آموزش رهبری زندگی دلخواهتان

poster
پیش‌نمایش دوره

در مسیر زندگی پرمعنا، عملکرد رهبری خود را ارتقا دهیددوره آموزش رهبری زندگی دلخواهتان که توسط پروفسور استیو فریدمن، استاد برجسته وارتون، نویسنده‌ی پرفروش، مدیر سابق توسعه‌ی رهبری در شرکت فورد موتور و رهبر سابق ... ادامه

برگزارکننده:  Coursera  Coursera
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 یادگیری مهارت‌های لازم برای رهبری در تمامی جنبه‌های زندگی‌

 نحوه انتقال ارزش‌های خود را از طریق داستان‌پردازی

 یادگیری مدیریت توجه

 چگونگی کاهش استرس

 بررسی زندگی و چالش‌های شش رهبر برجسته

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش رهبری زندگی دلخواهتان

اصول بنیادی رهبری

این فصل شما را با اصول بنیادی رهبری از دیدگاه کل‌نگر به انسان آشنا می‌کند، یک ابزار خودارزیابی در اختیارتان قرار می‌دهد تا مهارت‌های خود را تعیین کنید و پایه‌ای برای توسعه‌ی خود بنا کنید. با مطالعه‌ی موردکاوی تام تیرنی، مدیرعامل سابق Bain & Company و یکی از بنیانگذاران گروه Bridgespan، مهارت‌های تصور میراث خود، کنار هم قرار دادن بخش‌های مختلف زندگی‌تان و دیدن روش‌های جدید انجام کارها را یاد خواهید گرفت. همچنین تمرین‌هایی برای توسعه‌ی تک‌ تک این مهارت‌ها را خواهید آموخت. تا پایان این فصل، اصول رهبری واقعی بودن، کامل بودن و نوآوری را درک می‌کنید، مهارت‌های لازم برای بهبود عملکرد خود به عنوان رهبر در تمام بخش‌های زندگی را می‌شناسید، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی می‌کنید و تمرین‌هایی برای تقویت توانایی تصور میراث خود، کنار هم قرار دادن بخش‌های مختلف زندگی، و دیدن روش‌های جدید انجام کارها را می‌آموزید.

  مقدمه
مشاهده
"08:45  
  سه اصل کلی رهبری
مشاهده
"11:27  
  واقع‌گرا باشید، کل‌نگر باشید، نوآور باشید
مشاهده
"15:59  
  شش الگو
مشاهده
"19:30  
  یادداشتی در مورد شش الگو
مشاهده
"02:31  
  داستان تام تیرنی
مشاهده
"17:42  
  تحلیل مهارت‌های تام تیرنی
مشاهده
"18:10  
مهارت‌های کلیدی رهبری

این فصل برای کمک به شما در درک و توسعه‌ی شش مهارت رهبری طراحی شده است: انتقال ارزش‌ها از طریق داستان‌سرایی، ساختن شبکه‌های حمایتی، حل تعارضات، پاسخگویی به خود، به‌کارگیری تمامی منابع خود و تمرکز بر نتایج. این مهارت‌ها را در زندگی شرلی سندبرگ، مدیر ارشد عملیات فیس‌بوک و اریک گریتنز، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت می‌سوری، خواهید دید و خواهید آموخت که چگونه می‌توان آن‌ها را در شرایط بسیار متفاوت به کار برد. تا پایان این فصل، قادر خواهید بود داستان‌هایی را که ارزش‌های شما را منتقل می‌کنند شناسایی کنید، برنامه‌ای برای پاسخگویی به خود ایجاد کنید، شبکه‌های حمایتی بسازید، تمام منابع خود را برای دستیابی به اهداف مهم به کار بگیرید، روی نتایج تمرکز کنید و تعارضات بین بخش‌های مختلف زندگی را حل کنید.

  داستان شرلی سندبرگ
مشاهده
"19:03  
  تحلیل مهارت‌های شرلی سندبرگ
مشاهده
"24:16  
  داستان اریک گریتنز
مشاهده
"19:23  
  تحلیل مهارت‌های اریک گریتنز
مشاهده
"18:19  
رهبری در خدمت دیگران

در این فصل، شش مهارت رهبری شامل همسو کردن اعمال و ارزش‌ها، مدیریت هوشمندانه‌ی مرزها، پذیرش جسورانه‌ی تغییر، دانستن آنچه مهم است، کمک به دیگران و به چالش کشیدن وضع موجود را خواهید آموخت. این مهارت‌ها را در داستان‌های فوق‌العاده‌ی میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا، و جولی فودی، مدال‌آور طلای المپیک، در عمل خواهید دید، زیرا آن‌ها تعریف موفقیت برای زنان در سراسر جهان را دوباره تعریف کردند و رهبری خدمت به دیگران را نشان دادند. تا پایان این فصل، تمرین‌هایی برای شفاف‌سازی خود ایده‌آل خود برای دانستن آنچه واقعاً مهم است، یافتن معنای بزرگ‌تر در کارهایی که انجام می‌دهید تا با ارزش‌های خود سازگار باشید، مدیریت مرزها برای کاهش حواس‌پرتی و توجه به مهم‌ترین افراد، رهبری از طریق کمک به دیگران، زیر سوال بردن وضع موجود و ایجاد شجاعت برای پذیرش تغییر را خواهید آموخت.

  داستان میشل اوباما
مشاهده
"17:11  
  تحلیل مهارت‌های میشل اوباما
مشاهده
"23:22  
  داستان جولی فودی
مشاهده
"13:12  
  تحلیل مهارت‌های جولی فودی
مشاهده
"16:18  
رهبری برای داشتن زندگی دلخواه

در این فصل، مهارت‌های ضروری رهبری مانند تجسم مداوم ارزش‌ها، شفاف‌سازی انتظارات و ایجاد فرهنگ نوآوری را خواهید آموخت. خواهید دید که این مهارت‌ها چگونه در رهبری ستاره‌ی راک و نویسنده‌ی مشهور جهان، بروس اسپرینگستین، به کار گرفته می‌شوند. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه با ترکیب هر ۱۸ مهارت رهبری، از استعدادها و شور و اشتیاق خود برای خدمت به دیگران و رهبری زندگی دلخواه خود، صرف‌نظر از محیط کار، شرایط خانوادگی یا پیشینه‌ی فرهنگی خود، استفاده کنید. تا پایان این فصل، تمرین‌هایی برای تجسم ارزش‌های خود بدون در نظر گرفتن موقعیت‌تان، توسعه‌ی فرآیندی برای شناسایی آنچه مردم واقعاً از شما می‌خواهند و استفاده از آموزش به عنوان روشی برای ایجاد فرهنگ‌های نوآوری در محل کار، خانه و جامعه را خواهید آموخت.

  داستان بروس اسپرینگستین
مشاهده
"21:07  
  تحلیل مهارت‌های بروس اسپرینگستین
مشاهده
"21:33  
  نتیجه‌گیری دوره
مشاهده
"15:25  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

در مسیر زندگی پرمعنا، عملکرد رهبری خود را ارتقا دهید
دوره آموزش رهبری زندگی دلخواهتان که توسط پروفسور استیو فریدمن، استاد برجسته وارتون، نویسنده‌ی پرفروش، مدیر سابق توسعه‌ی رهبری در شرکت فورد موتور و رهبر سابق آن، طراحی شده است، مهارت‌های لازم برای رهبری در تمامی جنبه‌های زندگی‌تان را در اختیارتان قرار می‌دهد: در محیط کار، خانه، اجتماع و همچنین زندگی شخصی (ذهن، جسم و روح).

شما اصول بنیادی رهبری را بررسی می‌کنید و مهارت‌های لازم برای به کارگیری آن‌ها در زندگی واقعی را می‌آموزید. در این دوره یاد می‌گیرید که حس هدف والاتری را پیدا کنید، چطور ارزش‌های خود را از طریق داستان‌پردازی انتقال دهید، چگونه توجه خود را مدیریت کنید، کاهش استرس داشته باشید، با خدمت به دیگران رهبری کنید و موارد دیگر.

این مهارت‌ها با الهام گرفتن از زندگی جذاب اما پرفراز و نشیب شش رهبر برجسته به تصویر کشیده می‌شود: تام تیرنی (مدیرعامل سابق شرکت Bain)، شریل سندبرگ (مدیر ارشد عملیات فیس‌بوک)، میشل اوباما (بانوی اول سابق آمریکا)، اریک گریتنز (فرماندار جمهوری‌خواه ایالت می‌سوری)، جولی فودی (ستاره‌ی فوتبال قهرمان جهان و دارنده‌ی سه مدال المپیک) و بروس اسپرینگستین (موسیقی‌دان راک مشهور جهان).

فرصتی خواهید داشت تا مهارت‌های رهبری خود را ارزیابی کنید و تمرین‌های ساده و مؤثقی را برای تقویت آن‌ها بیاموزید. تا پایان این دوره، ابزارهای لازم برای توسعه‌ی مهارت‌های رهبری‌تان در تمامی جنبه‌های زندگی و ایجاد هماهنگی بیشتر بین آن‌ها را در اختیار خواهید داشت.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Stewart D. Friedman

Stewart D. Friedman استاد روانشناسی سازمانی در دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا است. او از سال 1984 در این دانشکده تدریس می‌کرد و در حال حاضر از سال 2019 استاد بازنشسته است. پیش از اخذ مدرک دکترای خود از دانشگاه میشیگان، به مدت پنج سال در حوزه سلامت روان فعالیت می‌کرد. او در سال 1991 به عنوان مدیر مؤسس برنامه رهبری وارتون (که اکنون برنامه رهبری مک‌نولتی نامیده می‌شود) دوره‌های اصلی رهبری این دانشکده را از جمله "گروه‌های یادگیری" راه‌اندازی کرد. چند سال بعد، برنامه رهبری ویژه (Leadership Fellows) را آغاز کرد. در سال‌های اخیر، او به عنوان یکی از بنیانگذاران برنامه "P3: هدف، شور و اشتیاق، اصول" وارتون مشارکت داشت .(تجربه فوق برنامه مشترک با دانشجویان، اساتید و مدیران) او همچنین در سال 1991 پروژه ادغام کار و زندگی وارتون را تأسیس کرد.

فریدمن از سال 2011 بارها توسط رتبه‌بندی جهانی متفکران مدیریت Thinkers50 به رسمیت شناخته شده است. او در سال 2015 به عنوان "متخصص شماره یک مدیریت استعداد در جهان" با جایزه دستاورد برجسته این سازمان مفتخر شد و در سال 2023 به تالار مشاهیر آن راه یافت. او در میان تأثیرگذارترین رهبران فکری مجله HR قرار گرفت و توسط مجله Working Mother به عنوان یکی از مردان با نفوذ آمریکا که زندگی والدین شاغل را بهتر کرده‌اند، انتخاب شد و جایزه میراث کار و زندگی مؤسسه "خانواده و کار" را دریافت کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  Coursera
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی