آموزش رایگان C# پیش‌مقدماتی

دوره آموزش سی شارپ رایگان یک دوره بسیار مناسب برای افرادی است که می‌خواهند مباحث پایه برنامه‌نویسی را یاد بگیرند و کم‌کم وارد حوزه‌های پیشرفته‌تر آن شوند. در این دوره تلاش شده است تا همه ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
4.9 (14 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  49 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  10 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

به دلیل اینکه همه مباحث در این دوره به‌صورت کاملاً پایه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرند، آشنایی نداشتن با زبان‌های برنامه‌نویسی یا اصول آن، هیچ مشکلی را برای فهم مطالب ایجاد نخواهد کرد. تنها کافی است که با کامپیوتر و اینترنت به طور نسبی آشنا باشید.

علاوه بر این موارد شما باید وقت کافی را برای شرکت در این دوره در اختیار داشته باشید؛ سعی کنید که به طور روزانه تمرین کرده و با نظم و در ساعت‌های مشخصی از روز به کلیپ‌ها نگاه کنید. سعی کنید که همه بخش‌ها را بادقت دنبال کنید و از مشکلاتی که ممکن است در مسیر شما به وجود آیند، هراس نداشته باشید.

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان C# پیش‌مقدماتی

مقدمه
آشنایی با محیط ویژوال استودیو

در این فصل با محیط نرم‌افزار ویژوال استودیو و نحوه‌ی نصب و راه‌اندازی آن آشنا خواهیم شد.

  معرفی فصل اول
"05:30  
  معرفی انواع ورژن‌های VS
"07:12  
  نصب و راه‌اندازی
"13:08  
  به روزرسانی نسخه جدید
"07:01  
  به روزرسانی نسخه جدید قسمت دوم
"03:03  
  به روزرسانی Features OR Extension
"07:19  
  معرفی پروژه‌های موجود در VS 2019
"08:54  
  تغییر رنگ پس‌زمینه
"06:19  
  ایجاد پروژه Console App
"16:04  
  تغییر نام پروژه Console App
"11:10  
  تغییر ورژن Framework
"07:57  
  تغییر Startup Project
"05:38  
تفاوت فضای نامی، اسمبلی و انواع
  معرفی فصل دوم
"04:03  
  بررسی فضای نامی سیستمی در Object Browser
"14:43  
  فضای نام ریشه و تودرتو
"06:43  
  دسترسی به عضو‌های درون فضای نام
"12:46  
  ارجاع به اسمبلی‌های خارجی در یک برنامه
"12:57  
ساختار یک برنامه ساده
  معرفی فصل سوم
"03:18  
  اشکال مختلف متد ()Main
"17:30  
  استفاده از چندین SVM در یک پروژه
"11:05  
  اعضای دیگری از کلاس System.Environment
"29:49  
کلاس System.Console
  معرفی فصل چهارم
"03:56  
  معرفی اعضای این کلاس
"12:20  
  عملیات پایه ورودی و خروجی توسط کلاس Console
"15:51  
  قالب‌بندی خروجی Console
"10:30  
  کار با متد‌ها و خصوصیات درون کلاس System Console
"20:16  
  نکات تکمیلی عملیات پایه خروجی توسط کلاس System Console
"16:57  
انواع داده‌ها در .NET
  معرفی فصل پنجم
"08:52  
  انواع داده‌ها در .NET
"15:51  
  تعریف مقداردهی اولیه متغیرها
"33:37  
  انواع داده‌های پیش‌ساخته و عملگر new
"13:08  
  ساختار سلسله مراتبی کلاس‌های انواع داده
"24:20  
  اعضای انواع داده عددی
"12:40  
  اعضای نوع داده System.Boolean
"05:19  
  اعضای نوع داده System.Char
"18:27  
  بدست آوردن مقادیر از داده رشته
"16:04  
  انواع داده System.DateTime و System.TimeSpan
"19:14  
  فضای نام System.Numeric در .NET 4.0
"13:20  
کار با رشته‌ها
  معرفی فصل ششم
"05:51  
  معرفی اعضای کلاس System.String
"08:50  
  اعمال اولیه روی متن
"21:45  
  کاراکتر Escape (قسمت اول)
"03:28  
  کاراکتر Escape (قسمت دوم)
"12:40  
  به هم پیوستن رشته ها
"12:00  
  ایجاد رشته های تحت اللفظی (Verbatim string)
"11:00  
  تساوی رشته ها
"24:19  
  تغییر ناپذیری رشته ها (String Area Immutable)
"08:41  
  کلاس System.Text.StringBuilder
"19:49  

