آموزش رایگان مهارت گوش دادن و یادداشت‌برداری انگلیسی

poster
پیش‌نمایش دوره

دوره آموزش رایگان یادداشت‌برداری انگلیسی با هدف کمک به افرادی ارائه شده که زبان مادری‌شان انگلیسی نیست، اما می‌خواهند مهارت گوش دادن و یادداشت‌برداری به زبان انگلیسی را در خود تقویت کنند. هدف از این ... ادامه

برگزارکننده:  University of California, Irvine  University of California, Irvine
مدرس دوره:
جمعی از اساتید UCI
3.8 (5 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  23 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:02 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان مهارت گوش دادن و یادداشت‌برداری انگلیسی

تشخیص موضوع و هدف
  مقدمه فصل دوم
"00:53  
  زبان رایج در سخنرانی‌ها
"00:07  
  گوش دادن به معارفه
"05:53  
  تمرین و پاسخنامه
"00:41  
تشخیص ایده‌های اصلی و جزئیات
  مقدمه فصل سوم
"00:39  
  ایده اصلی (main idea)
"04:09  
  تشخیص نکات مهم
"06:05  
  تحلیل نمودارها
"09:10  
  تمرین و پاسخنامه
"00:41  
تشخیص موضع و حالت سخنران
  مقدمه فصل چهارم
"00:47  
  موضع گوینده
"05:46  
  برخورد با اطلاعات ناآشنا
"03:27  
  انواع استدلال (قسمت اول)
"07:31  
  انواع استدلال (قسمت دوم)
"05:42  
  تمرین و پاسخنامه
"00:43  

درباره دوره

دوره آموزش رایگان یادداشت‌برداری انگلیسی با هدف کمک به افرادی ارائه شده که زبان مادری‌شان انگلیسی نیست، اما می‌خواهند مهارت گوش دادن و یادداشت‌برداری به زبان انگلیسی را در خود تقویت کنند. هدف از این دوره، کمک به شما برای تهیه یادداشت‌های بهتر در کلاس‌ها و سخنرانی‌های آکادمیک است. در این دوره تکنیک‌ها و نکاتی برای بهبود گوش دادن و تهیه یادداشت‌های مفیدتر ارائه شده است. چنانچه قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما پیش از شرکت در کلاس‌هایتان، در این دوره شرکت کنید. زیرا توانایی گوش دادن و یادداشت‌برداری انگلیسی مهارتی‌ست که همواره در طول تحصیلتان و حتی بعد از آن، در سمینارها و سخنرانی‌های کاری به آن احتیاج خواهید داشت؛ و کسب مهارت کافی در این حوزه، به شما در به خاطر سپردن و درک هرچه بهتر مطالب کمک زیادی خواهد کرد.

 

اهمیت مهارت گوش دادن و یادداشت‌برداری به زبان انگلیسی


هر فردی که حتی تنها یک بار هم در یک کلاس درس یا جلسه سخنرانی شرکت کرده باشد به طور حتم از اهمیت و ضرورت یادداشت‌برداری آگاه است. تهیه یک یادداشت خوب کمک می‌کند که بتوانیم مطالب را پس از جلسه درس یا سخنرانی بهتر به یاد آوریم و درک کنیم. متاسفانه با وجود میزان اهمیت این مساله، این مهارت در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شود. اولین مهارتی که باید برای تهیه یادداشت‌های مفید بلد باشید، خوب گوش دادن است. پس پیش از هر کاری باید بتوانید با دقت و تمرکز بسیار، گوش دهید.


وقتی در یک کلاس یا سخنرانی به زبانی غیر از زبان مادری‌تان شرکت کنید، یادداشت‌برداری مشکل‌تر شده و اهمیت بیشتری می‌یابد. این امر به این دلیل است که در چنین حالتی بخشی از انرژی فکریتان ابتدا باید صرف تحلیل زبانی شود که در آن از تسلط نسبتا کمتری برخوردار هستید. به این ترتیب اهمیت کسب و پرورش مهارت گوش دادن و یادداشت‌برداری انگلیسی بیشتر خودش را نشان می‌دهد. هرچه بهتر بتوانید نکات مهم را در بخش‌های مختلف سخنرانی تشخیص داده و در یادداشت‌های خود پیاده کنید، بعد از پایان سخنرانی در یادگیری و درک مطالب با مشکلات کمتری رو به رو خواهید بود.

در دوره آموزش رایگان نوت برداری انگلیسی، بر روی مهارت‌های مختلفی ازجمله زبان انگلیسی به طور کلی، یادداشت برداری، مکالمه و ارائه سخنرانی کار می‌کنیم.

درباره استاد

جمعی از اساتید UCI

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
امیرحسین سیمیاری 1400-11-06
thats good
یداله نوفلاح 1402-10-01
دوره خوبی هستش. پیشنهاد می کنم در بخش ویدیو، از لهجه های آمریکایی اصیل نیز استفاده کنید.
الناز مقدم 1402-06-28
کیفیت صدا و تصویر خیلی پایین بود

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

شما در پایان دوره آموزش رایگان یادداشت برداری انگلیسی قادر خواهید بود:

 

1. در یک سخنرانی یا کلاس، مطالب را بهتر دنبال کرده و به خوبی درک کنید.

2. یادداشت‌های بهتر و کارآمدتری تهیه کنید.

3. ارائه (presentation) مفید و باکیفیتی داشته باشید.

4. با اساتید و سایر دانش‌آموزان و یا دانشجویان در مورد درس‌ها بحث و گفت‌وگو کنید.

 

فصل اول: لیسنینگ آکادمیک چیست و چرا اهمیت دارد؟

این دوره برای افرادی ارائه شده که زبان مادریشان انگلیسی نیست. هدف کلی دوره آموزش رایگان یادداشت‌برداری انگلیسی آموزش نکاتی است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مهارت‌های listening و speaking آکادمیک‌تان را بهبود ببخشید. برای مثال خواهید آموخت که چگونه یک سخنرانی درسی را بهتر درک و دنبال کنید؛ چگونه در کلاس‌هایتان یادداشت‌های بهتری تهیه کنید.

در این فصل شما به listening آکادمیک توجه بیشتری می‌کنید. همچنین خواهید آموخت ، چه مسائلی گوش دادن و نوت برداری به زبان انگلیسی را مشکل می‌کند و چگونه می‌توانید در این دو مهارت قوی‌تر شوید. همچنین نکاتی برای ساده‌تر شدن این مسائل ارائه خواهد شد.

 

فصل دوم: تشخیص موضوع و هدف

در اینجا با استراتژی‌هایی برای بهتر گوش دادن آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که بیشترین توجه خود را روی چه نکاتی صرف کنید و چه مسائلی از اهمیت کمتری برخوردارند و توجه کمتری را می‌طلبند. همچنین با یک نکته دیگر آشنا می‌شوید: اینکه خوب گوش دادن به یک سخنرانی قبل از کلاس شروع شده و تا بعد از کلاس ادامه می‌یابد.

 

فصل سوم: تشخیص ایده‌های اصلی و جزئیات

در فصل قبل آموختید که چگونه به آغاز و مقدمه یک سخنرانی کلاسی به دقت گوش دهید. در این فصل نکاتی را در مورد گوش دادن به قسمت میانی سخنرانی می‌آموزید. همچنین یاد می‌گیرید که ایده اصلی را در یک سخنرانی تشخیص دهید و نکات مهم را در قالب یادداشت، منظم کنید. همچنبن می‌آموزید که چگونه در مورد ایده اصلی سخنرانی کنید و چارت‌ها و گراف‌ها را نیز تحلیل نمایید.

 

فصل چهارم: تشخیص موضع و حالت سخنران

تا اینجا آموختید که چگونه به بخش‌های مختلف سخنرانی گوش داده و یادداشت‌برداری کنید. در فصل پایانی برخی استراتژی‌های دیگر مانند حالت سخنران، بررسی و کنترل اطلاعات ناآشنا و انواع مباحثه را فرا خواهید گرفت که به شما در گوش دادن و یادداشت‌برداری انگلیسی موثر در سخنرانی‌ها کمک خواهد کرد.

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  University of California, Irvine
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  23 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:02 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)