آموزش رایگان مدیریت اسناد

poster
پیش‌نمایش دوره

هدف از برگزاری دوره آموزش رایگان مدیریت اسناد چیست؟ تمامی سازمان­‌ها و مجموعه‌­های اداری دارای مستندات ادارای گوناگون و بسیار زیادی است. این مستندات دارای اطلاعات گوناگون، با ارزش‌­های متفاوت هستند. بدون استنثناء در همه ... ادامه

مدرس دوره:
5 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  3 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان مدیریت اسناد

مدیریت اسناد
  جلسه 1: مقدمه و تعریف آرشیو
مشاهده
"55:21  
  جلسه 2: اشتراک و افتراق آرشیو و کتابخانه
"72:06  
  جلسه 3: اصول حاکم در آرشیو
"56:37  

درباره دوره

هدف از برگزاری دوره آموزش رایگان مدیریت اسناد چیست؟

تمامی سازمان­‌ها و مجموعه‌­های اداری دارای مستندات ادارای گوناگون و بسیار زیادی است. این مستندات دارای اطلاعات گوناگون، با ارزش‌­های متفاوت هستند. بدون استنثناء در همه سازمان‌­ها یکی از مهم­‌ترین فعالیت­‌ها نگه­داری از این اسناد و اطلاعات با نظم و ترتیب مشخص است تا امکان استفاده از این اسناد نگه­داری شده در زمان­‌های مختلف وجود داشته باشد.

اطلاعاتی که در اسناد مختلف یک سازمان وجود دارد به بخش‌­های مختلف آن سازمان مربوط می­‌شود که دریافت، طبقه‌بندی، نگه­داری و بازیابی اسناد در هر سازمان به عهده سیستم مدیریت اسناد گذاشته شده‌است. در طی سالیان مختلف و با افزایش اهمیت و کارایی سیستم مدیریت اسناد، ویژگی‌­های مختلفی برای سیستم‌­های مدیریت اسناد در نظر گرفته شده‌است. به این جهت هر سیستم مدیریت اسناد کامل، باید ویژگی­‌هایی مثل موارد زیر را دارا باشد:

  • تمرکز کامل بر ذخیره‌سازی و آرشیو اسناد
  • یک­پارچه‌سازی اطلاعات کلیه اسناد با استفاده از بایگانی مناسب
  • ذخیره‌سازی اسناد با حجم قابل قبول و متناسب
  • برقراری ارتباط لازم بین اسناد مختلف

 

در دوره آموزش مدیریت اسناد شرکت‌­کنندگان با همه مباحث مربوط به مدیریت اسناد، از تعاریف اولیه تا آشنایی با سیستم‌­های مختلف مدیریت اسناد آشنا خواهند شد. این دوره شامل مباحث گوناگونی است و سعی شده‌است تا مباحث در برگیرنده همه موضوعات مورد نیاز شرکت­‌کنندگان در نظر گرفته شود. مهم‌­ترین موضوعات این دوره شامل موارد زیر است:

  • مفهوم و تعاریف مرتبط با آرشیو و علوم مرتبط با این حوزه
  • اصول و مفاهیم در آرشیوها
  • استانداردهای آرشیوی
  • نرم‌افزارهای آرشیوی
  • آرشیو وب
  • آرشیو‌سازی رسانه‌های اجتماعی
  • آرشیوهای مشارکتی
  • آشنایی با مراکز اسناد ایران و جهان
  • کدگذاری اسناد

 

دوره آموزش رایگان مدیریت اسناد برای چه کسانی مناسب است؟

در این دوره مباحث مختلفی برای آموزش در نظر گرفته شده‌است. مباحثی که در برگیرنده ساده­‌ترین تعاریف تا پیچیده‌­ترین و به‌­روزترین تعاریف در مبحث مدیریت اسناد باشد. این مسئله به شرکت‌­کنندگان کمک خواهد کرد تا بدون داشتن هیچ آشنایی قبلی بتوانند با شرکت در این دوره از همه موضوعات ارائه شده استفاده کنند و در پایان دوره بیشترین دستاورد از موضوعات ارائه شده را داشته باشند.

به‌این‌ترتیب می­‌توان گفت این دوره برای همه علاقه­‌مندان به این موضوع و همه کسانی که در مشاغلی که مربوط به سیستم‌­های بایگانی و مدیریت اسناد مشغول به کار و تحصیل هستند بتوانند از این دوره استفاده کنند و از مباحث ارائه شده بهره‌­مند شوند. به طور مشخص‌­تر این دوره برای دانشجویان و فارغ‌­التحصیلان رشته­‌های کتابداری و اطلاع رسانی، علم‌سنجی و مدیریت بسیار مفید و کاربردی خواهد بود؛ اگرچه هیچ محدودیتی برای استفاده از مباحث این دوره وجود ندارد و همه می‌­توانند با شرکت در این دوره اطلاعات خود در این موضوع را افزایش دهند.

 

منابع، یا هر نوع الزاماتی که دوره بر اساس آن‌ها تدریس می‌شود:

منابع مورد استفاده در این دوره شامل منابع رایج و اصلی تدریس این موضوع در دانشگاه­‌های معتبر داخلی و بین­‌المللی بوده است. در کنار این موضوع الزامی که در ارائه این درس وجود دارد به اهمیت موضوع مدیریت اسناد و مباحث پیرامون آن در تمامی سیستم­های اداری و سازمان‌­های گوناگون است. این موضوع و نیازمندی به داشتن اطلاعات کافی در زمینه مدیریت اسناد اصلی‌­ترین الزامی است که در برگزاری این دوره در نظر گرفته شده است.

 

***این دوره درحال تکمیل است***

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher امیررضا اصنافی

دکتر امیررضا اصنافی دانش‌آموخته دكترا علوم كتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه شهيد چمران اهواز است. ایشان درحال حاضر استاديار دانشکده علوم تربيتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی است. دکتر اصنافی 9 کتاب تألیف و 6 کتاب را در حوزه روانشناسی و علوم تربیتی ترجمه کرده است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  دانشگاه شهید بهشتی
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  3 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)