درباره دوره

دوره آموزش سی شارپ رایگان یک دوره بسیار مناسب برای افرادی است که می‌خواهند مباحث پایه برنامه‌نویسی را یاد بگیرند و کم‌کم وارد حوزه‌های پیشرفته‌تر آن شوند. در این دوره تلاش شده است تا همه مباحث برنامه‌نویسی به‌صورت کاملا پایه‌ای بررسی و آموزش داده شوند؛ درنتیجه افراد می‌توانند به‌صورت عمقی با این قواعد آشنا شده و زمینه پیشرفت خود را فراهم کنند.

برنامه‌نویسی با زبان #C به‌عنوانی یکی از محبوب‌ترین مهارت‌ها، در میان برنامه‌نویسان رواج دارد؛ زیرا این زبان ساده است و برای یادگیری آن نیاز به صرف زمان زیادی نیست. در کنار این موارد سی شارپ زبان بسیار کاربردی و گسترده‌ای است که یادگیری آن می‌تواند شما را به برنامه‌نویسی علاقه‌مند کرده و برای پیشرفت آماده کند.

در دوره آموزش C# رایگان مباحث مختلف آموزشی در قالب فصل‌های مختلف موردبررسی قرار می‌گیرند که به هریک از آن‌ها یک کلیپ اختصاص یافته است. بسته به کشش موضوع و توضیحات موردنیاز برای فهم آن، طول و تعداد کلیپ‌ها در هر فصل با هم متفاوت هستند. به همین دلیل است که شما می‌توانید با استفاده از مباحث مطرح‌شده در این دوره، به‌خوبی با همه زیروبم این زبان آشنا شوید.

در این دوره همه مباحثی که مطرح می‌شوند، بر اساس تجربه عملی مدرس برنامه‌ریزی شده‌اند؛ به همین دلیل شما می‌توانید در حین آموزش با چالش‌های عملی که ممکن است در حین کار با سی شارپ با آن روبرو شوید، آشنا شده و راهکارهای لازم برای برطرف کردن آن‌ها را بیاموزید.

دوره آموزش رایگان سی شارپ راهی است برای آموزش کامل نرم‌افزار Visual Studio 2019 Enterprise که با استفاده از آن دانشجویان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی، راهی برای ورود به بازار کار پیدا کنند. در طی آموزش‌های این دوره، روی همه کدها Zoom in شده تا به‌راحتی خوانده شوند و در انتهای هر مطلب یک نکته آموزشی یا جمع‌بندی برای فهم بهتر موضوع بیان شده است.

 

هدف از یادگیری دوره درس C# چیست؟

هدف از شرکت در دوره آموزش برنامه‌نویسی سی شارپ رایگان تربیت یک برنامه‌نویس بسیار متخصص با توانایی اجرای سامانه‌های پیچیده مانند انبارداری، حسابداری یا اتوماسیون اداری نیست؛ بلکه هدف اصلی از این دوره، علاقه‌مند کردن افراد به حوزه‌های مختلف برنامه‌نویسی است. به عبارت بهتر در دوره درس C# تلاش می‌شود که زیرساخت و پایه برنامه‌نویسی بهبود پیدا کند.

