آموزش مدیریت تعارض

poster
پیش‌نمایش دوره

آموزش مدیریت تعارض چه کمکی به حل مشکلات ما در سازمان می‌کند؟ تعارض بخشی از زندگی روزانه ما است، اختلاف نظر درباره کوچکترین تا بزرگترین مسائل با افرادی که ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی دارند باعث بروز ... ادامه

مدرس دوره:
وحید ناصحی فر
وحید ناصحی فر
1.6 (8 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:04 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:04 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش مدیریت تعارض

فصل اول: شناخت تعارض

در این سری از ویدئوها در خصوص رفتار سازمانی، مدیریت تعارض سازمانی، تمایز رفتار فردی و سازمانی، آسیب شناسی رفتار و ارائه راه حل، بهبود بازدهی و بهره‌وری، ارتقای رضایت شغلی، اثرسازنده و اثر مخرب تعارض در عملکرد سازمان، مدیریت تعارض و نه حذف تعارض صحبت خواهد شد.

  آشنایی با مدیریت تعارض
مشاهده
"02:43  
  تعارض در رفتار سازمانی 1
"02:29  
  تعارض در رفتار سازمانی 2
"04:22  
  مدیریت تعارض سازمانی
"03:19  
  تعریف تعارض
"02:38  
  تعارض خوب و تعارض بد
"04:29  
  تعارض سازنده و تعارض مخرب
"04:04  
فصل دوم: ریشه های تعارض

در این ویدئوها در خصوص فرایند ایجاد تعارض، ضعف سبک ارتباطی، افراد ناهماهنگ، تاثیر ساختار سازمانی مبهم در ایجاد تعارض، تاثیر انواع شخصیت شامل ناسازگار، خودکامه در ایجاد تعارض، تعارض پنهان و آشکار، ایجاد تنش و اضطراب در تعارض، بروز تعارض و انواع رفتارها در مهار تعارض آشنا خواهیم شد.

  فرایند ایجاد تعارض 1
مشاهده
"03:02  
  فرایند ایجاد تعارض 2
"04:02  
  سبک ارتباطی غلط و ایجاد تعارض
"03:57  
  ساختار سازمانی مبهم و ایجاد تعارض
"03:15  
  تاثیر شخصیت در ایجاد تعارض
"03:33  
  بروز تعارض
"03:58  
  انواع رفتار در مهار تعارض
"03:12  
فصل سوم: راه حل های مدیریت تعارض

در این فصل تاثیر تعارض در کیفیت تصمیمات، نتایج سازنده تعارض، نتایج ویرانگر تعارض، ایجاد تعارض سازنده، ایجاد احساس رقابت در سازمان، تکنیک‌های قطع تعارض مطرح می‌شود. 

  نتایج تعارض
"03:55  
  تکنیک های ایجاد تعارض سازنده
"04:26  
  تکنیک های قطع تعارض
"03:59  
  جمع بندی مدیریت تعارض
"02:45  

درباره دوره

آموزش مدیریت تعارض چه کمکی به حل مشکلات ما در سازمان می‌کند؟ تعارض بخشی از زندگی روزانه ما است، اختلاف نظر درباره کوچکترین تا بزرگترین مسائل با افرادی که ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی دارند باعث بروز تعارض و درگیری می‌شود.

تعارض یک حقیقت اجتناب ناپذیر در زندگی سازمانی است. تعارض بالقوه بر روابط میان انسان‌ها در سازمان حاکم است. این نیروی بالقوه، نیرویی است برای سلامتی، رشد و پیشرفت سازمان و یا مانعی بزرگ در مقابل رشد و پیشرفت.

توانایی اداره و کنترل پدیده تعارض در سازمان‌ها از مهم‌ترین مهارت‌های مدیریت است. مدیریت تعارض یکی از مهارت‌های زندگی است که به ما کمک می‌کند زندگی آرام‌تر و بهتری داشته باشیم .

