×
ribbon

آموزش مقدماتی فتوشاپ (Photoshop)

احتمالا تاکنون نام فتوشاپ به گوشتان خورده است و تا حدودی با کاربرد آن نیز آشنایی دارید. همانطور که می‌دانید این برنامه، یک ویرایشگر حرفه‌ای برای ادیت عکس است که توسط شرکت Adobe System توسعه ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
5 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  4 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش مقدماتی فتوشاپ (Photoshop)

مقدمه و آشنایی با محیط Photoshop
  معرفی نرم‌افزار فتوشاپ
"04:54  
  آشنایی با محیط کاری (Workspace)
"07:11  
  ساخت سند جدید
"15:07  
  وارد کردن فایل (Import) داخل فتوشاپ
"11:01  
  آشنایی با گزینه‌های save , save as
"06:46  
پنل‌ها (Panels)
  Layers
"15:39  
  تفاوت Fill و Opacity
"07:27  
  Layer Mask
"14:58  
  Smart Object
"16:38  
  Image Size
"09:54  
  Clipping Mask
"06:14  
  Channels
"18:55  
ادجاستمنت‌ها (Adjustments)
  Brightness / Contrast
"09:06  
  Levels
"16:11  
  Curves
"18:48  
  Hue / Saturation
"17:06  
ابزارها (Tools)
  Move
"17:01  
  Marquee
"12:40  
  Quick Selection & Magic Wand
"09:27  
  Pen
"14:15  
  Transform
"09:41  

درباره دوره

احتمالا تاکنون نام فتوشاپ به گوشتان خورده است و تا حدودی با کاربرد آن نیز آشنایی دارید. همانطور که می‌دانید این برنامه، یک ویرایشگر حرفه‌ای برای ادیت عکس است که توسط شرکت Adobe System توسعه پیدا کرده است. فتوشاپ را می‌توان یکی از پرکاربردترین نرم‌افزار‌های کامپیوتری دانست که دامنه کاربرد بسیار وسیعی داشته و یادگیری آن برای کاربران، سرتاسر سود است.

فتوشاپ را می‌توان به عنوان محبوب‌ترین ابزار برای ادیت و روتوش تصاویر معرفی کرد که افراد بسیار زیادی در سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند. این برنامه با سیستم‌عامل‌های مکینتاش و ویندوز سازگار بوده و کاربران هر دو سیستم‌عامل می‌توانند به‌راحتی آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده و مورداستفاده قرار دهند.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های Photoshop

فتوشاپ قابلیت‌های بسیار ویژه‌ای دارد که برای آشنایی با محیط آن و استفاده صحیح از ابزارهای موجود در این برنامه، می‌توانید‌ دوره آموزش مقدماتی فتوشاپ را بگذرانید و کار کردن با فتوشاپ را یاد بگیرید تا از مزیت‌های فوق‌العاده استفاده از این برنامه بهره‌مند شوید.

نصب و کار با فتوشاپ در سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و یکسان هستند. با نرم‌افزار فتوشاپ می‌توانید اقدام به تغییر اندازه تصاویر، تغییر رنگ پس زمینه و کارهای متنوع دیگری بکنید که باعث می‌شوند تصاویری بسیار زیبا با حالت های جذاب طراحی کنید. حتی امکان رنگی کردن تصاویر سیاه و سفید با استفاده از این نرم‌افزار و اعمال انواع افکت‌های جذاب وجود دارد. برای کار با فتوشاپ شما نیاز به خلاقیت بالایی دارید؛ در صورتی که این عنصر وجودی در شما فعال باشد، می‌توانید در این زمینه بسیار موفق شوید.

تاریخچه فتوشاپ

برنامه Adobe Photoshop برای اولین بار توسط دو برادر آمریکایی در سال 1987 ارائه شد که تنها یک برنامه ساده برای ویرایش عکس بود. سپس شرکت ادوبی امتیاز این برنامه را خریداری کرده و در سال 1990، اولین نسخه از این ابزار توسط این شرکت ارائه شد. با گذشت زمان فتوشاپ دچار تغییر و تحول‌های بسیار زیادی شده است و از یک ابزار ساده، تبدیل به یک برنامه جامع برای ادیت و روتوش تصاویر شده که طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد.

