آموزش بازخوانی تاریخ روانکاوی فروید

poster
پیش‌نمایش دوره

آموزش رایگان روانکاوی فروید چه کمکی به ما می‌کند؟ چه تحولی در ما ایجاد می‌کند؟ وقتی صحبت از روانشناسی و روانکاوی به میان می‌آید، هر کدام از ما تصویری را به‌خاطر می‌آوریم. بعضی از ما ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
4.5 (2 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  10 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  17 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش بازخوانی تاریخ روانکاوی فروید

مجموعه پادکست‌های تاریخ روانکاوی فروید
  جلسه اول:بازخوانی تاریخ روانکاوی فروید
"116:08  
  جلسه دوم:بازخوانی تاریخ روانکاوی فروید
"87:06  
  جلسه سوم: بازخوانی تاریخ روانکاوی فروید
"103:30  
  جلسه چهارم: بازخوانی تاریخ روانکاوی فروید
"78:25  
  جلسه پنجم: بازخوانی تاریخ روانکاوی فروید
"98:01  
  جلسه ششم: بازخوانی تاریخ روانکاوی فروید
"114:45  
  جلسه هفتم: بازخوانی تاریخ روانکاوی فروید
"87:52  
  جلسه هشتم: بازخوانی تاریخ روانکاوی فروید
"122:15  
  جلسه نهم: بازخوانی تاریخ روانکاوی فروید
"102:26  
  جلسه دهم: بازخوانی تاریخ روانکاوی فروید
"114:04  

درباره دوره

آموزش رایگان روانکاوی فروید چه کمکی به ما می‌کند؟ چه تحولی در ما ایجاد می‌کند؟ وقتی صحبت از روانشناسی و روانکاوی به میان می‌آید، هر کدام از ما تصویری را به‌خاطر می‌آوریم. بعضی از ما کتاب‌های انگیزش و موفقیت را به یاد می‌آوریم، بعضی ممکن است کلمات پیچیده و سخت اختلالات روانی به یاد آوریم و بعضی هم ممکن است فردی را تصور کنیم که روی یک کاناپه راحت لم داده‌ است و هرآنچه مراجع می‌گوید را با دقت جایی یادداشت می‌کند.

واقعیت این است که روانکاوی هم همه این تصاویر هست و هم هیچ کدام نیست. وقتی از روانکاوی و روانشناسی صحبت می‌کنیم، از علمی حرف می‌زنیم که حوزه مطالعات آن پیچیده‌ترین بخش وجودی هر موجود زنده یعنی روان اوست. بنابراین هیچ وقت نمی‌توانیم روانکاوی را ساده یا محدود بدانیم.

اما چطور می‌توانیم اطلاعاتمان را از دنیای روانکاوی افزایش دهیم؟ در دنیایی که روز به روز به مهارت‌هایی نیاز داریم که برای بدست آوردن آن‌ها باید روی روانمان کار کنیم، چطور می‌توانیم از علم روانشناسی بهتر استفاده کنیم و اصلا از کجا باید شروع کنیم تا روانکاوی را بشناسیم؟

پاسخ این سوالات ساده است. همان طور که برای شناخت هر چیز به تاریخچه آن مراجعه می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که چگونه به‌وجود آمده و در طول زمان چه تغییراتی کرده، شناخت تاریخ علم روانکاوی هم به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از این علم داشته بشیم و آن را بهتر درک کنیم.

  • درباره دوره بازخوانی تاریخ روانکاوی فروید:

وقتی از تاریخ روانشناسی صحبت می‌کنیم و حتی وقتی به سراغ مطالعه آن می‌رویم، به نامی بر می‌خوریم که شاید بتوان آن را پربسامدترین نام تاریخ روانکاوی دانست.

انگار که نمی‌توان روانکاوی را بدون این نام تصور کرد و انگار که بدون آن علم روانشناسی برای همیشه چیزی کم دارد. بله. درست حدس زده‌اید. از زیگموند فروید حرف می‌زنیم. فردی با عینک گرد و کوچکی که در اغلب عکس‌ها او را با سیگار برگی در دست دیده‌ایم.

زیگموند فروید برای همه ما شناخته شده و آشناست حتی اگر تاکنون هیچ کتابی از او نخوانده باشیم. باید قبول کنیم که در دنیای پر پیچ و خم روانشناسی، شناخت فروید و تفکرات او، می‌تواند کلید حل معماهای فراوانی باشد و به ما دیدی برای ادامه مسیر بدهد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمدرضا سرگلزایی

دکتر محمدرضا سرگلزایی، آبان 1349 در سیستان چشم به جهان گشود. ایشان در سال 1374 موفق به کسب مدرک پزشکی عمومی خود از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شد و در سال 1379 بورد تخصصی روانپزشکی خود را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پایان رسانید. ایشان مقاله‌ها و کتاب‌های متعددی تالیف و کلاس‌های مختلفی را با موضوع این دوره و دوره‌های دیگر روانشناسی و روانپزشکی برگزار نموده‌اند. شما می‌توانید به تفصیل با آثار دکتر سرگلزایی در وب‌سایت رسمی ایشان به آدرس drsargolzaei.com آشنا شوید. همچنین از مسئولیت‌های ایشان می‌توان به استادیاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1402-02-12
اونقدر تشنه ی یادگیری بودم و اونقدر لذت بردم که تمام مدت ناخودآگاه در حال لبخند زدن بودم.خیلی ممنونم که این دوره رو گذاشتید و ممنون که رایگانه.عالی بود.خیلی متشکرم
1400-03-16
سپاس فراوان، یک دل سیر مطلب و منبع و نظر در رابطه با روانشناسی فروید و یونگ بود پاینده باشید

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

در بین دوره‌های روانشناسی مختلفی که در جای جای ایران برگزار می‌شوند، کمتر می‌توان دوره‌ای را پیدا کرد که با نگاهی بی‌طرفانه و دقیق به بررسی روانکاوی زیگموند فروید بپردازد.

دوره‌های موجود، یا بسیار پیچیده و سنگین هستند و یا بسیار سطحی و بی‌ارتباط به روانکاوی فروید. دوره آموزش رایگان روانکاوی فروید، دوره‌ای‌ست که برای پاسخ به تمام این نیازها برگزار شده است. در این دوره هرآنچه باید از تاثیر فروید و فعالیت‌های او در تاریخ روانکاوی بدانیم، یادمی‌گیریم.

به‌گونه‌ای که پس از اتمام این دوره پاسخ بسیاری از سوالات اساسی و کلیدی خودمان را پیدا خواهیم کرد. از جلسه اول با دوران کودکی و تولد فروید آشنا می‌شویم و قدم به قدم همراه او تفکرات و ایده‌هایش را بررسی می‌کنیم.

 دوره آموزش رایگان روانکاوی فروید در ده جلسه و به صورت صوتی آماده شده تا شما بتوانید در حداقل زمان ممکن و در همه شرایط از آن استفاده کنید و لذت ببرید. در زمان پیاده روی، انجام کارهای منزل و حتی در محل کار می‌توان به آن گوش داد و نکات مفیدی از آن یاد گرفت به شرط آن‌که از تمرکز کافی برای یادگیری برخوردار باشید.

از دیگر نکات مثبت این دوره می‌توان به استاد حرفه‌ای و مسلط آن اشاره کرد. دکتر محمدرضا سرگلزایی که پیش از این با ایشان در دوره تخصصی مدیریت درون آشنا شده‌ایم و نام ایشان برای همه علاقه‌مندان به حوزه روانشناسی و آموزش‌های تخصصی آشناست.

این دوره برای چه افرادی مناسب است؟

به طور خلاصه دوره صوتی بازخوانی تاریخ روانکاوی فروید دوره‌ای‌ست که برای هر شخصی می‌تواند مناسب باشد. اگر تازه با مفاهیم روانکاوی آشنا شده‌اید و می‌خواهید اطلاعاتتان را در این حوزه افزایش دهید، یا اگر یک روانکاو حرفه‌ای هستید و همچنان می‌خواهید دانشتان را مرور کنید،

 دوره آموزش روانکاوی فروید همان دوره‌ای‌ست که باید به سراغش بروید. همان‌طور که پیش از این گفتیم، شناخت زیگموند فروید به عنوان یکی از کلیدی‌ترین عناصر علم روانکاوی به ما کمک می‌کند تا اول از همه اجازه ندهیم اطلاعات غلط و غیر علمی به ذهنمان راه باز کنند و از همه مهم‌تر بتوانیم از نگاه یکی از تاثیر گذارترین روانکاوان تاریخ، خودمان و دیگران را با نگاهی جدید ببینیم و بهتر از قبل به مسائل نگاه کنیم.

در همان ابتدای دوره با منابع مناسبی آشنا می‌شویم که به ما کمک می‌کنند مسیر کلاس را به صورت شخصی ادامه دهیم و بعد از پایان کلاس، به حال خود رها نخواهیم شد.

در این دوره با یک کلاس خشک و پیچیده با اسامی ناشناخته روبرو نیستیم. هر چند که مفاهیم عمیق و پایه‌ای در آن مطرح می‌شود که کاملا تخصصی هستند، اما سعی بر این بوده تا این مفاهیم جوری مطرح شوند که برای هر طبقه‌ای از افراد با هر زمینه‌ای مناسب باشند. همان‌طور که دکتر سرگلزایی در ابتدای کلاس هم به این نکته اشاره می‌کنند؛ در این کلاس می‌خواهیم در کنار هم قصه بشنویم اما قصه‌ای کاملا مستند و بر اساس واقعیت‌ها.

 

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  10 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  17 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)