آموزش لهجه آمریکایی

یکی از ترندهای جذابی که برای زبان آموزان حائز اهمیت و جذاب محسوب می‌شود، یادگیری لهجه آمریکایی است. دوره آموزش لهجه آمریکایی با هدف آموزش این لهجه در مکتب خونه تهیه و تدوین شده است ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
5 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 الزامات اولیه صحبت کردن با لهجه آمریکایی را یاد می‌گیرید.

  یاد می‌گیرید چطور روز به روز با لهجه آمریکایی طبیعی‌تری صحبت کنید.

 یاد می‌گیرید چطور صدا و لحن بهتری داشته باشید.

 تکنیک جامعی یاد می‌گیرید که از طریق آن زبان انگلیسی خود را از هر جهت پیشرفت دهید!

سرفصل‌های دوره آموزش لهجه آمریکایی

لهجه در دنیای واقعی

در این فصل به دنبال هم ذهن شدن در مورد ماهیت لهجه هستیم که رسیدن به آن کمک می‌کنه تا در فرآیند یادگیری دچار اشتباهات نشیم و مسیر رو گم نکنیم.

  لهجه چیست؟
مشاهده
"05:38  
  نکاتی در مورد لهجه
"11:54  
  لهجه بریتانیایی و آمریکایی
"11:07  
  لهجه‌های دیگر در جهان
"12:35  
  نقشه راه یادگیری یک لهجه
"02:54  
الفبای لهجه آمریکایی

تلفظ صحیح حروف و کلمات به عنوان کوچکترین عضو یک زبان اساسی‌ترین نقش در شکل‌دهی لهجه ما را دارند. به همین دلیل در این  فصل به صورت اختصاصی به آواها و تلفظ صحیح حروف به تنهایی و در کنار هم در قالب یک کلمه می‌پردازیم. در واقع می‌خواهیم الفبای لهجه آمریکایی را فرا بگیریم.

  معرفی تلفظ و فونتیک‌ها
"02:47  
  حروف صدادار
"07:28  
  حروف صدادار + ر
"08:37  
  چند حرف صدادار
"05:31  
  حروف بی‌صدای حلقی
"07:02  
  حروف بی‌صدای دهانی
"04:19  
  تمرین فونتیک‌ها
"05:09  
  استرس و سیلاب کلمات
"11:03  
  تمرین استرس و سیلاب کلمات
"03:12  
اصل ماجرا در لهجه

بعد از یادگیری تلفظ صحیح حروف و کلمات، وقت آن رسیده که این کلمات را در کنار هم تلفظ کنیم. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که جمله‌ای را در فیلمی با زبان انگلیسی می‌شنویم و گمان می‌کنیم بدلیل سختی کلمه نمی توانیم متوجه دیالوگ شویم و بعد از رفتن سراغ زیرنویس انگلیسی با کمال تعجب می‌بینیم صرفا چند کلمه ساده در کنار هم با تلفظ سریع چنین صدایی را ایجاد می‌کنند. در این دوره به چنین اتصالاتی بین کلمات می‌پردازیم!

  معرفی انواع اتصال کلمات
"03:12  
  اتصال حروف بی‌صدا و صدادار
"05:28  
  اتصال حروف بی‌صدا
"07:19  
  اتصال حروف صدادار
"05:05  
  اتصال T + Y
"03:30  
  اتصال D + Y
"03:17  
  اتصال S + Y
"02:59  
  اتصال Z + Y
"02:36  
  کوتاه‌سازی‌های محاوره‌ای 1
"05:35  
  کوتاه‌سازی‌های محاوره‌ای 2
"02:10  
  کوتاه‌سازی‌های محاوره‌ای 3
"03:07  
لحن و استرس جمله

زمانیکه با شنیدن صدای کسی از آن لذت می‌بریم، قریب به اکثر مواقع بدلیل لحن و فراز و فرود صدای آن شخص هست که ما را جذب گفتار خود می‌کند. همانطور که اگر کسی بصورت رباتیک و یا یکنواخت صحبت کند به سرعت ما را از شنیدن خسته می‌کند. برای همین برای داشتن لهجه خوب،می‌توان گفت لحن خوب نیز نیاز هست که در این فصل به صورت کاملا شفاف و عملی در مورد لحن صحبت خواهیم کرد.