دوره آموزش مقدماتی فتوشاپ چه مزیت‌هایی دارد؟

امروزه و با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، یادگیری فتوشاپ می‌تواند یک نکته بسیار مثبت باشد. پشت سر گذاشتن دوره آموزش رایگان فتوشاپ سرتاسر سود برای شرکت‌کنندگان خواهد بود که می‌توانند در مدت‌زمان بسیار کوتاهی به آن برسند. اصلی‌ترین مزیت‌های شرکت در این دوره آموزشی عبارت‌اند از:

  • ادیت تصاویر شخصی
    در صورتی که شما کار با فتوشاپ را بلد باشید و تسلط نسبی به آن داشته باشید؛ می‌توانید بدون نیاز به عکاسی و ادیتور، به ادیت تصاویر موردنظر خود بپردازید. با آموزش مقدماتی فتوشاپ این امکان برای شما فراهم می‌شود که عکس‌های خودتان را به زیبایی هرچه‌تمام‌تر ادیت و روتوش کرده و آن‌ها را در بهترین حالت ممکن، با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  • ورود به بازار کار و کسب درآمد
    فتوشاپ پلی است که می‌تواند شما را وارد بازار کار بکند. به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های دوره آموزش مقدماتی فتوشاپ می‌توانم به درآمدزایی و اشتغال آن اشاره کنیم. امروزه رقابت برای پیدا کردن کار بسیار تنگاتنگ بوده و اغلب افراد به دنبال یک شغل خوب با درآمد مناسب هستند.

تسلط شما به نرم افزار فتوشاپ یک ویژگی مثبت بوده و می‌تواند در رزومه کاری شما بدرخشد. در این حالت شانس شما برای استخدام در مرتبه‌های شغلی مختلف، بیشتر از رقیبان خواهد بود؛ چراکه بدون شک یک کارمند مسلط به فتوشاپ بهتر از کارمندی است که هیچ تسلطی بر این ابزار ندارد. از طرف دیگر اگر شما استفاده از ابزار فتوشاپ را به‌خوبی بلد باشید، می‌توانید موقعیت‌های شغلی جدیدی را برای خودتان بسازید، پس به هیچ عنوان از این موضوع غافل نشوید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علی حیدری

علی حیدری دانش‌آموخته مهندسی نرم‌افزار و فعال در زمینه طراحی گرافیک است. وی از سال ۹۶ به تدریس ادوبی فتوشاپ و تولید محتوای آموزشی مشغول است و تاکنون کلاس‌های حضوری و آنلاین متعددی در زمینه آموزش طراحی گرافیک و نرم‌افزارهای این حوزه برگزار کرده است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

کاربردهای فتوشاپ

فتوشاپ از مرزهای یک نرم‌افزار فراتر رفته و تبدیل به یک صنعت بزرگ شده است. این ابزار طیف کاربرد بسیار وسیعی را در بر گرفته است که تعدادی از آن‌ها را در این قسمت نام می‌بریم.

  • گرافیک
  • معماری
  • عکاسی
  • طراحی رابط کاربری
  • تبلیغات
  • انیمیشن‌سازی

نرم‌افزار فتوشاپ به طور پیش فرض برای ترکیب، تغییر در رنگ و خصوصیات عکس، تدوین و هر آنچه که در مورد عکس به ذهن شما خطور میکند ساخته شده است غافل از اینکه این نرم‌افزار امکانات گسترده‌ای برای خلق رویاهای باور نکردنی دنیای گرافیست‌ها، نقاشان، عکاسان، انیماتورها و حتی فیلمسازان در اختیار قرار می‌دهد و شاید بهتر باشد این را یادآوری کنیم که شما بیشتر امکاناتی که در فتوشاپ برای کار بر روی عکس در اختیار دارید را برای کار بر روی فیلم هم در اختیار خواهید داشت.

لازم به ذکر است که در ساخت جلوه‌های ویژه، بافت‌های مخصوص برای نرم‌افزار های سه‌بعدی و کار بر روی آبجکت‌های سه‌بعدی به طور مستقیم در فتوشاپ امکانات بسیار زیادی تعبیه شده است. این بدین معنی است که اگر تصور رو بر این بگذاریم که فتوشاپ تنها یک نرم‌افزار برای رتوش و کار بر روی عکس است این نرم‌افزار را دست‌کم گرفته‌ایم!

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  4 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)