در کنار این موارد هدف از دوره آموزش سی شارپ رایگان، کار کردن با امکانات موجود در Visual Studio است؛ درنتیجه افراد می‌توانند با ابزارهای مختلفی که برای پیاده‌سازی طرح‌های مختلف در اختیارشان قرار گرفته‌اند، آشنا شوند. قوی شدن پایه در برنامه‌نویسی و داشتن مهارت کار با ابزارهای مختلف می‌تواند به شما کمک کند که حوزه فعالیت خود را گسترده‌تر کنید.

به همین دلیل می‌توان گفت که این دوره زمینه‌ای برای تربیت متخصصانی در حوزه برنامه‌نویسی‌های تحت ویندوز، موبایل یا وب است.

 

دوره آموزش رایگان سی شارپ مناسب چه کسانی است؟

دوره آموزش رایگان C# مناسب برای همه افرادی است که به برنامه‌نویسی علاقه دارند و یا به دنبال راه ورودی برای واردشدن به این دنیا هستند. برای استفاده از مباحث این دوره هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ زیرا همه مباحث کاملاً از پایه بررسی شده‌اند. به همین دلیل دانشجویان همه رشته‌هایی که به‌نوعی به برنامه‌نویسی نیاز دارند و یا همه دانش‌آموزان علاقه‌مند به برنامه‌نویسی می‌توانند از دوره درس C# به‌عنوان یک پیش‌زمینه عالی برای آموزش برنامه‌نویسی استفاده کنند.

همچنین استفاده مباحث این دوره برای همه افراد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی در محیط دات نت، مستقل از نوع برنامه‌نویسی ویندوز یا وب توصیه می‌شود.

علاوه بر این افرادی که در حال گذراندن دوره کارآموزی خود هستند و یا به‌تازگی در شرکت‌های مختلف استخدام شده‌اند؛ می‌توانند با استفاده از مباحث دوره آموزش برنامه‌نویسی سی شارپ رایگان، مشکلاتی را که در پروژه‌های خود با آن روبرو می‌شوند، برطرف کنند.

 

بعد از فراگیری دوره «آموزش C# رایگان» چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

یکی از مهارت‌هایی که در پایان دوره آموزش برنامه‌نویسی سی شارپ رایگان به دست می‌آورید؛ توانایی درک کدهایی است که توسط دیگر افراد نوشته شده‌اند. به عبارت بهتر شما در پایان این دوره با اصول نام‌گذاری به طور کامل آشنا خواهید شد؛ درنتیجه می‌توانید به‌سادگی زبان سایر برنامه‌نویسان را در کدها متوجه شده و ساختار آن‌ها را به‌خوبی درک کنید. همچنین این مهارت به شما کمک می‌کند که روابط میان کدها را بهتر درک کنید.

در کنار این موارد رعایت اصول نام‌گذاری به شما کمک می‌کند که کدهایی را بنویسید که برای دیگر برنامه‌نویسان قابل‌فهم هستند. علاوه بر این مورد در پایان این دوره می‌توانید از امکانات شناسایی و کشف خطا استفاده کرده و خطاهای موجود در کدهای خود را درک کنید. همچنین با همه قواعد زبان سی شارپ آشنا شده و ساختار آن را خواهید شناخت.

 

ویژگی‌های متمایز دوره آموزش رایگان C# چیست؟

چرا باید در دوره آموزش سی شارپ رایگان شرکت کنید؟ باید بگوییم که آنچه این دوره را نسبت به سایر موارد مشابه متمایز می‌کند، اختصاص دادن زمان کافی به هر بخش است. در مؤسسات آموزشی به دلیل اینکه باید طرح رس مشخصی در زمان کوتاهی پوشش داده شود؛ بسیاری از مباحث تنها به‌صورت سطحی و گذرا بیان می‌شوند. اما در دوره درس C# تلاش شده است که مقدار زمان اختصاص داده‌شده به هر بخش، به‌گونه‌ای تعیین شود که همه مباحث در آن به‌طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و به‌خوبی آموزش داده شوند.

 

سرفصل‌های دوره «آموزش برنامه نویسی سی‌شارپ رایگان»

در دوره آموزش سی شارپ رایگان همه مباحث برنامه‌نویسی به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته‌اند؛ تمرکز اصلی این دوره بر روی قواعد نام‌گذاری است. اصلی‌ترین مباحثی که در این دوره آموزشی مطرح می‌شوند، عبارت‌اند از:

 

- اشکال مختلف متد ()Main

- اعضای دیگری از کلاس System.Environment

- معرفی اعضای این کلاس

- عملیات پایه ورودی و خروجی توسط کلاس Console

- قالب‌بندی خروجی Console

- قالب‌بندی داده‌های عددی و رشته

- تعریف مقداردهی اولیه متغیرها

- انواع داده‌های پیش‌ساخته و عملگر new

- ساختار سلسله مراتبی کلاس‌های انواع داده

- اعضای انواع داده عددی

- اعضای نوع داده System.Boolean

- اعضای نوع داده System.Char

- به دست آوردن مقادیر از داده رشته

- انواع داده System.DateTime و System.TimeSpan

- فضای نام System.Numeric

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher امیررضا تابش‌فرد

امیررضا تابش فرد فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر گرایش تکنولوژی نرم افزار است. وی از سال 1383 به برنامه نویسی علاقه‌مند شده و با زبان‌های مختلفی مانند (QBasic، VB، Pascal، C) کار کرده است. ایشان از سال 1392 تمرکزش روی زبان سی شارپ بوده و برنامه‌نویسی وب را به صورت حرفه‌ای انجام داده است. در طول این سال‌ها، وی با شرکت‌های معتبری مانند ایران فاوا گسترش، گاتا، رایان اقتصاد نوین، فرابوم و توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین همکاری داشته و سامانه‌های تحت وب متنوعی را طراحی و پیاده‌سازی کرده است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
امیرمحمد ادریسی فرهمند 1403-01-13
ممنون بخاطر لحن خوبتون
امیرحسین طاق درهء 1402-12-07
عالی.
حسین فصیحی 1402-09-11
آموزش روان ، استاد مسلط به مفاهیم
امید سعدی خانی 1401-12-12
از استاد عزیز بسیار ممنونم بابت این دوره فوق العاده ، امیدوارم دوره های مقدماتی و پیشرفته هم هرچه زود تر در سایت قرار داده بشه
محمدرسول کُرانی 1401-08-30
واقعا عالی و با جزییات میگن و به همه بخش‌ها تسلط دارن. خیلی هم انرژی میذارن. کاش همه مدرسها مثل ایشون باشن و فقط ویدئو پر نکنن و به اسم آموزش بارگذاری کنن!
الهام فروغی فر 1401-07-04
درود بر استاد محترم. دوره فوق العاده ای است، ساختارمند و با جزئیات دقیق. از مسئولین مکتبخونه خواهشمندم ادامه دوره ی آموزشی (مقدماتی، پیشرفته) با این استاد را تکمیل و در اختیار دانشجویان قرار دهند.
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ ضمن تشکر از حسن نظر شما،پیام شما جهت بررسی به واحد مربوطه انتقال داده شد. لطفا پیشنهادات خود را به ایمیل پشتیبانی ارسال کنید تا جهت پیگیری به واحد مربوطه ارجاع گردد. info@maktabkhooneh.org
1400-12-14
سلام: از استاد گرامی ممنون هستم که وقت بابت تهیه این فیلمها اختصاص دادن،،،،از سایت و عوامل سایت مکتب خونه هم ممنون هستم که بابت تهیه و ساپورت محتوا فعال هستن..موفق باشید
شیما 1400-11-07
خیلی عالی بود
1400-11-02
ممنون از سایت مکتب خونه و استاد عالی تون که با دقت و انرژی مباحث رو آموزش میدن. ضمنا این دوره رو به دیگر دوستان علاقمند به برنامه نویسی پیشنهاد میکنم.
عبدالسلام صالح پور 1400-10-07
خیلی هم عالی دمت گرم امیر جان
1400-09-21
عالی
محمدحسین احمدی 1403-01-10
توضیحات کامل بود

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  49 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  10 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)