آموزش اصول اولیه پریمیر

poster
پیش‌نمایش دوره

یکی از پرکاربردترین و بهترین نرم‌افزارهای ساخته‌شده در حوزه‌ی تدوین و ویرایش، ادوبی پریمیر است. آموزش پریمیر به شما کمک می‌کند تا به تدوین اشراف کاملی پیدا کرده و بتوانید ویدئوها و یا فایل‌های صوتی ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
Will Bartlett
Will Bartlett
3.9 (7 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با اصول اولیه پریمیر

 آشنایی با فضای کاربری پریمیر

 آشنایی با ابزارهای کاربردی و اصلی پریمیر

 تدوین ویدئو با ابزار پریمیر

سرفصل‌های دوره آموزش اصول اولیه پریمیر

مقدمه
  معرفی دوره
مشاهده
"01:36  
  معرفی استاد
"01:09  
  شروع و ایجاد پروژه جدید
"02:09  
  معرفی پنل های پریمیر
"01:45  
  فضای کاری در پریمیر
"04:53  
فصل اول
  بهینه سازی
"07:31  
  بک آپ گیری از ویدئو
"01:07  
  ساختار پوشه
"03:48  
  کیفیت استاندارد
"01:49  
  sequence چیست
"01:02  
  تنظیمات از پیش تائین شده
"05:56  
  وارد کردن محتوا و ساختار پوشه
"07:31  
  اضافه کردن کلیپ ها در sequence
"04:47  
  ردیابی لایه ها
"04:20  
  کار با صدا
"03:28  
فصل دوم
  کیفیت پخش
"01:36  
  انتخاب چیدن
"10:19  
  منبع پنجره پنل
"05:26  
  جابه جایی کلیپ ها
"05:21  
  ویرایش موسیقی
"06:29  
  کنترل افکت
"07:29  
  سرعت کشش
"02:46  
  انتقالات
"06:37  
  ارائه پیش نمایش ها
"01:23  
  ایجاد متن عناوین
"04:09  
فصل سوم
  کار کردن به ترتیب با عناوین
"05:12  
  صفحه جدید برای ایجاد متن
"06:15  
  رنگ ها
"04:55  
  قاب های صوتی
"04:12  
  گذاشتن صدا برای ویدیو
"02:07  
  میکس ترک صوتی
"01:25  
  پلاگین های صوتی
"06:03  
  برچسب های رنگ
"04:08  
  تو در تو
"03:17  
  عناوین سوم
"08:47  
فصل چهارم
  نگه داشتن قاب
"01:32  
  میانبرها و ابزارهای صفحه کلید
"04:49  
  تصحیح رنگ
"03:52  
  درجه بندی رنگ
"05:08  
  کلیک نهایی برای ویرایش
"01:48  
  امتیازات داخل و خارج
"02:20  
  تنظیمات از پیش تائین شده
"07:09  
  صادر کردن دسته ای
"01:57  
  پیش فرض مرجع
"03:22  
  مرحله نهایی
"02:26  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

یکی از پرکاربردترین و بهترین نرم‌افزارهای ساخته‌شده در حوزه‌ی تدوین و ویرایش، ادوبی پریمیر است. آموزش پریمیر به شما کمک می‌کند تا به تدوین اشراف کاملی پیدا کرده و بتوانید ویدئوها و یا فایل‌های صوتی را به هم چسبانده و یا ازلحاظ بصری، ویرایش کنید. دوره آموزش اصول اولیه پریمیر مکتب خونه با این هدف تهیه شده و به شما کمک می‌کند تا اولین قدم درراه یادگیری این نرم‌افزار را بردارید. در ادامه به معرفی این دوره آموزش پریمیر خواهیم پرداخت.

معرفی دوره آموزش پریمیر

در آموزش اصول اولیه‌ی پریمیر، به‌صورت مقدماتی برای مبتدیان و کسانی که به‌تازگی قصد فراگیری پریمیر را کرده‌اند، اصول اولیه و پایه‌ای نرم‌افزار را شرح داده و به کمک تمرین و تکرار، توانایی هنرجویان را در کار با پریمیر، به سطح قابل‌قبولی می‌رسانیم.  آموزش اصول اولیه پریمیر، فرایند شروع آموزش پریمیر از صفر را، بسیار آسان‌تر و قابل‌دسترس‌تر کرده است. این آموزش، با توضیح مبانی و مفاهیم اولیه‌ی پریمیر، شروع کرده و در ادامه، با نمایش نمونه‌ها و انجام تمرین همراه هنرجو، کاربرد هر ابزار را نشان می‌دهد. 

آموزش اصول اولیه‌ی پریمیر، از آموزش ساخت پنجره در نرم‌افزار شروع و با نشان‌ دادن نحوه‌ی ویرایش و قرار دهی کلیپ‌ها در کنار هم ادامه می‌دهد. در طول آموزش، کار با صوت و تصحیح رنگ، تنظیم عناوین و میانبرهای صفحه‌کلید، طریقه‌ی گرفتن خروجی و این‌گونه موارد آموزش داده ‌شده ‌است. 

دوره‌ی آموزش پریمیر، دارای 4 ساعت محتوای آموزشی و از 45 جلسه آموزش، تهیه ‌شده و توسط یکی از بنیان‌گذاران شرکت تولیدات ویدئویی در کانادا، Will Bartlett، که سابقه‌ی تدوین و ویرایش بیش از 1000 فایل تصویری را دارد، آموزش داده‌ می‌شود.  این دوره آموزش پریمیر همچنین، توضیحاتی در قالب فایل نوشتاری PDF، در اختیار هنرجویان برای یادگیری بهتر قرار داده و فیلم‌ها و موسیقی‌هایی مناسب تمرینات بیشتر، در کنار آموزش، قابل دانلود هستند.

توجه: ویدیوهای زبان‌اصلی دوره به صورت رایگان هستند اما برای دسترسی به زیرنویس فارسی ویدیوها می‌توانید محتوای دوره را خریداری کنید

هدف از آموزش اصول اولیه پریمیر چیست؟

پریمیر، نرم‌افزاری با محیط کاربری ساده بوده و کار با آن از باقی نرم‌افزارهای موجود برای تدوین، به‌مراتب راحت‌تر است. بااین‌حال، لازمه پیش از شروع آموزش‌های حرفه‌ای، با مقدمات و مفاهیم ابتدایی آن آشنا شده و کاربرد هر ابزار را به‌خوبی بشناسیم. در هر آموزشی، شناخت مقدمات، روند آموزش حرفه‌ای را برای یادگیرنده، آسان‌تر و مفیدتر می‌کند دوره. آموزش پریمیر نیز، با معرفی مفاهیم و ابزارها و توضیح نحوه‌ی کار با پریمیر، یک دید کلی از نرم‌افزار به هنرجو داده و راه او را در ادامه‌ی مسیر آموزش پریمیر، هموارتر می‌کند. 

دوره‌ی آموزش پریمیر مناسب چه کسانی است؟

تمام افراد علاقه‌مند به یادگیری پریمیر، می‌توانند از دوره‌ی آموزش رایگان اصول اولیه‌ی پریمیر استفاده نموده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.  این دوره‌ی آموزش پریمیر، به پیش‌نیاز خاصی نیاز نداشته و محدودیت سنی نیز ندارد. البته برای یادگیری بهتر نرم‌افزارهای شرکت ادوبی، بهتر است آشنایی کلی و اولیه‌ای با مادر نرم‌افزارهای این شرکت، فتوشاپ، داشته باشیم. این آشنایی می‌تواند در درک بهتر فضای کاربری پریمیر، کمک‌کننده باشد. 

بعد از فراگیری دوره‌ی آموزش پریمیر چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

دوره‌ی آموزش اصول اولیه‌ی پریمیر، مفاهیم را در سطحی مقدماتی و پایه بیان می‌کند که برای مهارت ‌یافتن در کار با نرم‌افزار، بسیار مفید است اما کافی نیست. آموزش اصول اولیه پریمیر، به شما فضای کاربری پریمیر را معرفی کرده و هریک از ابزارهای کاربردی و اصلی آن را نشان می‌دهد. همچنین، فایل‌هایی برای تمرین و تکرار، در اختیار هنرجو قرار داده ‌است. با انجام تمرینات و دقت در آموزش، هنرجو می‌تواند تا سطح قابل‌ قبولی در کار با نرم‌افزار پیشرفت کرده و مهارت یابد؛ اما برای کارهای حرفه‌ای کافی نبوده و نیاز به آموزش‌های جامع‌تری دارد. 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Will Bartlett

Will bartlett بیش از 10 سال است که فیلم‌برداری ویرایشگری حرفه‌ای انجام می‌دهد. او 15 سال تولید کننده محتوا بوده است. و در طول این سال‌ها، با ده‌ها شرکت تولیدی و صدها مشتری از کانادا و ایالات متحده همکاری کرده‌است.