  معرفی لحن
"03:25  
  فراز و فرود صدا
"07:20  
  تن صدا در عمل
"06:24  
صدای خوب

علاوه بر تمامی مواردی که تا به حال فرا گرفته‌ایم، داشتن صدای خوب می‌تواند جادو کند، مخصوصا زمانیکه لهجه و لحن خوبی داشته باشیم.در این فصل به تمرین‌هایی می پردازیم که تداوم در انجام آن‌ها ما را به بهترین نسخه صدای خودمان می‌رساند.

  تمرین‌های افزایش کیفیت صدا
"09:44  
هدیه

مرحبا و خداقوت که تا پایان دوره پیش آمدید، علاوه بر شرینی تفاوت‌هایی که تو لهجه خودتون همین الان هم ممکنه حس کنید، مایلم این هدیه رو هم از من قبول کنید(ممکن هم هست براتون تکراری باشه).

در این فصل یک تکنیک جامع، نه تنها برای بهترشدن لهجه، لحن و حتی صدامون یاد می‌گیریم بلکه این تکنیک باعث میشه سرعت بیشتر یا به عبارت بهتر Fluency بهتری داشته باشیم، در کنار اینکه گرامر و یا همون Accuracy مون رو هم ناخودآگاه تقویت می‌کنه. 

خلاصه هرچی بگم کم گفتم، این شما و این هم تکنیک سایه یا همون Shadowing، البته نسخه اختصاصی خودم که هیچ جای دیگه پیداش نمی‌کنید D: !

  تکنیک سایه کردن
"16:02  

درباره دوره

یکی از ترندهای جذابی که برای زبان آموزان حائز اهمیت و جذاب محسوب می‌شود، یادگیری لهجه آمریکایی است. دوره آموزش لهجه آمریکایی با هدف آموزش این لهجه در مکتب خونه تهیه و تدوین شده است که در ادامه به معرفی این دوره خواهیم پرداخت.

دوره ‌آموزش لهجه آمریکایی

از آنجایی که داشتن لهجه خوب و نزدیک به بومی‌های انگلیسی زبان یا به قول معروف Native-Like برای خیلی از ما ایرانی‌ها مهم و جذاب است، در این دوره قصد داریم یک‌بار برای همیشه الزامات داشتن یک لهجه آمریکایی طبیعی و مؤثرترین تمرین‌ها برای دستیابی به این هدف را با هم یاد بگیریم.

ایده ضبط این دوره آموزش لهجه آمریکایی زمانی به ذهن محمدرضا رسیده که هم زبان‌آموزهایش مدام می‌‌پرسیدند که چطور می‌توانند لهجه آمریکایی داشته باشند. محمدرضا هم تو صحبت با نیتیوها چند بار این فیدبک رو گرفته که "چه لهجه خوبی داری، آیا تو توی آمریکا بزرگ شدی؟!"

به همین دلیل او تصمیم می‌گیرد از تجربه چندین سال تدریس کتاب‌های American English Files و کار کردن روی کتاب‌های American Accent Training و Pronounce It Perfectly به علاوه تجربیات گویندگی انگلیسی‌اش استفاده کرده و دوره‌ای ایجاد کند که تمامی علاقه‌مندان به زبان انگلیسی و مخصوصاً لهجه آمریکایی در هر سطحی که هستند، بتوانند روی لهجه و حتی صدای خودشان کار کنند.

چرا آموزش لهجه آمریکایی برای شما مفید است؟

شما در هر سطحی از زبان انگلیسی که هستید و هر یک از موضوعات زیر برایتان اهمیت دارد، این دوره می‌تواند مفید باشد:

  • داشتن یک لهجه خوب و نیتیولایک
  • روان و سریع صحبت کردن
  • متوجه شدن هرچه بهتر فیلم و سریال‌ها
  • افزایش اثرگذاری و جذابیت کلام
  • تمرین برای داشتن صدای خوب

دوره آموزش لهجه آمریکایی برای چه کسانی مهم است؟

دوره آموزش لهجه آمریکایی برای افراد زیر مناسب است:

  • تمامی زبان آموزان علاقه‌مند به لهجه آمریکایی
  • کسانی که به فکر مهاجرت به آمریکا هستند

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمدرضا میری

محمدرضا میری، فارغ‌التحصیل رشته MBA از دانشگاه علامه طباطبایی است و دارای گواهینامه تدریس به بزرگسالان از آکادمی سفیر گفتمان، ایشان تجربه فعالیت به عنوان سوپروایزر آموزش و مدیر محصول سابق یکی از پلفترم‌های آموزش آنلاین زبان را داشته‌اند و هم‌اکنون به عنوان مدیر محصول در یکی از شرکت‌های حوزه سرگرمی فعالیت می‌کنند. محمدرضا میری سابقه 10 سال تدریس زبان انگلیسی را دارد. لهجه او آمریکایی است و در کنار تدریس زبان انگلیسی، به کار گویندگی به زبان انگلیسی هم مشغول هستند. ایشان چندین پروژه برای رویدادهای بین‌المللی از شرکت‌های خصوصی و دولتی داخلی داشته‌اند. ایشان از سال 1392 مشغول تدریس زبان انگلیسی و سابقه 7 سال تدریس حضوری در آموزشگاه‌های مختلف از جمله زبانکده ملی ایران و آکادمی سفیر گفتمان را دارند. از سال 1398 نیز در یکی از پلتفرم‌های آموزش آنلاین بالغ بر 1500 ساعت به بیش از 250 زبان‌آموز تدریس کرده که از کشورهای مختلف از جمله آلمان، هلند، کانادا، استونی، سوئیس، ترکیه، مالزی و عراق در سطوح Intermediate تا Advance بوده‌اند. محمدرضا میری به‌طور تخصصی بر حوزه‌های زیر تمرکز دارند:

  • مصاحبه کاری با شرکت‌های خارجی
  • مصاحبه تحصیلی با دانشگاه‌های خارجی
  • تقویت مکالمه در محیط‌های عمومی
  • تقویت مکالمه در محیط‌های کاری
  • آزمون آیلتس

ایشان یادگیری یک زبان جدید را صاحب روحی دیگر شدن و زبان انگلیسی را دریچه‌ای به دنیای بی‌انتهای یادگیری و فرصت‌ها می‌دانند و به دلیل فعالیت‌ها و علاقه ایشان به فناوری از بروزترین منابع و روش‌ها در تدریس با تمرکز بر یادگیری طبیعی استفاده می‌کنند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

آموزش لهجه آمریکایی و آشنایی با آن

برای داشتن لهجه آمریکایی، چند ترفند آسان وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. یادگیری و آموزش لهجه آمریکایی در خانه کار دشواری نیست. شاید فکر کنید که صحبت کردن با لهجه آمریکایی، یک مسیر طولانی است؛ اما با انجام چند تکنیک ساده طی مدت کوتاهی می‌توانید بر این مهارت مسلط شوید.

سختی و سادگی یک زبان، موضوعی نسبی است؛ اما زبان انگلیسی آمریکایی ساده‌ترین زبان میان زبان‌های اروپایی محسوب می‌شود. در این مطلب به عنوان مکمل دوره آموزش لهجه آمریکایی به معرفی روش‌های یادگیری و آموزش لهجه آمریکایی می‌پردازیم. اگر شما نیز می‌خواهید این مهارت را بیاموزید و مانند یک فرد آمریکایی صحبت کنید، بهتر است این مطلب را بخوانید.

راهکارهایی برای آموزش لهجه آمریکایی

برای آموزش لهجه آمریکایی می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

گوش دادن به اخبار

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری و آموزش لهجه آمریکایی، مشاهده اخبار و توجه به جملات است. شبکه‌های خبری بسیار زیادی در یوتیوب وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها به اخبار آمریکا دسترسی پیدا کنید. گوش دادن به اخبار، باعث درک بهتر شما از لهجه آمریکایی شده و گوشتان را این لهجه عادت می‌دهد.

کمک گرفتن از فیلم‌های آموزشی و اپلیکیشن‌ها 

فیلم‌های آموزشی و اپلیکیشن‌ها نیز در آموزش لهجه آمریکایی تاثیر بسیار زیادی دارند. کافی است تنها عبارت «فیلم آموزش لهجه آمریکایی» را در یوتیوب سرچ کرده و به تعداد زیادی از این فیلم‌ها دسترسی پیدا کنید. بهترین روش جهت آموزش زبان آمریکایی از صفر تا صد، فیلم‌ها و ویدئوهای آموزشی رایگان هستند که در سطح اینترنت وجود دارند.

کلاس‌های زبان حضوری و آنلاین

همان‌طور که خودتان نیز می‌دانید، از دیگر راه‌های آموزش لهجه آمریکایی شرکت در کلاس‌های حضوری و آنلاین است. این روش یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای آموزش لهجه آمریکایی است.

افرادی که دارای زمان محدودی هستند و یا عجله بیشتری برای یادگیری و آموزش زبان آمریکایی دارند، می‌توانند این روش‌ را دنبال کنند. این کلاس‌ها به صورت تعاملی بوده و شما می‌توانید گفتگو دو نفره و یا گروهی را تجربه کنید. در این کلاس‌‌ها می‌توانید ریدینگ و رایتینگ خود را نیز تقویت کنید.

تمرین زیاد

با تمرین و تکرار زیاد است که می‌توانید به لهجه آمریکایی مسلط شوید و آن را بیاموزید. قطعاً اگر تمرین و تکرار را کنار بگذارید به هدف خود نمی‌رسید. می‌توانید فهرستی از کلمات و عبارات دشوار را تهیه کنید و مدام در طول روز آن‌ها را تمرین و یادآوری کنید یا آن‌ها را جایی جلوی چشم قرار دهید تا همیشه ببینید.

گوش دادن به فایل‌های تقویت لهجه امریکایی

بسیاری از کتاب‌ها به همراه سی‌دی و فایل‌های صوتی برای آموزش زبان آمریکایی هستند. به این فایل‌های صوتی گوش دهید تا با لهجه درست و استاندارد آمریکایی آشنا شده و از آن تقلید کنید.

‎ضبط کردن صدای خود

راه دیگری که برای تقویت و آموزش لهجه آمریکایی توصیه می‌شود این است که صدای خود را ضبط کنید. با این کار می‌توانید هر زمان که بخواهید صدای خود را گوش دهید و اشکالات و موارد را اصلاح کنید. همچنین با ضبط صدای خود می‌توانید پس از مدت‌ها با گوش کردن به آن‌ها متوجه پیشرفت خود شوید.

کار کردن روی تلفظ

لهجه آمریکایی تلفظ متفاوتی دارد که باید آن‌ها را متوجه شوید و رعایت کنید. مثلا بعضی حروف خوانده نمی‌شود یا بعضی غلیظ‌تر تلفظ می‌شود. باید به این نیز دقت کنید که استرس بیشتر روی کدامیک از حروف است. مصوت‌ها در لهجه آمریکایی آزادانه تلفظ می‌شوند. همه‌ی هجاها را باید دقیق و صحیح تلفظ کنید. حرف R در این زبان با شدت زیادی تلفظ می‌شود.

افزایش سرعت مکالمه

اگر تابحال به سخنان آمریکایی‌ها گوش داده‌ باشید، متوجه می‌شوید که آن‌ بسیار سریع و تند صحبت می‌کنند. آهسته صحبت کردن در زبان آن‌ها معنایی ندارد. بنابراین باید سرعت، مهارت و روان بودن کلام خود را بالا ببرید تا بتوانید لهجه خود را به آن‌ها شبیه کنید.

یافتن دوستان آمریکایی

ساده‌ترین راه برای آموزش لهجه آمریکایی که رایگان و بدون هزینه نیز هست، صحبت کردن روزانه با یک فرد آمریکایی است. در بسیاری از اپلیکیشن‌های زبان می‌توانید به راحتی با افراد آمریکایی ارتباط بگیرید و در تماس باشید. می‌توانید روزانه از کارهای شخصی و روزمرگی‌هایتان صحبت کنید. حتی از او بخواهید که در صورت امکان، اشکالات شما را برطرف کند. ارتباط با یک فرد آمریکایی موجب می‌شود تا به راحتی زبان خود را تقویت کنید و همچنین با فرهنگ آن کشور آشنا شوید.

استفاده از دیکشنری اصطلاحات لهجه امریکایی

شما برای آموزش لهجه آمریکایی و تسلط بر آن، به یک منبع معتبر نیاز دارید. داشتن منبعی جهت رجوع برای آموزش اصطلاحات آمریکایی می‌تواند بسیار کمک کند تا این زبان را درک کنید. این منبع معتبر می‌تواند یک دیکشنری آمریکایی باشد که حاوی کلمات و اصطلاحات آمریکایی است. بدین ترتیب با اصطلاحات و عبارات رایج آمریکایی به طور رسمی آشنا خواهید شد.

گوش دادن موسیقی آمریکایی

به دلیل اینکه آهنگ‌ها معمولا بهتر در حافظه می‌مانند، ابزار مفیدی برای آموزش لهجه آمریکایی و یادگیری جزئیات آن هستند. همچنین موسیقی شما را با سایر ویژگی‌های منحصر به فرد انگلیسی آمریکایی مانند قافیه، تشبیه و استعاره نیز آشنا می‌کند. یادگیری زبان آمریکایی با موسیقی بسیار شیرین و لذت‌بخش است و می‌تواند تا مدت‌ها در ذهن بماند.

یافتن پارتنر زبان 

در بسیاری از این اپلیکیشن‌های آموزش زبان می‌توانید یک پارتنر برای خود پیدا کرده و به طور روزانه با لهجه آمریکایی با یکدیگر صحبت کنید. پس از مدت‌ها متوجه پیشرفت خود در این زمینه خواهید شد. این نیز یکی از روش‌های آسان آموزش لهجه آمریکایی بوده که رایگان نیز هست.

تفاوت لهجه آمریکایی و بریتیش

لهجه آمریکایی و بریتانیایی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند اما شباهت‌های آن‌ها بیشتر از تفاوت‌های‌شان است. لهجه آمریکایی و بریتیش از چند جهت تلفظ، املا، لغات، مصوت‌ها، آهنگ بیان کلمات و عبارات (Intonation)، اسامی جمع که بیانگر یک گروه هستند، برخی حروف اضافه و مقداری هم در گرامر با یکدیگر تفاوت دارند.

آمریکایی‌ها و بریتانیایی‌ها می توانند بدون وجود هیچ مشکلی با یکدیگر گفتگو ‌کنند و به طور کامل نیز متوجه کلام یکدیگر نیز ‌شوند. بنابراین اگر هنگام مکالمه از هر کدام از لهجه‌ها استفاده کنید، هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید و می‌توانید مفهوم خود را به طور کامل به افراد منتقل کنید.

حتی استفاده از لهجه آمریکایی در سفر به بریتانیا مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. در نتیجه اگر نمی‌توانید تفاوت‌های بین این دو را یاد بگیرید و به ذهن بسپارید، جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. به مرور زمان و تسلط بر تفاوت‌های میان این دو، می‌توانید هر یک از آن‌ها را به دلخواه در مکالمات خود به کار بگیرید.

تفاوت لهجه آمریکایی و کانادایی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که چون کانادا بسیار به آمریکا نزدیک‌ است، لهجه یکسانی دارند. این درست است که شباهت‌های بسیاری میان فرهنگ کانادایی و آمریکایی وجود دارد اما هنگام صحبت کردن افراد، شاهد تفاوت‌هایی نیز هستیم. باید بگوییم که این دو لهجه بسیار به یکدیگر شباهت دارند و تفاوت آن‌ها تنها در املا و تلفظ برخی کلمات است.

جمع‌بندی

در این مطلب به موضوع مهم یادگیری و آموزش لهجه آمریکایی پرداختیم. یک لهجه خوب می‌تواند کمک کند تا سطح اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، بتوانید شغل مناسب‌تری پیدا کنید و  وجه رسمی تر و بالاتری در زبان انگلیسی داشته باشید. با رعایت این نکات، قطعا در یک دوره کوتاه موفق خواهید شد تا به راحتی به لهجه شیرین آمریکایی صحبت کنید. یادگیری لهجه آمریکایی ممکن است در ابتدا کمی دشوار به نظر برسد؛ اما هرگز تصور نکنید که نمی‌توانید آن را بیاموزید.

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)