استفاده صحيح و مؤثر از تعارض موجب بهبود عملكرد و ارتقای سطح سلامتی سازمان می‌گردد و استفاده غيرمؤثر از آن موجب كاهش عملكرد و ايجاد كشمكش و تشنج در سازمان می‌شودکه مستلزم شناخت و درك كامل ماهيت و كسب مهارت در اداره و كنترل آن است.

تعارض‌های سازنده موجب بروز افكار نو و خلاق و زمينه تغيير و نوآوری و تحول سازنده را فراهم می‌سازند و در نهايت به مديريت كمك می‌كنند تا به اهداف سازمانی خويش نائل آيد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher وحید ناصحی فر

لیسانس اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی

فوق لیسانس مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت مالی از دانشگاه علامه طباطبایی

دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی از دانشگاه علامه طباطبایی

عضو هیئت علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی، دانشیار پایه 16 در 1399

دانشيار گروه مديريت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی

عضو هيئت مديره شركت چاپ و نشر بازرگانی

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
مبین ملاپور 1401-09-24
دوره میتونست بهتر باشه بنده چیز خاصی متوجه نشدم.
سید سیدی 1400-06-18
مطالب شبیه به مرور سر فصل های یک کتاب بود ...با توجه به فشردگی دوره نباید این همه مطالب تکرار می شدند.ترجیح من این بود که 50 تا کیس تعارض رو تحلیل کنند نه اینکه یک سری مطالب رو تکرار کنند-خیلی پراکنده بود.
اردوان خورسندی 1402-11-17
به جرات بدترین دوره ای که در مکتب خونه دیدم بگونه ای که مدرس کوچکترین تسلطی بر مطالب نداره و صرفا یک سری حفظیات رو که از جایی خونده داره میاد ارایه میده!
1402-08-20
مرور کلی ای بر عناوین تا حدی بدیهی داشتند و نتیجه خاصی هم در بر نداشت. راهکار خاصی ارائه نشد و موضوعات هم شرح و بسط داده نشد. به شخصه این دوره رو توصیه نمیکنم.
نیما انصاری 1400-01-04
متاسفانه مطالب در این دوره بسیار سطحی و کم عمق طرح شدند درحالیکه عموما دوره های زیرمجموعه رفتار سازمانی بسیار قابل بسط دادن و تامل هستند تا جزئیات مورد بررسی قرار گیرند. واقعا پیشنهاد میکنم این دوره از فهرست دوره ها حذف بشه و یک دوره کامل‌تر، با توجه به شیوع این موضوع در محیط کار، جایگزین بشه؛ صد البته با مدرسی بسیار قوی‌تر و با بیانی شیواتر و دقیق‌تر. تشکر
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhooneh.org
کبیری 1399-09-18
یک سری بدیهیات و سرفصلهای کتابهای رفتار سازمانی رو با کلمات غیر شیوا و پیچیده نام میبردند که در آخر هم نتیجه گیری جالبی نکردند حیف وقتی که رفت
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhooneh.org

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

توانايی برخورد با تعارض و اداره آن، در موفقيت مديران سازمان‌ها نقش ارزنده‌ای دارد. اگر تعارض‌ها سازنده باشند، موجب بروز افكار نو و خلاق می‌شوند و زمينه تغيير و نوآوری و تحول سازنده را در سازمان فراهم می‌سازند و در نهايت به مديريت كمك می‌كنند تا به اهداف سازمانی خويش نائل آيد. به همین دلیل است که ما قصد ارائه موضوعی تحت عنوان آموزش مدیریت تعارض داریم.

هدف ما از دوره آموزش مدیریت تعارض، بررسی و یادگیری تعارض سازنده در مقابل تعارض مخرب، نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت تعارض، تفاوت تعارضات اخلاقی با سایر تعارضات سازمانی، مدیریت تعارض از طریق شناخت تفاوت‌های فردی کارکنان و توانمند ساختن آن‌ها می‌باشد.

در این دوره آموزشی در سه فصل شناخت تعارض، ریشه‌های آن و راه حل‌های مدیریت تعارض با موضوعات مرتبط با این دوره آشنا خواهیم شد

poster
پیش‌نمایش دوره
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:04 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:04 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)