×
ribbon

آموزش رایگان پروژه‌های کاربردی پایتون

پایتون یک زبان عمومی و همه‌منظوره است که از آن می‌توانید در زمینه‌های مختلفی استفاده کنید. با آموزش پایتون می‌توانید به بسیاری از حوزه‌های تخصصی وارد شوید و در آن به فعالیت بپردازید. از جمله ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
4.6 (10 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  2 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:13 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به انجام پروژه‌های کاربردی پایتون می‌پردازد و چگونگی ساخت یک ربات و همچنین یک برنامه ساده برای گرفتن داده‌های آب‌وهوا را به شما آموزش می‌دهد؛ بنابراین برای شرکت در این دوره باید به‌خوبی به برنامه‌نویسی پایتون و همچنین کار با پایگاه‌داده SQLite مسلط باشید.

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان پروژه‌های کاربردی پایتون

پروژه‌های کاربردی پایتون

درباره دوره

پایتون یک زبان عمومی و همه‌منظوره است که از آن می‌توانید در زمینه‌های مختلفی استفاده کنید. با آموزش پایتون می‌توانید به بسیاری از حوزه‌های تخصصی وارد شوید و در آن به فعالیت بپردازید.

از جمله کاربردهای پایتون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی سایت و ورود به دنیای اینترنت
  • طراحی و توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی
  • استفاده از کتابخانه‌های پایتون در یادگیری ماشین
  • هک و تست نفوذ
  • داده‌کاوی و کلان داده‌ها
  • ایجاد رابط کاربر گرافیکی
  • طراحی بازی‌های کامپیوتری

باتوجه‌به کاربرد گسترده پایتون در برنامه‌نویسی، شما می‌توانید پروژه‌های متنوع خود را با کمک این زبان انجام دهید. در این دوره به آموزش دو پروژه کاربردی از پایتون می‌پردازیم. با گذراندن این دوره شما می‌توانید رباتی بسازید که قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین را بگیرد و برایتان بخواند. همچنین می‌توانید داده‌های آب‌وهوا را از اینترنت بگیرید، آن‌ها را پردازش کرده و سپس برای موارد استفاده بیشتر در پایگاه‌داده SQLite ذخیره کنید.

 

هدف از یادگیری دوره آموزش پروژه‌های کاربردی پایتون چیست؟

هدف از دوره آموزش پروژه‌های کاربردی پایتون این است که شما با چگونگی انجام صحیح یک پروژه در پایتون آشنا شوید. این آموزش به شما یاد می‌دهد که چگونه می‌توانید با کوچک کردن مسئله اصلی به زیر قسمت‌های متعدد، انجام یک پروژه را برای خودتان تا حدودی راحت‌تر کنید.

تقسیم یک مسئله به زیر مسئله همیشه یک راه‌حل خوب برای ساده‌تر کردن کارها بوده است. این روش نه‌تنها انجام پروژه را راحت‌تر می‌کند، بلکه دسترسی و ویرایش سریع‌تر به هر بخش را برایتان فراهم می‌آورد. در نهایت می‌توانید قطعه کدهای نوشته‌شده را کنار هم قرار داده تا بدین ترتیب یک پروژه کامل به دست آورید.

 

سرفصل‌های دوره آموزش پروژه‌های کاربردی پایتون چیست؟

دوره آموزش پروژه‌های کاربردی پایتون در دو جلسه مجزا به بررسی و انجام دو پروژه می‌پردازد. در پروژه اول یک ربات طراحی می‌کنید که بتواند قیمت بیت‌کوین را در لحظه تغییر از اینترنت بخواند و آن را به شما یادآوری کند.

این پروژه طی پنج مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول قیمت بیت‌کوین را گرفته و آن را مقایسه می‌کند. در مرحله دوم با کمک یک حلقه تکرار، قیمت‌های جدید را بررسی می‌کند. در مرحله سوم قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین را گرفته و آن را به دلار تبدیل می‌کند. در بخش‌های چهارم و پنجم ربات درباره قیمت به شما هشدار داده و آن را برایتان می‌خواند.

در پروژه دوم شما یاد می‌گیرید که چگونه برنامه‌ای بسازید تا وضعیت آب‌وهوا را از OpenWeather بگیرد و داده‌ها را در دیتابیس SQLite ذخیره کند؛ بنابراین شما ابتدا داده‌ها را می‌گیرید، روی آن‌ها پردازش انجام می‌دهید و پس از ساخت پایگاه‌داده و ایجاد جدول، داده‌ها را درون آن ذخیره می‌کنید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علی بیگدلی

علی بیگدلی فارغ‌التحصیل مهندسی فناوری اطلاعات و دانش‌آموخته‌ی رشته هوش مصنوعی و رباتیک است. علاقه ایشان به دنیای هوش مصنوعی و ارتباطات دنیای IOT باعث شد که به روند تلفیق این دو بستر بپردازد. به‌طوری‌که اساس تحصیل، کار و پیشرفت وی قرار گرفت.

بیش از 5 سال سابقه برنامه‌نویسی و توانایی وی در حوزه شبکه و ارتباطات روند کار را برایش تسهیل کرد به شکلی که امروز به‌عنوان مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت Mantranic در فنلاند قرار گرفته و در بسیاری از پروژه‌ها نقش کلیدی ایفا می‌کند. زبان‌های پایتون، C++/C و Arduino از تخصص‌های وی در برنامه‌نویسی به شمار می‌آید.

ایشان از سال 96 تیمی با نام ICC-ARIA را بنیان‌گذاری کرد که اهدافشان تدریس تخصص‌های مختلف در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را شامل می‌شود که در این حوزه طراحی‌های Backend و فریم‌ورکی چون Django نقش بسزایی را ایفا می‌کند. ایده‌پردازی و تبدیل یک ایده به محصول و مهندسی معکوس محصولات از توانایی‌های بالقوه وی به شمار می‌رود.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
امیرحسین وحیدی 1402-01-07
خیلی عالی بود ممنون🌹❤
سید حسن شیخ 1401-08-28
خیلی ممنون که دانش‌تون را به من هدیه دادید. واقعا لذت بردم و یاد گرفتم.
ارمین پورعلوانی 1401-06-11
واقعا خیلی چیزها بهم اضافه کرد و به نظرم اقای علی بیگدلی هم در زمینه برنامه نویسی و هم تدریس هیچی کم نمیزاره و همین نکات ریز که در پروژه دوم حالت OOP پروژه روهم نشون داد خیلی کمک کننده بود
محمد میکائیلی 1401-05-10
علی بود برای من واقعا حداکثر اطلاعات ممکن رو ازش گرفتم یک دنیا ممنون هم از استاد عزیزم و هم از مکتبخونه
مهدی آقایاری 1400-08-09
دوره خوبی بود. امیدوارم ادامه دار باشه.
پوریا فلاحت پیشه 1400-06-20
واقعا لذت بردم خیلللی ممنون
1400-11-25
عالی بود

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  2 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:13 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)