×
ribbon

آموزش سیستم معاملاتی ایچیموکو

ایچیموکو، یکی از روش‌های تجزیه و تحلیل در بازارهای مالی و سرمایه است. یکی از آموزش‌های مهم برای انجام تحلیل‌های تکنیکال، آموزش ایچیموکو است. هدف از این روش، تکامل نمودارهای شمعی یا ژاپنی به منظور ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
4.9 (16 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  14 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  9 ساعت ویدئو - 5 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  6 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش سیستم معاملاتی ایچیموکو

فصل اول: ایچیموکو و اجزای آن

در این بخش هدف و سازوکار سیستم معاملاتی ایچیموکو مطرح می‌شود. با یادگیری الفبای این سیستم و آشنایی با تمام اجزای این سیستم می‌توانیم اخطارهای مهمی از این سیستم برای خریدوفروش خود پیدا کنیم. 

  فهرست مطالب
"04:26  
  معرفی سیستم معاملاتی ایچیموکو
"09:50  
  اجزای سیستم ایچیموکو - بخش اول
"11:16  
  اجزای سیستم ایچیموکو - بخش دوم
"16:56  
  اجزای سیستم ایچیموکو - بخش سوم
"09:38  
  اخطارهای خریدوفروش این سیستم - بخش اول
"15:34  
  اخطارهای خریدوفروش این سیستم - بخش دوم
"12:34  
  نصب نرم‌افزار Amibroker
"09:10  
  بارگذاری دیتاهای بورس ایران
"09:02  
  کوییز فصل اول
 100%    
"05:00  
فصل دوم: کاربرد عناصر سیستم معاملاتی ایچیموکو

در این بخش علاوه بر حل تمرین و مرور مطالب گذشته به بررسی سیگنال‌هایی که تک‌تک اجزا به ما می‌دهند به صورت جداگانه می‌پردازیم.

  فهرست مطالب
"01:19  
  مطالب تکمیلی و حل تمرین - بخش اول
"20:10  
  مطالب تکمیلی و حل تمرین - بخش دوم
"06:05  
  کاربرد هر یک از عناصر ایچیموکو (1) - بخش اول
"07:42  
  کاربرد هر یک از عناصر ایچیموکو (1) - بخش دوم
"11:42  
  کاربرد هر یک از عناصر ایچیموکو (1) - بخش سوم
"19:14  
  کاربرد هر یک از عناصر ایچیموکو (2) - بخش اول
"11:23  
  کاربرد هر یک از عناصر ایچیموکو (2) - بخش دوم
"11:46  
  کاربرد هر یک از عناصر ایچیموکو (3)
"19:28  
  کوییز فصل دوم
 100%    
"05:00  
فصل سوم: الگوها و ریتم تحلیل سیستم ایچیموکو

سیستم ایچیموکو هم مانند کلاسیک خطوط حمایت و مقاومت مختص به خود را دارد. با یادگیری این خطوط درک ما از حرکات و نوسانات قیمت‌ها بسیار بیشتر می‌شود. در این جلسه علاوه بر بررسی این خطوط حمایت و مقاومت به بررسی الگوهای این سیستم و همچنین ریتم تحلیل این سیستم می‌پردازیم.

  فهرست مطالب
"01:42  
  خطوط حمایت و مقاومت ایچیموکو - بخش اول
"11:47  
  خطوط حمایت و مقاومت ایچیموکو - بخش دوم
"19:46  
  سیگنال‌های ترکیبی سیستم ایچیموکو
"12:52  
  الگوهای سیستم ایچیموکو
"23:43  
  ریتم تحلیل
"15:50  
  کوییز فصل سوم
 100%    
"05:00  
فصل چهارم: الگوهای شمعی ژاپنی

همان‌طور که گفته شد سیستم‌های ژاپنی اکثراً مبنای کم‌ریسک و محتاطانه‌ای دارند. در این بخش باقی سیستم‌های ژاپنی نیز آموزش داده می‌شوند. همچنین الگوهایی که کندل‌استیک‌ها برای ما درست می‌کنند را بررسی می‌کنیم و در نهایت نرم‌افزار جدیدی را معرفی و تنظیمات و مزایای آن را بررسی می‌کنیم.

  فهرست مطالب
"01:48  
  دیگر سیستم‌های ژاپنی
"21:32  
  الگوهای شمعی ژاپنی (1)
"21:27  
  الگوهای شمعی ژاپنی (2) - بخش اول
"16:12  
  الگوهای شمعی ژاپنی (2) - بخش دوم
"22:47  
  نصب نرم‌افزار مفید تریدر و تنظیمات آن - بخش اول
"18:09  
  نصب نرم‌افزار مفید تریدر و تنظیمات آن - بخش دوم
"17:33  
  نصب نرم‌افزار مفید تریدر و تنظیمات آن - بخش سوم
"09:23  
  کوییز فصل چهارم
 100%    
"05:00  
فصل پنجم: طرز تفکر معامله‌گر حرفه‌ای

مانند بخش پنجم از دوره اول تحلیل تکنیکال کلاسیک این بخش نیز کاملاً به مباحث روان‌شناسی و معامله‌گری می‌پردازد. در این جلسه نکاتی برای معامله‌گری شما گفته می‌شود و در نهایت شما را با طرز فکر یک معامله‌گر حرفه‌ای آشنا می‌کنیم و اخطارهایی که ممکن است شما را از تفکر حرفه‌ای دور سازد بررسی می‌کنیم.

  فهرست مطالب
"01:17  
  نکات معامله‌گری - بخش اول
"20:25  
  نکات معامله‌گری - بخش دوم
"20:46  
  روان‌شناسی معامله‌گر - بخش اول
"23:00  
  روان‌شناسی معامله‌گر - بخش دوم
"08:06  
  روان‌شناسی معامله‌گر - بخش سوم
"20:49  
  کوییز فصل پنجم
 100%    
"05:00  
فصل ششم: پروژه نهایی
  پروژه نهایی سیستم معاملاتی ایچیموکو (الزامی)
 100%    
"300:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

ایچیموکو، یکی از روش‌های تجزیه و تحلیل در بازارهای مالی و سرمایه است. یکی از آموزش‌های مهم برای انجام تحلیل‌های تکنیکال، آموزش ایچیموکو است. هدف از این روش، تکامل نمودارهای شمعی یا ژاپنی به منظور بالا بردن دقت پیش‌بینی حرکت است. اندیکاتور ایچیموکو که به آن نمودار ابری ایچیموکو نیز گفته می‌شود، ازجمله ابزارهای آموزش تحلیل تکنیکال است. این اندیکاتور توسط هوسودا گوئیچی که روزنامه نگاری ژاپنی بود، در دهه 1930 میلادی ابداع شد. اندیکاتور ایچیموکو به دو صورت «نمودار ابری» یا «چارت تعاملی» معنا می‌شود. این اندیکاتور ازجمله نمودارهای شمعی یا ژاپنی به منظور بررسی وضعیت بازار مورداستفاده قرار می‌گیرد. از اندیکاتور بسیار معروف ایچیموکو در بازار بورس ایران نیز استفاده می‌شود. دوره آموزش ایچیمکو یکی از بهترین و کامل‌ترین دوره‌های آموزشی برای افرادی است که قصد فعالیت حرفه‌ای در بازار سرمایه را دارند.

یکی از قوی‌ترین سیستم‌های معاملاتی امروزی، سیستم معاملاتی اندیکاتور ایچیموکو است. این اندیکاتور که مانند کندل‌استیک‌ها توسط ژاپنی‌ها بوجود آمده، می‌تواند در بازار‌های معاملاتی سهام، کالا، ارزها و اوراق قرضه استفاده شود. ایچیموکو همچنین عملکرد‌ بسیار مطلوبی در چارچوب‌های زمانی مختلف از هفتگی تا یک دقیقه‌ای دارد.

ایچیموکو به زبان ژاپنی به معنی تعادل در یک نگاه است. به خاطر ساختار منحصر به فرد ابر ایچیموکو، که مهم‌ترین بخش این الگو است، معامله‌گر می‌تواند در لحظه، متوجه صعودی یا نزولی بودن روند شود.

 

ایچیموکو از چه قسمت‌‌هایی تشکیل شده است ؟

ابر ایچیموکو از ۵ خط تشکیل شده است که دو عدد از آن‌ها «ابر ایچیموکو (Ichimoku Cloud) را تشکیل می‌دهند و تفاوت مابین این دو خط با سایه مشخص می‌گردد. این خط‌ها شامل میانگین ۹ دوره‌ای، میانگین ۲۶ دوره‌‌ای، میانگینی از دو میانگین گفته شده، میانگینی ۵۲ دوره‌‌ای و «خطی با تاخیر (Lagging Span) از قیمت‌های بسته شدن هستند. ابر، ساختار کلیدی این اندیکاتور محسوب می‌شود.

 

کاربرد ایچیموکو 

ایچیموکو به نحو خوبی خطوط مقاومت و حمایت را تعریف می‌کند، خط روند را تشخیص می‌دهد، شتاب روند را مورد سنجش قرار می‌دهد  و سیگنال معاملاتی ایجاد می‌کند. ایچیموکو در واقع، یکی از اندک اندیکاتور‌هایی است که نگاه به آینده دارد. معامله‌گران با بررسی نمودار‌های ایچیموکو در چارچوب‌های زمانی مختلف می‌توانند سیگنال‌های ورود و خروج مناسبی را دریافت کنند.

 

تاریخچه ایچیموکو 

غالبا پلتفرم‌های معاملاتی ایچیموکو را به عنوان اندیکاتور ارائه می‌دهند. زمانی که معامله‌گری با ساختار‌های سازنده ایچیموکو آشنا می‌شود، با یک نگاه متوجه روند نزولی یا صعودی آن خواهد شد؛ «گوئیچی هوسودا» (Goichi Hosoda) با این هدف سیستم ایچیموکو را بوجود آورد. گوئیچی قصد داشت اندیکاتور کاملی بوجود بیاورد که به صورت مصور نشان‌دهنده گرایش بازار در نمودار باشد. بعد از تنظیم کردن آن برای سال‌ها، او در نهایت نتیجه یافته‌های خود را در سال ۱۹۶۰ میلادی منتشر کرد. این اولین مقاله درباره سیستم ایچیموکو بود و به سرعت توسط بسیاری از معامله‌گران ژاپنی و آسیایی استفاده شد. بعد از گسترش یافتن کامپیوترها در دهه ۱۹۹۰ میلادی، طرفداران سیستم ایچیموکو در غرب بیشتر و بیشتر شدند. پس از ظهور کامپیوترها و رایج شدن آن‌ها محاسبه و نمایش ایچیموکو آسان‌تر شد.

 

اعداد مهم در ایچیموکو 

محاسبه ایچیموکو بر پایه اعداد ۹، ۲۶ و ۵۲ است. نظریه‌های متعددی برای به وجود آمدن سیستم ایچیموکو و این اعداد که توسط گوئیچی ارائه شده وجود دارند این نظریه‌ها چندان مهم نیستند. در واقع، تنها چیزی در این روش مهم است این است که سیستم ایچیموکو و این اعداد بسیار دقیق عمل می‌کنند. معامله‌گران عموماً سعی می‌کنند که تنظیمات اعداد را تغییر دهند و به تجربه‌های جدیدی دست پیدا کنند. البته پیشنهاد می‌شود که از اعداد اصلی استفاده شود، زیرا آن‌ها کارایی خود را در نمودار‌ کالاهای متفاوت و در چارچوب‌های زمانی مختلف اثبات کرده‌اند.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که عدد 9 و 26 از کجا نشات گرفته شده و علت انتخاب این اعداد چیست؟ در ژاپن در هفته 6 روز کاری وجود دارد و یکشنبه‌ها تعطیل هستند. بنابراین یک هفته و نیم می‌شود 9 روز و عدد 9 از اینجا به دست می‌آید. همین طور هر ماه 26 روز کاری منهای 4 یکشنبه وجود دارد و عدد 26 هم نشات گرفته از این است.

همانطور که اشاره کردیم، نمودار‌های ایچیموکو بوجود آمدند تا در یک نگاه، گرایش معامله‌گر را نمایش دهند. یکی از دیگر ویژگی‌های مهم سیستم ایچیموکو آن است که نیازی به اسیلاتور‌ها و اندیکاتور‌های دیگر نیست. یعنی این اندیکاتور و داده‌های بدست آمده از آن برای تحلیل کافی هستند.

 

ایچیموکو یک سیستم دنبال‌کننده روند است

سیستم ایچیموکو یک ناحیه داخلی به نام ابر‌کومو (Kumo Cloud) دارد که نشان‌دهنده ایستایی است. معامله‌گران باید هنگام شروع معاملات در زمانی که قیمت در کومو قرار دارد، آگاه تر عمل کنند زیرا در آن‌صورت قیمت در فاز بدون روند است.

 

تجسم آینده و تاثیر گذشته

یکی دیگر از ویژگی‌های ایچیموکو تجسم پرایس اکشن آینده است. گوئیچی براین باور بود که پرایس اکشن فعلی تاثیرات خود را بر حرکت قیمت در آینده خواهد گذاشت. عرضه و تقاضای فعلی، خطوط حمایت و مقاومت را در آینده بوجود خواهند آورد. بر طبق این فرض سیستم ایچیموکو به نحوی طراحی شده که نشان‌دهنده مقادیر حمایت و مقاومت پویا در ۲۶ دوره جلوتر از زمان باشد. اندیکاتورهای دیگر این ویژگی پیش‌بینی آینده را ندارند. همان‌طور که زمان فعلی روی آینده تاثیر می‌گذارد، گذشته هم روی حال اثرگذار است. قیمت‌های ۲۶ دوره قبلی، اهمیت زیادی در سیستم ایچیموکو دارند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمد‌امین جلایر
  • مهندس محمدامین جلایر دارای کارشناسی ارشد مدیریت ساخت دانشگاه تهران و مدرک مدیریت کسب‌وکار (MBA) گرایش مدیریت مالی
  • دارنده مدرک اصول بازار سرمایه از سازمان بورس و مدرس دوره‌های تحلیل تکنیکال در دانشگاه تهران
  • برنامه‌نویس معاملات الگوریتمی در بازارهای جهانی و بورس ایران
  • مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری باتاب
مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
هادی کیانیان مومنی 1402-05-31
با سلام. در ابتدا بسیار مردد بودم که آیا تحلیل ایچیموکو به عنوان نقشه ی راه تحلیلگری میتونه جزء گزینه هام باشه یا نه؟ بخاطراینکه دوره ی تحلیل کلاسیک جناب آقای جلایر رو هم دیده بودم (پیشنهاد می شود اگر مسلط هستید باز هم این دوره رو تهیه کنید و ببینید ) تصمیم گرفتم دوره ی ایچیموکو ایشون رو هم ببینم. در حال حاضر که این دوره رو به اتمام رسوندم واقعا از این تصمیم بسیار بسیار خوشحالم و چقدر تدریس خوب و بدور از اضافه گویی و بی کم و کاستی و همچنین چقدر واقعا تحلیل ایچیموکو حتی در فارکس و بازار کریپتو هم پاسخ های خوبی میده. در پایان مجددا از مدرس گرامی و تیم مکتب خونه نهایت مراتب تشکر و قدردانی رو دارم.
نوید ربیعی 1402-01-21
سلام و درود. دوره ی بسیار عالیی بود ممنون از استاد جلایر عزیز استاد جلایر در کنار علم بالایی که دارند فن بیان بسیار خوبی هم دارند و مسایل پیچیده ی ایچیموکو رو بسیار روان و ساده بیان کردند. ممنون از مکتبخونه
بابک ایران منش 1401-12-18
بسيار ممنون از آقاي جلاير دوره بسيار خوبي بود و شايد مهم ترين برتري اين دوره نسبت به ساير دوره هاي ايچيموكو بيان روان و شيواي استاد دوره بود كه بدور از پيچيده كردن مطالب مهم ترين موضوعات رو ساده و كاربردي بيان كردند.
وحید فائزي نيا 1400-08-18
با سلام و احترام ضمن تشکر از دوره بسیار عالی و بیان شیوای آقای مهندس جلایر، به جهت مرور تئوری ها خواهشمند است همچون دوره تحلیل تکنیکال کلاسیک در این دوره هم به جهت مرور بهتر مطالب فایل ارائه در دسترس دانشجویان قرار بگیرد. ضمناً فایل نرم افزار مفیدتریدر نصب نمیشود.
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ ضمن تشکر از ثبت نظر شما لطفا جهت بررسی بیشتر و پیگیری های لازم، توضیحات دقیق تر خود را به ایمیل پشتیبانی ارسال کنید. info@maktabkhooneh.org
مهدي جعفري نژاد 1400-03-14
دوره بسيار عالي وبه شدت كاربردي ممنون
هومن محمددوست 1399-10-14
من خودم تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتالم و آموزش هم میدم پرایس اکشن و کلاسیک، و 5 سال در بازار ارزهای دیجیتال سابقه ترید و تحلیل دارم، ایچی موکو و امواج الیوت در زمره تحلیل هایی که من باهاشون کار کنم نبوده. ولی بدون اغراق میتونم بگم اقای جلایر هم فن بیانشون خوبه هم تحلیلگر بسیار نکته بینی هستن و به طور کلی میشه گفت دوره ی آموزشیشون هم کلاسیک و هم ایچی موکو بسیار کاربردی و خوب تدریس شده و نکات جالبی حتی برای من خودم تحلیلگر بودم داشته. اگر دوره ی امواج الیوت و بازار جهانی هم داشتن و خودشون تدریس میکردن، حتماََ شرکت میکردم چون به نظرم خیلی تدریسشون به دور از علایف شخصیه در کل بسیار عالی ممنون از استاد این آموزش🌹🌹
مکتب‌خونه
هومن عزیز؛ از نظر و لطف شما سپاسگزاریم دوره امواج الیوت را جناب محدث پور تدریس کرده اند و در سایت موجود می باشد.
محمدعلی جعفری ندوشن 1399-07-21
بابت این دوره و از استاد عزیز با بیان شیواشون تشکر میکنم. ولی ای کاش دوره امواج الیوت هم میذاشتین و با همین دوره ادغام می کردین
مکتب‌خونه
محمدعلی عزیز ؛ این دوره به تازگی در سایت بارگذاری شده است.
نیما حاسید 1402-09-07
دوره کاربردی و جامع اما میتوانست بهتر باشد

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

ساختار‌های تشکیل‌دهنده ایچیموکو چه هستند ؟

ایچیموکو به ترتیب از 5 بخش‌ تشکیل شده است. سنکو A و سنکو B ساختاری را تشکیل می‌دهند که به عنوان ابر کومو شناخته می‌شود. این ۵ ساختار در صورت استفاده با یکدیگر و به صورت منسجم، تاثیرگذاری بسیار خوبی خواهند داشت. 

  • تنکان
  • کیجون
  • چیکو
  • ابرکومو

ابرکومو خودش از دو قسمت تشکیل شده است:

  • سنکو اسپن A که Up Kumo هم نامیده می‌شود.
  • سنکو اسپن B که Down Kumo هم نامیده می‌شود.

سقف ابر کومو سنکو اسپن A و کف ابر کومو سنکو اسپن B است.


تنکان چیست ؟

تنکان (Tenkan) یا «تنکان‌سن (Tenkan-Sen) ابرازی برای محاسبه و نمایش میانگین بالاترین و پایین‌ترین قیمت در 9 روز (9 کندل) گذشته است. تنکانسن به نوعی سریع‌ترین جزء ایچیموکو به حساب می‌آید. شمارش کندل‌ها معمولا از کندل جاری استارت می‌خورد، به عبارتی کندلی که در حال شکل‌گیری هم باشد جزء شمارش محسوب می‌شود.فرمول آن به شرح زیر است: 

2 ÷ (کمترین قیمت پایین ۹ دوره اخیر + بیشترین قیمت بالای ۹ دوره اخیر ) = تنکان

کیجون چیست ؟

«کیجون» یا «کیجونسن» (Kijun) که «خط پایه» (Base Line) هم نامیده می‌شود از میانگین بیشترین قیمت بالا و کمترین قیمت پایین در ۲۶ دوره قبل بدست می‌آید. این دوره می‌تواند ۱ دقیقه‌ای یا ۵ دقیقه‌ای باشد یا دارای چارچوب زمانی باشد درنتیجه، این فرمول به شرح زیر خواهد بود.

۲ ÷ ( بالاترین قیمت ۲۶ دوره + پایین‌ترین قیمت ۲۶ دوره ) = کیجون

معامله‌گراها نباید به قیاس کیجون با میانگین متحرک یا میانگین نمایی ۲۶ دوره‌ای بپردازند. کیجون به قیمت‌های بالا و پایین حساس‌تر است .به طور مثال در نمودار، کیجون صاف است اما میانگین متحرک ساده و نمایی ۲۶ دوره‌ای، روندی صعودی را نشان میدهد. کیجون در واقع نشان‌دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. اگر قیمت‌های ۲۶ دوره اخیر در یک بازه در حال نوسان باشند، تعادل، نقطه وسط این بازه خواهد بود. اگر قیمت‌ها در بالای کیجون قرار گیرند، روند را صعودی در نظر و اگر قیمت‌ها در پایین آن باشند، روند نزولی در نظر میگیریم. 

کومو چیست ؟

کومو مهم‌ترین بخش سیستم معاملاتی ایچیموکو است و از آن به عنوان ابر نیز نام برده میشود. این نام، از نام ابرهای کومولوس گرفته شده است. کومو از دو بخش مجزا به نام سنکو A و سنکو B تشکیل شده است لازم به ذکر است که در صورتی که ابرکومو زیر کیجون سن باشد و کیجون سن زیر تنکسن باشد و تنکسن زیر نمودار کندل‌ها قرار گرفته باشد به صورت قطعی روند صعودی خواهد داشت اما اگر این حالت برعکس باشد روند نزولی است. 

سنکو A از میانگین گیری از دو بخش تنکان و کیجون بدست می‌آید و ۲۶ روز آینده در نمودار را پیش‌بینی می‌کند.

2 ÷ ( کیجون + تنکان ) = سنکو A

سنکو یا اسپن B از میانگین گیری از بیشترین نقطه بالا و کمترین نقطه پایین در ۵۲ روز گذشته استفاده می‌شود و ۲۶ روز آینده را پیش‌بینی می‌کند.

2 ÷ ( بیشترین قیمت بالای ۵۲ دوره قبل + کمترین قیمت پایین ۵۲ دوره قبل ) = سنکو B

ابرکومو سبز

این حالت زمانی ایجاد میشود که سنکو اسپن A بالای سنکو اسپن B باشد ( که در این صورت شکل ابر کومولوس است) این حالت نشانه روند صعودی است.

ابرکومو قرمز

وقتی ابرکومو منفی باشد روند نزولی میگردد، این حالت زمانی رخ می‌دهد که، قاعده تخت سنکو اسپن B بالا باشد که در این صورت یک سطح مقاومتی قوی هم ایجاد می‌شود.

کیجونسن 

کیجونسن درواقع خط قرمز رنگی است که در اندیکاتور ایچیموکو میبینید کیجنوسن ابزاری است برای محاسبه میانگین بالا‌ترین و پایین‌ترین قیمت در بازه زمانی 26 روز گذشته (26 کندل گذشته)که کندل جاری (همان کندل در حال تشکیل) را هم شامل خواهد شد.

چیکو اسپن ایچیموکو چیست؟

چیکو اسپن، یکی از اجزای تشکیل دهنده ایچیموکواست. توجه به آن می‌تواند به شما در بررسی بسیاری از چارت‌ها کمک کند. معنای لغوی کلمه چیکو در زبان ژاپنی دره کم عمق است. چیکو اسپن در دنیای بورس در واقع همان قیمت فعلی سهم است که 26 کندل عقب افتاده. نام دیگر چیکو اسپن، خط تاخیر است و علت نام گذاری آن همین است که 26 کندل آن را عقب انداخته‌اند. این خط تاخیری قیمت در حال حاضر و قیمت قبلی را نشان می‌دهد. چیکو نشان‌دهنده روند قیمت و قدرت است. به کمک چیکو اسپن می‌توان روند را تشخیص داد. اگر خط چیکو بالای چارت قیمتی باشد یک روند صعودی و اگر پایین چارت قیمتی باشد، روند نزولی خواهد داشت.

استراتژی پرایس اکشن

 یکی از مهمترین و پرطرفدارترین استراتژی‌های بازار های مالی است. برای اینکه پایه و اساس بازار‌های مالی بر اساس قوانین پرایس اکشن می‌باشد .همیشه قیمت با یک خط روند یا درون یک کانال صعودی، نزولی یا رنج حرکت می‌کند.اما این را هم می دانیم که همیشه خروج قیمت از یک کانال یا شکسته شدن یک خط روند، سبب تغییر جهت روند نمی‌شود و گاهی قیمت مجددا به روند قبلی خود ادامه می‌دهد که می‌تواند سبب تحلیل‌های اشتباه و ضرر رسانی به تریدر شود. لذا استفاده از یک اندیکاتور به عنوان تایید کننده بعد از سیگنال پرایس اکشن، ضروری به نظر می‌رسد با ترکیب ایچیموکو و پرایس اکشن میتوانید. استراتژی بهتری در معاملات بورس و  بازار فارکس(تقویم اقتصادی فارکس) و ارز دیجیتال کریپتوکارنسی داشته باشید. 

ایچیموکو کینکو هایو» (Ichimoku Kinko Hyu) سطوح حمایتی و مقاومتی متعددی را ارائه می‌دهد و در یک نمودار، ۳ اندیکاتور را با یکدیگر ترکیب می‌کند. در نتیجه، ایچیموکو این امکان را در اختیار معامله‌گر قرار می‌دهد که با داشتن بیشترین‌ اطلاعات، تصمیم‌گیری کند. هدف از به وجود آمدن ایچیموکو نمایش گزارش بازار در نمودار بود؛ تا با استفاده از آن بتوان روند نزولی و صعودی بودن سهم را مشخص کرد. 

 

آموزش بورس

آموزش پرایس اکشن

آموزش فیوچرز

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  14 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  9 ساعت ویدئو - 5 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  6 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام