آموزش رایگان حروف الفبای روسی

poster
پیش‌نمایش دوره

زبان روسی از شاخه‌ی زبان‌های اسلاوی و عضو خانواده‌ی زبان‌های هندی-اروپایی است. اتفاقاً زبان فارسی هم از زبان‌های هندی-اروپایی است؛ بنابراین، یادگیری زبان روسی برای فارس زبانان به مراتب، ساده‌تر است. زبان روسی، هشتمین زبان ... ادامه

برگزارکننده:  Saint Petersburg State University  Saint Petersburg State University
مدرس دوره:
Kosareva Еlena
3.9 (11 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  5 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  0:29 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان حروف الفبای روسی

معرفی حروف الفبای روسی
حروف صدادار روسی
حروف بی‌صدا الفبای روسی
  حروف بی‌صدا الفبای روسی
"06:06  
  بیایید حروف بی‌صدا را تمرین کنیم
"04:10  

درباره دوره

زبان روسی از شاخه‌ی زبان‌های اسلاوی و عضو خانواده‌ی زبان‌های هندی-اروپایی است. اتفاقاً زبان فارسی هم از زبان‌های هندی-اروپایی است؛ بنابراین، یادگیری زبان روسی برای فارس زبانان به مراتب، ساده‌تر است. زبان روسی، هشتمین زبان پرکاربرد دنیا و پرگویش‌ترین زبان اروپا و بخش‌های وسیعی از اوراسیا است. 285 میلیون نفر در دنیا برای ارتباط برقرار کردن از زبان روسی استفاده می‌کنند. روسی، زبان مادری بیش از 150 میلیون نفر است و بیش از 110 میلیون نفر در سراسر دنیا از این زبان، به عنوان زبان دوم، استفاده می‌کنند. برای شروع یادگیری زبان جدید اولین قدم یادگیری الفبای آن است و در این دوره آموزش الفبای روسی، دقیقا به همین موضوع خواهیم پرداخت.

 

احتمالاً شما هم تا به حال حروف جالب و عجیب روسی را دیده‌اید. در نگاه اول یاد‌گیری این حروف ممکن است سخت به نظر برسد؛ اما فراموش نکنید یادگیری هر موضوعی با تلاش، آسان می‌شود و وقتی 285 میلیون نفر در دنیا توانسته‌اند این زبان را یاد بگیرند، شما هم می‌توانید. همچنین اگر نکاتی را درباره الفبای زبان روسی بدانید، می‌توانید با دید بازتری به استقبال یادگیری آن بروید. الفبای روسی اگر چه شباهت‌های ظاهری به الفبای لاتین دارد، اما بسیار متفاوت است. بسیاری از حروف ظاهر مشابه، اما تلفظ متفاوت با نمونه مشابه لاتین دارند و یا ظاهر یک حرف لاتین و صدای یک حرف لاتین دیگر را دارند. برای مثال، حرف "в" در روسی مشابه حرف "B" در انگلیسی است؛ اما مانند "واو" در فارسی تلفظ می‌شود.

 

الفبای زبان روسی از الفبای سیریلیک مشتق شده‌است. الفبای سیریلیک در قرن نهم و در اولین امپراطوری بلغاری اختراع شده بود. الفبای معاصر روسی، از 33 حرف تشکیل شده است که در بین آن‌ها ده حرف مصوت و 21 حرف، صامت هستند. همچنین دو علامت سختی و نرمی هم تکمیل کننده این 33 حرف هستند. این دو علامت هیچ آوایی ندارند و فقط بر نحوه تلفظ حروف صامت و مصوت اطرافشان تاثیر می‌گذارند. خوشبختانه، آوای اکثر حروف روسی شبیه به معادل فارسی آن‌ها است. البته، به جز چند صامت و مصوت که مشابه آن‌ها در زبان فارسی وجود ندارد. نظام نوشتاری الفبای زبان روسی بر دو گونه حروف الفبا استوار است که اصطلاحاً به آن‌ها حروف چاپی و حروف تحریری می‌گوییم. در نوشتن این حروف از حروف تحریری و در تایپ از حروف چاپی استفاده می‌شود. حروف تحریری شباهت بیشتری به حروف زبان انگلیسی دارند و همین، نوشتن این حروف را ساده‌تر می‌کند. پس نیازی نیست نگران نوشتن حروف روسی باشید. حروف تحریری و چاپی هر کدام به دو شکل حروف بزرگ و کوچک به کار می‌روند. یکی از کاربرد‌های حروف بزرگ این است که نخستین حرف، از اولین کلمه در جمله، باید با حرف بزرگ نوشته شود. همچنین حرف اول نام، نام فامیل و نام پدر در روسی با حرف بزرگ نوشته می‌شود.

 

نکته‌ی مهم در یادگیری زبان روسی، منبع مناسب برای شروع این زبان است. آموزش الفبای روسی و آموختن شیوه صحیح خواندن و تلفظ حروف در روسی بسیار مهم است؛ زیرا اگر شما شیوه استفاده از حروف الفبای روسی را به خوبی نیاموزید، در آینده برای استفاده از این حروف و ادامه یادگیری به مشکل برخواهید خورد. نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کرد، خواندن صحیح روسی است. آموزش خواندن روسی هم مانند آموزش الفبا در سطح مبتدی بسیار مهم است؛ زیرا حتی یک اشتباه کوچک در خواندن روسی می‌تواند باعث تفاوت معنایی شود و معنای اشتباه را به مخاطب منتقل کند. بنابراین، اگر به یادگیری زبان روسی علاقه‌مند هستید، اول از همه باید با حروف الفبای زبان روسی و اصول خواندن صحیح در زبان روسی به درستی آشنا شوید. در دوره آموزش الفبای زبان روسی به صورت اصولی با الفبای زبان روسی و شیوه‌ی صحیح تلفظ آن‌ها آشنا می‌شوید. همچنین اصول ابتدایی خواندن در زبان روسی را یاد می‌گیرید. در پایان این دوره می‌توانید حروف روسی را به خوبی تشخیص دهید و کلمات روسی را بخوانید.

 

فراموش نکنید با یادگیری خواندن به زبان روسی، شما می‌توانید بلیت ورود به دنیای شگفت انگیز ادبیات روسیه را به دست بیاورید و با بالا بردن سطح مهارت‌های زبان روسی‌تان از آثار جاودان و استثنایی بزرگان ادبیات روسیه مانند چخوف، داستایوفسکی، تولستوی و... با زبان اصلی استفاده کنید. زبان روسی به دلیل ساختار خاص و دقیق خود از زبان‌هایی است که بسیار سخت ترجمه می‌شوند و بدیهی است که خواندن آثار روسی با زبان اصلی قابل مقایسه با هیچ ترجمه‌ای نیست.

 

دوره‌ی آموزش الفبای روسی برای کسانی که در سطح ابتدایی زبان روسی هستند و برای اولین بار قصد یادگیری این زبان را دارند طراحی شده است و برای همه کسانی که به یادگیری زبان روسی علاقه دارند و یا دوست دارند که با الفبای زبان روسی آشنا شوند مناسب است. پس اگر سطح مبتدی هستید و یا به فکر یادگیری زبان روسی هستید، این دوره برای شماست. همانطور که می‌دانید، یادگیری آنلاین یکی از ساده‌ترین، به صرفه‌ترین و موثرترین شیوه‌های آموزش زبان است. شما می‌توانید در دوره‌ی آنلاین آموزش الفبای روسی مکتب‌خونه به صورت رایگان شرکت کنید و از یادگیری یک زبان جدید لذت ببرید.

درباره استاد

Kosareva Еlena

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
یاسمن ایزدی خواه 1401-08-02
از تمام دست‌اندرکاران مکتب‌خونه به‌خاطر قرار دادن این سری ویدیوها سپاسگزارم. بسیار مفید بود و در آموزش هرچه بهتر الفبای روسی به من کمک کرد.
فاطمه حیدری ارجلو 1400-06-27
با سلام و احترام حضور محترم تیم عالی مکتبخونه از اینکه آموزش الفبای روسی را رایگان در اختیار قرار دادید نهایت تشکر و قدر دانی را دارم. لطفا اگر ممکن است دوره های کامل آموزشی این زبان را برگزار نمایید تا علاقه مندان بتوانند از این دوره خوب و عالی استفاده نمایند. با تشکر از شما
1400-01-30
برای شروع عالیه🙏🌹
سید محمد جواد رادمنش 1400-01-13
اگر زیر نویس فارسی داشته باشد، خیلی بهتر می شود. با تشکر از خدمات شما
1399-10-01
خیلی عالی بود.
1400-04-14
به این اموزش نیاز داشتم خیلی متشکرم
فاطمه بختیاری 1402-03-01
ممنون میشم اگر دوره های اموزشی بیشتری از این زبان بذارید
پریا زندسلیمی 1400-06-25
این دوره هارو که از سایت کورسرا برداشتین !! والا حق دارن تحریممون میکنن:/
مکتب‌خونه
دوست عزیز سلام این دوره به صورت رایگان در وبسایت کورسرا قرار گرفته است و صرفا برای تسهیل دسترسی افرادی که فیلترشکن ندارند روی وبسایت ما قرار گرفته و ضمنا در قسمت برگزار کننده مشخص شده که برگزار کننده این دوره مکتبخونه نیست
میلاد جلالی 1399-10-09
به نظرم جالب نبود اینجوری که یه مبتدی چیزی یاد نمیگیره.در هر صورت ممنون
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhooneh.org

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
صفحات پربازدید
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  Saint Petersburg State University
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  5 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  0:29 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)