول عکاسی است که توسط Scott Kelby به زبان انگلیسی (همراه با زیرنویس) تدریس می‌شود. 

 

آنچه در دوره‌ی آموزش اصول اولیه عکاسی به شما آموزش داده می‌شود:

 

1- در جلسه اول شما یاد می‌گیرید تنظیمات اصلی دوربین کدامند و چگونه می‌توان دوربین را برای گرفتن عکس‌های مورد نظر بهینه‌سازی کرد؟

2- در جلسه دوم تنظیمات و نکات مربوط به Exposure (قوانین مربوط به نوردهی در کار با دوربین عکاسی) تدریس می‌شود.

3- در جلسه سوم نکات مربوط به رنگ و چگونگی تنظیم درست دوربین برای به دست آوردن رنگ‌های موردنظر در هنگام گرفتن تصویر بررسی می‌شود.

4- در جلسه چهارم مدرس دوره، تفاوت عکاسی RAW و عکاسی JPEG را بیان کرده و توضیح می‌دهد که کدام یک برای موقعیت‌های مختلف مناسب است.

5- در جلسه پنجم شما با اهمیت F-stop در لنزهای مختلف عکاسی که به میزان ورود نور مربوط هستند آشنا می‌شوید. این به شما کمک می‌کند که لنزهای مختلف را برای عکاسی از موضوعات مختلف بشناسید.

6- در جلسه ششم مبحث عکاسی با وضوح بالا (Sharp) مطرح شده و دانشجوی این دوره با نکات مختلفی برای گرفتن این نوع عکس‌ها آشنا می‌شود.

7- در جلسه هفتم که قسمت دوم مبحث عکاسی Sharp است مباحث فصل پیش تکمیل می‌شود.

8- در جلسه هشتم Scott Kelby که مدرس این دوره است در مورد لنزهای مورد علاقه‌اش برای عکاسی از موضوع‌های مختلف صحبت کرده و لنزهایی را برای عکاسان تازه‌کار پیشنهاد می‌دهد.

9- در جلسه نهم که فصل پایانی این دوره عکاسی است، شما نکات پایانی در مورد استفاده از لنزهای مختلف در عکاسی را یاد خواهید گرفت.

 

در پایان دوره‌ی آموزش اصول اولیه عکاسی چه توانایی‌هایی خواهید داشت؟

 

پس از این دوره شما با اصول اولیه عکاسی آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید چه عناصری باعث به وجود آمدن یک تصویر خوب می‌شوند. این دوره‌ی آموزش عکس گرفتن شما را از سطح مقدماتی به یک فرد توانمند و متوسط در عکاسی تبدیل می‌کند.

 

بعد از اتمام این دوره شما می‌توانید در مقابل با موضوعات و موقعیت‌های مختلف از تکنیک‌های مربوطه استفاده کنید، لنز درستی به کار ببرید و نور را به درستی در عکاسی به استفاده کنید. همچنین شما با شیوه‌های گوناگون عکاسی به شکل صحیح آشنا می‌شوید.

 

ویژگی‌های این دوره‌:

• این دوره از بیان ساده‌ای بهره می‌برد که کمک می‌کند افراد ناآشنا به راحتی آن را دنبال کنند.

• مباحث بنیادی عکاسی مثل لنز، Exposure و نور کامل توضیح داده می‌شوند.

• به شما کمک می‌کند تا با تسلط به مباحث پایه، در کار خود تفاوت ایجاد کرده و از هم‌رده‌های خود پیشی بگیرید.

 

دوره‌ی آموزش اصول اولیه عکاسی برای چه کسانی مناسب است؟

 

• این دوره مقدماتی است و برای تمامی افراد آشنا و ناآشنا با حیطه‌ی عکاسی مناسب می‌باشد. در دوره آموزش اصول اولیه عکاسی، طی 9 جلسه، اصول عکاسی به طور کامل، از ابتدا تا انتها تدریس می‌شود.

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Scott Kelby

 

Scott Kelby  عکاس معروف در حوزه‌ی آموزش عکاسی دیجیتال است که با نام "آقای فتوشاپ" شناخته می‌شود. زیرا او یکی از فعال‌ترین نویسنده‌ها در حوزه‌ی آموزش تدوین عکس با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ بوده و سردبیری مجله‌ی "Photoshop User Magazine" را بر عهده دارد.

این مدرس تا به حال بیش از 60 کتاب و مقاله‌ی مختلف درباره‌ی عکاسی و ادیت عکس با ابزارها و نرم‌افزارهای مختلف نوشته است. او همچنین مدیرعامل و مدرس اصلی وبسایت KelbyOne می‌باشد. 

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
مهران محقق 1402-08-03
برای استفاده از این دوره باید به اصول اولیه عکاسی و اصطلاحات آن آشنا باشید تا با مدرس ارتباط برقرار کنید و حرف هاشو بفهمید. در این صورت این دوره میتونه خیلی مفید باشه.
امیدرضا شاهمیرزائی 1400-08-07
بسیار ساده و کاریردی سپاسگزارم
محمود حسینی 1400-03-10
گروه مکتب خونه بسیار از شما ممنون هستم آموزش های شما بسیار به درد بخور و خوب هستند من در کسب و کارم از آموزش های شما بسیار استفاده کردم
1400-01-16
خیلی خوب و مفید بود0ممنون
1400-01-14
یکی از بهترین و جامع ترین آموزش هایی بود که توی اینترنت میشه استفاده کرد خیلی قشنگ توضیح دادند عالی لطفا آموزش های بیشتری از scott kellby بزارید متشکر از سایت خوبتون
1399-10-06
ممنون از شما عالی بود.
محمد مهدی میرزایی 1399-09-04
کاش بقیه آموزش های انگلیسی زیر نوس داشت
مهدی سیاوشی 1399-09-04
برای آموزش مبتدی عالی بود
منا فرزانه 1401-09-08
دوره بسیار کاربردی به ساده ترین شکل بود.اما پیشنهاد میکنم اگر هیچ پیش زمینه ی عکاسی ندارید دوره های دیگر رو امتحان کنید اما اگر با دوربین اشنایی دارین بسیار عالی و مفید خواهد بود.
1402-06-11
بد نبود ولی خب کامل و حرفه ای نیست.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:50 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:50 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی