آموزش روش‌های سترون سازی، اصول و کاربردها

poster
پیش‌نمایش دوره

این دوره به بررسی اهمیت و روش‌های استریل کردن تجهیزات و کاشتنی‌های پزشکی می‌پردازد و شما را با انواع روش‌های استریل و انتخاب روش استریل متناسب با محصول یا نمونه آزمایشگاهی شما آشنا می‌کند. انتخاب ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  0:34 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:34 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با تعاریف اولیه سترون‌سازی

 بررسی روش‌های رایج سترون‌سازی

 مروری بر استانداردهای متداول سترون‌سازی

 یادگیری سیر توسعه محصول با انتخاب روش سترون‌سازی مناسب

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش روش‌های سترون سازی، اصول و کاربردها

مقدمه

در این فصل به آشنایی با مفاهیم کلی سترون سازی یا استریلیزایسون و انواع روش‌های آن در یک نگاه پرداخته می‌شود.

ازمفاهیم مهم این فصل سترون سازی، تعریف SAL و تفاوت سترون سازی و ضدعفونی کردن است.

  مقدمه
مشاهده
"05:39  
روش‌های رایج سترون سازی

در این فصل به بررسی روش‌های رایجی نظیر استریل با الکل، حرارت خشک و حرارت مرطوب، اتیلن اکساید و تابش با اشعه گاما پرداخته شده است. این روش‌ها علارغم مزایا و کاربرد فراوان، دارای معایبی که کاربرد این روش‌ها را محدود می‌کند.

 

  روش استریل با بخار و استریل با اتانول
"07:00  
  روش استریل با حرارت خشک و استریل با تابش پرتو گاما
"08:03  
  استریل با گاز اتیلن اکساید
"06:47  
بررسی روش‌های جدید و جمع‌بندی

در این بخش علاوه بر بررسی روش‌های نوین سترون سازی تجهیزات پزشکی، به بررسی یک نمونه تجاری و تعیین روش مناسب برای استریل آن پرداخته می‌شود. 

  جمع‌بندی
"07:28  

درباره دوره

این دوره به بررسی اهمیت و روش‌های استریل کردن تجهیزات و کاشتنی‌های پزشکی می‌پردازد و شما را با انواع روش‌های استریل و انتخاب روش استریل متناسب با محصول یا نمونه آزمایشگاهی شما آشنا می‌کند. انتخاب روش استریل مناسب بخشی از مراحل توسعه محصولات است و اگر می‌خواهید محصولی موفق روانه بازار کنید حتما باید به روش مناسب برای استریل کردن محصولتان بیاندیشید. اگر دانشجو و مشغول پژوهش در رابطه با توسعه یک محصول پزشکی هستید حتما با این آموزش‌ها همراه باشید تا بتوانید برای انتخاب روش مناسب استریل بهتر تصمیم گیری کنید. شاید تماشای این ویدئو به شما در انتخاب موضوع پژوهشتان نیز کمک کند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher صفورا فرشید

صفورا فرشید، دانش‌آموخته دکتری تخصصی مهندسی پزشکی گرایش بیومتریال از دانشگاه صنعتی اصفهان است. ایشان تجربه فعالیت با عنوان پژوهشگر تحقیق و توسعه در شرکت‌های تاراپوشش سپنتاکیان و تجهیزگستر تامین سلامت، را در کارنامه خود دارد. همچنین ایشان دارنده چهار مقاله ISI در مجلات Q1 بوده و فرصت مطالعاتی خود را در کشور ایتالیا با دانشگاه پالرمو و خانم دکتر مونیکا سانتاماریا گذرانده است. از سوابق آموزشی و پژوهشی ایشان می‌توان به سابقه تدریس به عنوان دستیار آموزشی در دانشگاه فنی مهندسی گلپایگان اشاره کرد. همچنین سابقه دستیار پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان را در کارنامه دارد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  0:34 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:34 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)