آموزش رایگان نکاتی در نگارش زبان انگلیسی

poster
پیش‌نمایش دوره

بسیاری از ما در هنگام نگارش به زبان غیر مادری، به طور ذاتی (ولی از روی اشتباه!) به گرته برداری و ترجمه لغت به لغت می‌پردازیم. حال آنکه اسلوب نگارش هر زبان با زبان دیگر ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
5 (2 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  4 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با علائم سجاوندی

 آموزش خلاصه نویسی

 لحن Active در نگارش متن

 لحن مثبت در نگارش متن

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان نکاتی در نگارش زبان انگلیسی

درباره دوره

بسیاری از ما در هنگام نگارش به زبان غیر مادری، به طور ذاتی (ولی از روی اشتباه!) به گرته برداری و ترجمه لغت به لغت می‌پردازیم. حال آنکه اسلوب نگارش هر زبان با زبان دیگر متفاوت است، و دانش لغات به تنهایی برای نگارش متون کافی نیست. نگارش متن انگلیسی، چه در هنگام نامه نگاری و چه در هنگام تهیه گزارشهای علمی، نیازمند رعایت قواعدی است. بدیهی‌ترین این قواعد، دستورهای زبان (گرامر) است که باید توسط نگارنده در تمامی متن مراعات گردد.

در این درس، با فرض اینکه دانشجو با گرامر زبان انگلیسی در حد متوسط آشناست، به ملزومات دیگر نگارش انگلیسی پرداخته خواهد شد. در ابتدا قواعد اولیه انگلیسی مرور خواهد شد که رعایت آنها برای نگارش کلیه متون انگلیسی مورد نیاز است: ۱. سجاوندی ۲. خلاصه نویسی ۳. داشتن لحن Active در متن ۴. داشتن لحن مثبت در متن در ادامه، به طور خاص به نگارش متون علمی و دانشگاهی پرداخته خواهد شد.

دانشجو یاد خواهد گرفت که چگونه هنگام نگارش گزارش علمی، محتاط باشد، چگونه از کار دیگران انتقاد نماید، چگونه کارهای مختلف را باهم مقایسه کرده و تقابل دهد، چگونه مثال بزند و ... . منابع این درس به طور مشخص عبارتند از: 1. The Elements of Style By W. Strunk Jr. and E.B. White .2 Academic Phrasebank By John Morley وبسایت گرامرلی3. در پایان نیز نمونه‌هایی از ویرایش متون علمی ارائه خواهد گردید. 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher جواد کاظمی‌تبار

سید جواد کاظمی تبار برنده مدال نقره کشوری در المپیاد سال ۱۳۷۷ و نفر سوم کنکور سراسری در سال ۱۳۷۸، مدارک کارشناسی و دکتری خود را در رشته برق و کامپیوتر به ترتیب در دانشگاه صنعتی شریف (۱۳۸۲) و دانشگاه کالیفرنیا در شهر ارواین (۱۳۸۷) دریافت نمود. وی در سال ۱۳۹۱ و به هنگام کار در شرکت Guardian Analytics با روش‌های داده‌کاوی در کشف تقلب‌های بانکی آشنا گردید. در همان شرکت بود که وی موفق به اخذ گواهینامه امنیت +Comptia Security گردید. مطالعه کتاب‌ها و دوره‌های انجمن بازرسان تقلب گواهی شده وی را با انواع تقلب در صنایع بیمه، بانک و بورس اوراق بهادار آشنا نمود. وی پس از بازگشت به ایران و از سال ۱۳۹۴ عضو هیئت‌علمی دانشگاه و مشاور شرکت‌های نرم‌افزاری همچون توسن و سان بوده است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
علی جلالی مفرد 1402-08-25
عالی بود. اما از نظر کار گرافیکی اسلایدها میتوانست جذابتر باشد

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  4 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)