آموزش رایگان نرم‌افزار ADS

poster
پیش‌نمایش دوره

نرم‌‌افزار ADS یکی از شاخص‌ترین نرم‌ افزار‌های مهندسی برق در زمینه مدارهای مخابراتی و فرکانس رادیویی (RF) به‌منظور طراحی، تحلیل و شبیه‌سازی است. نرم‌افزار اِی ‌دی اِس (ADS) مخفف (Advanced Design System) ساخته‌ شده توسط ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
جمعی از اساتید مکتب‌خونه
جمعی از اساتید مکتب‌خونه
4.8 (6 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  9 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان نرم‌افزار ADS

نرم‌افزار ADS
  جلسه 1: راه‌اندازی و آشنایی با محیط نرم‌افزار ADS
مشاهده
"15:36  
  جلسه 2: تحلیل Transient و آشنایی با محیط Diagram
مشاهده
"26:23  
  جلسه 3: تحلیل AC,DC,Tuning
مشاهده
"30:25  
  جلسه 4: تطبیق امپدانس
"39:55  
  جلسه 5: نوسان‌ساز (Oscillator)
"37:59  
  جلسه 6: AM Modulator, AM Demodulator, Mixer
"24:36  
  جلسه 7: تقویت‌کننده‌های توان (Power Amplifier)
"18:37  
  جلسه 8: تقویت‌کننده کم‌نویز (LNA)
"50:11  
  جلسه 9: نمودار اسمیت (Smith Chart)
"30:58  

درباره دوره

نرم‌‌افزار ADS یکی از شاخص‌ترین نرم‌ افزار‌های مهندسی برق در زمینه مدارهای مخابراتی و فرکانس رادیویی (RF) به‌منظور طراحی، تحلیل و شبیه‌سازی است. نرم‌افزار اِی ‌دی اِس (ADS) مخفف (Advanced Design System) ساخته‌ شده توسط شرکت آمریکایی Keysight و جزو به‌روزترین و قدرتمندترین نرم‌افزارها در زمینه طراحی، شبیه‌سازی و Layout مدارهای‌ مخابراتی است که دارای ابزار و امکانات گسترده‌ای از جمله ابزار بهینه‌سازی می‌باشد. اهمیت و جایگاه این نرم‌افزار در طراحی، آنالیز و شبیه‌سازی مدارهای مخابراتی غیر قابل انکار است و از کاربرد‌های آن می‌توان به مدارات فرکانس رادیویی (RF) اشاره نمود.

در این دوره ابتدا به راه‌اندازی نرم‌افزار، معرفی محیط و ابزارهای عمومی، قطعات و کتابخانه‌ها، سپس به حالت‌های مختلف تحلیل مدار، نمایش خروجی و ابزارهای بهینه‌سازی پرداخته می‌شود. به‌منظور درک کامل تمام توضیحات گفته شده و مدارات بررسی شده است.

ابزارهای به‌کار رفته در این نرم‌افزار روند طراحی را آسان می‌کند که خود از برتری‌های این نرم‌افزار نسبت به نرم‌افزار‌های مشابه است، برخی از این ابزار‌ها عبارتند از:

ابزار Tuning:

این ابزار به ما امکان می‌دهد که هم‌زمان با تغییر مقادیر المان‌های موجود در مدار، تغییرات حاصل از آن بر شکل موج‌های خروجی مدار مشاهده کنیم.

 

ابزار اسمیت چارت (Smith Chart):

به‌منظور تطبیق امپدانس در مدار از نمودار اسمیت چارت استفاده می‌شود. این نمودار در نرم‌افزار به طوری استفاده شده که با رسم نمودار هدف، مقادیر المان‌ها به منظور رسیدن به آن محاسبه می‌شود. مرجع اصلی اطلاعات ارائه شده در این بخش کتاب Microwave Transistor Amplifiers Analysis and Design نوشته‌ی Guillermo Gonzalez است. پیشنهاد می‌شود درصورت عدم آشنایی با مبحث اسمیت چارت پیش از مباحث تطبیق امپدانس و تقویت‌کننده کم‌نویز، جلسه مربوطه (جلسه نهم) مشاهده شود.

 

ابزار بهینه‌سازی (Optimization):

با استفاده این ابزار، با تعیین اهداف و پاسخ‌های ایده‌آل می‌توان مقادیری از المان‌ها که نزدیک‌ترین پاسخ را به حالت ایده‌آل دارد، تعیین کرد.

 

آموزش رایگان نرم‌افزار ADS مناسب چه کسانی است؟

در این دوره تلاش شده‌ است که با همکاری جمعی از دانش‌آموختگان و نظارت اساتید دانشگاه صنعتی شیراز، آموزش نرم‌افزار ADS به‌صورت پایه‌ای و پروژه‌محور انجام شود و همچنین ابزار و قابلیت‌های این نرم‌افزار در روند شبیه‌سازی مدار، آموزش داده شود. دانشجویان در این دوره لازم است که درس الکترونیک آنالوگ را گذرانده و همچنین با مفاهیم مدارهای مخابراتی آشنا باشند که به این مفهوم است که این درس را گذرانده یا در حال گذراندن آن باشند.

این دوره برای دانشجویانی که درس، مدارهای مخابراتی و درس مدارهای مجتمع رادیویی (RF-IC) دوره تحصیلات تکمیلی را اخذ کرده و در حال گذراندن آن می‌باشند می‌تواند کاربردی باشد و همچنین در انجام پروژه‌های مرتبط با این دروس برای آن‍ها مفید باشد. مدارهای مورد بررسی در این دوره از سرفصل درس مدارهای مخابراتی در دوره کارشناسی مهندسی برق انطباق گرفته است. هرچند ابزارهای آموزش داده شده برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز مفید است.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher جمعی از اساتید مکتب‌خونه

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
محمدرضا کریمی 1402-09-02
عالی بود
1402-06-09
بی نظیر، تشکر فراوان✌️
میلاد بهرام 1401-10-14
عالی هستید 👌👌👌🧡
محمد مهدی سعیدی 1402-08-13
تشکر از سایت مکتب خونه که با آموزش‌های خوبش کمک به دانشجویان مختلف سراسر کشور می‌کنه

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  9 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)