آموزش 500 لغت طلایی انگلیسی ویژه تافل و آیلتس و کنکور با روش ریشه یابی

poster
پیش‌نمایش دوره

ریشه‌ یابی یکی از اصول اولیه یادگیری زبان انگلیسی و سایر زبان‌های دنیا است. دوره آموزش ریشه یابی در زبان انگلیسی با هدف آموزش این تکنیک تهیه و تدوین شده است که در ادامه به ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
3.5 (2 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:37 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:37 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 افزایش دایره لغات

 تشخیص معنای لغات نا آشنا

 افزایش شگفت انگیز سطح زبان

 موفقیت در آزمون های زبان

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش 500 لغت طلایی انگلیسی ویژه تافل و آیلتس و کنکور با روش ریشه یابی

ریشه 1 تا 75
  ریشه 1 تا 15
مشاهده
"10:11  
  ریشه 15 تا 30
"06:14  
  ریشه 30 تا 45
"09:33  
  ریشه 45 تا 60
"10:10  
  ریشه 60 تا 75
"08:35  
ریشه 75 تا 150
  ریشه 75 تا 90
"07:40  
  ریشه 90 تا 105
"06:51  
  ریشه 105 تا 120
"10:09  
  ریشه 120 تا 135
"09:35  
  ریشه 135 تا 150
"06:12  
ریشه 150 تا 185
  ریشه 150 تا 165
"05:07  
  ریشه 165 تا 180
"04:41  
جمع بندی500 لغت طلایی
  جمع‌بندی
"02:28  

درباره دوره

ریشه‌ یابی یکی از اصول اولیه یادگیری زبان انگلیسی و سایر زبان‌های دنیا است. دوره آموزش ریشه یابی در زبان انگلیسی با هدف آموزش این تکنیک تهیه و تدوین شده است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

دوره آموزش ریشه یابی به زبان انگلیسی

دوره آموزش ریشه یابی زبان انگلیسی با هدف آموزش مفاهیم زیر تهیه و تدوین شده است:

  • افزایش دایره لغات
  • تشخیص معنای لغات نا آشنا
  • افزایش شگفت انگیز سطح زبان 
  • موفقیت در آزمون‌های زبان

در این دوره دانشجویان با اصول ریشه یابی آشنا خواهند شد و در پایان می‌توانند به راحتی دایره لغات خود را با یافتن ریشه آن افزایش دهند.

دوره آموزش ریشه یابی برای چه کسانی مناسب است؟

دوره آموزش ریش‌ یابی در زبان انگلیسی برای تمامی دانشجویان و کسانی که به یادگیری زبان انگلیسی علاقه‌مند هستند و دوست دارند دایره لغات خود را افزایش دهند مهم است. تمامی افرادی که از این دوره استفاده می‌کنند پس از پایان دوره می‌توانند به تکنیک ریشه یابی مسلط و مهارت‌های گفتاری و شنیداری خود را در زبان انگلیسی افزایش دهند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمدصادق میرزائی

محمدصادق میرزائی دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار از دانشگاه تهران و پژوهشگر اقتصادی است. ایشان دارای سال‌ها تجربه در زمینه معامله‌گری بازارهای مالی و دارای مدرک مدیریت پرتفو هستند. همچنین سابقه تدریس دوره‌های مرتبط با طلا و بازار سرمایه در مرکز مالی ایران را در رزومه خود دارند. ایشان در سال‌های گذشته تا به امروز بیش از ۲۰ مقاله و کتاب در حوزه بورس، بلاکچین و مدیریت تالیف و ترجمه کرده‌اند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1402-12-19
دوره خوبی هست، و می تونم به خوبی لغات رو دسته بندی کرده. ولی: " غلط تایپی داخل عبارات انگلیسی خیلی زیادهست." اگر این مورد رو رفع کنین،خیلی خوب میشه.

دوره‌های پیشنهادی

هر لغت از چند جز تشکیل شده است؟ریشه‌ی لغات را چگونه تشخیص دهیم؟ چطور از ریشه‌ی کلمات به معانی آن‌ها پی ببریم؟ به زبان ساده ریشه یابی یک روش برای تشخیص معنی اجزای لغات است. صحبت کردن به زبان انگلیسی دایره‌ی لغات قوی را می‌طلبد و ما نمی‌توانیم تمام‌وقت و انرژی خود را بر یادگیری لغات زبان انگلیسی بگذاریم. 

همچنین ما قادر به حفظ تمام کلمات انگلیسی بامعنی آن‌ها نیستیم حتی به همین منظور از روش ریشه یابی کلمات در جهت تشخیص معنی کلمه استفاده می‌نماییم. این روش منجر می‌شود معنی کلمات با شناخت ریشه آن را متوجه شوید و یا معنی نزدیک به آن را حدس بزنید. پیش از توضیحات کاربرد ریشه یابی به منظور فهم لغات، ابتدا بهتر است بدانیم ریشه‌شناسی چیست؟

ریشه‌شناسی لغات

ریشه‌شناسی یا معادل انگلیسی آن Etymology  یک روش علمی و یکی از روش‌های تدریس واژگان زبان انگلیسی است که درآن به مطالعه‌ی اجزای لغات می‌پردازد. هر لغت از سه جز تشکیل شده است: پیشوند(prefixes )، ریشه و پسوند(Suffixes ). پس ریشه‌ی کلمه یا root جزئی است که به آن هیچ‌چیزی نچسبیده است. ترکیب ریشه با وندها(affix) کلمات را با معانی مختلف می‌سازد. شما با درک ریشه می‌توانید به معانی لغات پی ببرید. 

این روش در واقع یک تکنیک برای لغت انگلیسی است که تعداد آن حدوداً به نیم میلیون لغت می‌رسد. شما با تحلیل لغت بدون حفظ کردن، معانی آن‌ها را متوجه خواهید شد. منظور ما از تحلیل کلمات یا Word Analysis در واقع تجزیه‌ی لغت و تفکیک اجزای آن است.

کاربرد ریشه‌ یابی کلمات انگلیسی

از مهم‌ترین کاربردهای ریشه یابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با فهم لغات و یا پیش‌بینی معانی کلمات شما مهارت شگف‌انگیزی در واژگان و درک مطلب پیدا می‌کنید. این مهارت‌ها به شما در آزمون‌های متفاوت از جمله کنکور، SAT، GRE و غیره کمک می‌نماید.
  • ریشه‌یابی لغات انگلیسی به‌واسطه‌ی آنالیز کلمه جنبه‌ی تحلیلی ذهن شمارا تقویت می‌نماید.
  • ریشه یابی نسبت به روش‌های دیگر ماندگاری بیشتری در ذهن زبان‌آموز دارد.
  • این روش به شما کمک می‌کند بدون حفظ لغات و تنها با تجزیه‌ی تحلیلی معانی آن‌ها را حدس و شناسایی کنید.
  • تقویت مهارت ترجمه

آموزش ریشه‌ یابی کلمات انگلیسی

همان‌طور که گفته شد به روش ریشه یابی می‌توانید به معانی کلمات پی ببرید. وقتی یک واژه پیش روی شماست برای درک معنی لغت باید اجزای آن را تفکیک کنید. به مثال‌های زیر که باریشه‌ی FORM ساخته شده است دقت نمایید:

Conform= CON+FORM = همسان شدن
Formulate= FORM+ULATE = فرمول‌بندی کردن 
Reform= RE+FORM =  اصلاح کردن 

برای فهمیدن بهتر کاربرد ریشه یابی لغات به مثال زیر توجه کنید:

Legal: LEG + al: قانونی

Legalize: LEG + al + ize: قانونی کردن

Legacy: LEG + acy: ارثیه قانونی

Illegal: Il (not) + LEG + al: غیرقانونی

Legist: LEG + ist: حقوق‌دان

Legislate: LEG + islate: قانون‌گذاری کردن

Legislator: LEG + isolator: قانون‌گذاری

Legitimate: LEG + itimate: مشروع، قانونی

کلمات ریشه

باید بدانید که کلمات پایه (base word) با کلمات ریشه (root word) مشابه بوده اما نمی‌توان گفت کاملاً یکی هستند. دلیل آن این است که کلمات پایه یک کلماتی مستقل هستند که با ترکیبی از پیشوند و پسوندها کلمات بیشتری می‌سازند اما کلمات ریشه همیشه مستقل نیستند و با ترکیب شدن با پسوند  پیشوندها معنای جدیدی می‌گیرند. 

کلام آخر 

ریشه‌ یابی یک روش علمی، استاندارد و ساده برای تشخیص معانی لغات است. شما با شناسایی آن‌ها می‌توانید متن را روان ترجمه نمایید. ممکن است کلماتی را ببینید که نتوانید آن‌ها را تفکیک کنید، بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم از سایت‌ها و نرم‌افزارهایی در این زمینه کمک بگیرید. از آنجایی که این روش علمی است دوره‌های آموزشی کوتاهی نیز آن را تدریس می‌نمایند که می‌توانید استفاده نمایید که یکی از بهترین این دوره‌ها، دوره آموزش ریشه یابی مکتب خونه است. اما اگر تمایل دارید در کوتاه‌ترین زمان معانی لغات را حدس بزنید می‌توانید از لیست ریشه‌های پرکاربرد استفاده نمایید در این صورت معانی بیشتر لغات را متوجه می‌شوید.

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:37 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:37 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)