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
سعید اکبری راد 1400-03-21
دوره بسیار عالی و مفید ممنون بابت این کیفیت عالی زیر نویس ها عالی بود حتی به صورت دانلود جدا گانه خیلی دقیق بود ممنونم
1400-03-03
واقعا ممنون که رایگان گذاشتید
ف طهماسبی 1402-04-04
دوره‌ی بسیار مفیدی بود ، متشکرم
محمد جواد نوری 1400-01-17
سلام دانلود زیرنویس ها خراب هست زیر نویس ها دانلود نمی شوند ممنون
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ متاسفانه امکان مشاهده زیر نویس پس از دانلود وجود ندارد برای مشاهده زیرنویس لازم است دوره را به صورت آنلاین مشاهده نمایید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

مقدمه‌ای بر پریمیر

Adobe Premiere Pro یک نرم‌افزار ویرایش ویدیو غیر مبتنی بر خط زمانی (NLE) است که توسط شرکت Adobe Inc توسعه‌ یافت. این نرم‌افزار تحت برنامه مجوز Adobe Creative Cloud منتشر شده است. Adobe Premiere Pro در سال 2003 منتشر شد و جانشینی برای Adobe Premiere به‌حساب می‌آید (اولین بار در سال 1991 منتشر شد). این نرم‌افزار برای ویرایش حرفه‌ای ویدیو طراحی شده است، درحالی‌که همتای آن، Adobe Premiere Elements، بر بازار کار تجاری تمرکز دارد.

قابلیت‌های adobe premiere pro

Premiere Pro از ویرایش ویدیوی با وضوح‌بالا تا رزولوشن 10240 در 8192 و حداکثر 32 بیت در هر کانال رنگی در فرمت‌های RGB و YUV پشتیبانی می‌کند. ویرایش سطح صدا، پشتیبانی از پلاگین VST و میکس صدای فراگیر 5.1 در این نرم‌افزار در دسترس هستند. پریمیر پرو به آن اجازه می‌دهد فرمت‌هایی غیر از فرمت‌هایی که QuickTime یا DirectShow را پشتیبانی می‌کنند وارد و صادر کند و از انواع فرمت‌ها و کدک‌های ویدئویی و فایل‌های صوتی در macOS و Windows پشتیبانی می‌کند.

 هنگام استفاده از خط آداپتورهای Neo CineForm، از ویرایش سه‌بعدی و امکان مشاهده اشیاء سه‌بعدی با استفاده از مانیتورهای دوبعدی پشتیبانی می‌کند، جایی که می‌توانید نمای چپ و راست را جداگانه تنظیم کنید. Premiere Pro را می‌توان برای تمام‌کارهای ویرایش ویدیو موردنیاز برای ایجاد ویدیوهای باکیفیت بالا و غنی از رسانه استفاده کرد. می‌توان از آن برای واردکردن ویدیو، صدا و گرافیک استفاده کرد و برای ایجاد فرمت‌ها و ویرایش‌های ویدیویی جدید که می‌توانند به رسانه و فرمت موردنیاز برای توزیع تحویل داده شوند، استفاده می‌شود. دوره آموزش پریمیر معرفی شده در بالا با هدف آموزش این نرم‌افزار تهیه شده که می‌تواند برای علاقه مندان به این ابزار بسیار مفید باشد.

 هنگامی‌که با استفاده از Premiere Pro یک ویدیو ایجاد می‌کنید، می‌توانید فایل‌های ویدیویی، فیلم و صوتی مختلف را هم‌زمان ویرایش کنید. همچنین می‌توان عناوین و گرافیک‌ها را می‌توان به فیلم اضافه کرد و فیلترها را می‌توان برای جلوه‌های دیگر اعمال کرد. Premiere Pro در زمان اکران با استقبال خوبی در صنعت فیلم و ویدئو روبرو شد و در فیلم‌هایی مانند بازگشت سوپرمن، غبار در افتخار (برای فیلم‌برداری) و مکان‌هایی مانند تور اعترافات مدونا استفاده شد.

نحوه ویرایش فیلم‌ها و ویدیوها در پریمیر

امکانات و عملکرد نرم‌افزار پریمیر به‌قدری جامع است که فیلم‌سازان حرفه‌ای برتر از این سیستم برای تدوین فیلم استفاده می‌کنند. Premiere بسیار بصری و کاربرپسند است و به همین دلیل، حتی کاربران مبتدی نیز می‌توانند کار با آن را یاد بگیرند. به‌خصوص کسانی که تجربه کار با فتوشاپ یا سایر برنامه‌های شرکت ادوبی را دارند، از ابتدا رابط کاربری پریمیر را می‌شناسند. 

همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین کاربرد نرم‌افزار پریمیر درزمینهٔ تدوین فیلم و ویدئو است. با استفاده از این برنامه می‌توانید به‌راحتی ویدیوهای خود را برش داده و به قسمت‌های مختلف هر ویدیویی که می‌خواهید بپیوندید. امکان اعمال انواع تغییرات با استفاده از این نرم‌افزار وجود دارد. در قسمت صدا تجهیزات مشابهی دارید که می‌توانید تغییرات مختلفی را در صدای ویدیوهای خود اعمال کنید. ویرایشگرهای حرفه‌ای علاوه بر پریمیر از نرم‌افزار افتر افکت نیز برای افزودن جلوه‌های ویژه به فیلم‌ها استفاده می‌کنند. در دوره آموزش پریمیر مقدماتی اصول اولیه ویرایش فیلم‌ها با این ابزار آموزش داده می‌شود.

نحوه ایجاد تیزرهای تبلیغاتی در پریمیر

یکی از رایج‌ترین و مؤثرترین روش‌های کسب درآمد از نرم‌افزار پریمیر، ایجاد تیزر تبلیغاتی است. هر کسب‌وکاری، چه بزرگ و چه کوچک، برای معرفی خود به مشتریان خود نیازمند تبلیغات است. در گذشته متن یا تصویر برای تبلیغات کافی بود، اما در دنیای پرشتاب و پرمشغله امروزی به تصاویر و عبارات توجه چندانی نمی‌شود. حال برای جلب‌توجه مخاطب باید ویدیوهای جالبی را به آن‌ها نشان دهیم. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌خواهند برای معرفی خود و محصولاتشان ویدئوهای کوتاه و موثر بسازند. بد نیست بدانید برای ساخت یک تیزر یک دقیقه ای می‌توانید چند تومان هزینه کنید. پس با یادگیری پریمیر و وقت گذاشتن برای معرفی خود (پرسونال برندینگ) می‌توانید مشتریان بیشتری پیدا کرده و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کنید.

کسب درآمد با پریمیر

ورود به بازار گرافیک زمانی موفقیت‌آمیز خواهد بود که بدانید، اگر در نرم‌افزار Adobe Premier متخصص باشید، می‌توانید کارهای کوچک و کارهای بزرگ انجام دهید و درآمد زیادی کسب کنید. برای تسلط بر مهارت، مراقب باشید و استفاده از آموزش Adobe Premiere را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که پول کلان فقط از طریق تجربه و مهارت به دست می‌آید. اگر بزرگ فکر می‌کنید و می‌خواهید به کسب درآمد زیاد از این را برسید، پریمیر با نرم‌افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ و افتر افکت عالی کار می‌کند.

بازار کار نرم‌افزار پریمیر

اگرچه برنامه پریمیر پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، اما با کمی دقت می‌توانید تمام قسمت‌های آن را خیلی سریع یاد بگیرید. در نظر داشته باشید که یک فرصت طلایی برای ایجاد یک حرفه از خانه پیش روی شماست که با یادگیری برنامه پریمیر امکان‌پذیر است. Free Motion Code برای علاقه‌مندان به آموزش‌های پریمیر قصد دارد دستورالعمل‌ها و آموزش‌های ویرایش Adobe Premiere را برای تمامی جنبه‌های این نرم‌افزار آماده کرده و به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.

موضوعات زیادی در این برنامه وجود دارد که برای هر یک از آن‌ها می‌توانید درسی ساده در نظر بگیرید که با یک‌بار تماشا و انجام آن می‌توان آموخت. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در پریمیر پرو فارسی تایپ کنید، به یک آموزش کوچک نیاز دارید که در دوره آموزش پریمیر ما آن را ارائه می‌دهیم. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از شرکت‌ها و شرکت‌ها به افرادی نیاز دارند که بتوانند به‌راحتی با مجموعه‌ای مانند نرم‌افزار پریمیر کار کنند، بنابراین اگر می‌خواهید درآمدی بی‌دغدغه داشته باشید، آموزش رایگان پریمیر را در بین استراتژی خود در نظر بگیرید.

سخن پایانی

دوره‌ی آموزش پریمیر از صفر تا سطح پیشرفته با بیان ساده و روان شما را با تمام قابلیت‌های این نرم‌افزار برای ساخت و تدوین انواع ویدیوها آماده می‌کند. لذا شما می‌توانید پس از اتمام دوره آموزش پریمیر در زمینه‌های مختلف ازجمله موشن گرافیک، ساخت تیزرهای تبلیغاتی و تدوین حرفه‌ای با جلوه‌های ویژه فعالیت کنید.

صفحات پربازدید
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی