آموزش رایگان نقاشی تک‌ضربه‌ای برای مبتدی‌ها

poster
پیش‌نمایش دوره

نقاشی، علاوه بر تنوع در سبک، تنوع بسیار بالایی نیز در تکنیک ترسیم دارد. در هر دوره‌ای از زمان، تکنیک‌های جدیدی، توسط نقاشان، ابداع و به آن اضافه شده‌است. در آموزش رایگان نقاشی تک‌ضربه‌ای، قصد ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
Ruchika singh
5 (5 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  18 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان نقاشی تک‌ضربه‌ای برای مبتدی‌ها

نقاشی تک‌ضربه‌ای
  جلسه اول
مشاهده
"05:34  
  جلسه دوم
مشاهده
"12:10  
  جلسه سوم
مشاهده
"12:36  
  جلسه چهارم
"15:04  
  جلسه پنجم
"10:17  
  جلسه ششم
"07:45  
  جلسه هفتم
"12:15  
  جلسه هشتم
"15:22  
  جلسه نهم
"09:04  
  جلسه دهم
"23:27  
  جلسه یازدهم
"07:55  
  جلسه دوازدهم
"10:51  
  جلسه سیزدهم
"13:59  
  جلسه چهاردهم
"13:17  
  جلسه پانزدهم
"15:17  
  جلسه شانزدهم
"15:17  
  جلسه هفدهم
"15:13  
  جلسه هجدهم
"18:54  

درباره دوره

نقاشی، علاوه بر تنوع در سبک، تنوع بسیار بالایی نیز در تکنیک ترسیم دارد. در هر دوره‌ای از زمان، تکنیک‌های جدیدی، توسط نقاشان، ابداع و به آن اضافه شده‌است. در آموزش رایگان نقاشی تک‌ضربه‌ای، قصد داریم تا یکی از جدیدترین و تازه‌ترین تکنیک‌های ابداع شده در نقاشی، یعنی تکنیک وان‌استروک یا تک ضربه‌ای را، به شما علاقمندان به آموزش نقاشی در هر سطحی از مهارت ترسیمی که باشید، آموزش دهیم.

 

هدف از یادگیری دوره نقاشی تک‌ضربه‌ای چیست؟

در آموزش رایگان نقاشی تک‌ضربه‌ای، که در 18 جلسه و سه ساعت در اختیار شما قرار گرفته‌است، آموزش به‌صورت مرحله‌به‌مرحله و تصویری است. شما می‌توانید ویدئو را تماشا و با تکرار مراحل آموزش داده‌شده و سپس تمرین و تکرار دوباره‌ی مراحل، به مهارتی قابل‌قبول رسیده و با تمرین‌های بیشتر، مهارت خود را افزایش دهید. 

فراموش نکنید، یادگیری این تکنیک بسیار آسان است؛ به شرطی که آموزش و تمرین، در کنار یکدیگر، به‌کار گرفته‌ شود. 

مراحل آموزش نیز، با توضیح نحوه رقیق‌سازی و ترکیب رنگ‌ها و روش برداشتن آن از روی پالت با استفاده از قلمو، آغاز و با نمایش طرز صحیح در دست گرفتن قلمو، حرکت آن بر روی صفحه، میزان چرخش و فشار، و همچنین جهت درست چرخش قلمو بر رو سطح، که پیشنیازهای این تکنیک هستند، پیگیری می‌شود.

از مزایای تکنیک نقاشی وان استروک، نسبت به دیگر تکنیک‌های نقاشی، می‌توان به سرعت بالای ترسیم در آن، یادگیری آسان، استفاده از رنگ اکرولیک که بدون بو و ایجاد حساسیت است، و همینطور عدم وابستگی به پیشنیازهای نقاشی، اشاره کرد. 

 

دوره آموزش رایگان نقاشی وان استوک مناسب چه کسانی است؟

این تکنیک، نیاز به مهارت بالا و پیش‌زمینه‌ای قوی در نقاشی، نداشته و هر کس با هر میزان دانش و مهارتی که در نقاشی داشته‌باشد، می‌تواند به آموزش و یادگیری آن بپردازد. نقاشی تک‌ضربه‌ای، تکنیکی بسیار سریع و آسان، برای ترسیم طرح‌های گوناگون بر روی سطوح مختلف است؛ اما برای این‌که در این سبک، مهارت لازم و کافی را بیابید و بتوانید طرح‌های مدنظر خود را، در زمانی کوتاه رسم کنید، نیازمند یادگیری و آموزش اصولی این سبک بوده و باید دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و معتبری را، با دقت پشت سر گذاشته و پس از آن، تمرینات خود را پیگیری کنید، تا بتوانید به مهارتی بالا در این تکنیک، دست پیدا کنید. 

آموزش رایگان نقاشی تک‌ضربه‌ای برای مبتدی‌ها، بسیار مناسب و مفید بوده و هم‌چنین، بدون هزینه و رایگان و در هر زمانی که بخواهید، در اختیار علاقه‌مندان به تکنیک وان‌استروک قرار گرفته و با روشی مناسب و قابل قبول، و به‌صورت تصویری، به‌ آن‌ها آموزش می‌دهد. 

لوازم مورد نیاز برای اجرای این تکنیک، قلمو، پالت و رنگ است. رنگ مورد استفاده در وان‌استروک، رنگ‌های اکرولیک‌اند که باعث می‌شود بر روی تمام سطح قابل اجرا بوده و سریع خشک شوند. البته باید دقت داشته‌باشید که سطح مورد نظرتان، دارای بافتی منسجم و نرم باشد، تا حرکت قلمو و اثر رنگ بر روی آن، با مشکل مواجه نشده و روان باشد. 

 

در آخر، لازم است بار دیگر اشاره کنیم که در تکنیک وان‌استروک یا نقاشی تک‌ضربه‌ای، مهم‌ترین مرحله، آموزش و پس از آن، تمرین و تکرار است. آموزش رایگان نقاشی تک‌ضربه‌ای، با آموزش مرحله‌به‌مرحله، از مقدمات موردنیاز تا ترسیم حرفه‌ای، شما را از آموزش‌های گران‌قیمت‌ و حضوری، که خیلی از مواقع به دلیل مشغله و کمبود وقت ما را از یادگیری باز می‌دارد، بی‌نیاز کرده و مهارتی قابل ‌قبول در این تکنیک، به شما هدیه می‌کند. هرچه تمرینات بیشتری داشته‌باشید، مهارت بالاتری نیز، کسب خواهید کرد. 

پس اگر بدنبال یادگیری یک تکنیک جدید و روشی آسان در نقاشی هستید، و یا علاقه دارید که بتوانید طرح‌های دلخواه خودتان را بر روی لیوان، گلدون، کاشی و دیگر وسایل، بکشید؛ شروع آموزش رایگان نقاشی تک‌ضربه‌ای، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. 

درباره استاد

Ruchika singh

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1402-11-14
ممنون از مکتب خونه ایهای عزیز بابت سایت پر ارزشی که اداره می‌کنند. من نقاشی تک ضربه ای یا وان استروک کار می‌کردم دنبال آموزشهایی از این نوع نقاشی بودم که از این پیج به صورت رایگان یکسری آموزش های خیلی خوب گرفتم و تا حدود زیادی تونستم اشکالاتم رو به کمک این آموزش رفع.کنم.
فاطمه عرفان آرانی 1402-08-24
سلام درکل خیلیی خوب بود، کیفیت فیلم ها هم خوب بود، دربارهای این کلاسا بیشتر تبلیغ بشه
مرجان ابوترابی نجف آبادی 1402-01-07
خیلی به کارم اومد و عالی بود. سپاس از شما ممنون اگه آموزشای بیشتری از نقاشی‌های این سبکی یعنی به راحتی نقاشی کشیدن رو بذارید. فقط یه موضوع جلسه ۱۶ تکرار جلسه ۱۵ هست. ممنون میشم تصحیح شود.
1401-05-17
فیلم های بیشتری بزارید ممنون میشم خیلی خوب بود

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

نقاشی وان‌استروک چیست؟

نقاشی وان‌استروک یا تک ضربه ای، یکی از تکنیک‌های زیبا و جذاب نقاشی است که امروزه همگان از کار با آن لذت می برند. وان استروک، تکنیکی است که در عین سادگی می‌تواند از ظرافت بالایی نیز برخوردار باشد و همین مسئله هم میزان حساسیت آن را به مراتب افزایش داده است. ازاین‌رو برای شروع لازم است بطور جدی به آموزش وان استروک بپردازید. 

این تکنیک زیبا، بسیار سریع است به این شکل که می‌توان با یک بار حرکت قلمو چند رنگ مختلف را برداشته و با یک حرکت، قسمتی از نقاشی را رنگ و سایه روشن زد. 

تکنیک نقاشی وان‌استروک یا تک‌ضربه‌ای، حدود بیست سال پیش، توسط فردی بنام دُنا دِبِری، در آمریکا ابداع شد. در این سبک منحصربفرد، نقاش قادر خواهد بود چندین رنگ را همزمان بر روی قلم قرار داده و همزمان بکار برد. از این‌رو نقاشی را برای افرادی که تسلط چندانی به اصول آن ندارند، آسان ساخته است.

معمولا طرح هایی که با این تکنیک اجرا می‌شوند شامل گل و گیاهان متنوعی هستند که هر کدام با طیف متفاوتی از سایه روشن رنگ‌ها، جلوه پیدا می کنند. 

این سبک یکی از محبوب‌ترین و مورد توجه‌ترین تکنیک‌ها در آموزش نقاشی، به‌خصوص در میان مبتدیان

ویژگی‌های نقاشی وان‌استروک

سایه‌روشن‌های ایجاد شده در نقاشی وان‌استروک، با استفاده از چند رنگ بطور همزمان و در کنار هم بر روی قلمو صورت می گیرد و این دقیقا همان چیزی است که نقاشی وان استروک را از سایر تکنیک‌های نقاشی متمایز کرده و ویژگی منحصر بفردی به آن بخشیده است. 

علاوه‌براین، شما می‌توانید به کمک این تکنیک، با تک‌تک حرکات قلموی خود، نوعی برجسته‌سازی و سایه‌پردازی زا بطور همزمان انجام دهید. 

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در فرآیند نقاشی وان‌استروک، شما باید بتوانید طرح‌های مورد نظر خود را بدون بلند شدن قلمو از روی سطح نقاشی ترسیم کنید. این همان مسئله‌ای است که ظرافت و حساسیت این سبک از نقاشی را، در کنار انجام حرکات درست و ظریف قلمو، شکل می‌دهد. 

آموزش نقاشی وان‌استروک، علاوه‌بر جذابیت و زیبایی، باعث افزایش تمرکز و دقت شده و به شما آرامش می‌دهد.  

در نقاشی وان استروک از رنگ‌های آکرلیک استفاده می‌شود. بنابراین قابل شست‌وشو بوده و ایجاد بوی ناخوشایند و حساسیت‌زا نمی‌کند. از دیگر مزایای رنگ آکرولیک، قابل استفاده بودن آن بر روی انواع سطوح از جمله چوب، شیشه، دیوار و... است. 

 

موارد استفاده از تکنیک وان‌استروک

استفاده از هنر نقاشی در وسایل خانه و یا حتی بخش‌هایی از اجزای داخلی آن می‌تواند باعث ایجاد حس و حالی بی‌نظیر در فضای خانه شود. اینکه شما بدانید می‌توانید با استفاده از هنر دست خود و همینطور سلیقه‌ی شخصیتان به زیباتر شدن خانه و محیط زندگی‌تان کمک کنید، حس بی‌نظیری را در وجود شما شکل می‌دهد. 

امروزه وجود طیف وسیعی از تکنیک‌های متفاوت نقاشی در دنیای هنر، باعث شده که هر کسی بتواند با توجه به توانایی‌ها، سلیقه و همینطور محدودیت‌هایی که دارد، دست به خلق آثار هنری متفاوتی بزند. یکی از تکنیک‌های بسیار مناسب برای این‌کار، نقاشی وان‌استروک است. 

شما می‌توانید تکنیک وان‌استروک را در فضاها و بر روی وسایل مختلفی اجرا نمایید. زیبایی و جذابیت این تکنیک نقاشی ما را مجبور می‌کند که توصیه کنیم اجرای آن بر روی البسه، پرده، لوازم اضافی و کهنه، انواع ظروف، صندوقچه ها و… را از دست ندهید. 

علاوه‌بر لوازم، شما حتی می‌توانید با ایجاد یک طراحی زیبا و منحصر بفرد، بخشی از دیوار منزلتان مثل دیوار بالای شومینه، دیوار بالای طاق و یا ورودی را نیز با نقاشی وان‌استروک، تزئین کرده و به یک منطقه جذاب در خانه تبدیل نمایید. 

لازم به ذکر است که تکنیک وان‌استروک در رابطه با سطوح مورد استفاده، هیچ نوع محدودیتی ندارد و بنابراین، شما می‌توانید از این تکنیک بر روی انواع سطوح چوبی، بوم، شیشه، آینه، دیوار و… استفاده نموده و با کمی تمرین به مرحله‌ی درآمدزایی نیز برای خود برسید.

صفحات پربازدید
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  18 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)